Entertainment alle pijlers

Waar doen ze het van?

23-09-2020 21:33 2369 berichten
Ik kijk er nu net naar, eerste aflevering van een nieuw programma waarin vier compleet tegengestelde gezinnen op financieel gebied gevolgd worden.
Best bijzonder en ik ben benieuwd wat het wordt. Kijkt er nog iemand?
https://visie.eo.nl/artikel/2020/09/mar ... ze-het-van

Interview Familie de Vrind, waar veel van mijn vragen over de kinderen, en hoe ze in de schulden zijn gekomen werden beantwoord.

Voor wie het interessant vind om te lezen hoor, geen verplichte kost ;)
Alle reacties Link kopieren
Utakar schreef:
29-10-2020 17:56
https://visie.eo.nl/artikel/2020/09/mar ... ze-het-van

Interview Familie de Vrind, waar veel van mijn vragen over de kinderen, en hoe ze in de schulden zijn gekomen werden beantwoord.

Voor wie het interessant vind om te lezen hoor, geen verplichte kost ;)
Ah ja, dus twee dochters met ex, waarvan er nu 1 in een gezinshuis woont en de ander bij Joke en Marco. De twee zoons zijn van hun samen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond die hele reis een beetje vreemd. Als je hele familie op Sicilië woont, dat hoef je toch sowieso niets te boeken, behalve een vlucht? Dan word je opgehaald van het vliegveld en logeer je bij familie, of niet soms? Helemaal bij Italianen, lijkt me, ze had het regelmatig over hoe belangrijk familie is en dat ze die zo mist.
Dus je maakt eerst een ton schuld. Dan ga je de sanering in. Krijg je eten voor je dieren en je gezin van de voedselbank. Mag je oma's auto rijden. Koopt oma fruit, vlees en kaas voor je. Krijg je gratis vakanties en dagjes weg en sinterklaascadeautjes aangeboden en mogen de kinderen gratis op sport, krijgen ze een fiets, een tablet een telefoon en een tas voor school en daarbovenop nog 75 euro zakgeld per week waar ze voor de helft rookwaar voor kopen. En over 3 jaar is alles kwijtgescholden.
Wat een verwennerij. Doe mij zo'n schuldsanering!!
Alle reacties Link kopieren
FoxtrotAlpha schreef:
29-10-2020 16:20
Oke, ik ben een millennial, dus misschien ligt het daaraan.

Maar wat precies doet een reisbureau? Waarom zou je daar helemaal naar toe gaan zodat iemand anders voor jou op de site van transavia een ticket kan boeken? En die auto en accommodatie?

Ik snap dat dit vroeger zonder internet the way to go was, maar hoezo bestaat dit tegenwoordig nog in deze vorm? Ik had het idee dat deze vrouw letterlijk alleen maar voor Giovanna de klikjes zet. Dan kan je dat toch net zo goed zelf thuis doen?
Moeilijke reizen in elkaar zetten, adviezen geven, tips geven, je het werk uit handen nemen.

Sommige mensen verzuipen in de keuze op internet. Sommige mensen zijn niet zo bekend met internet, sommige mensen willen nog gewoon ouderwets advies van iemand die er verstand van heeft en ga zo maar door.
Alle reacties Link kopieren
Brooklyn28 schreef:
29-10-2020 17:22
Wat ik wel goed vond bij familie de Vrind was het ge-coaching ( hoop dat ik het goed schrijf). Niet zozeer voor het veredeld spoorzoekertje, maar het feit dat ze flink beweging hadden. Nu kun je dat ook doen zonder dat spel ( en zonder aanschaf van dure middelen), maar toch. Ze zijn buiten en beweging.
Mijn mond viel echt open bij al die spullen die ze voor die hobby hebben.
Ik doe het zelf ook wel eens maar ben niet zo fanatiek.
Echter 2 naaste familie leden zijn bloedfanatiek maar zelfs die hebben niet het spul wat fam de vrind ervoor heeft.
Maar het buiten zijn, bewegen, mee eens.

Ik viel ook echt over het weggooien van die broodjes hoor...

Verder vond ik bij fam geerts die poppetjes echt wel iets hebben.

Giovanna heeft het meest behaald richting haar doel, fam Azimi en vooral hij qua gezondheid ook denk ik.

Jammer dat het afgelopen is. Vond het toch best een interessant kijkje en heerlijk om hier mee te lezen :biggrin:
Tralalalala
minnimouse schreef:
29-10-2020 18:26
Moeilijke reizen in elkaar zetten, adviezen geven, tips geven, je het werk uit handen nemen.

Sommige mensen verzuipen in de keuze op internet. Sommige mensen zijn niet zo bekend met internet, sommige mensen willen nog gewoon ouderwets advies van iemand die er verstand van heeft en ga zo maar door.
Ik denk dat Giovanna het erg lastig vindt om alles op een rij te krijgen voor zo'n reis. Ze is bang dat ze iets vergeet. In haar geval vind ik een reisbureau niet zo gek. Zo komt ze niet voor verrassingen te staan.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
29-10-2020 10:20
Ik kijk niks vooruit en ook geen Insta dus ik weet het niet, maar ik zou het nu wel heel zielig vinden voor Giovanna en dochter als de reis niet door kan gaan vanwege corona.

Het programma is opgenomen in 2019. Dat stond op dat kalendertje bij het reisbureau. Wie goed opgelet heeft zag daar ook geen kuchschermen hangen bij de balie's. Giovanna heeft er goed aan gedaan om vorig jaar te gaan.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren
Utakar schreef:
29-10-2020 17:56
https://visie.eo.nl/artikel/2020/09/mar ... ze-het-van

Interview Familie de Vrind, waar veel van mijn vragen over de kinderen, en hoe ze in de schulden zijn gekomen werden beantwoord.

Voor wie het interessant vind om te lezen hoor, geen verplichte kost ;)
Maar wel “Ik denk dat onze kinderen het bijna beter hebben dan die van twee werkende ouders,” lacht Joke. “Vanwege de uitjes en het gratis speelgoed."
Stoot mij ook wel echt tegen de borst hoor...
Wij hebben het niet slecht hoor maar dagjes uit zijn ook echt niet vanzelf sprekend of zo 1,2,3 geld over om te doen.
Tralalalala
'Waarom wil je stoppen met roken Marco'? Om te beginnen om kosten te besparen en ik moet ook wel een beetje aan mijn gezondheid beginnen te denken. Ik rook een pakje per dag en ik rook al 40 jaar.
Pindakaasjes schreef:
29-10-2020 11:30
O ja, na al mijn commentaar op moeder Geerts wil ik toch ook nog even benoemen dat de houten poppetjes onder die glazen stulp me ontroerde.
Dat babypoppetje dat ze erbij zette met de woorden: deze blijft er nu altijd bij, wat er ook gebeurt, de baby is nu deel van ons gezin!"
Dat vond ik erg mooi en liefdevol.
Ik voelde een traantje prikken.
Toen zag je een veel zachtere Annemarie.

Dat vond ik ook erg mooi ja.
Keuken1987 schreef:
29-10-2020 12:35
Toch gek dat die miljonair nog kinderbijslag krijgt.

Dat is nu eenmaal voor iedereen en niet inkomensgebonden, net als AOW.
Ow wauw. In de eerste paar minuten is het al raak. Voor de kinderverjaardag moet het goedkoop maar voor de vriendinnen staan er macarons op tafel! En het zijn geen dingen van de lidl en dúúr. Moeder annemarie heeft een "paar" tasjes kleding..... eh hoeveel? En de kast van dat meiske is nagenoeg leeg! Dus moeders mag blijkbaar ook meer geld besteden aan kleding dan alle kinderen samen. En dan weer het commentaar dat het allemaal zo veel kost zoveel kinderen..
Echt... Ik hoop dat ze zelf terug kijkt en dan eens ziet hoe ongelijk de balans is.
Mutsje78 schreef:
29-10-2020 18:31
Het programma is opgenomen in 2019. Dat stond op dat kalendertje bij het reisbureau. Wie goed opgelet heeft zag daar ook geen kuchschermen hangen bij de balie's. Giovanna heeft er goed aan gedaan om vorig jaar te gaan.

O dat had ik niet gezien, dankjewel :)
minnimouse schreef:
29-10-2020 11:30
Nee, een rechter beslist over de Wsnp, niet over de Msnp.

O dankje. Wat is precies het verschil? (ik ben er niet zo in thuis).
Alle reacties Link kopieren
Bladmuziek0 schreef:
29-10-2020 18:19
Dus je maakt eerst een ton schuld. Dan ga je de sanering in. Krijg je eten voor je dieren en je gezin van de voedselbank. Mag je oma's auto rijden. Koopt oma fruit, vlees en kaas voor je. Krijg je gratis vakanties en dagjes weg en sinterklaascadeautjes aangeboden en mogen de kinderen gratis op sport, krijgen ze een fiets, een tablet een telefoon en een tas voor school en daarbovenop nog 75 euro zakgeld per week waar ze voor de helft rookwaar voor kopen. En over 3 jaar is alles kwijtgescholden.
Wat een verwennerij. Doe mij zo'n schuldsanering!!
Zo eens..en ik ben over het algemeen best heel sociaal...maar deze mensen leren niks zo.
94.000 euro wordt kwijtgescholden!
Ozo.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
29-10-2020 19:16
O dat had ik niet gezien, dankjewel :)
Ja het loopt ook niet helemaal synschroon met afleveringen/tijdlijn, want er is ook een deel in 2020 opgenomen, waaronder alles omtrent de zwangerschap van Annemarie.
_melon schreef:
29-10-2020 19:18
Ja het loopt ook niet helemaal synschroon met afleveringen/tijdlijn, want er is ook een deel in 2020 opgenomen, waaronder alles omtrent de zwangerschap van Annemarie.

Aha. Ik had het niet helemaal duidelijk iig.
dubbel
,
anoniem_339707 wijzigde dit bericht op 29-10-2020 19:26
0.00% gewijzigd
herfstappeltaart schreef:
29-10-2020 19:18
O dankje. Wat is precies het verschil? (ik ben er niet zo in thuis).
Wsnp staat onder toezicht van de rechter-commissaris en is wat strenger dan de msnp. Als je je in de wsnp niet aan de regels houdt (zoals 36 uur per week werken) loop je de kans dat de regeling wordt beëindigd zonder schone lei en dan mag je 10 jaar de regeling niet meer in. Zoals fam De Vrind er nu mee om zouden gaan zouden ze de wsnp nooit succesvol doorlopen
FlyingButterfly schreef:
29-10-2020 19:25
Wsnp staat onder toezicht van de rechter-commissaris en is wat strenger dan de msnp. Als je je in de wsnp niet aan de regels houdt (zoals 36 uur per week werken) loop je de kans dat de regeling wordt beëindigd zonder schone lei en dan mag je 10 jaar de regeling niet meer in. Zoals fam De Vrind er nu mee om zouden gaan zouden ze de wsnp nooit succesvol doorlopen

Maar is het nu niet streng voor ze dan? Ik neem aan dat die enorme schuld toch niet zomaar wordt kwijtgescholden?
Wat zijn in deze regeling de voorwaarden dan? (als je zin hebt om het uit te leggen hoor, anders zoek ik het op :) ).
Alle reacties Link kopieren
Bladmuziek0 schreef:
29-10-2020 18:19
Dus je maakt eerst een ton schuld. Dan ga je de sanering in. Krijg je eten voor je dieren en je gezin van de voedselbank. Mag je oma's auto rijden. Koopt oma fruit, vlees en kaas voor je. Krijg je gratis vakanties en dagjes weg en sinterklaascadeautjes aangeboden en mogen de kinderen gratis op sport, krijgen ze een fiets, een tablet een telefoon en een tas voor school en daarbovenop nog 75 euro zakgeld per week waar ze voor de helft rookwaar voor kopen. En over 3 jaar is alles kwijtgescholden.
Wat een verwennerij. Doe mij zo'n schuldsanering!!

Bizar hè? En de schuldeisers kunnen fluiten naar hun geld 😡
Alle reacties Link kopieren
strings-attached schreef:
29-10-2020 19:15
Ow wauw. In de eerste paar minuten is het al raak. Voor de kinderverjaardag moet het goedkoop maar voor de vriendinnen staan er macarons op tafel! En het zijn geen dingen van de lidl en dúúr. Moeder annemarie heeft een "paar" tasjes kleding..... eh hoeveel? En de kast van dat meiske is nagenoeg leeg! Dus moeders mag blijkbaar ook meer geld besteden aan kleding dan alle kinderen samen. En dan weer het commentaar dat het allemaal zo veel kost zoveel kinderen..
Echt... Ik hoop dat ze zelf terug kijkt en dan eens ziet hoe ongelijk de balans is.
Alsof die kinderen dat verschil merken, ik denk het niet. Kleine kinderen hebben volgens mij totaal geen besef van duur of goedkoop eten, als het maar lekker is. En merken volgens mij al helemaal niet dat kleding nieuw of tweedehands is.

Dat die balans ongelijk is maakt toch helemaal niets uit?
Ha. De kinderen hebben dus een beperk budget aan kleedgeld. Ik koop het zelf en het meisje.. anders had ik die niet kunnen kopen.

Die Azimi.. Ik krijg nu zomaar het idee dat zij toch nog wel een flinke vinger in de pap heeft. Ze gaf hem af en toe blikken :D
Zij zorgt er wel voor dat de broertjes niet te gek doen.

En mén wat een toneelspel van de Vrindjes met dat roken.

En lijkt het maar zo of is Giovanna dikker dan in het begin?
Die dochter.. Dan heb ik ook nog wel mijn eigen geld.........eh eventueel. o_o :facepalm:
Aggegos. Die kinderen Geerts zijn al zo geïndoctrineerd dat er wordt geroepen Jij krijgt een paard! tegen moeders en dat ziet als cadeau voor zichzelf.

En de Azimi's vind ik wel weer schattig hoor. 5000 aan een verre vakantie en dan dat best veel vinden :heart: Ik ken echt gewone mensen die dat of meer uitgeven. Ze zijn toch met z'n vieren en dat tikt aan in de kindervakantie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven