Ervaring met omgangshuis?

woensdag 28 oktober 2020 om 08:13
woensdag 28 oktober 2020 om 10:08
woensdag 28 oktober 2020 om 10:20
Ik snap best dat je ook behoefte hebt aan tijd voor jezelf. Die moet je dus ook regelen dmv oppas en dergelijke. Daarnaast werk je mee aan deze mogelijkheid zodat je ex jullie kinderen kan blijven zien. Dat zijn verschillende dingen. Je ex kan nu niet zonder hulp voor jullie kinderen zorgen, dus daar is deze regeling voor. Jouw momenten voor jezelf kunnen dus voorlopig niet doordat je kinderen bij je ex zijn ingevuld worden, dus moet je kijken hoe je dat gaat organiseren. Heb je geen familie die een dagdeel per week wil oppassen?
woensdag 28 oktober 2020 om 10:25
Poeh TO, ik ga proberen het positieve uit je berichten te halen. Laten we maar aannemen dat ze vanuit emotie geschreven zijn.
Dit is voor je kinderen en hun moeder even de beste oplossing, zo houden ze op een veilige, prettige manier toch contact.
Als jij behoefte hebt aan tijd voor jezelf (wat ook niet raar is, als je veel meegemaakt hebt), dan is het niet raar om dat te regelen. Misschien kunnen de kinderen bij opa/oma logeren?
En als dat niet kan, kun je eventueel oppas inhuren, maar ik vraag me wel af, of dat voor de kinderen nu fijn is.
Dit is voor je kinderen en hun moeder even de beste oplossing, zo houden ze op een veilige, prettige manier toch contact.
Als jij behoefte hebt aan tijd voor jezelf (wat ook niet raar is, als je veel meegemaakt hebt), dan is het niet raar om dat te regelen. Misschien kunnen de kinderen bij opa/oma logeren?
En als dat niet kan, kun je eventueel oppas inhuren, maar ik vraag me wel af, of dat voor de kinderen nu fijn is.
woensdag 28 oktober 2020 om 10:44
De opmerking dat je ex het makkelijk heeft, is echt onzin. Weet jij wat ze allemaal al heeft moeten doen om dit traject in te mogen? Je ex was/is labiel, depressief of wat dan ook. Dat is geen flauwekul maar een ziekte of aandoening waarbij een batterij aan hulpverlening haar probeert te helpen.
Kinderen hebben recht op en belang bij contact met hun beide ouders. De moeder krijgt daarbij de hulp en begeleiding die ze nodig heeft om de veiligheid van de kinderen te waarborgen. Maar geloof maar dat jij ook al onder het vergrootglas ligt. Zeker als jouw houding dingen verslechterd voor de kinderen. De instanties kunnen ook ten nadele van jou gaan optreden in het belang van de kinderen.
Vraag anders zelf hulp om te zorgen dat jij de situatie aan kan. De kinderen hebben niets aan een labiele moeder maar er ook niets aan als de andere ouder instort. Misschien kunnen je kinderen een keer bij iemand anders, die vertrouwt is, logeren zodat je wat lucht krijgt? Met de hele corona er bij snap ik ook wel dat het allemaal lastig is om te ontspannen terwijl je constant werkt of zorgt.
Kinderen hebben recht op en belang bij contact met hun beide ouders. De moeder krijgt daarbij de hulp en begeleiding die ze nodig heeft om de veiligheid van de kinderen te waarborgen. Maar geloof maar dat jij ook al onder het vergrootglas ligt. Zeker als jouw houding dingen verslechterd voor de kinderen. De instanties kunnen ook ten nadele van jou gaan optreden in het belang van de kinderen.
Vraag anders zelf hulp om te zorgen dat jij de situatie aan kan. De kinderen hebben niets aan een labiele moeder maar er ook niets aan als de andere ouder instort. Misschien kunnen je kinderen een keer bij iemand anders, die vertrouwt is, logeren zodat je wat lucht krijgt? Met de hele corona er bij snap ik ook wel dat het allemaal lastig is om te ontspannen terwijl je constant werkt of zorgt.
woensdag 28 oktober 2020 om 10:44
Hallo sinned, het lijkt me heel zwaar om 24/7 in je eentje de zorg voor twee hele jonge kinderen te hebben. Zeker als je dan ook nog het gevoel hebt dat je je ook nog continu aan moet passen aan en plooien moet naar je ex. Ik hoop dat je kan zien dat je dit voor je kinderen doet en niet voor haar. Als dit de enige manier is waarop de kinderen een band met haar kunnen behouden of opbouwen dan is dat toch het allerbelangrijkste? Als je behoefte hebt aan tijd zonder je kinderen(wat ik me heel goed kan voorstellen) dan zou ik toch eens kijken in je netwerk of er geen mensen zijn die je de zorg af en toe uit handen kunnen nemen. Als zowel haar ouders als jouw ouders dit niet kunnen en er geen broers of zussen aan beide zijden beschikbaar zijn, dan kun je misschien eens vragen in je vriendenkring of desnoods bij collega’s. Ik zou met alle liefde een vriend of collega uit de brand helpen, maar dan moet ik wel weten dat er een probleem is. En anders inderdaad betalen of een (half) dagje vrij nemen terwijl de kinderen naar de opvang gaan. Het is wat het is en hoe ouder je kinderen worden, hoe makkelijker het zorgen gaat is mijn ervaring.
Je klinkt nu overbelast en ik denk dat het goed is als je goed voor jezelf zorgt. Misschien kan je wel iemand anders je kind naar de ontmoeting laten brengen of kan je er zorgverlof voor opnemen, zodat het je geen vrije dag kost.
Succes!
Je klinkt nu overbelast en ik denk dat het goed is als je goed voor jezelf zorgt. Misschien kan je wel iemand anders je kind naar de ontmoeting laten brengen of kan je er zorgverlof voor opnemen, zodat het je geen vrije dag kost.
Succes!

woensdag 28 oktober 2020 om 10:45
Sinned77 schreef: ↑28-10-2020 09:11Namens ex.
Ik begreep dat er tijdens die bezoeken dan altijd iemand bij zit maar ik snap het doel niet zo, ik zie niet waar dit toe moet leiden. Of betekent dit dat ik een normale omgangsregeling maar gewoon uit mn kop moet zetten? Want dit is maar 1 keer per week en dan 2 uur. Dat houdt dus ook in dat ik nooit meer echt vrij heb zeg maar. Mag ik nog weigeren om hier aan mee te werken?
Tja. Als je vrij had willen zijn had je geen kinderen met haar moeten maken hè?
Daarnaast heb je een raadsonderzoek aan je broek, niet meewerken zal je zaak geen goed doen.
woensdag 28 oktober 2020 om 10:52
Als verzorgende ouder ben je altijd in touw, dus ik snap best dat je nu op je tandvlees kan zitten. Maar probeer dit los te zien van de kans die je kinderen nu krijgen om toch nog enigszins contact te houden met hun moeder. Anders komen zij later waarschijnlijk emotioneel in de knel. Dit is niet iets wat je je ex misschien gunt, maar hopelijk zie je in dat je het je kinderen moet gunnen.
En zorg 's avonds als de kinderen op bed liggen goed voor jezelf. Ze zijn nu nog klein, dus je hebt de avonden voor jezelf om te ontspannen. Vaak kost het je verzetten tegen dit soort dingen je zoveel negatieve energie. Energie die je beter positief kunt gebruiken als je focust op wat wel goed gaat.
En zorg 's avonds als de kinderen op bed liggen goed voor jezelf. Ze zijn nu nog klein, dus je hebt de avonden voor jezelf om te ontspannen. Vaak kost het je verzetten tegen dit soort dingen je zoveel negatieve energie. Energie die je beter positief kunt gebruiken als je focust op wat wel goed gaat.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.â€
woensdag 28 oktober 2020 om 10:52
Wat snap je niet aan het doel: veilig contact onderhouden met je kind als moeder?
Je bent altijd 100% ouder wanneer de ander weg valt. Kun je voor jezelf ook ondersteuning krijgen bij de opvoeding en opvang?
Je bent altijd 100% ouder wanneer de ander weg valt. Kun je voor jezelf ook ondersteuning krijgen bij de opvoeding en opvang?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

woensdag 28 oktober 2020 om 10:54
Sorry maar dan had je nooit aan kinderen moeten beginnen.Sinned77 schreef: ↑28-10-2020 09:11Namens ex.
Ik begreep dat er tijdens die bezoeken dan altijd iemand bij zit maar ik snap het doel niet zo, ik zie niet waar dit toe moet leiden. Of betekent dit dat ik een normale omgangsregeling maar gewoon uit mn kop moet zetten? Want dit is maar 1 keer per week en dan 2 uur. Dat houdt dus ook in dat ik nooit meer echt vrij heb zeg maar. Mag ik nog weigeren om hier aan mee te werken?
Je bent altijd 100% verantwoordelijk voor je kinderen dus nooit echt vrij.
Huur dan oppas in structureel zodat je wat meer je handen vrij hebt.
woensdag 28 oktober 2020 om 10:58
maar ze zijn er, ze hebben gruwelijk veel meegemaakt, met ma EN pacaptain_hindsight schreef: ↑28-10-2020 10:54Sorry maar dan had je nooit aan kinderen moeten beginnen.
Je bent altijd 100% verantwoordelijk voor je kinderen dus nooit echt vrij.
en nu zitten ze in deze situatie. TO is nu hun enige stabiele factor (hoe onstabiel ook)

woensdag 28 oktober 2020 om 11:00
Ja en ik begrijp ook best dat die het zwaar heeft, maar het blijft raar. Alsof je een soort recht op vrije tijd hebt.
Maar jouw post heeft TO meer aan, dat is waar.

woensdag 28 oktober 2020 om 11:01
Dit is wat kinderen hebben betekent: dat je nooit meer echt vrij bent. Dat is bij tijden zwaar, vooral op momenten waarop de zorg meer vraagt dan anders. Je kunt kijken of je zo af en toe eens een oppas kunt regelen, dan kun je even opladen. En verder is dit het. Acceptatie is de makkelijkste weg naar vrijheid: dan ben je nog steeds niet vrij, maar dan voelt het niet meer zo.

woensdag 28 oktober 2020 om 11:04
Lafae schreef: ↑28-10-2020 11:01Dit is wat kinderen hebben betekent: dat je nooit meer echt vrij bent. Dat is bij tijden zwaar, vooral op momenten waarop de zorg meer vraagt dan anders. Je kunt kijken of je zo af en toe eens een oppas kunt regelen, dan kun je even opladen. En verder is dit het. Acceptatie is de makkelijkste weg naar vrijheid: dan ben je nog steeds niet vrij, maar dan voelt het niet meer zo.
Dat weet hij, hij heeft nog een dochter van 16.
Dat iemand domme keuzes maakt is 1, maar dan niet de gevolgen dragen van die keuzes maakt TO een lul de behanger.
woensdag 28 oktober 2020 om 11:05
Ik begrijp best dat je af en toe behoefte hebt aan tijd voor jezelf. Die behoefte heeft iedereen en zodra je kinderen hebt is er weinig van over.
Dat staat echter volstrekt los van de behoefte en het recht van je kinderen om hun moeder te zien. Die gaan daar niet heen voor jou maar voor henzelf.
Die dingen moet je scheiden en wel per direct. Huur een oppas in of vraag grootouders oid voor een dagje bijkomen voor jezelf als je dat nodig hebt maar maak het niet nóg moeilijker voor je kinderen.
Dat staat echter volstrekt los van de behoefte en het recht van je kinderen om hun moeder te zien. Die gaan daar niet heen voor jou maar voor henzelf.
Die dingen moet je scheiden en wel per direct. Huur een oppas in of vraag grootouders oid voor een dagje bijkomen voor jezelf als je dat nodig hebt maar maak het niet nóg moeilijker voor je kinderen.

woensdag 28 oktober 2020 om 11:08
Sinned77 schreef: ↑28-10-2020 09:30Ik wil inderdaad ook wel eens iets zonder kinderen doen en deze regeling vraagt meer van mij dan van haar, ik moet er mn werk op aan passen en ik heb nooit meer echt vrij tenzij ik ervoor betaal. Dan breng ik ze net zo lief niet, zij voegt momenteel toch niks toe aan hun leven en ik vind het zo onnodig moeilijker gemaakt.

Arme kinderen....

woensdag 28 oktober 2020 om 11:09
Misschien heeft hij bij zijn dochter destijds geen zorgtaken op zich genomen? Dan kan deze realisatie nu hij het wel doet hem zwaar vallen.

woensdag 28 oktober 2020 om 11:12
Eens. Maar eerlijk gezegd vrees ik dat hij niet beter weet.
TO, als je iets goed wil doen voor je kinderen, zoek dan alle hulp voor ze die je kan krijgen. Echt, je zou dit NIET alleen moeten; iemand moet jouw kinderen helpen.

woensdag 28 oktober 2020 om 11:13
Klopt, die dumpte hij constant bij opa en oma.
Nu was de hoop dat vrouwlief (waar hij 100x voor gewaarschuwd is er geen kinderen mee te krijgen) dat wel zou doen.
Vrouwlief draait door en nu heeft TO een probleem.

woensdag 28 oktober 2020 om 11:14
Zolang je de tijd hebt om zoveel op dit forum rond te hangen in de meest onzinnige discussies zit het trouwens denk ik wel goed met je ‘vrije tijd’.
Gaat je kind niet naar een kinderopvang of gastouder? Ja, je moet nu een paar uur vrij van je werk nemen om even me-time te hebben maar dat geldt voor de meeste ouders, ook als je een koppel bent. De rest van de tijd zijn ze toch in huis en moet ik er wat mee, ook al is hun vader er. Met 3 kinderen laat je ook niet zomaar je partner met alle kinderen thuis in het weekend dus dan neem ik een kind mee als ik wat ga doen. De enige momenten dat ik echt ‘vrij’ ben is als ze slapen en als ik vrij neem van mijn werk als ze op school zitten.
Je kind is heel klein, nu is het veel maar over een paar jaar gaat ze naar school en dan krijg je meer ruimte voor jezelf. Ik snap best dat je in een drukkende situatie zit, alleen met een klein kindje. Je doet er goed aan, voor jezelf en je kind, om ‘zacht’ te blijven en niet te verharden. Neem het zoals het is en maak er wat fijns van.
Gaat je kind niet naar een kinderopvang of gastouder? Ja, je moet nu een paar uur vrij van je werk nemen om even me-time te hebben maar dat geldt voor de meeste ouders, ook als je een koppel bent. De rest van de tijd zijn ze toch in huis en moet ik er wat mee, ook al is hun vader er. Met 3 kinderen laat je ook niet zomaar je partner met alle kinderen thuis in het weekend dus dan neem ik een kind mee als ik wat ga doen. De enige momenten dat ik echt ‘vrij’ ben is als ze slapen en als ik vrij neem van mijn werk als ze op school zitten.
Je kind is heel klein, nu is het veel maar over een paar jaar gaat ze naar school en dan krijg je meer ruimte voor jezelf. Ik snap best dat je in een drukkende situatie zit, alleen met een klein kindje. Je doet er goed aan, voor jezelf en je kind, om ‘zacht’ te blijven en niet te verharden. Neem het zoals het is en maak er wat fijns van.