Singles Unite: deel 4!!

21-10-2020 19:42 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn we dan!! Deel 4 alweer :cheer2:
Julus schreef:
23-10-2020 22:26
Tom spreidt zijn kansen :-D
Zal vast.
Krijg motto niet verwijderd :-)
Op het forum was een mooi topic daarover, over hoe mensen in alle eerlijkheid terugkijken op het mis gaan van hun huwelijk. Dat waren relaties zonder extreme problemen maar toch was het niet meer te repareren. In een ander topic vergeleken ze hun huwelijk met hun huidige relatie waarbij iedereen ook voorgoed wat van zichzelf kwijt waren geraakt na hun scheiding. Waren mooie topics.
Sabbieehhhh schreef:
23-10-2020 22:24
:rofl:

Want alleen onaardige mensen scheiden??

Ergens misschien wel "ja". Niet alleen maar, maar tussen gescheiden mensen zitten verhoudingsgewijs misschien wel meer onaardige mensen. Tijdens een scheiding ontwikkel je soms bepaalde dingen zonder welke je eigenlijk een beter mens was.
Antoon69 schreef:
23-10-2020 22:39
Was eigenlijk gewoon interesse. We kennen je natuurlijk al een beetje en ik ben dan benieuwd naar de verhalen erachter. Maar kan me ook goed voorstellen dat dit onderwerp privé is verder. No worries.
Ik snap de vraag wel..
Antoon69 schreef:
23-10-2020 23:21
Op het forum was een mooi topic daarover, over hoe mensen in alle eerlijkheid terugkijken op het mis gaan van hun huwelijk. Dat waren relaties zonder extreme problemen maar toch was het niet meer te repareren. In een ander topic vergeleken ze hun huwelijk met hun huidige relatie waarbij iedereen ook voorgoed wat van zichzelf kwijt waren geraakt na hun scheiding. Waren mooie topics.
En toch denk ik dat je na je 40ste de mooiste relaties aangaat. Geen onderbouwing maar gewoon gevoel. Alleen seksueel al ben je veel verder, je durft meer connectie aan te gaan. Ik ben blij met mijn leeftijd :-D
tomcat schreef:
23-10-2020 22:50
MIjn scheiding vind ik in de basis veroorzaakt doordat we in ons huwelijk zijn gegroeid, ontwikkeld als mens, we zijn vader en moeder geworden, we hebben qua zorgtaken enorm zware jaren gehad, Het water stond aan de lippen en onder die enorme druk maakten we andere keuze's..keuze's die onoverbrugbare verschillen veroorzaakt hebben waardoor we uiteindelijk niet meer gelukkig van of met elkaar werden. Geen goed of fout, gewoon anders..
Stoer dat je antwoord geeft
iceteapeach schreef:
23-10-2020 23:11
Ja, de narcisten en de borderliners, jeweettoch 😉
Ohhhh dan mag ik gauw op zoek naar een labeltje :jump:
Limo76 schreef:
23-10-2020 23:58
Stoer dat je antwoord geeft
Eens
tomcat schreef:
23-10-2020 22:45
Nou ja..jk ben niet zo overtuigd dat mensen mij leren kennen via die 2 programma's..volgens mij hebben ze een heel vreemde indruk van mij als ze daar op af gaan.

Ik zou het niet weten, ik moet het van dit topic hebben 😂
Heren, ik vind jullie oprecht gaaf dat jullie antwoord geven vanuit emotie ;)
Antoon69 schreef:
23-10-2020 23:27
Ergens misschien wel "ja". Niet alleen maar, maar tussen gescheiden mensen zitten verhoudingsgewijs misschien wel meer onaardige mensen. Tijdens een scheiding ontwikkel je soms bepaalde dingen zonder welke je eigenlijk een beter mens was.

Zou het er ook mee te maken hebben dat een scheiding toch vaak genoeg het slechtste in elkaar naarboven haalt zodra het over inboedel, kinder/partneralimentatie gaat, m.a.w. geld?
iceteapeach schreef:
24-10-2020 00:09
Zou het er ook mee te maken hebben dat een scheiding toch vaak genoeg het slechtste in elkaar naarboven haalt zodra het over inboedel, kinder/partneralimentatie gaat, m.a.w. geld?
Zie je vaak wel he, ik ben volgens mij nog nooit zo zen geweest als tijdens mijn scheiding, en hij net zo eigenlijk..
tomcat schreef:
23-10-2020 22:50
MIjn scheiding vind ik in de basis veroorzaakt doordat we in ons huwelijk zijn gegroeid, ontwikkeld als mens, we zijn vader en moeder geworden, we hebben qua zorgtaken enorm zware jaren gehad, Het water stond aan de lippen en onder die enorme druk maakten we andere keuze's..keuze's die onoverbrugbare verschillen veroorzaakt hebben waardoor we uiteindelijk niet meer gelukkig van of met elkaar werden. Geen goed of fout, gewoon anders..
Dit had mijn verhaal kunnen zijn.

Wij hebben ook nog heel goed contact. Zien elkaar naast ouders ook als vrienden die twee kinderen hebben. Er is ook geen ruzie geweest. We hebben destijds alles aan de mediator overgedragen en die heeft alles uitgezocht. Ze hadden dit zelden meegemaakt.
Sabbieehhhh schreef:
24-10-2020 00:10
Zie je vaak wel he, ik ben volgens mij nog nooit zo zen geweest als tijdens mijn scheiding, en hij net zo eigenlijk..
Ben jij gescheiden?
Dat verrast mij..zo jong getrouwd al? dorpscultuur?
Date appte net dat hij in quarantine moet ivm contact met iemand met het virus 😕 Dus nu gaan we maar skype daten ipv wandelen. Echt heel jammer. Nu maar hopen dat hij negatief is en we volgend weekend wel samen weg kunnen. Ik baal!
Sabbieehhhh schreef:
24-10-2020 00:10

Ik kan er wat dat betreft niet uit eigen ervaring over meepraten. Rondjes relatiepijler leert dat het bij veel mannen vaak stukloopt op gebrek aan seks na geboorte kinderen en bij vrouwen op gebrek aan gezamenlijke verdeling/verantwoordelijkheid in huishouden/kinderen. Categorie 'man past op/helpt mee' of, 'seks hoort erbij maar van mij hoeft het niet meer zo nodig'. Zie opstapeling onvrede.
iceteapeach wijzigde dit bericht op 24-10-2020 00:25
2.16% gewijzigd
iceteapeach schreef:
Ik was diepbedroefd tijdens mijn scheiding maar we zijn samen online gescheiden zonder financiële adviseur, gewoon alles zelf berekend en niet moeilijk gedaan. Eerlijk en met respect voor elkaar. Dat hij niet meer van mij hield, betekende niet dat we elkaar wilden pakken ofzo.
Hyphen schreef:
24-10-2020 00:24
Ik was diepbedroefd tijdens mijn scheiding maar we zijn samen online gescheiden zonder financiële adviseur, gewoon alles zelf berekend en niet moeilijk gedaan. Eerlijk en met respect voor elkaar. Dat hij niet meer van mij hield, betekende niet dat we elkaar wilden pakken ofzo.

Ik neem het gelijk aan, fijn dat het bij jullie zo gegaan is ook, scheelt zoveel ellende. Tot het besluit te komen om uit elkaar te gaan is vaak al verdrietig genoeg.
iceteapeach wijzigde dit bericht op 24-10-2020 00:48
8.14% gewijzigd
iceteapeach schreef:
24-10-2020 00:22
Ik kan er wat dat betreft niet uit eigen ervaring over meepraten. Rondjes relatiepijler leert dat het bij veel mannen vaak stukloopt op gebrek aan seks na geboorte kinderen en bij vrouwen op gebrek aan gezamenlijke verdeling/verantwoordelijkheid in huishouden/kinderen. Categorie 'man past op/helpt mee' of, 'seks hoort erbij maar van mij hoeft het niet meer zo nodig'. Zie opstapeling onvrede.
Ik ga daar niet in mee..slecht sexleven is een gevolg maar geen oorzaak. Misschien juist omdat die vrouwen niet uitspreken of geen gehoor vinden over de verdeling daar begint het.
tomcat schreef:
24-10-2020 00:48
Ik ga daar niet in mee..slecht sexleven is een gevolg maar geen oorzaak. Misschien juist omdat die vrouwen niet uitspreken of geen gehoor vinden over de verdeling daar begint het.

Volgens mij zeg ik dat ook? Of hoe vat jij het op?

Dat geldt voor mannen dan toch net zo goed? Niet uitspreken of geen vinden/gehoor geven aan?
iceteapeach wijzigde dit bericht op 24-10-2020 01:06
8.05% gewijzigd
Antoon69 schreef:
23-10-2020 23:21

Dat is al heel wat jaren geleden denk ik?
iceteapeach schreef:
24-10-2020 01:02
Dat is al heel wat jaren geleden denk ik?
Volgens mij beiden van afgelopen jaar. Ik kan ze alleen niet terugvinden omdat ze geen logische titel hadden volgens mij.
iceteapeach schreef:
Ja dat is helaas vaak wel zo. Het triggert volgens mij soms ook egoïsme en blijvende vijandige gevoelens naar elkaar die een mens uiteindelijk kunnen verteren. Maar bij Hyphen en LaCasa dus niet. Eerder omgekeerd.
Antoon69 schreef:
24-10-2020 01:25
Ja dat is helaas vaak wel zo. Het triggert volgens mij soms ook egoïsme en blijvende vijandige gevoelens naar elkaar die een mens uiteindelijk kunnen verteren. Maar bij Hyphen en LaCasa dus niet. Eerder omgekeerd.
Wij hadden ook juist een heel goed sexleven en toch wou hij scheiden. Dus ons geval is sowieso niet typisch.
Hyphen schreef:
24-10-2020 01:31
Wij hadden ook juist een heel goed sexleven en toch wou hij scheiden. Dus ons geval is sowieso niet typisch.
Petje af voor jou dan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven