Koning op vakantie ?

16-10-2020 18:43 1951 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor nu net op tv dat onze koning naar Griekenland op vakantie is gegaan.

Ik vind dat niet zo handig, ook al is vaste land van Griekenland geel qua reisadvies.

Iedereen wordt opgeroepen om alleen als het noodzakelijk is te gaan reizen en dan gaan zij gezellig op vakantie..

Waar ik normaal eigenlijk weinig vind van het Koninklijk huis, vind ik er nu wel wat van.
Komt niet echt solidair over.

Wat vinden jullie ?

Koning op vakantie? Wat vind jij ?

Totaal aantal stemmen: 448

Laat hem lekker. (26%)
Echt? Wat stom! (70%)
Anders, want.. (4%)
Stel jij was op vakantie gegaan deze week. En je lag daar aan het zwembad met 15 andere Nederlanders. Had jij dan zonder blikken of blozen hardop kunnen zeggen dat de koning thuis had moeten blijven?
kadanz schreef:
22-10-2020 23:21
Het gaat er bij jou maar niet in dat ik het helemaal niet over de koning heb maar over het volk en haar verwachtingen!
Huh????

Je hebt gelijk. Zoals ik al eerder schreef, let's agree to disagree.
enthousiasteling schreef:
22-10-2020 23:26
Huh????

Je hebt gelijk. Zoals ik al eerder schreef, let's agree to disagree.
Het is een simpele vraag. Je vraagt me wat ik bedoel, nou dit dus. Ik ben echt benieuwd naar je antwoord.
kadanz schreef:
22-10-2020 23:33
Het is een simpele vraag. Je vraagt me wat ik bedoel, nou dit dus. Ik ben echt benieuwd naar je antwoord.
ik zie geen vraag. Ik zie een verklaring van jou. Je geeft aan dat het jou gaat om het volk en haar verwachtingen. Wat is je vraag dan?
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
22-10-2020 21:06
De koning en koningin zijn tegenwoordig ook gewoon hardwerkende mensen, die elke dag weer hun taken oppakken en naar beste eer en geweten uitvoeren. Ik denk ook dat ze soms langere werkdagen maken dan de gemiddelde Nederlander. Máxima heeft verschillende functies op internationaal gebied waar ze heel veel goeds mee doet voor mensen in ontwikkelingslanden en daar zet ze zich volledig voor in, en bij vele reizen die ze daarvoor maakt, gaat ze niet als "glamoereuze koningin", maar gewoon als een betrokken persoon die zich inzet om mensen uit landen waar het minder is, een kans te geven.

Ook WA doet op de achtergrond veel van dat soort werk. Niet altijd zichtbaar, maar wel belangrijk.

Daarnaast zetten ze zich ook dagelijks in voor thema's die te maken hebben met het welzijn van de mensen in ons land, en dan met name de mensen die minder kansen in het leven hebben gekregen.

Het is zo'n idioot idee dat ze alleen maar feest zitten te vieren in een duur paleis hooguit een keer naar buiten treden om met een tiara op het hoofd een staatsbezoek te doen.
Je vraagt je gewoon af hoe die Duitsers dat schaffen zonder een actieve Hohenzollern. Nou ja, de echt Prins van Oranje is wel actief in allerlei rare groepjes die met Reichsflaggen staan te zwaaien maar om het nu een zwaar gemis te noemen...
Nee heb je, ja kun je krijgen
lemoos2 schreef:
22-10-2020 23:59
Je vraagt je gewoon af hoe die Duitsers dat schaffen zonder een actieve Hohenzollern.
De Duitsers hebben een president die dat doet.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
23-10-2020 00:05
De Duitsers hebben een president die dat doet.
Joh
Nee heb je, ja kun je krijgen
lemoos2 schreef:
23-10-2020 00:07
Joh
Dacht ik ook toen ik je post las. De post van pejeka sloeg op de stelling dat we geen staatshoofd nodig hebben.
anoniem_126923 wijzigde dit bericht op 23-10-2020 00:12
26.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
23-10-2020 00:10
Dacht ik ook toen ik je post las.
:rofl:
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
zijn jullie nou nog bezig elkaar proberen te overtuigen?
Alle reacties Link kopieren
In Thailand zijn ze van verbazing uit hun stoel gerold over de gang van zaken rondom ons Koningshuis: https://www.ad.nl/buitenland/videoboods ... ~a93fc55e/

De Thaise koning zit meer in Duitsland met een harem dan in Thailand, al was hij daar recentelijk om wat diploma's uit te delen.

Opmerkelijk: In Thailand staan hoge straffen op majesteitsschennis. In het geval van WA zou half Nederland de bak in gedraaid zijn voor een paar jaar.
Overigens brokkelt de steun voor de Thaise koning steeds meer af. Waar Bumibol enorm geliefd was, groeit het verzet tegen deze koning.
Mijn posts gaan niet over jou. Maar als je je aangesproken voelt, voel je je kennelijk aangesproken. Doe daar iets mee.
nu
anoniem_27844 wijzigde dit bericht op 16-06-2021 17:56
98.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
23-10-2020 00:07
Joh
Dus is je vergelijking met Duitsland niet zo relevant als de stelling is dat we geen staatshoofd nodig hebben
Kittenxx schreef:
23-10-2020 17:48
de MP beantwoorden vragen over de koning in de persco na de ministerraad. Hij weet deze goed te beantwoorden.

terugkijken kan via you tube https://www.youtube.com/watch?v=DeXgBiBqJ7M
vanaf minuut 25 ongeveer .
Rutte noemt het voorlezen door de koning van door anderen gemaakte tekst van de autocue persoonlijke accenten van de koning.

Hou nu even op, zeg!

Je kunt er bijna direct een Lucky van maken, zo, een koning die niet bij machte is om uit zijn hoofd de woorden te zeggen met een persoonlijk accent, hij had notabene in een paar uurtjes die tekst uit zijn hoofd kunnen leren, dan klonk het al spontaner. Hoe incompetent!
Liv8 schreef:
23-10-2020 18:46
Dus is je vergelijking met Duitsland niet zo relevant als de stelling is dat we geen staatshoofd nodig hebben

Strikt gesproken is dat ook niet nodig, zie als voorbeeld inderdaad Zwitserland.
In Duitsland hebben ze er wel een, en nu?

Het gaat erom dat PJK niet snapt wie en wat het staatshoofd is en doet, lees zijn tekst maar eens na.
Hij snapt schijnbaar ook niet dat een president zoals bijvoorbeeld in de VS met heel veel macht (onschendbaarheid, executive orders) in de verste verte niet te vergelijken is met een president zoals men wel in Duitsland heeft en in de meeste Europese landen.
anoniem_318965 wijzigde dit bericht op 23-10-2020 19:52
0.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
23-10-2020 19:42
Strikt gesproken is dat ook niet nodig, zie als voorbeeld inderdaad Zwitserland.
In Duitsland hebben ze er wel een, en nu?

Het gaat erom dat PJK niet snapt wie en wat het staatshoofd is en doet, lees zijn tekst maar eens na.
Hij snapt schijnbaar ook niet dat een president zoals bijvoorbeeld in de VS met heel veel macht (onschendbaarheid, executive orders) in de verste verte niet te vergelijken is met een president zoals men in wel Duitsland heeft en in de meeste Europese landen.
Klopt. In de VS moet je om president te kunnen worden allereerst miljonair of liever miljardair zijn en ook al heb je totaal geen kaas gegeten van landsbestuur of politiek, het gaat daar niet om, het gaat om je persoon, je vermogen, je status. John Doe die géén geld heeft en géén onderdeel is van het miljardairs-clubje, maar wél een verdomd goed bestuurder is en verdomd goed onderlegd, maakt geen kans. Ze kiezen in de VS nog liever een seniele oude miljardair als president dan een kundig bestuurder uit de middenklasse.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
23-10-2020 19:42
Strikt gesproken is dat ook niet nodig, zie als voorbeeld inderdaad Zwitserland.
In Duitsland hebben ze er wel een, en nu?
Maar dan is 'Duitsland -mét staatshoofd- kan het ook' toch een irrelevant argument in een discussie 'is een staatshoofd wel of niet nodig'
Alle reacties Link kopieren
Liv8 schreef:
23-10-2020 20:05
Maar dan is 'Duitsland -mét staatshoofd- kan het ook' toch een irrelevant argument in een discussie 'is een staatshoofd wel of niet nodig'
Zoals je ook selectief had kunnen lezen, reageerde ik op een specifieke post. Eentje die beargumenteert waarom ons specifieke staatshoofd in huidige vorm onmisbaar is.
Nee heb je, ja kun je krijgen
lemoos2 schreef:
23-10-2020 20:54
Zoals je ook selectief had kunnen lezen, reageerde ik op een specifieke post. Eentje die beargumenteert waarom ons specifieke staatshoofd in huidige vorm onmisbaar is.
En drie mensen wijzen je er nu op dat dat helemaal niet de insteek was van die post. Dus je opmerking sloeg een beetje als een tang op een varken.
pejeka schreef:
23-10-2020 19:47
Klopt. In de VS moet je om president te kunnen worden allereerst miljonair of liever miljardair zijn en ook al heb je totaal geen kaas gegeten van landsbestuur of politiek, het gaat daar niet om, het gaat om je persoon, je vermogen, je status. John Doe die géén geld heeft en géén onderdeel is van het miljardairs-clubje, maar wél een verdomd goed bestuurder is en verdomd goed onderlegd, maakt geen kans. Ze kiezen in de VS nog liever een seniele oude miljardair als president dan een kundig bestuurder uit de middenklasse.

Goh.
Hetvrijewoord schreef:
23-10-2020 19:42
Strikt gesproken is dat ook niet nodig, zie als voorbeeld inderdaad Zwitserland.
In Duitsland hebben ze er wel een, en nu?

Het gaat erom dat PJK niet snapt wie en wat het staatshoofd is en doet, lees zijn tekst maar eens na.
Hij snapt schijnbaar ook niet dat een president zoals bijvoorbeeld in de VS met heel veel macht (onschendbaarheid, executive orders) in de verste verte niet te vergelijken is met een president zoals men wel in Duitsland heeft en in de meeste Europese landen.
Staatshoofden zijn er in vele vormen. Welke wil jij als republikein?
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
23-10-2020 22:42
En drie mensen wijzen je er nu op dat dat helemaal niet de insteek was van die post. Dus je opmerking sloeg een beetje als een tang op een varken.
In jouw wereld wel. Ik geloof dat jij in je eentje juist bezig was met een discussie over ‘het volk en haar verwachtingen’.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
22-10-2020 23:25
Stel jij was op vakantie gegaan deze week. En je lag daar aan het zwembad met 15 andere Nederlanders. Had jij dan zonder blikken of blozen hardop kunnen zeggen dat de koning thuis had moeten blijven?
Dat heb ik niet gedaan, dus ik kan het zonder blikken of blozen hardop zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Zonmuis schreef:
24-10-2020 11:48
Dat heb ik niet gedaan, dus ik kan het zonder blikken of blozen hardop zeggen.

Ik heb dan ook steeds het idee dat Kadanz zichzelf wil verantwoorden, omdat hij juist op dit moment op vakantie is in het buitenland.
Alle reacties Link kopieren
Metallover schreef:
24-10-2020 13:48
Ik heb dan ook steeds het idee dat Kadanz zichzelf wil verantwoorden, omdat hij juist op dit moment op vakantie is in het buitenland.
Misschien heb je daar wel gelijk in :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven