Kind ziet geest

vrijdag 30 oktober 2020 om 13:57
Mijn zoon van net 3 jaar oud slaapt al die tijd heel slecht.
Hij wordt standaard tussen 4 en 5 wakker en wilt dan ook niet meer bij ons liggen maar schreeuwt en huilt.om naar onder te kunnen gaan.
Nu kwam hij vanmorgen met het verhaal dat er een meneer is die bij het raam zwaait glas kapot maakt en iets met schroeven doet.
Hij had 1 keer een meisje bij zich maar die was wel lief.
Wij zijn zelf niet van het spirituele en ik heb er luchtig om gedaan mij hij vond de man eng en stout.
Wij snapten nooit waarom hij zo schreeuwt om onder te komen maar toen ik hem vroeg en wat doe jij dan zwaai je ook?
Zei hij nee papa en mama roepen ik onder.
Dan zou het wel iets verklaren waarom hij zo reageert.
Heeft er iemand hier ervaring mee of.met het huis te.laten reinigen?
We willen nu alles proberen zodat hij zich fijner voelt
Hij wordt standaard tussen 4 en 5 wakker en wilt dan ook niet meer bij ons liggen maar schreeuwt en huilt.om naar onder te kunnen gaan.
Nu kwam hij vanmorgen met het verhaal dat er een meneer is die bij het raam zwaait glas kapot maakt en iets met schroeven doet.
Hij had 1 keer een meisje bij zich maar die was wel lief.
Wij zijn zelf niet van het spirituele en ik heb er luchtig om gedaan mij hij vond de man eng en stout.
Wij snapten nooit waarom hij zo schreeuwt om onder te komen maar toen ik hem vroeg en wat doe jij dan zwaai je ook?
Zei hij nee papa en mama roepen ik onder.
Dan zou het wel iets verklaren waarom hij zo reageert.
Heeft er iemand hier ervaring mee of.met het huis te.laten reinigen?
We willen nu alles proberen zodat hij zich fijner voelt

zaterdag 31 oktober 2020 om 10:23
Prima, maar niet op 3 jarige leeftijd. Ik ga mijn kind echt niet vertellen dat ze tegen die meneer moet zeggen dat hij naar het licht moet gaan.JackyBee schreef: ↑31-10-2020 10:16Ik denk dat je het kind zelf de keuze moet geven of het de occulte kant op wil. Dus niet voordat het volwassen is als ouder met salie gaan lopen zwaaien; je dringt je kind dan iets op dat het dan sowieso als waarheid ziet, want jij als ouder weet toch alles?
Fantasie van kinderen is grenzeloos, je hoeft dat niet te beperken maar je mag het wel kaderen. Zo geef je een kind houvast en context, waardoor het de wereld wellicht wat beter zal begrijpen.

zaterdag 31 oktober 2020 om 10:29
@Jackybee .Je gaat toch ook geen salie branden als je kind erbij is.
Dit doe je als hij/zij bij opa en oma of de opvang/school is.
Een zoutlampje is ook heel simpel die zet je gewoon neer.
Zout strooien hoeft hij/zij ook niet te zien.
Als ouder houd je je kind erbuiten.
05-2019 wijzigde dit bericht op 31-10-2020 10:31
2.07% gewijzigd
Blijf in jezelf geloven !

zaterdag 31 oktober 2020 om 10:30
Een 3-jarig kind kun je ook uitleggen wat slaapverlamming is en zodra het huilt ernaar toe gaan. Dan is het kind meteen wakker is de meneer weg.Lotus90 schreef: ↑31-10-2020 10:12Voor normale nachtmerries hoeft dat natuurlijk niet. Maar als het om slaapverlamming gaat, lijkt het mij wel erg zielig. Die kennis van mij kreeg iets van de huisarts, waardoor die slaapverlammingsverschijnselen weg gingen. Ik heb echt geen idee of dat voor kinderen ook bestaat. En als het opgelost is door kind bij de ouders te laten slapen, hoef je uiteraard niet de huisarts te bellen nee.

zaterdag 31 oktober 2020 om 10:30
En dit lost het slaapprobleem op? Dat zou mij zeer verbazen.

zaterdag 31 oktober 2020 om 10:35

zaterdag 31 oktober 2020 om 10:36
05-2019 schreef: ↑31-10-2020 10:29@Jackybee .Je gaat toch ook geen salie branden als je kind erbij is.
Maar wat heeft het dan voor zin?
Het idee is toch om de angst bij het kind weg te nemen?
Ligt het aan mij of neemt dit topic echt een hele vreemde wending?
zaterdag 31 oktober 2020 om 10:39
Als kind "het" niet meer ziet dan zal het vanzelf rustiger en beter gaan slapen.Perlala_Gadeon schreef: ↑31-10-2020 10:36Maar wat heeft het dan voor zin?
Het idee is toch om de angst bij het kind weg te nemen?
Ligt het aan mij of neemt dit topic echt een hele vreemde wending?
En anders bedenk je als ouder wat anders om meer rust te gaan krijgen.

zaterdag 31 oktober 2020 om 10:40
Wat ik heb geleerd is dat kinderen rond een leeftijd van 8&9 jaar eigen normen en waarden gaan vormen. Ze zijn spiritueel opgevoed hier, maar met een groot aards laagje. Dus we doen er luchtig over en met vriendjes en vriendinnetjes spreken ze er nooit over, omdat ze dus meer aards dan spiritueel zijn. En vroeger 'legden' we hen dit op. Door erover te praten dat ze inderdaad dingen zien en dat zij altijd de baas zijn erover. Maar het loopt vanzelf los. We hebben het er eigenlijk verder nooit over. Ze zijn er vrij in. En dat is iets belangrijks inderdaad. Zelf hen de keuze laten maken waarin zij willen geloven. Geloven ze niet in een leven na de dood, helemaal prima! Geloven ze niet meer in geesten, ook prima. Maar flexibiliteit vind ik altijd wel belangrijk hierin. Ze een houvast geven als ze daar naar vragen en ze loslaten als ze hier na toeneigen.JackyBee schreef: ↑31-10-2020 10:16Ik denk dat je het kind zelf de keuze moet geven of het de occulte kant op wil. Dus niet voordat het volwassen is als ouder met salie gaan lopen zwaaien; je dringt je kind dan iets op dat het dan sowieso als waarheid ziet, want jij als ouder weet toch alles?
Fantasie van kinderen is grenzeloos, je hoeft dat niet te beperken maar je mag het wel kaderen. Zo geef je een kind houvast en context, waardoor het de wereld wellicht wat beter zal begrijpen.
zaterdag 31 oktober 2020 om 10:42
Maar dan geloof je er dus dat salie branden daadwerkelijk die meneer wegjaagt ofzo?
Of moet je je kind dan zeggen: we gaan nu salie branden en dus ga jij naar oma?
zaterdag 31 oktober 2020 om 10:43
Mijn dochtertje had dit ook rond die leeftijd, een hand vanachter het gordijn of om de deur. En ze was oprecht bang.
Meerdere keren.
En aangezien ikzelf en ook mijn oma al het een en ander heb gezien, geloof ik ook echt dat zij het zag.
Het is vanzelf over gegaan toen ze wat groter werd.
Ik weet niet wat je ertegen kunt doen. Ik heb zelf gezegd dat het weg moest gaan. Bij mij werkte dat toen, maar ik was ook ouder.
Sterkte, hoop dat het snel weg gaat
Meerdere keren.
En aangezien ikzelf en ook mijn oma al het een en ander heb gezien, geloof ik ook echt dat zij het zag.
Het is vanzelf over gegaan toen ze wat groter werd.
Ik weet niet wat je ertegen kunt doen. Ik heb zelf gezegd dat het weg moest gaan. Bij mij werkte dat toen, maar ik was ook ouder.
Sterkte, hoop dat het snel weg gaat
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...

zaterdag 31 oktober 2020 om 10:47
Nee natuurlijk ga je je kind dat niet zeggen.
En salie branden reinigt inderdaad het huis. Dat moet je wel op een bepaalde manier doen.
Iedereen mag natuurlijk zelf weten wat hij/zij wel of niet geloofd.
Maar als ouder zou ik denken heb weinig te verliezen salie/zoutlampje/zout dus zou dat dan proberen.
Ook al was het alleen om te kijken wat dat met het slaap gedrag van kind zou doen.

zaterdag 31 oktober 2020 om 10:53
Dit dacht ik dus ook. Als je dan toch een nachtlampje neerzet, kan dat net zo goed een zoutlampje zijn. En salie of wat dan ook branden idd niet doen waar het kind bij is. Dat moet je uiteraard alleen doen als je zelf denkt dat het mogelijk werkt. Of als je het maar geprobeerd wil hebben.
Persoonlijk zou ik er naar kind toe in ieder geval niet in meegaan dat het echt zou zijn. En ook geen spiritueel verhaal ervan maken. Maar vertellen dat het een enge droom is, en dat je tegen jezelf kan zeggen “dit is niet echt, het is maar een droom”. En dat papa & mama er altijd zijn om je gerust te stellen.
Tegen je kind zeggen dat je zout gaat strooien of salie gaat branden om de enge man weg te houden, daarmee bevestig je toch dat die enge man er echt is?
De enge man wegsturen of het kind zelf laten wegsturen is ook deels meegaan in de fantasie/droom van het kind. Maar daarmee laat je zien dat je er zelf controle over hebt. Dus dat zou ik eerder doen dan zout strooien.
zaterdag 31 oktober 2020 om 10:54
Ja, dat mensen dat salie branden doen weet ik.05-2019 schreef: ↑31-10-2020 10:47Nee natuurlijk ga je je kind dat niet zeggen.
En salie branden reinigt inderdaad het huis. Dat moet je wel op een bepaalde manier doen.
Iedereen mag natuurlijk zelf weten wat hij/zij wel of niet geloofd.
Maar als ouder zou ik denken heb weinig te verliezen salie/zoutlampje/zout dus zou dat dan proberen.
Ook al was het alleen om te kijken wat dat met het slaap gedrag van kind zou doen.
Ik zou het andersom proberen. Of je nou in geesten gelooft of niet, je kind leren dat hij dat wat hij ziet zelf weg kan jagen lijkt me in alle gevallen wel nuttig.
Je kan er in geloven, maar het is ook een gewoon verklaarbaar verschijnsel.
zaterdag 31 oktober 2020 om 10:54
Dat moet ieder voor zichzelf weten.Perlala_Gadeon schreef: ↑31-10-2020 10:51Maar waarom denk je dan dat dat zo is?
Dit is toch gewoon bijgeloof?
Wat je wel of niet geloofd.
zaterdag 31 oktober 2020 om 10:59
Ben ik het mee eens.Mevrouw75 schreef: ↑31-10-2020 10:54Ja, dat mensen dat salie branden doen weet ik.
Ik zou het andersom proberen. Of je nou in geesten gelooft of niet, je kind leren dat hij dat wat hij ziet zelf weg kan jagen lijkt me in alle gevallen wel nuttig.
Je kan er in geloven, maar het is ook een gewoon verklaarbaar verschijnsel.
Salie branden is dan ook meer voor de ouders als ze iets geprobeerd willen hebben.
En je kind moet je zelfvertrouwen gaan geven.