Hoe in de benen komen?
donderdag 15 oktober 2020 om 13:48
Is dit herkenbaar voor iemand? Ik ben moeder van twee super leuke kinderen van 4 en 1 jaar en ik heb soms (vaak
) moeite om in actie te komen. Om bijvoorbeeld het huis op te ruimen (hou erg van een opgeruimd huis), te gaan sporten (ik neem het me voor, omdat ik me er beter door voel, maar vervolgens lukt het ‘s ochtends niet ivm ochtendspits en ‘s avonds wil ik lekker op de bank hangen) of lekker naar het bos te gaan met de kinderen (maar dan moet de een net weer een slaapje doen of ben ik eigenlijk gewoon te lui) of om me leuk aan te kleden (loop meestal toch in m’n kloffie).
Is dit voor iemand herkenbaar?
En zo niet, hoe dóen jullie het?

Is dit voor iemand herkenbaar?

donderdag 15 oktober 2020 om 21:51
En nu ik dit lees denk ik ook weer ja zo herkenbaar. Ik neem me ook steeds van alles voor, en er zijn ook wel fases dat het lukt, dus ik wil graag weer het roer omgooien, maar hoe??Teckeltje88 schreef: ↑15-10-2020 21:28Oh wat fijn dit. Ik herken je heel erg. Mijn kinderen zijn 1,5 en 3. Twee hele lieve terrortjes. Ik werk 4 dagen en ben 1 dag met ze thuis. Weekenden ook regelmatig want man werkt diensten. En ik heb vaak allemaal plannen wat ik wil doen, dat ik echt actief met ze ga spelen. Eindstand ben ik vaak zo moe dat ik geen fut heb. We gaan wel standaard naar buiten. Meestal in de ochtend. Naar het bos of even naar de winkel als we wat nodig hebben en daarna langs de speeltuin. Tijdens het slaapje vd jongste hangen peuter en ik een uur op de bank en neem me verder voor om alvast eten te koken en wat leuk met peuter te doen, een op een. Maar kost me zo'n moeite om mezelf te activeren.
Ik merk wel dat het helpt om me leuk aan te kleden ipv de hele dag in m'n joggingpak. Dus vaak gaan we na 't ontbijt een half uurtje TV kijken en ik rustig koffie drinken en daarna naar boven, douchen aankleden, wasje wegwerken en daarna naar buiten. Of iets anders doen als 't regent (binnenspeeltuin, museum, winkel).
Verder heb ik weinig me time. Als in tijd waarin ik iets doe wat ik echt leuk vind. Ik merk dat ik sinds ik moeder ben echt zoekende ben ik wat ik nou voor mezelf leuk vind om te doen. Dus uiteindelijk eindigt het toch weer in bankhangen, tv, telefoon. En daar word ik dan uiteindelijk weer niet zo gelukkig van. Maar hoe het roer om moet? Gewoon doen denk ik. Maar wat doen dan? Het lukt me niet.. Maar het moet wel, dit maakt me op de lange termijn zeer ongelukkig. Corona helpt ook niet mee trouwens. Zou graag gaan zingen in een groep maar dat gaat nu niet en ga echt niet online mee lopen doen. Zou ook niet weten hoe want in de woonkamer gaat man me uitlachen en op zolder worden kids wakker.
donderdag 15 oktober 2020 om 21:51

donderdag 15 oktober 2020 om 21:53
Missch kunnen we elkaar motiveren? Weet ook nu niet concreet hoe maar goed.wollendekentje schreef: ↑15-10-2020 21:51En nu ik dit lees denk ik ook weer ja zo herkenbaar. Ik neem me ook steeds van alles voor, en er zijn ook wel fases dat het lukt, dus ik wil graag weer het roer omgooien, maar hoe??
donderdag 15 oktober 2020 om 21:57
Nee klopt ook inderdaad de boog kan ook niet altijd gespannen staan zegmaarPoeszie schreef: ↑15-10-2020 21:51In principe is het een mooi idee dat plannen, maar wees ook niet te hard voor jezelf, ken je eigen grenzen, 2 jonge kinderen mag je ook gewoon als zwaar/vermoeiend ervaren, zonder dat je jezelf daarvoor veroordeelt of vindt dat je van alles moet. Ik vond t aanpoten, blij dat ze wat ouder zijn nu
donderdag 15 oktober 2020 om 21:59
Ja dat lijkt me nog eens een idee! Ik ga er ook even over nadenken. Ik begin nu alvast met m’n goede voornemens en ik kruip lekker onder de wolTeckeltje88 schreef: ↑15-10-2020 21:53Missch kunnen we elkaar motiveren? Weet ook nu niet concreet hoe maar goed.

donderdag 15 oktober 2020 om 22:00
Waarom dan? Het hoeft niet hoor.wollendekentje schreef: ↑15-10-2020 21:51En nu ik dit lees denk ik ook weer ja zo herkenbaar. Ik neem me ook steeds van alles voor, en er zijn ook wel fases dat het lukt, dus ik wil graag weer het roer omgooien, maar hoe??
donderdag 15 oktober 2020 om 23:10
Och jongens zo slijt ik al mijn dagen. Ik heb gewoon geen zin om dingen te doen. 
Ik neem me ook van alles voor. Lekker naar de kinderboerderij, wandelen, lopend naar het dorp. Echt gewoon niet. Werd ook altijd erg onzeker van die moeders die elke dag erop uitgaan. En toen heb ik me er bij neergelegd. Ik ben gewoon geen actieve moeder.
Opruimen en de was en zo doe ik als man kind naar bed brengt. En als ik kind naar bed breng doet hij het. En soms doe ik wat als kind naar school is.
Ik denk tegenwoordig maar zo, je bent er voor gemaakt of niet. En ik ben gemaakt om niet teveel te hoeven doen. Heb nu ook nog eens even geen werk, doe een studie, die doe ik dan wel weer fanatiek. Maar buiten dat om hoeft het van mij allemaal niet zo hard.
Ik neem me ook van alles voor. Lekker naar de kinderboerderij, wandelen, lopend naar het dorp. Echt gewoon niet. Werd ook altijd erg onzeker van die moeders die elke dag erop uitgaan. En toen heb ik me er bij neergelegd. Ik ben gewoon geen actieve moeder.
Opruimen en de was en zo doe ik als man kind naar bed brengt. En als ik kind naar bed breng doet hij het. En soms doe ik wat als kind naar school is.
Ik denk tegenwoordig maar zo, je bent er voor gemaakt of niet. En ik ben gemaakt om niet teveel te hoeven doen. Heb nu ook nog eens even geen werk, doe een studie, die doe ik dan wel weer fanatiek. Maar buiten dat om hoeft het van mij allemaal niet zo hard.
donderdag 15 oktober 2020 om 23:30
Kids liggen toch rond 7 uur op bed, dan heb je tot 12 om dingen voor jezelf te doen.....of 1 weekend dag?wollendekentje schreef: ↑15-10-2020 21:51En nu ik dit lees denk ik ook weer ja zo herkenbaar. Ik neem me ook steeds van alles voor, en er zijn ook wel fases dat het lukt, dus ik wil graag weer het roer omgooien, maar hoe??
vrijdag 16 oktober 2020 om 00:12
Zoek een hobby die je thuis kan doen, of ga een cursus doen. Is er geen taal die je wil leren? Een cursus filosofie of tuinontwerp of kinderboekenschrijven? Of ga op schildercursus. Dat kan heel goed online of via YouTube.Teckeltje88 schreef: ↑15-10-2020 21:53Missch kunnen we elkaar motiveren? Weet ook nu niet concreet hoe maar goed.
Sinds ik studeer voel ik me niet meer compleet nutteloos. Zeker nu tijdens Corona is het gewoon lekker om jezelf te verrijken en ik doe iets echt voor mijzelf. Nu doe ik een volledige HBO. Maar ik zit in de ochtend als dochter op school is te leren. En als ze in bed ligt vaak ook nog. Niet omdat het moet, maar omdat ik het leuk vind.
Heb ook een tijd diamondpaintings gemaakt. En geschilderd op nummer. Maar dat was vooral omdat ik mijn hoofd leeg moest maken. Haalde daar niet echt voldoening uit, maar ik hoefde dan niet aan het gezeik wat toen speelde te denken.
Wat ik nou mij bedenk is dat ik wel zou willen leren naaien. Nu zie ik mijzelf dat wel leren, maar als ik het dan kan zal ik waarschijnlijk nooit iets spannenders maken dan kortere gordijnen of zo.
Moet wel lachen om mijzelf overigens. Want ik ken mezelf inmiddels. Ik zou bijvoorbeeld een ezel, kwasten, doeken, verf enzo halen. 1 schilderij maken in 1 avond en er weer klaar mee zijn. Teveel gedoe.

vrijdag 16 oktober 2020 om 08:11
Ik zou dolgraag een hobby willen doen maar zoals ik al beschreef ben ik sinds ik moeder ben een beetje klaar met wat ik voor mezelf leuk vind om te doen. Ik heb diamond paintings liggen en dat vond ik super leuk maar loop al vanaf februari met een tennis elleboog waardoor 't niet meer lukt. Moet zeggen dat dat nu eindelijk beter gaat maar als ik er nu aan begin wordt het ook weer erger.
Maar er moet wel echt wat gebeuren. Voor m'n eigen sanity. Dus ik ga in ieder geval het hardlopen weer oppakken. 1-2 keer per week. Dat is een haalbaar doel denk ik. Verder nog even goed over nadenken.
Wollendekentje heb je lekker geslapen? Ik mwah, na een nachtelijk uur met de dreumes. Maar voel me redelijk fit. Ik ga zo met de kinderen om de boodschapjes en een speeltuin aandoen.
Maar er moet wel echt wat gebeuren. Voor m'n eigen sanity. Dus ik ga in ieder geval het hardlopen weer oppakken. 1-2 keer per week. Dat is een haalbaar doel denk ik. Verder nog even goed over nadenken.
Wollendekentje heb je lekker geslapen? Ik mwah, na een nachtelijk uur met de dreumes. Maar voel me redelijk fit. Ik ga zo met de kinderen om de boodschapjes en een speeltuin aandoen.
vrijdag 16 oktober 2020 om 12:44
Shoppen, dat doe ik voral tussendoor. Ik woon in een dorp, niet veel grote ketens maar wel een paar leuke winkeltjes waar ik altijd wel slaag.
Online koop ik liever niet tenzij ik het merk goed ken, ik moet zo vaak zaken terugsturen omdat het net niet mooi zit.
Qua shoppen hanteer ik de regel dat een kledingstuk bij minstens 20 andere dingen moet passen. En ik heb een paar kleuren/stukken die goed combineren: spijkerbroek, witte sneakers, vesten in blauw en grijs, witte shirts, verder veel donkerblauw, lichtroze.
Ik zorg dat mijn basis dingen tijdloos zijn (donkerblauwe winterjas bijvoorbeeld), ik varieer met oorbellen, sjaals, dat soort.
Me time is iets wat ik echt neem - dat zorgt af en toe wel voor wat discussie thuis - maar ik heb het echt nodig om op te laden en dus ook een leukere moeder te zijn.
Wat helpt nog meer om in de benen te komen?
- goed voorbereiden en zo veel mogelijk klaarleggen
- met je kinderen er een wedstrijdje van maken (als ze heel klein zijn werkt dat natuurlijk nog niet)
- bedenken waarvoor je het doet en dat je je bijna altijd achteraf beter voelt.
- bedenken welke (kleine) voordelen het je oplevert en daarvan genieten. Zoals: ergens naar toe gaan waar ze echt lekkere koffie hebben en daar van genieten. Jezelf nadat je naar buiten bent geweest, thuis verwennen met een glaasje wijn/kop thee/ extra lekker koekje.
De fase waarin jij zit is echt wel pittig. Het wordt beter! Ook de moeheid.
Al moet ik zeggen: die van mij zijn 3,6 en 8 en als het even kan zet ik ze soms een uurtje voor de TV om zelf een dutje te doen...heerlijk.
Tot slot: toen mijn derde nog niet geboren was had ik ook heel erg wat jij schrijft. Op een gegeven moment heb ik besloten er anders over te gaan denken: niet klagen dat het allemaal zoveel moeite kost en dat ik zo moe was, maar gewoon gaan doen, kleine genietmomenten inbouwen, proberen echt stil te staan bij alles om je heen wat mooi is.
Voor mij hielp dat heel erg.
Online koop ik liever niet tenzij ik het merk goed ken, ik moet zo vaak zaken terugsturen omdat het net niet mooi zit.
Qua shoppen hanteer ik de regel dat een kledingstuk bij minstens 20 andere dingen moet passen. En ik heb een paar kleuren/stukken die goed combineren: spijkerbroek, witte sneakers, vesten in blauw en grijs, witte shirts, verder veel donkerblauw, lichtroze.
Ik zorg dat mijn basis dingen tijdloos zijn (donkerblauwe winterjas bijvoorbeeld), ik varieer met oorbellen, sjaals, dat soort.
Me time is iets wat ik echt neem - dat zorgt af en toe wel voor wat discussie thuis - maar ik heb het echt nodig om op te laden en dus ook een leukere moeder te zijn.
Wat helpt nog meer om in de benen te komen?
- goed voorbereiden en zo veel mogelijk klaarleggen
- met je kinderen er een wedstrijdje van maken (als ze heel klein zijn werkt dat natuurlijk nog niet)
- bedenken waarvoor je het doet en dat je je bijna altijd achteraf beter voelt.
- bedenken welke (kleine) voordelen het je oplevert en daarvan genieten. Zoals: ergens naar toe gaan waar ze echt lekkere koffie hebben en daar van genieten. Jezelf nadat je naar buiten bent geweest, thuis verwennen met een glaasje wijn/kop thee/ extra lekker koekje.
De fase waarin jij zit is echt wel pittig. Het wordt beter! Ook de moeheid.
Al moet ik zeggen: die van mij zijn 3,6 en 8 en als het even kan zet ik ze soms een uurtje voor de TV om zelf een dutje te doen...heerlijk.
Tot slot: toen mijn derde nog niet geboren was had ik ook heel erg wat jij schrijft. Op een gegeven moment heb ik besloten er anders over te gaan denken: niet klagen dat het allemaal zoveel moeite kost en dat ik zo moe was, maar gewoon gaan doen, kleine genietmomenten inbouwen, proberen echt stil te staan bij alles om je heen wat mooi is.
Voor mij hielp dat heel erg.
vrijdag 16 oktober 2020 om 12:51
Overigens heb ik ook geaccepteerd dat ik sommige dingen die je met kinderen kan dien, gewoon niet leuk vind en er het geduld niet voor heb:
- koekjes bakken
- knutselen
- spelletjes die te lang duren
- naar de speeltuin
Het duurt lang, is eentonig en met koken en knutselen kost het je 15 minuten om de boel klaar te zetten, na 2 minuten os je kind er klaar mee en zit jij met de zooi.
Wat ik WEL leuk vind om te doen:
- samen tekenen (dat is ook mijn hobby). Met de oudste 2 naar buiten en daar tekenen
- samen een film kijken
- naar het bos of strand en uitwaaien
- geen bordspelletjes maar denk spelletjes.
- koekjes bakken
- knutselen
- spelletjes die te lang duren
- naar de speeltuin
Het duurt lang, is eentonig en met koken en knutselen kost het je 15 minuten om de boel klaar te zetten, na 2 minuten os je kind er klaar mee en zit jij met de zooi.
Wat ik WEL leuk vind om te doen:
- samen tekenen (dat is ook mijn hobby). Met de oudste 2 naar buiten en daar tekenen
- samen een film kijken
- naar het bos of strand en uitwaaien
- geen bordspelletjes maar denk spelletjes.
vrijdag 16 oktober 2020 om 12:59
@teckeltje ben je lekker buiten geweest?
hier was dreumes ook vroeg wakker maar gelukkig wilde hij nog wel even verder slapen bij ons in bed!
@winterkoninkje leuk om te lezen wij zouden ook nog wel een derde willen. Na de geboorte van de tweede had ik een tijd dat ik heel energiek was en weinig aan het miepen, maar dat is nu dus weer verslapt
wel goed inderdaad om wat meer na te denken over het “waarom”: ik denk dat als ik iets energieker ben dat dat ook fijn is voor de algehele sfeer hier thuis

@winterkoninkje leuk om te lezen wij zouden ook nog wel een derde willen. Na de geboorte van de tweede had ik een tijd dat ik heel energiek was en weinig aan het miepen, maar dat is nu dus weer verslapt

vrijdag 16 oktober 2020 om 13:06
Ik herken dat wel. Daarom sport ik op afspraak, dan moet ik welwollendekentje schreef: ↑16-10-2020 13:02Ergens is het misschien ook wel een vorm van zelfmedelijden. Zo van: ik heb het zo pittig, ik ben zo moe, dus ik ga lekker op de bank hangen met chocola in plaats van nu ook nog sporten![]()

Ik forceer niks maar sporten moet van mezelf en dat doe ik dus ook 2x per week. Anders word ik chagrijnig en fysiek gaat het dan ook niet goed.
(Maar alsnog, dat werkt voor mij, niet per se voor anderen natuurlijk.)

vrijdag 16 oktober 2020 om 13:35
Ja ik ben lekker naar buiten geweest. En heb vanmorgen ipv lamlendig koffie drinken de keuken opgeruimd. We hebben paar nodige boodschappen gedaan en daarna een uur in de speeltuin geweest. Ik vind daar zeker in de winter geen klap aan. Dreumes was erg uit haar hum, dus dat hielp niet. Die was na een kwartier alleen maar huilerig en dat stopte pas toen ze in bed lag met een zetpil om 1215...
Heb toen ze op bed lag snel de troep en het speelgoed opgeruimd en daarna peuter paw patrol laten kijken en ik heb een dutje gedaan. Mijn peuter wil nu van alles van me. Hij speelt slecht alleen. Dat vind ik nog wel het moeilijkste. Ik vind spelen gewoon echt stom. Moet ik allerlei verhalen gaan verzinnen die zijn poppetjes of diertjes meemaken. Maar goed ik ga mezelf bij elkaar rapen, en dan wat doen met peuter. Ik denk dat we wat gaan knutselen en dan heeft hij daarna hopelijk weer genoeg mama only time gehad Dat ie even zelf kan spelen. Dan ga ik alvast het eten voorbereiden voor het geval dreumes weer met zo'n humeur uit bed komt....
Heb toen ze op bed lag snel de troep en het speelgoed opgeruimd en daarna peuter paw patrol laten kijken en ik heb een dutje gedaan. Mijn peuter wil nu van alles van me. Hij speelt slecht alleen. Dat vind ik nog wel het moeilijkste. Ik vind spelen gewoon echt stom. Moet ik allerlei verhalen gaan verzinnen die zijn poppetjes of diertjes meemaken. Maar goed ik ga mezelf bij elkaar rapen, en dan wat doen met peuter. Ik denk dat we wat gaan knutselen en dan heeft hij daarna hopelijk weer genoeg mama only time gehad Dat ie even zelf kan spelen. Dan ga ik alvast het eten voorbereiden voor het geval dreumes weer met zo'n humeur uit bed komt....
vrijdag 16 oktober 2020 om 13:51
Man is vandaag met kinderen thuis, maar moest even bellen. Jongste is thuis. Ik heb hem net eerst 20 minuten achter de TV geparkeerd en zelf even hobby gaan doen (tekenen en schilderen, ik teken alles, gewoon alledaagse dingen. Net: het mondkapje op tafel).
N a 20 minuten tekenen ben ik opgeladen, en heb ik met hem nog 2 spelletjes gedaan (een makkelijke puzzel en mens erger je niet ).
Prima zo!
N a 20 minuten tekenen ben ik opgeladen, en heb ik met hem nog 2 spelletjes gedaan (een makkelijke puzzel en mens erger je niet ).
Prima zo!
maandag 19 oktober 2020 om 11:54
hahahahahahahaha.... dankjewel. Dat kon ik goed gebruiken deze ochtend

Mijn kinderen liggen niet om 7 uur in bed. Om 8 uur ben ik beneden, en als we die dag gewerkt hebben moeten we dan nog even de was weg werken, de vaatwasser doen en er is altijd nog wel een ander klusje.
En tot 12 uur? Mijn kind is om 6 uur wakker, en af en toe moet ik er s nachts ook nog een keer uit. Dus om 10 uur is de dag hier voorbij...
maandag 19 oktober 2020 om 11:56
Ik denk dat het ook echt een kwestie is van minder hoge ambities. Je hoeft echt niet altijd iets te doen. Voor kinderen is het ook heel fijn en goed om gewoon een beetje thuis rond te hangen en zich te vervelen. Dus af en toe plannen we juist een dagje thuis en proberen we zo veel mogelijk al het huishouden te doen terwijl de kinderen wakker zijn. Dan zeuren ze minder aan ons hoofd dan wanneer we een boek proberen te lezen en kunnen wij echt wat voor ons zelf doen zodra ze op bed liggen.wollendekentje schreef: ↑15-10-2020 21:51En nu ik dit lees denk ik ook weer ja zo herkenbaar. Ik neem me ook steeds van alles voor, en er zijn ook wel fases dat het lukt, dus ik wil graag weer het roer omgooien, maar hoe??
En voor mij geldt wel echt dat ik van te voren moet bedenken wat ik wil en waarom ik het wil. Ze hebben hier nu herfstvakantie, en we zijn echt even gaan zitten om te bedenken wat we willen. Want het is heel aantrekkelijk om maar niets te doen, want vakantie, maar uiteindelijk zijn we dan over het veel ontevredener over de dag als wanneer we toch iets plannen.
Een lijstje op de koelkast met wat opties kan ook wel helpen, dat je vrij makkelijk iets kunt bedenken wat je gaat doen. En nu met Corona moet je bijna overal voor reserveren, dus reserveer gelijk maar even een keer het zwembad, een leuk museum, de binnenspeeltuin.
Owh ja en ook belangrijk. De kinderen zijn nu bij opa en oma aan het logeren en gaan morgen naar de opvang. Woensdag, donderdag en vrijdag zijn we samen thuis. Ik zou eigenlijk vandaag en morgen nog gewoon werken, maar ik heb net mijn agenda leeg gegooid en ik ga alleen nog 2 calls doen en ben verder vrij. Even echt voor mezelf zorgen. Ik heb gesport, gewandeld en met een boek op de bank gelezen. Ik ga zo nog even een dutje doen en dan aan het fotoalbum werken, ik ga morgen lunchen in de stad met een vriendin en ik wil nog even de speelgoed kast opruimen. Even gewoon met niemand rekening houden alleen met mezelf. Ik moet eerlijk zeggen, ik geniet er nu al van!
maandag 19 oktober 2020 om 12:05
dit klinkt als de hel voor mij. Hoewel ik sommige dingen echt wel hetzelfde doe, maar gepland? Ik haat een gepland leven (geleefd voelt dat voor mij), mijn werk is al een en al gepland, dus thuis zo min mogelijk.1234bloem schreef: ↑15-10-2020 15:50Ik heb pas 1 kindje dus dat scheelt ook. Maar ik plan ALLES.
M'n sportmomenten zijn afspraken in m'n agenda. Ik probeer elke dag te bewegen voor 20 - 30 minuten (ik sport thuis). Dat is voor mij beter te doen dan echt lange work-outs en beter dan niets. Ik sport vaak terwijl mijn man het bedritueel doet en dan eten we erna samen.
Op zondag plan ik de maaltijden voor de hele week. Vaak plan ik zelfs ontbijt en lunch ook zodat ik precies weet wat ik wanneer moet doen/klaarzetten.
Ik heb een paar kleine zakjes klaarliggen met benodigdheden voor onderweg (zoals extra luiers en doekjes) zodat ik die makkelijk in mn tas kan gooien als we de deur uit gaan.
Ik plan mijn outfits voor een aantal dagen. Sommige dagen is dat ook "sportoutfit" als ik tijdens de lunchpauze sport. Ik heb wel geinvesteerd in een paar leuke sportoutfits zodat ik er toch leuk uitzie.
Shoppen doe ik online. Ik koop maar bij een paar winkels (Asos, Zalando, Karen Millen). Als ze het daar niet hebben, dan niet.
Voor m'n zoontje koop ik ook online en ook alleen H&M of Hema. Geen zin om meer uit te zoeken.
Ik ga in het weekend altijd heel vroeg naar buiten, nog voor z'n ochtenslaapje. Ik geef m'n zoontje ontbijt, kleed hem aan, trek zelf een sportoutfit aan en ga naar buiten. Dan haal ik buiten lekker een koffietje en een croissantje. Is voor ons beiden dus echt een leuk ding geworden.
Het klinkt misschien nogal rigid maar dit werkt echt voor mij. Ik heb een groot Excel bestand waarin ik alles bijhoudt - de maaltijden, afspraken, kleding, wat ik nog moet kopen etc etc etc. Omdat alles op 1 plek staat is het veel overzichtelijker
mevrouw75 wijzigde dit bericht op 19-10-2020 12:12
4.95% gewijzigd
maandag 19 oktober 2020 om 12:05
En wat zomerkoninkje zegt, kies de dingen die je ook leuk vindt om te doen en zorg vooral ook goed voor jezelf, het is echt pittig om te starten met goede keuzes maken, maar als je vanavond iets gaat doen wat je leuk vindt in plaats van tv kijken voelt dat echt veel beter, benoemd dat gevoel dan ook, en zorg ervoor dat je het zo goed mogelijk terug kunt halen volgende week maandag als je weer voor dezelfde keuze staat.
En ik las ooit ergens, "act the way you want to feel". Dat trekt mij nog wel eens over de streep om echt iets te gaan doen
En ik las ooit ergens, "act the way you want to feel". Dat trekt mij nog wel eens over de streep om echt iets te gaan doen
maandag 19 oktober 2020 om 12:10
Wat mij hielp: het zo ontzettend saai en suf thuis vinden dat ik het huis uit vluchtte met kind en ergens ver weg naar toe ging fietsen. Dan kon ik zelf tenminste lekker nadenken en kind zat voorin de bak in het luchtledige te tetteren.
Toen ons huis nog heel klein was ging ik ook maar meteen naar buiten omdat kind stil houden voor een slapende papa niet heel makkelijk was. Dan was het makkelijker om naar buiten te gaan en boodschappen op de markt te doen.
Toen ons huis nog heel klein was ging ik ook maar meteen naar buiten omdat kind stil houden voor een slapende papa niet heel makkelijk was. Dan was het makkelijker om naar buiten te gaan en boodschappen op de markt te doen.
maandag 19 oktober 2020 om 12:15
Allemachtig ik wordt al moe als ik dit lees! Ik heb geloof ik relatief veel slaap nodig. Mijn oudste gaat half 8/8 naar bed; jongste 8/half9 (die slaapt nkg tussen de middag; waardoor op vrije dagen dan even quality time voor de oudste is). Daarna is het vaatwasser/stofzuigen/was/klusjes. Met veel geluk nog samen een drankje doen maar dat is dan een kwartiertje max. En dan naar bed. ‘Snachts wordt de jongste nog 3 keer wakker en dan moet je er wel heen want anders brult hij de ander wakker. En dan om half 6 op om op half 7 onderweg naar werk te zijn met 2 aangeklede koters. Als ik om 24u naar bed ga heb ik drie weken nodig on te herstellen.
Oo mijn vrije dag doe ik vaak ook vrij weinig actiefs. Gewoon even naar de speeltuin of een rondje lopen/eendjes voeren vindt ik voldoende. Zeker als ze ook mog willen verven ofzo (want daarna ben je ook weer een half uur aan het opruimen). Als ik een dag echt iets bijzonder outgoings wil doen plan ik dat in. Dan zet ik savonds klaar wat ik nodig heb en zie ik er vaak alsnog tegenop omdat alles weer tegenzit maar als ik er dan eenmaal ben vind ik het wel leuk.