Kletstopic: leven met pijn
donderdag 17 september 2020 om 20:33
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging:
Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging:
Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Later is nu

donderdag 22 oktober 2020 om 21:17
Jullie hadden er wel lekker weer bij denk ik.Severus_Snape schreef: ↑22-10-2020 20:51BaleN hekmke van je bril.
Wij zijn weer thuis. Heerlijke dag gehad in de Efteling. Wel echt kapot nu, en veel pijn maar daar had ik al op gerekend.
Sterkte met de pijn nu.
donderdag 22 oktober 2020 om 21:26
Jeetje Hemke, wat stom van je bril! En dat je zelf 20% moet betalen. Raar gedoe. Maar ook inderdaad dat er weer vanalles omheen zit, waar je je dan weer mee bezig moet houden.
Lijkt me echt zo vermoeiend Severus, de Efteling. Ik moet ook tot m'n schande bekennen hier nooit met de kinderen te zijn geweest. Zag zó op tegen de reis en dan daar zijn en alles. pff.. Sprookjeshof in Drenthe vonden ze ook leuk
Hopen dat jouw operatie toch nog door kan gaan, Bridge.
Lijkt me echt zo vermoeiend Severus, de Efteling. Ik moet ook tot m'n schande bekennen hier nooit met de kinderen te zijn geweest. Zag zó op tegen de reis en dan daar zijn en alles. pff.. Sprookjeshof in Drenthe vonden ze ook leuk

Hopen dat jouw operatie toch nog door kan gaan, Bridge.
Later is nu
donderdag 22 oktober 2020 om 21:30
Best een vragenlijst dan zeg. Hopelijk komt er iets goeds voor je uit. Kon je niet iemand vragen je te helpen?Moyrrie- schreef: ↑22-10-2020 14:25Lientjeik heb het gelezen. Het zal altijd wel een gevoelig onderwerp blijven.
Ik ben ontzettend moe. Ik heb heel slecht geslapen met veel pijn.
Ik ga een nieuw traject beginnen en gisteren heb ik op locatie een (lange!) vragenlijst ingevuld. Op het einde had ik zoveel pijn en was ik zo moe, ik kon me nauwelijks concentreren en ben telkens gaan lopen, maar daardoor was ik er nog langer mee bezig.
En nu loop ik te piekeren of ik de vragen wel goed begrepen en ingevuld heb.
Ik kan het niet loslaten![]()
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
donderdag 22 oktober 2020 om 21:32
Ik ben op mijn 25e ofzo voor het eerst in de Efteling geweest. Ben nog nooit met mijn ouders in een pretpark geweest. Altijd met of de sportclub, een vriendinnetje of later zelf, met werk.
Wel inderdaad in de sprookjeshof of Nienoord.
Wel inderdaad in de sprookjeshof of Nienoord.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
donderdag 22 oktober 2020 om 21:41
Ik ben overigens weer voor een half jaar goedgekeurd. Wel binnenkort een afspraak met de oncologisch chirurg. Opties doorspreken.
Vorige keer zei hij dat het vanwege de onbekendheid van de mutatie het lastig is om te bepalen of je over moet gaan op preventief amputeren en reconstrueren omdat het ook kan zijn dat het risico dusdanig laag is dat je het wellicht onnodig weghaalt. Tsja...
onderzoeken zijn nu zo ver dat ze zeggen dat vrouwen met deze mutatie wel getroffen worden maar op latere leeftijd dan bij de meeste mutaties. Maar toen ik met de arts sprak zei ze ook dat mijn nicht en moeder wel jong waren toen ze het kregen (nicht 41 met borstkanker en mijn moeder 46/47 met eierstokkanker). En we hebben inmiddels ontdekt dat een nicht van mijn moeder ook vrij jong (inmiddels al 15 jr geleden) is overleden aan borstkanker.
Vorige keer zei hij dat het vanwege de onbekendheid van de mutatie het lastig is om te bepalen of je over moet gaan op preventief amputeren en reconstrueren omdat het ook kan zijn dat het risico dusdanig laag is dat je het wellicht onnodig weghaalt. Tsja...
onderzoeken zijn nu zo ver dat ze zeggen dat vrouwen met deze mutatie wel getroffen worden maar op latere leeftijd dan bij de meeste mutaties. Maar toen ik met de arts sprak zei ze ook dat mijn nicht en moeder wel jong waren toen ze het kregen (nicht 41 met borstkanker en mijn moeder 46/47 met eierstokkanker). En we hebben inmiddels ontdekt dat een nicht van mijn moeder ook vrij jong (inmiddels al 15 jr geleden) is overleden aan borstkanker.
donderdag 22 oktober 2020 om 21:51
Suzy wat blijft het toch een lastige situatie zeg. Moeilijk om een goede keuze te maken wat te doen, maar ook moeilijk en confronterend om over na te denken.
We hadden inderdaad schitterend weer. Droog, niet te koud maar ook niet te warm. Efteling is vanuit ons niet super ver rijden gelukkig, vandaag ook vroeg wel regelmatig geweest. Maar wel enorm duur hoor. Nu hadden we een soort arrangement met een overnachting in de stad en dan de entree van de Efteling erbij, maar met een gezin is het toch een enorm duur grapje.
We hadden inderdaad schitterend weer. Droog, niet te koud maar ook niet te warm. Efteling is vanuit ons niet super ver rijden gelukkig, vandaag ook vroeg wel regelmatig geweest. Maar wel enorm duur hoor. Nu hadden we een soort arrangement met een overnachting in de stad en dan de entree van de Efteling erbij, maar met een gezin is het toch een enorm duur grapje.
"After all this time?" "Always."

donderdag 22 oktober 2020 om 21:54
Ja de Efteling is behoorlijk duur.. Ik zat nog te twijfelen om te gaan maar dit jaar sla ik over. Komt volgend jaar wel weer. Of desnoods het jaar daarop 
Na een dagje uit moet ik ook altijd even bijkomen, ik ken het
Toch fijn dat je voor een half jaar bent goedgekeurd Suzy.. Wat heftig al je familieleden

Na een dagje uit moet ik ook altijd even bijkomen, ik ken het

Toch fijn dat je voor een half jaar bent goedgekeurd Suzy.. Wat heftig al je familieleden

donderdag 22 oktober 2020 om 22:25
Wat heftig toch, Suzy, al die jong overleden vrouwen
En wat lastig, als zelfs de arts niet weet wat wijsheid is. Heb je zelf niet zoiets van 'ik hak de knoop maar door'? Ook zwaar
Voorlopig ben je in elk geval weer goedgekeurd!
(ik dacht even voor wia oid en dacht WHUT??
)
Bij ons is Efteling inderdaad ver weg én duur. Ik ben er vroeger wel vaker geweest, maar had er ook familie in de buurt wonen, waar we dan sliepen. Ik ken wel mensen in mijn omgeving, die elk jaar gaan inclusief overnachting. Het is er bij ons gewoon niet van gekomen, mede doordat man en ik niet houden van wachten in rijen voor attracties waar we eigenlijk niet in willen
Sinds corona ga ik te laat naar bed. Kennelijk heb ik nog steeds het gevoel véél later op te staan nu, maar in feite is het maar 45 minuten later, terwijl ik 1,5 uur later naar bed ga. Da'sniehandignie.
Dus.. slaap lekker iedereen

En wat lastig, als zelfs de arts niet weet wat wijsheid is. Heb je zelf niet zoiets van 'ik hak de knoop maar door'? Ook zwaar

Voorlopig ben je in elk geval weer goedgekeurd!

(ik dacht even voor wia oid en dacht WHUT??

Bij ons is Efteling inderdaad ver weg én duur. Ik ben er vroeger wel vaker geweest, maar had er ook familie in de buurt wonen, waar we dan sliepen. Ik ken wel mensen in mijn omgeving, die elk jaar gaan inclusief overnachting. Het is er bij ons gewoon niet van gekomen, mede doordat man en ik niet houden van wachten in rijen voor attracties waar we eigenlijk niet in willen

Sinds corona ga ik te laat naar bed. Kennelijk heb ik nog steeds het gevoel véél later op te staan nu, maar in feite is het maar 45 minuten later, terwijl ik 1,5 uur later naar bed ga. Da'sniehandignie.

Dus.. slaap lekker iedereen

Later is nu
donderdag 22 oktober 2020 om 23:47
Welterusten iedereen!
Thuis van mijn avonddienst. Het is wat chaotisch op het werk. Veel onrust bij bewoners en ook bij familie uiteraard.
Net gelijk onder de douche gesprongen, zit nu even uit te puffen op de bank. En te malen in mijn hoofd uiteraard.
Zo toch maar mijn bed in, de wekker gaat vroeg. En ik kan niet terug mijn bed in want de auto moet vroeg opgehaald, oudste moet toch onverwacht naar Amsterdam morgen.
Thuis van mijn avonddienst. Het is wat chaotisch op het werk. Veel onrust bij bewoners en ook bij familie uiteraard.
Net gelijk onder de douche gesprongen, zit nu even uit te puffen op de bank. En te malen in mijn hoofd uiteraard.
Zo toch maar mijn bed in, de wekker gaat vroeg. En ik kan niet terug mijn bed in want de auto moet vroeg opgehaald, oudste moet toch onverwacht naar Amsterdam morgen.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
vrijdag 23 oktober 2020 om 08:36
Ik dacht dat ik zoveel pijn had door het weinige slapen maar het zit hier potdicht van de mist zeg.
En daar krijg ik altijd pijn van. Afijn. Na een uur in de auto weer terug van de garage, auto van de oudste is weer een jaar goedgekeurd.
Nu eerst maar eens koffie zetten denk ik. Slapen wordt hem wel niet meer hoewel ik me tot in mijn spieren moe voel.
En daar krijg ik altijd pijn van. Afijn. Na een uur in de auto weer terug van de garage, auto van de oudste is weer een jaar goedgekeurd.
Nu eerst maar eens koffie zetten denk ik. Slapen wordt hem wel niet meer hoewel ik me tot in mijn spieren moe voel.
vrijdag 23 oktober 2020 om 08:44
Maar een zo'n rustig mogelijk dagje dan, Lientje.
Ik werk al de hele week aan een eettafel, waar het een regelrechte puinhoop is. (nouja al langer dan een week, eigenlijk) Zojuist mijn eigen troep wat opgeruimd, zodat ik meer ruimte heb. Werkontwijkend gedrag en/of ik moet ongesteld worden. Nouja, man zal er blij mee zijn
(nu zijn spullen nog)
Ik werk al de hele week aan een eettafel, waar het een regelrechte puinhoop is. (nouja al langer dan een week, eigenlijk) Zojuist mijn eigen troep wat opgeruimd, zodat ik meer ruimte heb. Werkontwijkend gedrag en/of ik moet ongesteld worden. Nouja, man zal er blij mee zijn

(nu zijn spullen nog)
Later is nu

vrijdag 23 oktober 2020 om 10:53
Mijn eettafel is al weken een bende met schoolspullen.Dreamer schreef: ↑23-10-2020 08:44Maar een zo'n rustig mogelijk dagje dan, Lientje.
Ik werk al de hele week aan een eettafel, waar het een regelrechte puinhoop is. (nouja al langer dan een week, eigenlijk) Zojuist mijn eigen troep wat opgeruimd, zodat ik meer ruimte heb. Werkontwijkend gedrag en/of ik moet ongesteld worden. Nouja, man zal er blij mee zijn![]()
(nu zijn spullen nog)

Ik heb zowaar, met 3 onderbrekingen liggen slapen op de bank. Met 3 onderbrekingen van appjes en de deurbel. Volgens mij had ik het nodig.
Het is hier nog steeds mistig en ik heb sterk SOG. Gelukkig heb ik het weekend nog, ben nu gewoon zo moe, het hakt er geestelijk blijkbaar behoorlijk in allemaal..
Eerst nu maar echt eens koffie.
lientje69 wijzigde dit bericht op 23-10-2020 12:21
0.24% gewijzigd
vrijdag 23 oktober 2020 om 11:01
Nouja, mijn eettafel is dus ook zootje met werkspullen, maar daarnaast lag er nog vanalles dat al wegkon en/of niet voor werk was. Man kon niet eens zien dat er wat opgeruimd was, maar dat ligt dus aan zijn troep, en dan heb ik het over apparatuur of papier waarvan ik niet weet of het weg kan.
Je had het dus echt even nodig, Lientje. Fijn dat het ook lukte, dat even slapen in etappes.
Je had het dus echt even nodig, Lientje. Fijn dat het ook lukte, dat even slapen in etappes.
Later is nu

vrijdag 23 oktober 2020 om 12:13
Dat de artsen het niet goed weten komt omdat ze te weinig weten van deze specifieke mutatie. Zit èn op een bijzondere plek èn nog maar net ontdekt. Het zit op een plek waar ze tot voor kort (juli) dachten dat het Junk-DNA is. Nu blijkt het hele genomenstelsel toch nuttig en stellen sommige wetenschappers daardoor zelfs de evolutietheorie van Darwin daarmee aan de kaak.Dreamer schreef: ↑22-10-2020 22:25Wat heftig toch, Suzy, al die jong overleden vrouwen![]()
Voorlopig ben je in elk geval weer goedgekeurd!![]()
(ik dacht even voor wia oid en dacht WHUT??)
Sinds corona ga ik te laat naar bed. Kennelijk heb ik nog steeds het gevoel véél later op te staan nu, maar in feite is het maar 45 minuten later, terwijl ik 1,5 uur later naar bed ga. Da'sniehandignie.![]()
Dus.. slaap lekker iedereen![]()
Ik heb nog schoolgaande kinderen dus we hebben geen ‘coronaritme’. Soms blijf ik te lang ergens hangen (spelletje forum) en dan ga ik ook veel te laat slapen.
vrijdag 23 oktober 2020 om 12:14
Dat je ongesteld wordt?Dreamer schreef: ↑23-10-2020 08:44Maar een zo'n rustig mogelijk dagje dan, Lientje.
Ik werk al de hele week aan een eettafel, waar het een regelrechte puinhoop is. (nouja al langer dan een week, eigenlijk) Zojuist mijn eigen troep wat opgeruimd, zodat ik meer ruimte heb. Werkontwijkend gedrag en/of ik moet ongesteld worden. Nouja, man zal er blij mee zijn![]()
(nu zijn spullen nog)
vrijdag 23 oktober 2020 om 12:15
Tuurlijk... Jumbo had de hele ochtend de tijd om mijn boodschappen te bezorgen. Heb ik de jongste beloofd haar voor deze ene keer op te halen, komen ze over een kwartier. Gelukkig is oudste dochter thuis.
vrijdag 23 oktober 2020 om 12:27
Dat vind ik dus het nadeel van bestellen Suzy, dan ga ik liever zelf naar de winkel.
Hemke, heb je noet eens garantie op zo'n dure nieuwe bril? Slechte zaak hoor.
Moyrrie, nog wat geslapen?
Hier klaart het eindelijk wat op. Was nog tot half 12 mistig.
Ik moet over 2,5 uur alweer werken maar ik ben nu al doodmoe. Dat is me nog niet eerder gebeurd.
Er komen steeds meer positief getesten bij, ook collega's.
Ik denk dat ik me er onbewust erg druk over maak. Mijn spieren zijn erg aangespannen en verder voel ik me ook onrustig.
Hemke, heb je noet eens garantie op zo'n dure nieuwe bril? Slechte zaak hoor.
Moyrrie, nog wat geslapen?
Hier klaart het eindelijk wat op. Was nog tot half 12 mistig.
Ik moet over 2,5 uur alweer werken maar ik ben nu al doodmoe. Dat is me nog niet eerder gebeurd.
Er komen steeds meer positief getesten bij, ook collega's.
Ik denk dat ik me er onbewust erg druk over maak. Mijn spieren zijn erg aangespannen en verder voel ik me ook onrustig.