Singles unite: ( deel 3)

14-09-2020 14:26 3012 berichten
Alweer deel 3 van het single topic. Hier praten we over onze datingperikelen en het single leven.
Alle reacties Link kopieren
kantlijn schreef:
19-10-2020 22:52
Anne Frank zou het hier niet mee eens zijn, maar aangezien dit niet de actueelpijler is zal ik al te wijsgerige bespiegelingen achterwege laten. Het probleem is niet dat je er altijd zelf bij bent, het probleem is dat er ook nog anderen bij zijn en dat er bepaalde condities meespelen.
Anne Frank is ook wel echt een andere tijd he! Dat was een tijd waarin we geen keuzes konden maken, nu wel. Dus dat slaat echt als een lul op een drumstel met een kutgeluid.

Ik ben ook laatst nog in wat ellende getrapt, maar was daar echt zelf bij. Kan er zielig over doen, maar heb het zelf laten gebeuren. Het klinkt hard, maar ik blijf wel bij die gedachte.
Hyphen schreef:
19-10-2020 22:18
En wij zijn bijna even oud, ik ben 53 dus iets ouder, en ik heb ook net een nieuwe baan. Alleen heb ik dan weer wel kinderen.
:cheers:
Sabbieehhhh schreef:
19-10-2020 22:50
Daar gaat het forum succesverhaal :nope:
Ho niet te snel te snel afschieten!
Limo76 schreef:
19-10-2020 22:44
Het is alleen niet waar als je niet aan jezelf wil werken. Het is een keuze om gelukkig te zijn en een keuze om succes te ervaren. Daar ben je altijd zelf bij.

Ik ben 6 jaar vrijgezel geweest en was zeer gelukkig. Afgelopen jaar weer gaan daten en ongelukkig...........mijn conclusie, ik ging mij weer teveel aan anderen aanpassen en dat moet ik niet doen. Of het past of het past niet..............makkelijker dan dat is het niet.

De conclusie lijkt mij dan eerder dat je lekker single moet blijven, toch?
Antoon69 schreef:
19-10-2020 22:56
Zou het een man/vrouw ding zijn? Mannen streven niet 'geluk' na. Mannen hebben een missie.
En wat is die missie?

Geluk zit wat mij betreft in hele kleine dingen............samen koffie of wijn/bier en een beetje nadenken over het leven.
De conclusie lijkt mij dat het geen energie moet krijgen als iemand je niet accepteert voor wie je echt bent.

En dat Anne Frank verhaal is wel erg in den extreme he. Overigens hebben zij nog veel geluksmomenten met elkaar weten te creeëren voor ze verraden werden dus ook daar een mindset die meespeelde om niet gek te worden in het achterhuis ;-)
Limo76 schreef:
19-10-2020 23:01
Geluk zit wat mij betreft in hele kleine dingen............samen koffie of wijn/bier en een beetje nadenken over het leven.
En sommige mensen worden gelukkig van een vers kopje thee.
Antoon69 schreef:
19-10-2020 22:58
De conclusie lijkt mij dan eerder dat je lekker single moet blijven, toch?
Nee, want ik kan heel gelukkig worden met iemand. Graag zelfs. Alleen ging ik grenzen over die ik niet over moest gaan. Grenzen die niemand over moet gaan. Dat ik ff iemand tegen kwam die was vergeten te vertellen dat hij al samenwoonde dat is jammer. Maar daardoor ga ik niet iedere man een label op leggen van onbetrouwbaar..........heb gewoon ff pech gehad. Maar een vrijgezelle man die niet direct wil samenwonen en een leuk leven heeft ( het liefst met kinderen) daar word ik blij van.
limo76 wijzigde dit bericht op 19-10-2020 23:07
21.29% gewijzigd
Sabbieehhhh schreef:
19-10-2020 23:02
De conclusie lijkt mij dat het geen energie moet krijgen als iemand je niet accepteert voor wie je echt bent.

En dat Anne Frank verhaal is wel erg in den extreme he. Overigens hebben zij nog veel geluksmomenten met elkaar weten te creeëren voor ze verraden werden dus ook daar een mindset die meespeelde om niet gek te worden in het achterhuis ;-)
JIj snapt hem...... :-D
Antoon69 schreef:
Zou het een man/vrouw ding zijn? Mannen streven niet 'geluk' na. Mannen hebben een missie.
Vrouwen streven naar geluk, mannen naar voldoening? Nooit over nagedacht eigenlijk maar het zou grosso modo wel eens kunnen opgaan. Hier gaat het echter vooral om een verschil in persoonlijkheid.
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
Sabbieehhhh schreef:
19-10-2020 22:50
Daar gaat het forum succesverhaal :nope:
Alle hoop verloren als jullie allebei afhaken.
Ik zat in een romantische film. Even een geluksmomentje gepakt :)
Limo76 schreef:
Anne Frank is ook wel echt een andere tijd he! Dat was een tijd waarin we geen keuzes konden maken, nu wel. Dus dat slaat echt als een lul op een drumstel met een kutgeluid.

Ik ben ook laatst nog in wat ellende getrapt, maar was daar echt zelf bij. Kan er zielig over doen, maar heb het zelf laten gebeuren. Het klinkt hard, maar ik blijf wel bij die gedachte.

Sabbieehhhh schreef:
19-10-2020 23:02

Dat mogen jullie vinden en waarschijnlijk worden we het daar niet over eens.

Jean Paul Sartre onderzocht dit thema in zijn korte verhaal 'Le mur', waar de ter dood veroordeelde hoofdpersoon de nacht voor zijn executie tot een lotsberusting kwam, echter nadrukkelijk zonder geluk te voelen. Wij zijn niet heel veel anders dan die protagonist: we gaan allemaal dood, het leven ligt voor het overgrote gedeelte vast en er rest ons verder weinig dan ons in ons lot te schikken. Je kunt je neerleggen bij je omstandigheden en het binnen beperkte mogelijkheden het beste van maken maar voor niet iedereen is het weggelegd dat dat ook met geluk gepaard gaat. Ook in de concentratiekampen kon men oprecht lachen zonder gelukkig te zijn, dat zijn namelijk twee verschillende dingen.
kantlijn schreef:
19-10-2020 23:05
Vrouwen streven naar geluk, mannen naar voldoening? Nooit over nagedacht eigenlijk maar het zou grosso modo wel eens kunnen opgaan. Hier gaat het echter vooral om een verschil in persoonlijkheid.
Ja je huisje en tuintje gezellig maken en houden en lekker voor jezelf zorgen en wat keuvelen met vrienden, is volgens mij niet wat de gemiddelde man wil of doet (tenzij dat een van de missies is). Maar in mijn straat zijn veel van dit soort vrouwen.
Antoon69 schreef:
19-10-2020 23:32
Ja je huisje en tuintje gezellig maken en houden en lekker voor jezelf zorgen en wat keuvelen met vrienden, is volgens mij niet wat de gemiddelde man wil of doet (tenzij dat een van de missies is). Maar in mijn straat zijn veel van dit soort vrouwen.
Wat wil je als man wel dan?
Antoon69 schreef:
19-10-2020 23:32

Aan de andere kant zijn er ook hele volksstammen aan mannen voor wie het hoogste goed is om met vrienden in de achtertuin Aldi bier weg te tanken en de dagen tot het pensioen afstrepen met het idee dat ze dit dan ongehinderd iedere dag vanaf een uur of drie zouden kunnen doen. Niet iedere man is Elon Musk natuurlijk.
Limo76 schreef:
19-10-2020 21:38
Doe je dat ook voor vrouwen? Heb echt een hekel aan winkelen :-)
Is altijd een droom geweest om een personal shopper te worden. Er zijn zoveel mannen en vrouwen die het vetschrikkelijk vinden om te shoppen.

Maar nu heb ik het voor mijn mannelijke client gedaan. Morgen effe langs de groep om te passen en dan snel katen merken. Ligt het hopelijk volgende week in de kast.
Ik begrijp wel wat haai wil zeggen. Ik denk dat als je man bent en je hebt geen baan en daardoor minder geld en een klein flatje dat er niet veel vissen zijn.

Het kan ook zijn dat je in de verkeerde vijver vist. Dat weet ik niet, want ik ken je niet.
Limo76 schreef:
19-10-2020 22:26
Ik ga er vanuit dat ik het ooit nog mee ga maken. Al vind ik het best lastig dat veel mannen blijkbaar op vrouwen vallen die 'gered' moeten worden. Heb mn zaakjes voor elkaar, leuke baan, leuke vrienden, leuk huis en geen issues of rugzakken vol ellende. Ik red het prima zonder partner en dat schijnt niet aantrekkelijk te zijn.

Als sterke persoonlijkheid die zichzelf prima kan redden blijk je toch wat minder aantrekkelijk te zijn. Maar ik weiger een zielig slachtoffertje te gaan spelen :-D
Hier kom ik als man veel vrouwen tegen die snel willen samenwonen. Ik zoek ook geen moeder voor mijn kinderen (die hebben ze al), maar iemand waar ik mee samen een leuk leven op kan bouwen. Zelf verzorg ik ook de kinderen, werk 36 uur en doe het huishouden. Ik zie mensen om mij heen ook heel snel bij elkaar intrekken met alle kinderen, dat wil ik op korte termijn niet, maar op lange termijn is dat zeker wel een optie.
Datertje schreef:
20-10-2020 00:00
Ik begrijp wel wat haai wil zeggen. Ik denk dat als je man bent en je hebt geen baan en daardoor minder geld en een klein flatje dat er niet veel vissen zijn.
Zo is het volgens mij inderdaad.
Datertje schreef:
20-10-2020 00:00
Het kan ook zijn dat je in de verkeerde vijver vist. Dat weet ik niet, want ik ken je niet.
Ik probeer momenteel in de Lexa vijver te vissen, maar misschien is dat inderdaad de verkeerde vijver.
Goedenacht,

Sterkte voor degene die net hun relatie hebben verbroken. Blijft altijd een pijnlijk moment, wel goed dat jullie meteen weer hier komen meeschrijven, maar snap dat jullie tijd nodig hebben om het te verwerken ook al was het een eigen keuze.

Voor degene die het wel willen lezen. Update van m’n date 😁:
Ik heb echt een onwijs leuke avond gehad! Zodra hij binnenkwam was de sfeer meteen goed en ik kon echt mezelf zijn. We hebben elkaar echt van alles verteld en zaten zo op een lijn met alles. Hij was ook heel erg open en deelde dingen die ik vrij persoonlijk vond. We hebben gelachen en goede gesprekken gevoerd. Hij was lekker casual gekleed maar toch netjes, en rook superlekker, een heel zacht geurtje wat zo goed bij z’n persoonlijkheid past. Ik vrees dat ik me enorm heb laten leiden door vooroordelen door wat ik op z’n insta had gezien. Hij was zo rustig en stabiel en open.
En ja, heb nog eens de datingapp gecheckt en er klopt helemaal niks van die gps. Soms maak ik me zorgen om niks. Hij heeft me gezoend en heb geen idee hoe het nu verder gaat. Maar wel heel fijn dat we zo hetzelfde in het leven staan, qua ambitie, opvoeding van de kids, sport, interesses.
Wordt vervolgd... hoop ik
flitsie wijzigde dit bericht op 20-10-2020 01:13
0.33% gewijzigd
Wat jammer van de nare berichten. Lijkt me ontzettend lastig om nu weer verder te gaan en niet te blijven hangen in de teleurstelling. Gelukkig is er deze pijler waar altijd wel iemand met een opbeurend woordje klaar staat. Gelukkig ook een goed bericht.

Ik vind het ook lastig om op iedereen te reageren, soms is er zoveel geschreven dat reageren lastig word.

Hier gaat het in sneltreinvaart. Hij is smoor...een half jaar geleden zou ik het vreselijk benauwd hebben gekregen. Nu kan ik er alleen maar van genieten. Eigenlijk zou ik hem zondag pas weer zien maar hij wil heel graag dat ik zijn kinderen ontmoet (geen hele jonge kinderen) zodat het makkelijker word om af te spreken ivm co-ouderschap. Dus ga ik zaterdag weer bij hem eten, geen straf....hij kookt heerlijk. Hij is heel duidelijk in wat hij wil en hoe hij zich voelt. Komt denk ik door een nogal heftige gebeurtenis in zijn verleden waardoor hij heel erg in het nu leeft. En ik merk dat ik dat nodig heb. Iemand die duidelijk aangeeft wat hij van mij vind en voelt. Of mss is hij gewoon een jonge hond. Hij is 49 en ik 51. Dus Tomcat....mss de leeftijd toch iets naar boven schroeven ;)
Flitsie.....leueueuek en spannend. Klinkt goed.
pavlova schreef:
20-10-2020 01:15
Flitsie.....leueueuek en spannend. Klinkt goed.
Van jou klinkt ook goed! Superleuk om te lezen en de kinderen ontmoeten kan inderdaad heel goed zijn en het contact makkelijker maken, op een gegeven moment ben je op die leeftijd dat je die keuze voor elkaar heel bewust maakt. Wens je heel veel geluk!
Ik lig nu in bed en ruik zijn geurtje nog om me heen 🥰
Wow pavlova, jullie hebben elkaar toch pas net ontmoet?
Leuk dat jullie elkaar zo leuk vinden hoor, alleen hoezo nu al kinderen betrekken in zoiets?

Ze hebben co ouderschap dus genoeg momenten zonder kinderen lijkt me.
Hoe goed het ook klikt nu, je kent elkaar totaal niet.
Ik ben echt super blij dat we mijn ex z'n dochter niet hebben betrokken. In het begin zie je nog niet wie de ander echt is, dat komt pas naar maanden.
Gun jullie van harte dat het goed blijft gaan hoor. Alleen mannen die zo hard gaan en roekeloos zijn wbt hun kinderen vind ik best een red flag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven