Ervaring met een herstart?

29-10-2020 21:51 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal

Ik heb een vraag. Zijn er hier mensen die ervaringen hebben met een herstart van de relatie? En is dit goed uitgepakt?

Zelf zit ik er nu middenin en vind dit persoonlijk best wel zwaar. Het ene moment ben ik er heel zeker van dat het goed gaat komen. Het andere moment twijfel ik aan alles en ben ik bang dat het toch uitgaat. Het initiatief kwam uit mij, maar hij ziet het ook niet meer zo rooskleurig als eerst. We zouden allebei willen dat het goedkomt, maar voelen ook beiden dat het momenteel niet zo goed gaat. We zijn nu 5,5 jaar samen. Ook zijn we nooit echt uit elkaar geweest, maar hebben een paar weken wat meer afstand genomen.

Alvast bedankt! XX
Wat moet ik me voorstellen bij een herstart; begin je dan met een schone lei of zo? Ik kan me niet voorstellen dat dat werkt, maar misschien mis ik een deel van het verhaal?
Wat is er structureel veranderd om dit een herstart te kunnen noemen? Als jullie precies hetzelfde doen als eerst met alleen een paar weken 'afstand' ertussen kan ik me niet voorstellen dat het nu ineens goed gaat als het dat eerst niet deed.
Het is moeilijk.
Waarom een herstart en waarom hebben jullie afstand genomen gedurende een bepaalde tijd? Wat is er in de tussentijd veranderd?
Mijn ervaring is dat je in een relatie regelmatige een herstart hebt. Of noem het een reset. Soms zijn er tijden dat je, vaak ook door omstandigheden, je relatie te veel vanzelfsprekend neemt, en je beiden wel samen bent, fysiek dan, maar eigenlijk tegelijkertijd bezig met alles behalve jullie samen. Als het goed is, kom je daar op een bepaald moment achter en dan is het zaak daar allebei aan te werken. Dus niet vinden dat de ánder eraan moet werken, maar ook je eigen aandeel op te pakken.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Er is wel veel veranderd in de tussentijd. Vooral veel betere communicatie. Toch blijft die twijfel en angst of het goed gaat komen.
Het is al vanaf het begin van de coronaperiode zo?
Waarom waren jullie dan gestopt met de relatie?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Waar twijfel je aan en aan welke dingen voel je dat het wel goed zit?
Als je het wilt laten slagen moet je er wel voor de volle 100% voor gaan. Zekerheid heb je nooit maar als je teveel twijfelt gaat het nooit werken.
Ja. Ervaring mee, relatie ging alsnog kapot. En toch leefden we nog lang en gelukkig, alleen niet in een relatie met elkaar. :)

Ik zou het ook niet snel meer doen. In ieder geval niet zonder begeleiding.

Maar goed, wat wil je nu echt weten of delen? Want mijn situatie was vast heel anders dan de jouwe. Dit is zo algemeen?
Wanneer je de reden van de pauze niet oplost dan heeft een herstart geen zin.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Zijn jullie uit elkaar gegaan omdat hij iedere keer vergat de toiletbril naar beneden te doen, of bezocht hij frequent een prostituée? Nogal een verschil qua herstart hè?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
30-10-2020 08:51
Zijn jullie uit elkaar gegaan omdat hij iedere keer vergat de toiletbril naar beneden te doen, of bezocht hij frequent een prostituée? Nogal een verschil qua herstart hè?
Nou, dit inderdaad. Wat was de reden van het afstand nemen en op welke gronden/met welke afspraken ben je de herstart begonnen? Wat hebben jullie veranderd om de herstart een kans te geven?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven