Bewust kindvrij sinds 2010, deel 26

26-05-2020 20:28 3010 berichten
Kletstopic deel 26 alweer

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
anoniem_325127 wijzigde dit bericht op 26-05-2020 20:39
27.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
02-11-2020 14:41
Mijn moeder zei vaak grappend, daar heb ik toch kinderen voor genomen? Voor het huishouden en de boodschappen.
:biggrin:
Ach, er waren wel dingen die ik, vrij lang, ab-so-luut niet van haar mocht doen. Koken en strijken. Ik was nogal verstrooid en ze was bang dat ik afgeleid zou raken en de boel zou vergeten. Koken ben ik later wel gaan doen, maar strijken doe ik nog altijd niet. Maar daar heb ik mijn garderobe ook op ingericht, alleen niet nodig te strijken spul. :biggrin:

Toen ik penningmeester werd, kwam ik wel eens bij de vorige over de vloer om wat uitgelegd te krijgen. Ik weet nog dat ik echt gek stond te kijken dat haar dochter van 10 of zo de was aan het strijken was. o_o Of vriendjes die alleen zakgeld kregen als ze klusjes deden.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
02-11-2020 14:46
:biggrin:
Ach, er waren wel dingen die ik, vrij lang, ab-so-luut niet van haar mocht doen. Koken en strijken. Ik was nogal verstrooid en ze was bang dat ik afgeleid zou raken en de boel zou vergeten. Koken ben ik later wel gaan doen, maar strijken doe ik nog altijd niet. Maar daar heb ik mijn garderobe ook op ingericht, alleen niet nodig te strijken spul. :biggrin:

Toen ik penningmeester werd, kwam ik wel eens bij de vorige over de vloer om wat uitgelegd te krijgen. Ik weet nog dat ik echt gek stond te kijken dat haar dochter van 10 of zo de was aan het strijken was. o_o Of vriendjes die alleen zakgeld kregen als ze klusjes deden.
Ik kom uit een disfunctioneel gezin met 6 kinderen. Beiden ouders alcoholist dus als oudste nam ik veel zorgtaken over. Ik was op mijn 8ste al een soort van zelfstandig. Ik wist gewoon niet beter totdat ik bij vriendinnetjes thuis kwam. Waar aandacht was, regelmaat...toen pas dacht ik heeeeee het klopt niet helemaal bij mij thuis.

Maar hoe dan ook ben er erg zelfstandig door geworden, alleen is een gevolg daarvan dat ik mijn eigen kind te beschermend heb opgevoed tot nu toe.

En dit was ook de reden dat ik zelf kindvrij wilde blijven maar is niet gelukt.
Mijn moeder hoefde zelf ook niet echt in het huishouden te helpen. Wel de afwas, maar kamer opruimen niet. Wel sjouwde ze veel voor haar moeder, omdat die altijd last van haar gewrichten had.
Er is me in mijn tienertijd soms wel verweten dat ik te weinig uit mezelf deed. Dit heeft ook te maken met mijn ASS. Niet uit mezelf zien wat er moet gebeuren en wanneer. En ook omdat het me op jonge leeftijd niet is aangeleerd.
hondenmens schreef:
02-11-2020 15:18
Mijn moeder hoefde zelf ook niet echt in het huishouden te helpen. Wel de afwas, maar kamer opruimen niet. Wel sjouwde ze veel voor haar moeder, omdat die altijd last van haar gewrichten had.
Er is me in mijn tienertijd soms wel verweten dat ik te weinig uit mezelf deed. Dit heeft ook te maken met mijn ASS. Niet uit mezelf zien wat er moet gebeuren en wanneer. En ook omdat het me op jonge leeftijd niet is aangeleerd.
Herkenbaar, bij mijn zoon althans. Heeft ook ASS en gelukkig heb ik geleerd hoe daarmee om te gaan. Dus vragen en niet verwachten.
Sjaantje37 schreef:
02-11-2020 17:17
Herkenbaar, bij mijn zoon althans. Heeft ook ASS en gelukkig heb ik geleerd hoe daarmee om te gaan. Dus vragen en niet verwachten.
ik heb ADD, ik zie het ook niet. Ik leer door de jaren wel meer te zien wat er moet gebeuren maar een huisvrouwenoog zal ik nooit krijgen. Het interesseert me ook maar matig moet ik eerlijk zeggen.
Ik heb geen ADD.... en ik wil het gewoon niet zien ;-D
Nu we ons huis te koop zetten, 'zie' ik ineens allerlei achterstallig werk. Maar of ik in ons nieuwe huis ineens wel de huisvrouw uit ga hangen. Onwaarschijnlijk. Ik zou het echt prima doen als kerel!
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Sjaantje37 schreef:
02-11-2020 07:39
Dan vraag ik mij echt af was jij vroeger ook zo als kind? Genadeloos en egoïstisch?

Ik denk dat dit wel een beetje over een kam scheren is.

Ik als kind hielp mee in het huishouden, deed boodschappen enz.

Mijn zoon vraagt mij altijd bij thuiskomst hoe mijn dag was en is nooit te beroerd om te helpen.

Denk ook dat het aan de opvoeding ligt.
Ik heb het over de baby-peuter-kleuter leeftijd. Waarin ouders brakke nachten hebben omdat kind ze uit de slaap houdt, waarin moeders vast geklonken zitten aan de kinderen en geen kant op kunnen, en waarin moeders ook niet ziek kunnen zijn want de kinderen blijven eisen.

En "het duurt maar even" zeggen ze, maar ze noemen het niet voor niets de tropen jaren en ik zou dat al niet trekken. Fysiek niet, maar mentaal ook niet.

Maar als ze ouder zijn dan zijn kinderen inderdaad wel handig.
Ik denk dat egoïstisch betekent, dat je alleen aan jezelf denkt en daardoor ook een ander kwetst.

Kinderen kwetsen niemand bewust. Die hebben het vermogen niet om rekening te houden met anderen. Bijv. weten niet hoe iets tactvol gezegd kan worden. Die zijn gewoon alleen gericht op zichzelf, ik zou dat niet egoïstisch noemen.

Net zoals wij kindvrij mensen niet egoïstisch zijn, we doen er namelijk niemand kwaad mee om geen kinderen te krijgen (want tja.. kinderen nemen mag je natuurlijk niet zeggen :proud: )
Ik hanteer toch een andere definitie van egoïstisch; zelfzuchtig handelen en eigen belang voorop stellen. Het bewust anderen kwetsen vind ik meer sadistisch dan egoïstisch. Een egoïst is juist niet bezig met anderen.

Dus ja, ik denk dat kleine kinderen egoïstisch zijn. Simpelweg omdat ze zich nog niet bewust zijn van de belangen / gevoelens van andere mensen. Hun ik is hun wereld.

Of wij als kindvrijen egoïstisch zijn? Misschien wel. Maar niet meer dan ouders die kinderen willen, om daarmee hun voortplantingswens te vervullen.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Ik vind dat voortplanters egoistischer zijn want alles moet wijken voor hun levenskeuze.
Bovendien, als meer dan 50% van de mensen kindvrij zou blijven, zou het klimaatprobleem zich vanzelf oplossen.
redbulletje schreef:
03-11-2020 09:13
Ik vind dat voortplanters egoistischer zijn want alles moet wijken voor hun levenskeuze.
Bovendien, als meer dan 50% van de mensen kindvrij zou blijven, zou het klimaatprobleem zich vanzelf oplossen.

Dit vind ik een goeie. Er komen wel steeds meer mensen die bewust geen kinderen willen, aangezien het nu een keuze is. Maar voorlopig is het nog een utopie.
iones schreef:
02-11-2020 17:55
Ik heb het over de baby-peuter-kleuter leeftijd. Waarin ouders brakke nachten hebben omdat kind ze uit de slaap houdt, waarin moeders vast geklonken zitten aan de kinderen en geen kant op kunnen, en waarin moeders ook niet ziek kunnen zijn want de kinderen blijven eisen.

En "het duurt maar even" zeggen ze, maar ze noemen het niet voor niets de tropen jaren en ik zou dat al niet trekken. Fysiek niet, maar mentaal ook niet.

Maar als ze ouder zijn dan zijn kinderen inderdaad wel handig.
Brakke nachten heb ik zeker gehad, maar vastgeklonken aan de baby heb ik dus niet gehad. Ik stond 4 weken na mijn bevalling weer in de oefenruimte en een maand daarna deed ik alweer optredens. Dus ik heb het niet zo ervaren maar misschien ben ik wel anders dan andere moeders. Ik weet het niet.
Waarom heb jij de behoefte om juist in een kindvrij topic zo veel te reageren?
redbulletje schreef:
03-11-2020 09:13
De wereld is toch al niet meer te redden en daarbij heb je toch mensen nodig om de economie draaiend te houden. Daarbij als we hier niet genoeg mensen hebben om onze economie draaiend te houden dan worden mensen uit andere landen hier naar toe gehaald om dat te doen.
Sjaantje37 schreef:
03-11-2020 14:01
Brakke nachten heb ik zeker gehad, maar vastgeklonken aan de baby heb ik dus niet gehad. Ik stond 4 weken na mijn bevalling weer in de oefenruimte en een maand daarna deed ik alweer optredens. Dus ik heb het niet zo ervaren maar misschien ben ik wel anders dan andere moeders. Ik weet het niet.
Genoeg moeder waar het wel bij is, maar natuurlijk ook genoeg moeders die gewoon net zijn als jij. En waar het aan ligt? Wie zal het zeggen. Van sommige vrouwen verwacht je dat het enorme moederkloeken zullen worden en die worden het niet. En andersom.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Blijenvrij schreef:
03-11-2020 14:02
Waarom heb jij de behoefte om juist in een kindvrij topic zo veel te reageren?
Mag dat niet?
Sjaantje37 schreef:
03-11-2020 14:10
Mag dat niet?

Dat hoor je mij niet zeggen. Het is een openbaar forum tenslotte. Maar het lijkt er op dat zo'n derde van alle reacties van jou is, en dan vraag ik me oprecht af wat jou nou zo aantrekt aan juist dit topic.
Blijenvrij schreef:
03-11-2020 14:36
Dat hoor je mij niet zeggen. Het is een openbaar forum tenslotte. Maar het lijkt er op dat zo'n derde van alle reacties van jou is, en dan vraag ik me oprecht af wat jou nou zo aantrekt aan juist dit topic.
Eén van de redenen dat ik hier niet meer meeschrijf..
Je kunt hier gewoon niet meer lekker ventileren, dit was nou juist zo'n topic waarin je lekker je ergernissen kwijt kon of dingen waar je tegenaan liep zonder dat iemand daar een oordeel/mening over had. Jammer.
yesss schreef:
03-11-2020 14:48
Je kunt hier gewoon niet meer lekker ventileren, dit was nou juist zo'n topic waarin je lekker je ergernissen kwijt kon of dingen waar je tegenaan liep zonder dat iemand daar een oordeel/mening over had. Jammer.
Ik oordeel niet over kindvrijen, sterker nog ik geef jullie groot gelijk. Heerlijk toch?!
yesss schreef:
03-11-2020 14:48
Ik oordeel niet over kindvrijen, sterker nog ik geef jullie groot gelijk. Heerlijk toch?!
Sjaantje37 schreef:
03-11-2020 14:55
Ik heb het niet specifiek over jou maar wel dat het topic een andere wending heeft gekregen.
yesss schreef:
03-11-2020 14:57
Ik heb het niet specifiek over jou maar wel dat het topic een andere wending heeft gekregen.

Herkenbaar wat je schrijft. Ook ik vind het tegenwoordig minder leuk hier.
Sjaantje37 schreef:
03-11-2020 14:55

Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag gekregen.
Sjaantje37 schreef:
03-11-2020 14:03
De wereld is toch al niet meer te redden en daarbij heb je toch mensen nodig om de economie draaiend te houden. Daarbij als we hier niet genoeg mensen hebben om onze economie draaiend te houden dan worden mensen uit andere landen hier naar toe gehaald om dat te doen.
Minder mensen, minder consumptie, minder handen die nodig zijn en met de komende automatisering zullen er nog minder mensenhanden nodig zijn om het werk te verrichten.
Huidig economisch model is gericht op groei en daarmee ook op een groeiende populatie want extra vraag; maar dit is verre van een natuurwet.

Eens met Redbulletje dat een bevolkingskrimp een sterk wapen is in de reductie van onze belasting voor de planeet.
Moirmel schreef:
03-11-2020 15:30
Minder mensen, minder consumptie, minder handen die nodig zijn en met de komende automatisering zullen er nog minder mensenhanden nodig zijn om het werk te verrichten.
Huidig economisch model is gericht op groei en daarmee ook op een groeiende populatie want extra vraag; maar dit is verre van een natuurwet.

Eens met Redbulletje dat een bevolkingskrimp een sterk wapen is in de reductie van onze belasting voor de planeet.
Ik ben het er sowieso mee eens dat er zeker een stuk minder mensen geproduceerd moeten worden op deze aardbol want het is duidelijk dat de mensheid er een potje van maakt.

Mijn slogan was dan ook een tijd lang, save the planet, kill yourself.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven