Ervaring met een herstart?
donderdag 29 oktober 2020 om 21:51
Hi allemaal
Ik heb een vraag. Zijn er hier mensen die ervaringen hebben met een herstart van de relatie? En is dit goed uitgepakt?
Zelf zit ik er nu middenin en vind dit persoonlijk best wel zwaar. Het ene moment ben ik er heel zeker van dat het goed gaat komen. Het andere moment twijfel ik aan alles en ben ik bang dat het toch uitgaat. Het initiatief kwam uit mij, maar hij ziet het ook niet meer zo rooskleurig als eerst. We zouden allebei willen dat het goedkomt, maar voelen ook beiden dat het momenteel niet zo goed gaat. We zijn nu 5,5 jaar samen. Ook zijn we nooit echt uit elkaar geweest, maar hebben een paar weken wat meer afstand genomen.
Alvast bedankt! XX
Ik heb een vraag. Zijn er hier mensen die ervaringen hebben met een herstart van de relatie? En is dit goed uitgepakt?
Zelf zit ik er nu middenin en vind dit persoonlijk best wel zwaar. Het ene moment ben ik er heel zeker van dat het goed gaat komen. Het andere moment twijfel ik aan alles en ben ik bang dat het toch uitgaat. Het initiatief kwam uit mij, maar hij ziet het ook niet meer zo rooskleurig als eerst. We zouden allebei willen dat het goedkomt, maar voelen ook beiden dat het momenteel niet zo goed gaat. We zijn nu 5,5 jaar samen. Ook zijn we nooit echt uit elkaar geweest, maar hebben een paar weken wat meer afstand genomen.
Alvast bedankt! XX
donderdag 29 oktober 2020 om 22:10
donderdag 29 oktober 2020 om 22:16
Mijn ervaring is dat je in een relatie regelmatige een herstart hebt. Of noem het een reset. Soms zijn er tijden dat je, vaak ook door omstandigheden, je relatie te veel vanzelfsprekend neemt, en je beiden wel samen bent, fysiek dan, maar eigenlijk tegelijkertijd bezig met alles behalve jullie samen. Als het goed is, kom je daar op een bepaald moment achter en dan is het zaak daar allebei aan te werken. Dus niet vinden dat de ánder eraan moet werken, maar ook je eigen aandeel op te pakken.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
vrijdag 30 oktober 2020 om 00:42
Ja. Ervaring mee, relatie ging alsnog kapot. En toch leefden we nog lang en gelukkig, alleen niet in een relatie met elkaar. 
Ik zou het ook niet snel meer doen. In ieder geval niet zonder begeleiding.
Maar goed, wat wil je nu echt weten of delen? Want mijn situatie was vast heel anders dan de jouwe. Dit is zo algemeen?
Ik zou het ook niet snel meer doen. In ieder geval niet zonder begeleiding.
Maar goed, wat wil je nu echt weten of delen? Want mijn situatie was vast heel anders dan de jouwe. Dit is zo algemeen?
vrijdag 30 oktober 2020 om 10:07
Nou, dit inderdaad. Wat was de reden van het afstand nemen en op welke gronden/met welke afspraken ben je de herstart begonnen? Wat hebben jullie veranderd om de herstart een kans te geven?