Hoe in de benen komen?

15-10-2020 13:48 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is dit herkenbaar voor iemand? Ik ben moeder van twee super leuke kinderen van 4 en 1 jaar en ik heb soms (vaak :$) moeite om in actie te komen. Om bijvoorbeeld het huis op te ruimen (hou erg van een opgeruimd huis), te gaan sporten (ik neem het me voor, omdat ik me er beter door voel, maar vervolgens lukt het ‘s ochtends niet ivm ochtendspits en ‘s avonds wil ik lekker op de bank hangen) of lekker naar het bos te gaan met de kinderen (maar dan moet de een net weer een slaapje doen of ben ik eigenlijk gewoon te lui) of om me leuk aan te kleden (loop meestal toch in m’n kloffie).

Is dit voor iemand herkenbaar? :$ En zo niet, hoe dóen jullie het?
Bellyflop schreef:
19-10-2020 19:43
Heel herkenbaar. Die van ons gaan om 18:45 naar boven (eerder lukt echt niet met koken, eten en opruimen). Dan is het speelgoed wel opgeruimd en de afwasmachine ingeruimd. Dus dat doen we al heel efficiënt vind ik :biggrin: .

Voor ze de pyjama aan hebben en het badkamerritueel is gebeurd, is het 19:00 uur. Dan liggen ze er dus in maar dan komt het:

verhaaltje voorlezen, vertellen over de dag (als er iets vervelends of spannends is gebeurd kan dit zomaar lang duren), knuffel, monsters weg jagen, nog een knuffel. Even een was erin want je bent toch boven en vorige was opvouwen.
20:00 uur, je zit beneden. Wauw, dat was snel. 2 minuten later: Mamaaa of de jongste: Wheeeeeh!
Aai, knuffel, speen.
20:30. Zitten. Klaar. Je kan voor het eerst vandaag je eigen gedachten afmaken en je partner spreken. Dan Netflix en dan ga ik tussendoor op mijn Ipad vaak nog de weekboodschappen opschrijven of regenlaarsjes zoeken online want die worden te klein.

Waar ging dit topic ook alweer over?
Ja 100% dit.
Hier gaat het sinds de start van het topic wel goed :) gister weer hardgelopen. Gister was mijn vrije dag en dreumes was niet lekker dus maar binnen gebleven. Vandaag nog steeds niet lekker, dus niet naar de opvang en ik ben thuis met hem vandaag. dan vind ik het wel lastig om een balans te vinden tussen acceptatie en toch een beetje in actie blijven, omdat we ook niet naar buiten kunnen en ik ook nog dingen van m’n werk moet afmaken, vind ik echt lastig
wollendekentje schreef:
22-10-2020 07:29
Hier gaat het sinds de start van het topic wel goed :) gister weer hardgelopen. Gister was mijn vrije dag en dreumes was niet lekker dus maar binnen gebleven. Vandaag nog steeds niet lekker, dus niet naar de opvang en ik ben thuis met hem vandaag. dan vind ik het wel lastig om een balans te vinden tussen acceptatie en toch een beetje in actie blijven, omdat we ook niet naar buiten kunnen en ik ook nog dingen van m’n werk moet afmaken, vind ik echt lastig

Misschien kun je accepteren dat je je best doet om actief te blijven maar dat dat realistisch gezien nog wel gaat duren tot je kinderen naar school gaan, voordat je daar echt structuur in krijgt. Tot die tijd is het al heel wat als je gebruik kunt maken van toevallige vrije uurtjes waarin je niet doodmoe bent.

Wees lief voor jezelf.
Goeie bellyflop, je hebt gelijk. Ik heb relatief jong kinderen gekregen (ben nu achterin de twintig) en voel me gewoon soms alsof ik de jaren waarin ik op m’n fitst zou moeten zijn.. dat niet ben :P maarja dat is denk ik ook gewoon de keerzijde van kinderen, misschien heeft iedereen dat wel
wollendekentje schreef:
22-10-2020 11:06
Goeie bellyflop, je hebt gelijk. Ik heb relatief jong kinderen gekregen (ben nu achterin de twintig) en voel me gewoon soms alsof ik de jaren waarin ik op m’n fitst zou moeten zijn.. dat niet ben :P maarja dat is denk ik ook gewoon de keerzijde van kinderen, misschien heeft iedereen dat wel

Ja joh, dat heeft iedere moeder (tenzij ze er maar 1 hebben die heel makkelijk is).

Ik was trouwens op mijn fitst rond mijn 35e, dus je hebt het nog genoeg mogelijkheden voor je hoor!
Wat een interessant topic!

Hier inmiddels 39 wkn zwanger van de tweede. En veel moeite om in beweging te komen.
Maar een dag thuiszitten vind ik zo saai en word ik zo onrustig van dat ik er vaak juist wel op uitga. Om vervolgens afgepeigerd thuis te komen, maar ach!
Haha! Met 39 weken zwangerschap lijkt me dat volkomen legitiem ;-D
Is dit topic gestopt of elders verder gegaan? Vond het namelijk erg interessant!
Ik denk dat we de enerigie niet hadden om te forummen ;-)
Haha precies ;) hoe hangt de vlag er bij jullie bij? Hier even een wat passief dagje, vriend heeft keelpijn en wacht de testuitslag af, dus gezellig allemaal binnen haha. Maar over het algemeen gaat het wel goed, heb het hardlopen ook weer opgepakt en voel me daar toch wel goed door!

@Roos ben je inmiddels al bevallen?

@Teckeltje hoe is het met jou? Was je ook weer aan het hardlopen eigenlijk?
Vervelend van die corona test weer. Sterkte met wachten. Wel goed excuus om weinig te doen :whistle:

Wat goed dat je aan het hardlopen bent. Hier is het er nog steeds niet van gekomen. Heb het wel heel erg druk met werk en ben nog aan het wennen aan 4 dagen werken ipv 3. Ik merk wel doordat ik nu maar 1 dag alleen met de kids heb ik daar veel meer van kan genieten. We gaan eigenlijk altijd ochtend en middag wel naar buiten. Al is de middag wel vaak maar kort. En bij regen helemaal niet hoor. Dat vind ik zo vreselijk. Verder valt er natuurlijk weinig te doen, want corona. Maar goed kindjes zijn tevreden, ze slapen goed, eten mwaoh. Ik laat het los. Ik doe wat ik kan. Moet wel wat beter voor mezelf zorgen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven