Kletstopic: leven met pijn
donderdag 17 september 2020 om 20:33
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging:
Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging:
Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Later is nu
vrijdag 23 oktober 2020 om 12:41
vrijdag 23 oktober 2020 om 12:43
vrijdag 23 oktober 2020 om 12:44
lientje69 schreef: ↑23-10-2020 12:27Dat vind ik dus het nadeel van bestellen Suzy, dan ga ik liever zelf naar de winkel.
Hemke, heb je noet eens garantie op zo'n dure nieuwe bril? Slechte zaak hoor.
Moyrrie, nog wat geslapen?
Hier klaart het eindelijk wat op. Was nog tot half 12 mistig.
Ik moet over 2,5 uur alweer werken maar ik ben nu al doodmoe. Dat is me nog niet eerder gebeurd.
Er komen steeds meer positief getesten bij, ook collega's.
Ik denk dat ik me er onbewust erg druk over maak. Mijn spieren zijn erg aangespannen en verder voel ik me ook onrustig.
Kan ik me voorstellen hoor, dat dit doorwerkt.
Later is nu
vrijdag 23 oktober 2020 om 12:45
Severus_Snape schreef: ↑23-10-2020 12:41Pfff ik heb net zitten zweten op een wiskunde examen. Voor m’n opleiding is dat een starttoets maar ik ben er zo slecht in dus dacht even oefenen. Nou, de grafische rekenmachine vloog nog net niet door het raam en snap het nog steeds niet.
Oh oh
Is er ook iemand die je hiermee kan helpen?
Ik blokkeer al bij 'grafische rekenmachine', dus aan mij heb je sowieso niets

Later is nu

vrijdag 23 oktober 2020 om 13:21
Ai, frustrerend. Wiskunde is ook niet mijn sterkste punt vrees ik.Severus_Snape schreef: ↑23-10-2020 12:41Pfff ik heb net zitten zweten op een wiskunde examen. Voor m’n opleiding is dat een starttoets maar ik ben er zo slecht in dus dacht even oefenen. Nou, de grafische rekenmachine vloog nog net niet door het raam en snap het nog steeds niet.
@lien, sterkte met werken straks!
vrijdag 23 oktober 2020 om 14:23
Ik heb dat ook, dat grafische is niet mijn ding. Gewoon rekenen en zo dat gaat wel, maar meetkunde enzovoort, niks voor mij. Hoop dat er iemand in je buurt is aan wie je uitleg kunt vragen Severus.
Heb net een mail gestuurd naar school, die willen het graag weten als er Corona in je buurt is. Daarbij ook vermeld dat ik dus begin vast te lopen met aftekenen van opdrachten nu. En dat mijn concentratie even weg is, nu heb ik gelukkig van tevoren al veel geleerd, dus ik ga de toets zeker halen. Maar het zal allemaal, ook de andere toetsen , wat minder zijn misschien dan ik gehoopt had. Alhoewel ik net allemaal kahoots gemaakt heb en daar wel aardig op scoorde. We zullen zien volgende week.
Ik zal blij zijn als ik vanavond in mijn bedje lig zeg, ik ben bekaf al.
Heb net een mail gestuurd naar school, die willen het graag weten als er Corona in je buurt is. Daarbij ook vermeld dat ik dus begin vast te lopen met aftekenen van opdrachten nu. En dat mijn concentratie even weg is, nu heb ik gelukkig van tevoren al veel geleerd, dus ik ga de toets zeker halen. Maar het zal allemaal, ook de andere toetsen , wat minder zijn misschien dan ik gehoopt had. Alhoewel ik net allemaal kahoots gemaakt heb en daar wel aardig op scoorde. We zullen zien volgende week.
Ik zal blij zijn als ik vanavond in mijn bedje lig zeg, ik ben bekaf al.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
vrijdag 23 oktober 2020 om 14:34

vrijdag 23 oktober 2020 om 14:36
Mijn linker schouder is een beetje vetkrampt en dat straalt behoorlijk uit naar mijn arm. Ik werd er vanochtend mee wakker en het wordt gedurende de dag alleen maar erger. Pijnstilling doet er weinig aan lijkt, dus ik heb toch de huisartsenpraktijk maar even gebeld voor advies want ik kan haast niet liggen zo terwijl mijn rug dat juist nodig heeft.

vrijdag 23 oktober 2020 om 15:22
Is een tens-apparaat niks voor je Bridge?
Lientje ik denk dat je je inderdaad onbewust druk maakt over de situatie op je werk. Worden jullie standaard getest? Of alleen als je klachten hebt? Ik ken iemand waarvan er momenteel 20 bewoners op haar werk besmet zijn, zij wordt elke week getest volgens mij, maar is tot nu toe nog negatief.
Lientje ik denk dat je je inderdaad onbewust druk maakt over de situatie op je werk. Worden jullie standaard getest? Of alleen als je klachten hebt? Ik ken iemand waarvan er momenteel 20 bewoners op haar werk besmet zijn, zij wordt elke week getest volgens mij, maar is tot nu toe nog negatief.

vrijdag 23 oktober 2020 om 15:52
Lientje, dat wordt nu heel spannend, het komt nu heel dichtbij, als nu ook collega’s positief testen.
Toch maar zoveel mogelijk doen wat je kan doen, van de opdrachten, voor het achter komen met afgetekender is wel heel vervelend .
Hopelijk gaan ze er op school wat coulant mee om, het is overmacht,jij kan het ook’ niet helpen.
Dreamer, succes met het opruimen. Misschien zie vanavond het tafelblad weer terug.
Suzy,fijn,voor een half jaar goed gekeurd ,maa4 het blijft wel spannend,elke keer weer.
Bridge, hopelijk zakt de pijn.
Fladderak heerlijk lang weekend.
Tja, mijn bril, eerste half jaar zijn de glazen verzekerd ,ik betaal 20% de rest betaald de fabrikant, maar goed, het zijn glazen van meer de 500 euro per stuk.
Nu hebben wij onze verzekeringen upload, begin dit jaar , eens informeren of dit er ook onder valt.
De jongeman die met ons alles doornam, had er over, als ik per ongeluk op een bril ging zitten ,dan werd vergoed .
Maar ik heb er niet op gezeten, het brak af,met afzetten van de bril.
Toch maar zoveel mogelijk doen wat je kan doen, van de opdrachten, voor het achter komen met afgetekender is wel heel vervelend .
Hopelijk gaan ze er op school wat coulant mee om, het is overmacht,jij kan het ook’ niet helpen.
Dreamer, succes met het opruimen. Misschien zie vanavond het tafelblad weer terug.
Suzy,fijn,voor een half jaar goed gekeurd ,maa4 het blijft wel spannend,elke keer weer.
Bridge, hopelijk zakt de pijn.
Fladderak heerlijk lang weekend.
Tja, mijn bril, eerste half jaar zijn de glazen verzekerd ,ik betaal 20% de rest betaald de fabrikant, maar goed, het zijn glazen van meer de 500 euro per stuk.
Nu hebben wij onze verzekeringen upload, begin dit jaar , eens informeren of dit er ook onder valt.
De jongeman die met ons alles doornam, had er over, als ik per ongeluk op een bril ging zitten ,dan werd vergoed .
Maar ik heb er niet op gezeten, het brak af,met afzetten van de bril.

vrijdag 23 oktober 2020 om 15:54
Scherp

Blijkbaar denkt de pijnpoli nu dat het niet zinvol is. Zij willen nu sowieso eerst de operatie afwachten voordat ze verdere stappen gaan ondernemen. Dat is wel vervelend omdat ze nu ook niks aan mijn nek doen. Dat zijn toch twee van elkaar losstaande aandoeningen.
vrijdag 23 oktober 2020 om 16:39
Normaliter reserveer ik mijn bezorgmoment een dikke week van tevoren maar nu was heel Nederland Wappie geworden en was er geen moment meer beschikbaar bij appie. Kon nog wel bij Jumbo. Dus nu eenmalig bij jumbo. Heb nu vanaf volgende week een vast moment bij appie staan. Dan komen ze gewoon elke week op vrijdag tussen 8-10. Dan is de schoonmaakster hier toch. En als ik niets heb omdat ik naar vriend ga dan komen ze ook nietlientje69 schreef: ↑23-10-2020 12:27Dat vind ik dus het nadeel van bestellen Suzy, dan ga ik liever zelf naar de winkel.
Hemke, heb je noet eens garantie op zo'n dure nieuwe bril? Slechte zaak hoor.
Moyrrie, nog wat geslapen?
Hier klaart het eindelijk wat op. Was nog tot half 12 mistig.
Ik moet over 2,5 uur alweer werken maar ik ben nu al doodmoe. Dat is me nog niet eerder gebeurd.
Er komen steeds meer positief getesten bij, ook collega's.
Ik denk dat ik me er onbewust erg druk over maak. Mijn spieren zijn erg aangespannen en verder voel ik me ook onrustig.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
vrijdag 23 oktober 2020 om 16:41
Als je wil kan ik je wel helpen hoor. En een fijne app voor wiskunde is Symbolab rekenmachine. Dan voer je een opgave in, hij rekent het uit en legt vervolgens ook alle stappen uit die hij doet. Niet bij een examen natuurlijk maar zo leer je wel hoe je het kan doen en ook als je iets berekend hebt en het fout is waar je de fout gemaakt hebt.Severus_Snape schreef: ↑23-10-2020 12:41Pfff ik heb net zitten zweten op een wiskunde examen. Voor m’n opleiding is dat een starttoets maar ik ben er zo slecht in dus dacht even oefenen. Nou, de grafische rekenmachine vloog nog net niet door het raam en snap het nog steeds niet.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

vrijdag 23 oktober 2020 om 17:06
Bridge, sterkte met de pijn. Vervelend dat je niet goed kunt liggen.
Lientje, je ook sterkte met de pijn.
Ik heb vannacht redelijk geslapen en heb vandaag een lekker stukje in de zon gefietst.
En, er is een plekje voor mijn moeder bij de dagbesteding. Vanaf volgende week gaat ze 2x in de week. Nu ziet haar week er goed uit. Hopelijk voelt ze zich snel ook wat fijner. Ik wel in ieder geval.
Lientje, je ook sterkte met de pijn.
Ik heb vannacht redelijk geslapen en heb vandaag een lekker stukje in de zon gefietst.
En, er is een plekje voor mijn moeder bij de dagbesteding. Vanaf volgende week gaat ze 2x in de week. Nu ziet haar week er goed uit. Hopelijk voelt ze zich snel ook wat fijner. Ik wel in ieder geval.
vrijdag 23 oktober 2020 om 18:02
Oh wat een opluchting Moyrrie!
Man gaat zometeen eten ophalen, dat we besteld hebben (ze bezorgen niet in onze wijk, dat ene restaurant) want we hebben wat te vieren: vandaag 27 jaar bij elkaar
Dat was ook een reden om de tafel op te ruimen, zodat we daar eens konden eten ook
En er is tafelblad zichtbaar!!
Man gaat zometeen eten ophalen, dat we besteld hebben (ze bezorgen niet in onze wijk, dat ene restaurant) want we hebben wat te vieren: vandaag 27 jaar bij elkaar

Dat was ook een reden om de tafel op te ruimen, zodat we daar eens konden eten ook

Later is nu

vrijdag 23 oktober 2020 om 19:08
Dank je wel. Ja hier ook zo ongeveer. En terwijl ik dit typ bedenk ik me dat dat ook wel kan kloppen, gezien onze plaatsen

Gefeliciteerd Dreamer! Ik ga douchen en daarna languit op de bank. Weekend!