Entertainment alle pijlers

Waar doen ze het van?

23-09-2020 21:33 2369 berichten
Ik kijk er nu net naar, eerste aflevering van een nieuw programma waarin vier compleet tegengestelde gezinnen op financieel gebied gevolgd worden.
Best bijzonder en ik ben benieuwd wat het wordt. Kijkt er nog iemand?
*2020* schreef:
29-10-2020 08:31
En vader Azimi vind ik een soort tikkende tijdbom.
Je moet geen ruzie met hem krijgen.

Maar wat mij opviel is dat hij 100 dingen te gelijk doet. Ook het afvallen is van het moet nu gebeuren, dan niet rustig aan doen maar meteen van stil staan naar hollen.
En dat is zeer funest voor zakenlui voor de gezondheid.Die hebben zo een hartaanval met dit leeftempo.
Ik denk dat dat wel meevalt. Snel een grote mond maar ook snel weer over en vergeten type.
*2020* schreef:
29-10-2020 10:05
Bijzonder dat de kinderen daarvoor zelf moeten betalen als een soort straf. Mijn gebit is van jongs af aan slecht dan had ik er op leeg gelopen.
Dit.
herfstappeltaart schreef:
29-10-2020 10:16
Ik kreeg toen ze in die kluis even opgesloten zaten ook het gevoel dat de vriendelijkheid om kan slaan in behoorlijke woede als het niet naar zijn zin gaat.
Heb je háár blik gezien. :lol:
Alle reacties Link kopieren
Maar denken jullie nou echt dat als ze een kind krijgen met een slecht gebit dat die dan de sigaar is en vanaf 18 alles zelf moet betalen? Ze hebben nou eenmaal nog niet zoveel kinderen boven de 18. Komt tijd, komt raad.
Alle reacties Link kopieren
Zo, net de laatste aflevering terug gekeken.

Ik ben er niet door van mening veranderd. Wat een schaamteloze mensen zijn die mensen in de schuldsanering.

Bij dat grote gezin was het tandartsbezoek weer tekenend. Echt liefdevol hoe ze met de kinderen omgaan, maar niet heus. Ik had enorm te doen met die kinderen die niet blij waren met de komst van nog een baby en dat je grapjes maakt over het feit dat je kind bang is zijn kamer te moeten inleveren, tja, dat zegt genoeg.

De Azimi's vond ik weer leuk. Die Annika zit overal veel meer bovenop dan mensen denken, gok ik. Van alle gezinnen kon ik me het meest vinden in hoe zij met geld omgaan. Laten rollen waar het kan, maar niet uitgeven om het uitgeven.

Giovanna... Ach, ja. Ze is gewoon niet zo'n slimme vrouw, maar er zit verder ook geen kwaad in.
Am Yisrael Chai!
*2020* schreef:
29-10-2020 10:34
Het "kasboekje" van Isabella dochter van Giovanna.
https://medium.com/sambyhan/han-student ... 7a2eb94eb3
Iedere maand nieuwe boeken?? En dat kan niet digitaal natuurlijk. En 70 euro aan telefoon is natuurlijk belachelijk.
herfstappeltaart schreef:
29-10-2020 19:28
Maar is het nu niet streng voor ze dan? Ik neem aan dat die enorme schuld toch niet zomaar wordt kwijtgescholden?
Wat zijn in deze regeling de voorwaarden dan? (als je zin hebt om het uit te leggen hoor, anders zoek ik het op :) ).
In de msnp gaan de schuldeisers akkoord met het voorstel dat is gedaan. Ik las hier iets over dat het voorstel van fam De Vrind €3000,- is, maar dat weet ik niet precies. Omdat de schuldeisers zelf akkoord gaan, is de regeling wat minder strak omlijnd. Als schuldenaren zich niet aan de gemaakte afspraken houden, kan de msnp ook vroegtijdig beëindigd worden. Verschil met wsnp is dat dit afhankelijk is van de gemaakte afspraken tussen schuldenaar en schuldeisers en niet van de wet.

Bij de wsnp is toestemming van de schuldeisers niet vereist. Kans is echter groot dat schuldeisers bij de wsnp (in zo'n geval als bij fam De Vrind) niks gaan terugzien van hun geld, omdat er bij de wsnp nog kosten voor de bewindvoerder bijkomen. Daarom kan het voor schuldeisers iets voordeliger zijn om in te stemmen met msnp :)
_melon schreef:
29-10-2020 10:47
Zou dat tijdens de opnames ook al zo geweest zijn? Dan was dat toch wel benoemd lijkt me?
Dan is het raar vormgegeven want in de opnames zie je dat Giovanna best wat uitgeeft aan boodschappen.
Alle reacties Link kopieren
februari schreef:
28-10-2020 23:54
Ik vond hem ook op die foto's van vroeger wel een leuke jongen om te zien.
Ik zie wel wat zij ziet. 🙂
Ik vind het ook een leuke man, hoor. Niet knap en zou er zelf nooit op vallen, maar zie wel wat zij in hem ziet. Harde werker, goed stel hersens, opgeruimd karakter, loyaal, je kan het slechter treffen.
Am Yisrael Chai!
Dolarde schreef:
29-10-2020 10:55
Zou echt lullig zijn als ze dit zelf moest betalen in de trant van "eigen schuld!"
Typisch moeder Geerts om daar weer zo hard over te oordelen en het te bestraffen.
Gaatjes = niet poetsen = eigen schuld = zelf betalen.
Stel je voor dat haar kinderen zo waren: moet ik oppassen op de kleintjes? Nee hoor, jij wou nog een baby, eigen schuld!
[/quote]
:D
Athan schreef:
29-10-2020 18:13
Ik vond die hele reis een beetje vreemd. Als je hele familie op Sicilië woont, dat hoef je toch sowieso niets te boeken, behalve een vlucht? Dan word je opgehaald van het vliegveld en logeer je bij familie, of niet soms? Helemaal bij Italianen, lijkt me, ze had het regelmatig over hoe belangrijk familie is en dat ze die zo mist.
Normaal wel ja. Alleen niet als je zo'n energie zuiger bent. Ze zal heel lief zijn hoor maar het is een energie vampier. Dat houd je geen 2 weken vol.
fashionvictim schreef:
29-10-2020 20:14
Zo, net de laatste aflevering terug gekeken.

Ik ben er niet door van mening veranderd. Wat een schaamteloze mensen zijn die mensen in de schuldsanering.

Bij dat grote gezin was het tandartsbezoek weer tekenend. Echt liefdevol hoe ze met de kinderen omgaan, maar niet heus. Ik had enorm te doen met die kinderen die niet blij waren met de komst van nog een baby en dat je grapjes maakt over het feit dat je kind bang is zijn kamer te moeten inleveren, tja, dat zegt genoeg.

De Azimi's vond ik weer leuk. Die Annika zit overal veel meer bovenop dan mensen denken, gok ik. Van alle gezinnen kon ik me het meest vinden in hoe zij met geld omgaan. Laten rollen waar het kan, maar niet uitgeven om het uitgeven.

Giovanna... Ach, ja. Ze is gewoon niet zo'n slimme vrouw, maar er zit verder ook geen kwaad in.
Ik ben het niet vaak met je eens, maar dit keer wel.

Och, en dat die Annemarie zegt; dat truitje staat je niet, doe maar weg.
Kind van 16 he... Ik vond het sneu.
Liesettes schreef:
29-10-2020 19:53
Alsof die kinderen dat verschil merken, ik denk het niet. Kleine kinderen hebben volgens mij totaal geen besef van duur of goedkoop eten, als het maar lekker is. En merken volgens mij al helemaal niet dat kleding nieuw of tweedehands is.

Dat die balans ongelijk is maakt toch helemaal niets uit?
Kinderbijslag is voor kinderen, niet voor moeders hobby's en kledingkast
En ja de kinderen hebben daar wel degelijk erg in. Kijk terug naar de verjaardag, en dan op de reacties van de kinderen letten.
Met zo'n inkomen en dan toch voor het hele gezin koffers voor 35 euro. En dan ook nog verontschuldigend zeggen, het moest online want geen tijd. Superschattig.
En gewoon bij de lidl boodschappen hè. Kunnen de Vrindjes nog wat van leren.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag alle afleveringen achter elkaar gezien, ook met de nodige verbazing.

Dit is echt een programma waarvan ik graag na bijvoorbeeld een half jaar (en vaker) zou willen zien hoe het sindsdien met de deelnemers gegaan is.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een NPO+ abonnement en vraag me af wanneer ik de volgende aflevering kan kijken daar. Weet iemand dat?
Alle reacties Link kopieren
Venusss schreef:
29-10-2020 22:34
Ik heb een NPO+ abonnement en vraag me af wanneer ik de volgende aflevering kan kijken daar. Weet iemand dat?

Je kunt alle afleveringen al zien, ook zonder abonnement.
Venusss schreef:
29-10-2020 22:34
Ik heb een NPO+ abonnement en vraag me af wanneer ik de volgende aflevering kan kijken daar. Weet iemand dat?
Het is al afgelopen. Alle afleveringen staan al online.
Alle reacties Link kopieren
*2020* schreef:
29-10-2020 08:31
En vader Azimi vind ik een soort tikkende tijdbom.
Je moet geen ruzie met hem krijgen.
Maar wat mij opviel is dat hij 100 dingen te gelijk doet. Ook het afvallen is van het moet nu gebeuren, dan niet rustig aan doen maar meteen van stil staan naar hollen.
En dat is zeer funest voor zakenlui voor de gezondheid.Die hebben zo een hartaanval met dit leeftempo.
Dat klopt, dat zie je ook terug in de recensies bij google op het hotel. Mensen die totaal verbrouwereerd het hotel uitgezet worden of verlaten vanwege de benadering van de eigenaar na een klacht.
strings-attached schreef:
29-10-2020 20:19
Iedere maand nieuwe boeken?? En dat kan niet digitaal natuurlijk. En 70 euro aan telefoon is natuurlijk belachelijk.

A) Leer lezen
B ) Projecteer je eigen frustraties niet zo op de deelnemers van dit programma.

Die boeken waren per kwartaal.

Jij bent zelf 'geïndoctrineerd' door jezelf met je tunnelvisie op dat grote gezin. Jij gaat je kleine kinderen macarons voorzetten? Natuurlijk niet! Die eten net zo lief een Chocoprins.

Ik zou je eigen posts nog eens rustig doorlezen in dit topic en hopelijk zie je dan de onjuistheden die je spuit en je tunnelvisie en aannames.
FlyingButterfly schreef:
29-10-2020 20:19
In de msnp gaan de schuldeisers akkoord met het voorstel dat is gedaan. Ik las hier iets over dat het voorstel van fam De Vrind €3000,- is, maar dat weet ik niet precies. Omdat de schuldeisers zelf akkoord gaan, is de regeling wat minder strak omlijnd. Als schuldenaren zich niet aan de gemaakte afspraken houden, kan de msnp ook vroegtijdig beëindigd worden. Verschil met wsnp is dat dit afhankelijk is van de gemaakte afspraken tussen schuldenaar en schuldeisers en niet van de wet.

Bij de wsnp is toestemming van de schuldeisers niet vereist. Kans is echter groot dat schuldeisers bij de wsnp (in zo'n geval als bij fam De Vrind) niks gaan terugzien van hun geld, omdat er bij de wsnp nog kosten voor de bewindvoerder bijkomen. Daarom kan het voor schuldeisers iets voordeliger zijn om in te stemmen met msnp :)

Aha! Dankjewel voor de uitleg!
nienkejj schreef:
29-10-2020 21:52
Ik heb vandaag alle afleveringen achter elkaar gezien, ook met de nodige verbazing.

Dit is echt een programma waarvan ik graag na bijvoorbeeld een half jaar (en vaker) zou willen zien hoe het sindsdien met de deelnemers gegaan is.

Dat zou ik ook heel leuk vinden ja.
Dat vond ik van "Geen cent te makken" met Marieke Henselmans ook altijd jammer, dat je nooit het vervolg te weten kwam.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
30-10-2020 08:43
Dat zou ik ook heel leuk vinden ja.
Dat vond ik van "Geen cent te makken" met Marieke Henselmans ook altijd jammer, dat je nooit het vervolg te weten kwam.
Durf nu al te voorspellen dat het grote gezin er straks nog wel een kindje bij krijgt. Tot ze er 10 hebben. Of zij in de overgang komt.
Everything you see I owe to spaghetti!
Alle reacties Link kopieren
Goudkevertje66 schreef:
29-10-2020 22:47
Je kunt alle afleveringen al zien, ook zonder abonnement.
Thanks!
Alle reacties Link kopieren
Ik ken toch mensen die dit jaar blij waren dat ze bij een reisbureau een pakketreis hadden geboekt - ik had mijn Amerika reis volledig zelf geboekt en heb toch een hoop meer moeite moeten doen om alles vergoed te krijgen / vouchers aan te vragen. Maar een auto boeken via het reisbureau ? Weer een tussenpersoon die er moet op verdienen.

Joke De Vrind ging de spullen voor het geocachen halen in een kamer die van top tot teen vol opgestapelde zooi stond. Hoe kan je huis zo rommelig zijn als je allebei thuis zit ?
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven