Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Waar denk jij aan?

28-10-2020 22:24 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waar denk jij aan bij de huidige 1,5 meter samenleving en Corona? Wat is jou echt typisch iets van deze tijd en wat moet er volgens jou over 100 jaar in de geschiedenisboeken beschreven staan?
Alle reacties Link kopieren
De met raamstift geschreven tekst, in spiegelschrift, op ons raam, van mijn schoonouders, aan onze kinderen;

We missen jullie. Xxx
Alle reacties Link kopieren
De omroepberichten in de supermarkt die oproepen om afstand te houden en alleen te winkelen (jumbo bij ons).

Borden op allerlei plekken (oa parken) om mensen eraan te herinneren drukte ter vermijden en afstand te houden

Het ongemak van het eerste supermarktbezoek tijdens de lockdown

Raamvisite op kinderverjaardagen (oa van mijn dochter)

eindeloos veel vergaderingen in teams

Werken, een peuter/kleuter vermaken en schoolwerk begeleiden combineren
Alle reacties Link kopieren
elein schreef:
28-10-2020 22:59
Het moment waarop Bruno Bruins aankondigde dat 20 minuten later alle horeca op slot ging, en scholen dichtbleven is voor mij echt zo'n moment dat ik over 30 jaar nog precies weet waar ik was en met wie.
Dat was inderdaad een heel raar moment.

Net als het moment waarop ik besefte: dit is zo'n rare, nieuwe situatie, dit hebben mijn ouders ook nog nooit meegemaakt.

En de eerste dagen van de lockdown, toen was ik zo angstig. Maar ik weet ook nog het moment waarop ik wist: nu word ik iets rustiger. En dat ik helemaal niets durfde te doen, helemaal nergens heen wilde en toen de scholen weer opengingen mezelf echt heb gedwongen de knop om te zetten en toen ging het ook weer.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Hou vol Wuhan.
Dr Hopkins
Het overlijden van mijn moeder met:
Een tent voor het ziekenhuis
Maximaal 15 personen op de begrafenis
Zelf langdurig ziek zijn met Coronaklachten
Onbereikbare huisarts
Thuiswerken coronarooster
De eerste besmettingen van hond en kat
Ruimingen van nertsen
Overlijden bekenden
Alle reacties Link kopieren
Het beeld van Rutte, De Jonge en Irma sluis (en collega’s) op de wekelijkse persconferentie.

En een in deze tijd unieke situatie met de sluiting van de scholen. Ik woonde vroeger op de Veluwe ten tijde van de MKZ crisis en er zaten veel kinderen uit boerengezinnen op school, we hebben toen op het hoogtepunt een dag vrij gehad. Kinderen nu zijn gewoon weken niet op school geweest.
Alle reacties Link kopieren
Dat er bij De Wereld Draait Door geen publiek meer aanwezig was. (Dit lijkt alweer zó lang geleden. )

De eerste avond dat de horeca dichtging. Zondag 15 maart. Het was echt muisstil op straat. Normaal gesproken is het hier áltijd rumoerig (stad).

De eerste weken van de lockdown en dat het prachtig weer was. Ik wilde zelf ook wel eens een wandelingetje maken, maar het leek wel alsof de hele stad hetzelde dacht, want het was erg druk op straat met wandelaars. Elkaar passeren op de smalle stoep was soms best een beetje spannend. Maar mensen groetten elkaar vriendelijk.

En het hamsteren vond ik ook zó raar. Ik weet nog dat ik in een bomvolle supermarkt liep met mijn mandje tussen de volle karren en lege schappen en ik ook het gevoel kreeg dat ik toch íets moest hamsteren. Maar ik had geen idee wát. ;-D
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Alle reacties Link kopieren
Serengeti schreef:
28-10-2020 23:25
Dat er bij De Wereld Draait Door geen publiek meer aanwezig was. (Dit lijkt alweer zó lang geleden. )
O, ik heb net nog mijn dochter het filmpje laten zien waarin Marcel Veenendaal door een lege DWDD-studio loopt en Soldier On zingt, dat vond ik zo indrukwekkend.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind inderdaad de lockdown; sluiting van de scholen, pretparken, zwembaden, musea, bioscopen, horeca, etc. wel geschiedenisboek-waardig.
Daarnaast natuurlijk de situatie in de ziekenhuizen en verzorgingshuizen, de zieken, de overledenen, de eenzamen.

Voor mijzelf gaat 2020 mijn geschiedenisboek in als het jaar waarin mijn vader plotseling overleed, de kleine uitvaart die volgde, onze kinderen die dagen helemaal neerslachtig achter de computer voor hun schoolwerk en het bericht daarna dat mijn vaste contact toch beeindigd werd. En daarop onze lang gewenste vakantie niet door ging. Toen kort daarna onze hoogbejaarde poes overleed was dat de druppel die de tranen liet vloeien hier in huis.

Maar ik hoop ook dat dit het jaar wordt waarin ik achteraf blij ben dat ik terug ben gegaan naar mijn oude sector en terugkijkend kan zeggen; had ik dat maar eerder gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Wat mij betreft mogen ze het jaar 2020 blanco laten in de geschiedenisboeken.

We gaan gewoon gelijk van 2019 naar 2021.


Als er ooit al iemand naar zou vragen dan over 100 jaar, dan mag 2020 gewoon genoemd worden als "het jaar dat iedereen graag zo snel mogelijk wou vergeten".
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
28-10-2020 23:26
O, ik heb net nog mijn dochter het filmpje laten zien waarin Marcel Veenendaal door een lege DWDD-studio loopt en Soldier On zingt, dat vond ik zo indrukwekkend.

Ja die muziek-optredens in de lege studio vond ik vaak ook zo indrukwekkend.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Alle reacties Link kopieren
De continue angst die ons huishouden verdeeld. Man als chronisch patiënt, kwetsbare doelgroep, en ik in de zorgsector die kostte wat kost door moet blijven draaien.

De spanning op ons huwelijk, de bizarre gesprekken die het veroorzaakte, de keuzes, het (naast werk) alleen maar thuis zijn op de vierkante meter.

Ik heb er maar een fotoboek van gemaakt. Je moet tenslotte iets om het positief te houden.
Hips, hopsakee en pierlala.
Het klappen voor zorgmedewerkers is volgens mij nog niet genoemd, die hoort er ook wel tussen.
Alle reacties Link kopieren
Dat moment dat ik op die donderdag uit mijn college nog wel even een paar boodschappen zou halen voor de vrijdag en ik de bizarre situatie in de supermarkt aantrof dat mensen letterlijk met karren vol boodschappen de winkel uit kwamen. Ik had alles wel meegekregen, maar op dat moment leek het wel of ik zo in een totaal andere wereld stapte.
Alle reacties Link kopieren
Angst. Niet van mezelf, maar ik zie zoveel angst bij mensen.

En ik vrees dat dat lange termijn gevolgen gaat hebben.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
De Minister President die in een ingelaste uitzending het volk toespreekt en onder andere een samenscholingsverbod en huisarrest oplegt. Dat vond ik erg indrukwekkend.
Teksten op straat krijten voor zorgverleners.
Hoe thuiswerken genormaliseerd werd.

Kan iemand zich nog de vreselijke storm in februari herinneren? Ciara?
Ik vind hier dingen van.
Voor mij persoonlijk is dit een heel goed jaar waarin een aantal wensen en doelen bereikt zijn.
Maar ja, dat komt niet in de boeken.

Wat dan wel? De eerste lockdown, en daarna de tweede golf waarin iedereen ineens gek geworden leek (de complotwappies).

Oh en 2020 is het jaar waarin thuiswerken ineens wèl bleek te kunnen. Al die werkgevers die jarenlang de boot afhielden met vage redenen, en het kon toch.
anoniem_64c147b399965 wijzigde dit bericht op 28-10-2020 23:58
23.72% gewijzigd
Dat wereldwijd vrijwel al het vliegverkeer stil lag.
De rust op de wegen bij de eerste lockdown waarbij je je weer even in de jaren 70 waande.
Geschiedenisboeken: het wereldwijd hamsteren van wc papier en hoe NL ten onder ging aan het enorme verantwoordelijkheidsgevoel...NOT!

Persoonlijk: dat we een kind kregen en daarna in de intelligente lockdown terecht kwamen. Geen kraamvisite, enge bezoekjes aan de supermarkt, het feit dat onze kleuter weet dat er Corona is. Ofwel, de SF film waar we nu al 7 maanden in zitten.
Alle reacties Link kopieren
Het jaar waarin de tv-soap realistischer leek dan het werkelijke leven.
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook heel benieuwd wat mijn 6 jarige zich herinnert later. Niet kunnen spelen met andere kinderen heeft op haar wel echt invloed gehad toen.
redbulletje schreef:
28-10-2020 23:55
Dat wereldwijd vrijwel al het vliegverkeer stil lag.
De rust op de wegen bij de eerste lockdown waarbij je je weer even in de jaren 70 waande.
O ja en dan die prachtige schone blauwe luchten ever.
miekemv schreef:
29-10-2020 00:21
O ja en dan die prachtige schone blauwe luchten ever.
Het was fijn geweest als het vliegverkeer permanent 90% minder was geworden.
-Darkside- schreef:
29-10-2020 00:23
Het was fijn geweest als het vliegverkeer permanent 90% minder was geworden.
Voor de schone luchten zeker.
Alle reacties Link kopieren
Irma Sluis die 'hamsteren uitbeeldt.
Famke Louise VS Dieferik Gommers
Wliiy en Max na hun verkansie samen op de bank.
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Alle reacties Link kopieren
Meestal doen ze bij de jaarwisseling een overzicht van het afgelopen jaar. Weet niet op welke zender. Ben wel benieuwd hoe dat er dit jaar uit gaat zien. Of ze het überhaupt doen en of ze corona erin meenemen.

Zo ja, dat zal dan wel een samenvatting zijn van de punten die de meeste impact hebben gehad.
Lege straten, het uitdelen van bloemen die anders weggegooid werden, de rijen bij de supermarkten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven