Kletstopic: leven met pijn
donderdag 17 september 2020 om 20:33
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging:
Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging:
Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Later is nu
vrijdag 23 oktober 2020 om 20:00

vrijdag 23 oktober 2020 om 20:13
Vroeger bij ons thuis was het ook altijd rommelig. En zelfs nu mijn ouders gescheiden zijn is het bij beide een rommeltje. Als mensen bij mij thuis komen complimenteren ze me met mijn opgeruimd huis.. Tja ik hou niet van rommel, dat heb ik van vroeger over gehouden denk ik. Ik word er ook onrustig van in mijn hoofd als het rommelig is.
vrijdag 23 oktober 2020 om 20:15
Bij mij was het vroeger ook altijd rommelig. En nog. Heb er ook de schurft aan. Bij mij is het altijd netjesKwebbeltje91 schreef: ↑23-10-2020 20:13Vroeger bij ons thuis was het ook altijd rommelig. En zelfs nu mijn ouders gescheiden zijn is het bij beide een rommeltje. Als mensen bij mij thuis komen complimenteren ze me met mijn opgeruimd huis.. Tja ik hou niet van rommel, dat heb ik van vroeger over gehouden denk ik. Ik word er ook onrustig van in mijn hoofd als het rommelig is.

vrijdag 23 oktober 2020 om 20:30
Dat laatste heb ik dus ook.Kwebbeltje91 schreef: ↑23-10-2020 20:13Vroeger bij ons thuis was het ook altijd rommelig. En zelfs nu mijn ouders gescheiden zijn is het bij beide een rommeltje. Als mensen bij mij thuis komen complimenteren ze me met mijn opgeruimd huis.. Tja ik hou niet van rommel, dat heb ik van vroeger over gehouden denk ik. Ik word er ook onrustig van in mijn hoofd als het rommelig is.
vrijdag 23 oktober 2020 om 21:52
Gefeliciteerd Dreamer!
Opruimen: ik erger mij hier nu aan de rommeltjes. Heb gewoon te weinig plek voor alles. Mis echt even een inloopkast voor dat soort dingen.
Heb trouwens een robotstofzuiger gekocht
. Had echt best veel opgezogen dus best ok. Alleen nog even uitvinden hoe ie de Lego niet omver rijdt.
Opruimen: ik erger mij hier nu aan de rommeltjes. Heb gewoon te weinig plek voor alles. Mis echt even een inloopkast voor dat soort dingen.
Heb trouwens een robotstofzuiger gekocht
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
vrijdag 23 oktober 2020 om 22:20
Mag ik me trouwens even ergens aan ergeren?
Overheid heeft bepaald dat alle covidpatienten straks 70 fysiobehandelingen vergoed krijgen.
Ik kom met al mijn aandoeningen niet eens in aanmerking voor ‘gratis’ fysio. Terwijl een behoorlijk deel van mijn klachten ook door een virus zijn veroorzaakt. Namelijk door Pfeiffer en dus het eppstein-Barrvirus.
Verder snap ik wel dat er iets aan ‘revalidatie’ gedaan moet worden hoor maar het is zo scheef als wat.
Overheid heeft bepaald dat alle covidpatienten straks 70 fysiobehandelingen vergoed krijgen.
Ik kom met al mijn aandoeningen niet eens in aanmerking voor ‘gratis’ fysio. Terwijl een behoorlijk deel van mijn klachten ook door een virus zijn veroorzaakt. Namelijk door Pfeiffer en dus het eppstein-Barrvirus.
Verder snap ik wel dat er iets aan ‘revalidatie’ gedaan moet worden hoor maar het is zo scheef als wat.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

vrijdag 23 oktober 2020 om 22:55
Hier gaat het niet zo lekker dus ik reageer zodra het weer wat meer lukt. Er komt nu ook bloed uit plekken waar het niet uit hoort te komen dus. De pijn is 10/10 dus even kijken hoe het gaat. Eerste hulp is ook geen optie nu met corona dus heb wat extra medicatie erbij gepakt (medicatie van mn vader, niet helemaal de bedoeling maarja).
Nu proberen te slapen met medicatie en dan zie ik het morgen wel weer.
Nu proberen te slapen met medicatie en dan zie ik het morgen wel weer.

vrijdag 23 oktober 2020 om 23:17
Dank voor de tip en het aanbod. Vriend is gelukkig ook redelijk goed in wiskunde dus een deel lukt nu al wel. Waar we alleen allebei niet uitkomen is goniometrie (is geloof kinderen term). Ik snap echt niet wanneer ik nu sinus, cosinus, tangens of Pythagoras moet gebruiken, en als het dan ook nog anders is dan de standaard formule of driehoek raak ik helemaal van het padjesuzyqfive schreef: ↑23-10-2020 16:41Als je wil kan ik je wel helpen hoor. En een fijne app voor wiskunde is Symbolab rekenmachine. Dan voer je een opgave in, hij rekent het uit en legt vervolgens ook alle stappen uit die hij doet. Niet bij een examen natuurlijk maar zo leer je wel hoe je het kan doen en ook als je iets berekend hebt en het fout is waar je de fout gemaakt hebt.
"After all this time?" "Always."
zaterdag 24 oktober 2020 om 00:07
Pb maar als je hulp nodig hebt. En de wiskunde academie op YouTube heeft vaak ook duidelijke uitleg.Severus_Snape schreef: ↑23-10-2020 23:17Dank voor de tip en het aanbod. Vriend is gelukkig ook redelijk goed in wiskunde dus een deel lukt nu al wel. Waar we alleen allebei niet uitkomen is goniometrie (is geloof kinderen term). Ik snap echt niet wanneer ik nu sinus, cosinus, tangens of Pythagoras moet gebruiken, en als het dan ook nog anders is dan de standaard formule of driehoek raak ik helemaal van het padje
SOL CAL TOA is een ezelsbruggetje dat je goed kan helpen.
Ik had voor mijn leerlingen ook nog een goede oefensite, stapsgewijs en heel duidelijk. Zal even kijken of ik die kan vinden.
Edit: gevonden : https://maken.wikiwijs.nl/74210/Thema__ ... vmbo_kgt34
zaterdag 24 oktober 2020 om 00:10
Het boeit me op visite echt niet of het netjes is of niet. Maar als mijn huis (of van vriend) een zooi is wordt ik heel onrustig.
Ze zeggen wel eens: opgeruimd huis, opgeruimd hoofd.