Koning op vakantie ?

16-10-2020 18:43 1951 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor nu net op tv dat onze koning naar Griekenland op vakantie is gegaan.

Ik vind dat niet zo handig, ook al is vaste land van Griekenland geel qua reisadvies.

Iedereen wordt opgeroepen om alleen als het noodzakelijk is te gaan reizen en dan gaan zij gezellig op vakantie..

Waar ik normaal eigenlijk weinig vind van het Koninklijk huis, vind ik er nu wel wat van.
Komt niet echt solidair over.

Wat vinden jullie ?

Koning op vakantie? Wat vind jij ?

Totaal aantal stemmen: 448

Laat hem lekker. (26%)
Echt? Wat stom! (70%)
Anders, want.. (4%)
Alle reacties Link kopieren
polydox schreef:
22-10-2020 12:13
Ik geloof dat meteen. Als je ziet hoe strict Rutte indertijd met zijn moeder was en ik zet daar tegenover de eigenwijs bekend staande koning met zijn “Corona is fake news” en zijn misstapje van de zomer. Ik kan me niet voorstellen dat Rutte niks gezegd heeft. Maar goed hij heeft excuses aangeboden, dus wat mij betreft is de kous daarmee af wat dit betreft.
Dat laatste waardeer ik zeker, hij heeft het niet volledig laten liggen bij Rutte.
Al zijn de 'analysten' het dan nog niet eens over de rol van Maxima, of liever gezegd, ontbrekende rol: zij sprak zelf niet en de Koning sprak vooral vanuit IK in het begin.
Maar goed, dat vind ik eigenlijk onbelangrijk gegeven deze boodschap die hij afgeeft.
Mijn posts gaan niet over jou. Maar als je je aangesproken voelt, voel je je kennelijk aangesproken. Doe daar iets mee.
koreana schreef:
22-10-2020 12:30
Dat laatste waardeer ik zeker, hij heeft het niet volledig laten liggen bij Rutte.
Al zijn de 'analysten' het dan nog niet eens over de rol van Maxima, of liever gezegd, ontbrekende rol: zij sprak zelf niet en de Koning sprak vooral vanuit IK in het begin.
Maar goed, dat vind ik eigenlijk onbelangrijk gegeven deze boodschap die hij afgeeft.
Ik vind dat ook minder belangrijk. Als ze wel wat gezegd had was daar vast ook weer iets over te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
.
jaap70 wijzigde dit bericht op 22-10-2020 19:28
99.63% gewijzigd
.
enthousiasteling schreef:
21-10-2020 23:42
Leg dit eens uit? Daar snap ik werkelijk helemaal niets van.

Jij bent degene die steeds zegt dat de koning mag doen wat hij wil omdat alle nederlanders doen wat ze willen. Dus als marietje om de hoek naar Griekenland vliegt, mag hij dat ook. Heb ik jouw posts ter ondersteuning van onze koning zo goed begrepen?
Nee, het is andersom. Als Marietje naar Griekenland vliegt dan moet Marietje niet klagen dat de koning dat ook doet. Zelfde geldt voor Jantje die op een verjaardag zit met precies genoeg gasten, of Francis die bij Jinek onnodig aan tafel zit, of Henk die aan het tennissen is.

Het probleem van dit alles ligt bij de dubbele boodschap die onze regering uitzendt: blijf zoveel mogelijk thuis maar je mag bijvoorbeeld ook naar de bioscoop. Of op vakantie.


Daar raakt een volk van in de knoop.
De Volkskrant van vandaag schrijft dat eindelijk ook:
De koning was gestuit op het dilemma van iedere Nederlander die een mouw moet passen aan de tegenstrijdige adviezen van de overheid.’

Heb je daar niet een klein beetje begrip voor?
Alle reacties Link kopieren
enthousiasteling schreef:
21-10-2020 23:57
Jazeker, vind ik ook. En dan die blik, die lange pauzes op gekke momenten, de slechte belichting..Maaaaar het gaat erom dat hij zijn verantwoordelijkheid heeft genomen en min of meer excuus heeft aangeboden. En dat is goed. Dan kunnen we weer door.

En ik las vandaag verheugd dat het republikeins genootschap ineens veel meer betalende leden heeft.
Verheugend nieuws. Hoop dat zij een fonds gereed hebben om een eventuele president te bekostigen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
22-10-2020 18:57
Verheugend nieuws. Hoop dat zij een fonds gereed hebben om een eventuele president te bekostigen.
Met maar tienduizend leden wordt dat moeilijk. Maar het aantal leden is met ‘tientallen procenten’ omhooggeschoten door ‘corona’ dus wie weet...
pejeka schreef:
22-10-2020 18:57
Verheugend nieuws. Hoop dat zij een fonds gereed hebben om een eventuele president te bekostigen.

Nou, als het koningshuis verdwijnt, besparen we 350 miljoen per jaar!
En dat met 4 vermenigvuldigen!
Het leuke is: we hoeven helemaal niet te kiezen voor een president, we kunnen makkelijk zonder (zie Zwitserland)
We schrappen alleen het koningshuis en vieren 31 april als republikeinendag.
Alle reacties Link kopieren
hannaa46 schreef:
22-10-2020 19:11
Nou, als het koningshuis verdwijnt, besparen we 350 miljoen per jaar!
En dat met 4 vermenigvuldigen!
Het leuke is: we hoeven helemaal niet te kiezen voor een president, we kunnen makkelijk zonder (zie Zwitserland)
We schrappen alleen het koningshuis en vieren 31 april als republikeinendag.
Aha, dus we gaan zonder staatshoofd verder. Interessant. Volgens mij is het dan al gauw een rotzooi.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
22-10-2020 19:12
Aha, dus we gaan zonder staatshoofd verder. Interessant. Volgens mij is het dan al gauw een rotzooi.
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
hannaa46 schreef:
22-10-2020 19:11
Nou, als het koningshuis verdwijnt, besparen we 350 miljoen per jaar!
En dat met 4 vermenigvuldigen!
Het leuke is: we hoeven helemaal niet te kiezen voor een president, we kunnen makkelijk zonder (zie Zwitserland)
We schrappen alleen het koningshuis en vieren 31 april als republikeinendag.
31 april :HA: nooit dus
Stressed is just desserts spelled backwards
Maleficent schreef:
22-10-2020 19:26
31 april :HA: nooit dus
Schrijffoutje: 30 april.
pejeka schreef:
22-10-2020 19:12
Aha, dus we gaan zonder staatshoofd verder. Interessant. Volgens mij is het dan al gauw een rotzooi.

Tijd om je eens in te lezen.
Maar vertel: wat voor rotzooi gaan we krijgen en waarom?
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
22-10-2020 19:52
Tijd om je eens in te lezen.
Maar vertel: wat voor rotzooi gaan we krijgen en waarom?
Nou ja, om één ding te noemen, wie gaat de persconferenties houden?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Uit de analyse van de kleding van Maxima tijdens de verontschuldiging: geen glitter en glamour en parels in de oren, die symboliek staan voor tranen.

Er is aan heel veel gedacht.
Mijn posts gaan niet over jou. Maar als je je aangesproken voelt, voel je je kennelijk aangesproken. Doe daar iets mee.
pejeka schreef:
22-10-2020 20:04
Nou ja, om één ding te noemen, wie gaat de persconferenties houden?

Want 'de' persconferenties worden nu door het staatshoofd gehouden? :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
22-10-2020 20:04
Nou ja, om één ding te noemen, wie gaat de persconferenties houden?
Dus als we de koning wegdoen, hebben we geen regering meer?
koreana schreef:
22-10-2020 20:11
Uit de analyse van de kleding van Maxima tijdens de verontschuldiging: geen glitter en glamour en parels in de oren, die symboliek staan voor tranen.

Er is aan heel veel gedacht.

Ik vind het zo'n gek idee nog niet: iedere 5 jaar benoemen we hiervoor een andere acteur/actrice. Dan komt het tenminste een beetje over. :yes:
Alle reacties Link kopieren
coravanmora schreef:
22-10-2020 20:17
Dus als we de koning wegdoen, hebben we geen regering meer?
Geen staatshoofd meer. Tenzij je vindt dat er dan een president moet komen, die ook tig miljoen per jaar kost en veel minder impact heeft op buitenlandse handelsbetrekkingen en relaties dan een koningshuis. Ter vergelijking: alleen de (gepantserde) limousine van Trump kost al tonnen in aanschaf, en hij heeft er 2 of 3 van. Zit je al op een miljoen, terwijl de hele president nog geen meter in die dingen gereden heeft of nauwelijks een dag in dienst is...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
hannaa46 schreef:
22-10-2020 19:11
Nou, als het koningshuis verdwijnt, besparen we 350 miljoen per jaar!
En dat met 4 vermenigvuldigen!
Het leuke is: we hoeven helemaal niet te kiezen voor een president, we kunnen makkelijk zonder (zie Zwitserland)
We schrappen alleen het koningshuis en vieren 31 april als republikeinendag.
En alle werkbezoeken en staatsbezoeken etc gooien we in het takenpakket van Rutte? Want die heeft toch niet zo veel te doen?

(en ja, je kan discussieren over de waarde van een koning tijdens deze bezoeken en je kan vinden dat een ander dat ook prima kan, maar je kan toch moeilijk zeggen dat die man helemaal niets doet toch? Dus iemand moet daar toch invulling aan geven?)
pejeka schreef:
22-10-2020 20:48
Geen staatshoofd meer. Tenzij je vindt dat er dan een president moet komen, die ook tig miljoen per jaar kost en veel minder impact heeft op buitenlandse handelsbetrekkingen en relaties dan een koningshuis. Ter vergelijking: alleen de (gepantserde) limousine van Trump kost al tonnen in aanschaf, en hij heeft er 2 of 3 van. Zit je al op een miljoen, terwijl de hele president nog geen meter in die dingen gereden heeft of nauwelijks een dag in dienst is...

Hoeveel drogredenen passen er in een alinea.
En Trump moet er weer bijgehaald worden, waarom eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
Liv8 schreef:
22-10-2020 20:54
En alle werkbezoeken en staatsbezoeken etc gooien we in het takenpakket van Rutte? Want die heeft toch niet zo veel te doen?

(en ja, je kan discussieren over de waarde van een koning tijdens deze bezoeken en je kan vinden dat een ander dat ook prima kan, maar je kan toch moeilijk zeggen dat die man helemaal niets doet toch? Dus iemand moet daar toch invulling aan geven?)
De koning en koningin zijn tegenwoordig ook gewoon hardwerkende mensen, die elke dag weer hun taken oppakken en naar beste eer en geweten uitvoeren. Ik denk ook dat ze soms langere werkdagen maken dan de gemiddelde Nederlander. Máxima heeft verschillende functies op internationaal gebied waar ze heel veel goeds mee doet voor mensen in ontwikkelingslanden en daar zet ze zich volledig voor in, en bij vele reizen die ze daarvoor maakt, gaat ze niet als "glamoereuze koningin", maar gewoon als een betrokken persoon die zich inzet om mensen uit landen waar het minder is, een kans te geven.

Ook WA doet op de achtergrond veel van dat soort werk. Niet altijd zichtbaar, maar wel belangrijk.

Daarnaast zetten ze zich ook dagelijks in voor thema's die te maken hebben met het welzijn van de mensen in ons land, en dan met name de mensen die minder kansen in het leven hebben gekregen.

Het is zo'n idioot idee dat ze alleen maar feest zitten te vieren in een duur paleis hooguit een keer naar buiten treden om met een tiara op het hoofd een staatsbezoek te doen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
kadanz schreef:
22-10-2020 16:55
Nee, het is andersom. Als Marietje naar Griekenland vliegt dan moet Marietje niet klagen dat de koning dat ook doet. Zelfde geldt voor Jantje die op een verjaardag zit met precies genoeg gasten, of Francis die bij Jinek onnodig aan tafel zit, of Henk die aan het tennissen is.

Het probleem van dit alles ligt bij de dubbele boodschap die onze regering uitzendt: blijf zoveel mogelijk thuis maar je mag bijvoorbeeld ook naar de bioscoop. Of op vakantie.


Daar raakt een volk van in de knoop.
De Volkskrant van vandaag schrijft dat eindelijk ook:
De koning was gestuit op het dilemma van iedere Nederlander die een mouw moet passen aan de tegenstrijdige adviezen van de overheid.’

Heb je daar niet een klein beetje begrip voor?
Op een of andere manier wil jij niet begrijpen dat de koning een andere rol heeft dan Marietje om de hoek. Ik geef het op. Wij zullen het niet eens worden en dat geeft ook niet. Laat ik in ieder geval stellen dat ik de gedachtefout die jij maakt wel begrijp, maar dat het mij blijkbaar niet lukt om mijn standpunt voldoende te verhelderen. Laten we het er maar op houden dan we het eens zijn over het feit dat het niet slim was van de koning. Toch?
hannaa46 schreef:
22-10-2020 19:11
Nou, als het koningshuis verdwijnt, besparen we 350 miljoen per jaar!
En dat met 4 vermenigvuldigen!
Het leuke is: we hoeven helemaal niet te kiezen voor een president, we kunnen makkelijk zonder (zie Zwitserland)
We schrappen alleen het koningshuis en vieren 31 april als republikeinendag.
Als we republikeinendag doen op 30 april, ben ik voor. Of misschien een maandje later. Dan is het wat lekkerder weer. En ik zou het jammer vinden om de kleur oranje te verliezen. Het is best bijzonder om als land een kleur te hebben toch?
enthousiasteling schreef:
22-10-2020 23:14
Op een of andere manier wil jij niet begrijpen dat de koning een andere rol heeft dan Marietje om de hoek. Ik geef het op. Wij zullen het niet eens worden en dat geeft ook niet. Laat ik in ieder geval stellen dat ik de gedachtefout die jij maakt wel begrijp, maar dat het mij blijkbaar niet lukt om mijn standpunt voldoende te verhelderen. Laten we het er maar op houden dan we het eens zijn over het feit dat het niet slim was van de koning. Toch?
Het gaat er bij jou maar niet in dat ik het helemaal niet over de koning heb maar over het volk en haar verwachtingen!
anoniem_126923 wijzigde dit bericht op 22-10-2020 23:24
3.26% gewijzigd
Ik heb begrepen dat de handelsmissies die het koningshuis uitvoeren zwaar overschat worden. Dat weet ik niet precies maar dat is volgens mij ook lastig in geld uit te drukken toch? Want wat draagt het koningshuis financieel bij aan Nederland? Lijkt me een onmogelijke opgave om daar een rekensommetje op los te laten. ik denk wel dat het allemaal een stuk minder hoeft te kosten. Ons koningshuis is 1 van de duurste van Europa. Waarom eigenlijk? En waarom moeten ook de dochter van het nichtje van de achterneef van Beatrix een uitkering ontvangen? Ik weet het, dat laatste is overdreven, maar iets minder kan toch wel? 350 miljoen per jaar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven