Geheim van vriend

27-10-2020 17:05 279 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds 1 jaar een nieuwe vriend. Gaat allemaal prima en maken fijne toekomstplannen. Hij is nooit echt een prater geweest in vorige relaties maar bij mij voelt hij zich erg op zn gemak en kan hij goed zn gevoelens uiten. Nu waren we gisteren ook een dieper gesprek aan het voeren en toen vertelde hij mij dat toen hij 13,14 jaar was hij bij wijze van experiment/ontdekking een aantal seksuele handelingen met zijn neef van dezelfde leeftijd heeft gedaan. Dit is toch een aantal keer gebeurd. Met wederzijdse toestemming uiteraard. Ik ben de eerste tegen wie hij dit vertelt en hij schaamt zich ook erg. Het is echter niet zo dat hij hier zwaar aan tilt en hij denkt er ook nooit meer over na.
Sinds ik dit weet ben ik erg geschrokken. Als dit 1x gebeurd zou zijn had ik het kunnen plaatsen, maar dit is vaker gebeurd. Ook het feit dat hij toen wist dat het eigenlijk niet kon/mocht, maar het toch gedaan heeft.
Ik vind het fijn dat hij me in vertrouwen genomen heeft en wil hem niet veroordelen voor daden als kind, maar heb het wel moeilijk met dit. Ik had het liever niet geweten...
TO ik vind het nogal veroordelend dat je aangeeft dat ze naar de kinderpsychiater zouden moeten zijn gestuurd. Je vriend zal je nog eens iets vertellen.

Ben je op hem afgeknapt?
viva-amber wijzigde dit bericht op 28-10-2020 07:22
23.88% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Lauren85 schreef:
27-10-2020 20:45
Denk inderdaad dat sommigen een andere definitie hebben van biseksueel. Mij lijkt het ook wel wat om eens seks te hebben met een vrouw maar zou nooit gevoelens kunnen krijgen ervoor, laat staan een relatie.
Poll: ben ik nu bi?
Open een topic zou ik zeggen.
Ik ken vegetariërs die vroeger vlees aten. Die zijn echt geen vegetariër. Die komen na hun 50e echt wel uit de kast.
Ik heb alleen de OP gelezen en ik verbaas me erover dat dit een punt is geworden. Massa's pubers doen zoiets. Jongens met jongens, meisjes met meisjes, heel normaal.
Een schoolvriendinnetje probeerde het ook eens bij mij, maar ik wilde niet. Ik vond het verder niet erg dat ze het probeerde.
Zoveel kinderen doen dit...
Eeeh... nou en?
het is al geen prater en eindelijk heeft hij zoveel vertrouwen in jullie dat hij een jeugdzonde opbiecht. dat kun je zien als een heel erg groot compliment. en dan brand je hem af. het is ook nooit goed......
Er zit niet voor niets geen "o" in Amsterdam
TO dat je je vriend z'n geheim hier zo neer zet, zegt heel veel over jou. Ik vind je veroordelend.

Experimenteren hoort bij opgroeien, dat hij dat met z'n neef heeft gedaan was vast veilig. En die veiligheid trek je zo in twijfel dat er iets mis met hem zou moeten zijn.

Hij denkt iets in goed vertrouwen te hebben kunnen zeggen en dit is de uitkomst. Pijnlijk.

Ik begrijp werkelijk niet dat je hier zo'n punt van maakt.
Ze wilden het beide, er is niemand misbruikt beschadigd en je hoeft er helemaal niets van te vinden.

Ik vermoed zomaar dat ook een kinderpsychiater verder niets gedaan zou hebben met wat experimenteerdrift van een paar pubers.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Qiyara schreef:
28-10-2020 10:13
TO dat je je vriend z'n geheim hier zo neer zet, zegt heel veel over jou. Ik vind je veroordelend.

En hoe noem je iemand die een ander veroordelend vindt? Juist....
Lauren85 schreef:
27-10-2020 18:03
Ja, het ging namelijk over seks met mensen van hetzelfde geslacht. Toen vertelde hij over deze ervaring en een ervaring met een man begin 20. Hij zou niet "vies" zijn van seks met een andere man maar dit hoeft niet meer van hem en hij heeft al zeker geen gevoelens of dergelijke naar mannen toe. En ja, ik geloof hem 100%.
Begin 20 vind ik wel iets anders dan 13/14 jaar.
In dat geval is het mogelijk dat hij later in zijn leven ook nog seksuele ervaringen met een man zal willen opdoen.
Uit je reacties blijkt niet dat je hem voor 100% heloofd. Eens met Daveotion. Een onbezonnen tieneractie is anders dan een jongvolwassene die zijn seksualiteit ontdekt. Ik denk dat je vriend op mensen valt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Lauren85 schreef:
27-10-2020 17:22
Nee hij heeft geen psychische schade opgelopen en ik vind het ook dapper en een goed teken naar onze relatie dat ik de eerste ben die het weet maar ik denk wel dat als dit vroeger ooit was uitgekomen ze allebei naar de kinderpsychiater gestuurd werden. Het is toch niet normaal om dit met een neef te doen? En zoals gezegd is het niet gebleven bij 1x.
Neef en nicht mogen ook trouwen met elkaar, dus ik zie het probleem niet zo.
grenada schreef:
28-10-2020 10:09
het is al geen prater en eindelijk heeft hij zoveel vertrouwen in jullie dat hij een jeugdzonde opbiecht. dat kun je zien als een heel erg groot compliment. en dan brand je hem af. het is ook nooit goed......
Jeugdzonde nog wel.
grenada schreef:
28-10-2020 10:09

Lullig voor hem dat hij het met de verkeerde persoon gedeeld heeft.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
PinkDress schreef:
28-10-2020 11:41
En hoe noem je iemand die een ander veroordelend vindt? Juist....
En hoe noem je iemand die dit soort posts neerzet... 🤣
Het-groepje schreef:
28-10-2020 13:20
En hoe noem je iemand die dit soort posts neerzet... 🤣

Precies ;-)
En wat maakt het uit wanneer hij in zijn hoofd nog eens seks zou willen hebben met een man? Er zijn mensen zat die seks zouden willen hebben met een ander dan hun partner. Dan maakt het toch niets uit of dat een man of een vrouw is?
viva-amber schreef:
28-10-2020 11:56
Uit je reacties blijkt niet dat je hem voor 100% heloofd. Eens met Daveotion. Een onbezonnen tieneractie is anders dan een jongvolwassene die zijn seksualiteit ontdekt. Ik denk dat je vriend op mensen valt.

'Op iemand vallen' is ook een vage omschrijving. Dat staat voor mij niet gelijk aan 'seks willen hebben met'. Ik val niet op mannen, maar vind ze wel seksueel aantrekkelijk. Het is dus nogal een aanname dat TO's vriend 'op mensen valt', omdat hij in 't verleden een paar seksuele ervaringen met jongens/mannen heeft opgedaan.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Zeg tegen hem dat je hem wel es wil zien pik zuigen..... wedden dat hij heel blij is dat je zijn fantasie deelt?
anoniem_6513ea6284a07 wijzigde dit bericht op 28-10-2020 13:58
2.65% gewijzigd
Nogmaals, hij moet NIKS hebben van een man op een relationele manier.
Staat hij open bijvoorbeeld voor een trio met een man: waarschijnlijk wel. Maar hij heeft nog nooit gevoelens voor een man gehad en zal dit ook niet gaan krijgen.
En als het wel zo was had hij me dit eerlijk verteld. Hij is tot nu toe al over alles eerlijk geweest. Zie ook niet het nut waarom hij over zoiets zou liegen. Denk dat de ervaring met het neefje als kind moeilijker is om te zeggen dan dat hij op "mensen" valt.
Oei, dit vind ik toch te heftig (en ik ben veel gewend). Ik weet niet of het een dealbreaker zijn zou voor mij, alhoewel ik me toch zou afvragen of zijn seksuele interesses ook bij mannen liggen. Op je 13e ben je toch niet écht een kind meer op seksueel gebied, ik wist in ieder geval toen al wel wat mijn voorkeuren zijn.
Gaat dit nu over samen masturberen, of echt bij/met elkaar doen?

Want ik weet dat er best veel mannen zijn die ooit wel eens samen hebben gemasturbeerd. Thomas Dekker (die oud wielrenner) schrijft er zelfs over in zijn biografie. Ik weet ook dat een aantal heren uit mijn kennissenkring wel eens een trio/kwartet heeft met een vrouw. Dan masturbeer je lijkt me ook in het bijzijn van andere mannen. Tja mijn ding is het niet, maar dit soort experimenten hebben naar mijn idee echt niet meteen met seksuele geaardheid te maken, maar meer met het ontdekken van je seksualiteit.
ritmodelanoche wijzigde dit bericht op 28-10-2020 14:14
2.22% gewijzigd
Waarom heeft hij dit gedeeld? Waarom zou hij dit moeten delen?
Hij had het beter voor zichzelf kunnen houden. Maar nu weet je het al. Ik zou het gewoon 'vergeten'. Het is iets van hem, zo erg is het nou ook allemaal weer niet. Let it be.
Lauren85 schreef:
28-10-2020 13:58
Staat hij open bijvoorbeeld voor een trio met een man: waarschijnlijk wel. Maar hij heeft nog nooit gevoelens voor een man gehad en zal dit ook niet gaan krijgen.
En als het wel zo was had hij me dit eerlijk verteld. Hij is tot nu toe al over alles eerlijk geweest. Zie ook niet het nut waarom hij over zoiets zou liegen. Denk dat de ervaring met het neefje als kind moeilijker is om te zeggen dan dat hij op "mensen" valt.
Echt nu weet je het en blijf je er over op door gaan.
Ik hoop toch zo dat hij geen naam van neef genoemd heeft.
Je begeeft je op een soort prive gebied en dan maar door blijven vragen en uithoren.
Lauren85 schreef:
28-10-2020 13:58
Dat hij het een keer met een man gedaan heeft wil natuurlijk niet zeggen dat hij op mannen valt.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven