Bewust kindvrij sinds 2010, deel 26

woensdag 4 november 2020 om 10:59
En verre reizen maken is leuk, maar het moet wel je interesse hebben toch? En je moet het kunnen.
Mijn moeder vond de vlucht naar het Caribische gebied toch wel erg ver. Die krijg ik echt niet zo gek om een keer mee naar Australië te gaan of zo. 24 uur reizen met overstap... neuh, dan gaan wel lekker naar iets dichterbij. Net zoveel plezier!
Mijn moeder vond de vlucht naar het Caribische gebied toch wel erg ver. Die krijg ik echt niet zo gek om een keer mee naar Australië te gaan of zo. 24 uur reizen met overstap... neuh, dan gaan wel lekker naar iets dichterbij. Net zoveel plezier!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 4 november 2020 om 11:04
Aub niet, ik raad het zelfs af.AeonOfWinter schreef: ↑04-11-2020 10:42Dat mag toch? Sjaantje probeert voor zover ik weet niemand te overtuigen dat het moederschap het Valhalla is.
Ik vertelde mijn zoon van deze topic en hij geeft jullie allemaal gelijk, hij haat kinderen....hahahahaha
woensdag 4 november 2020 om 11:07
Verre reizen hoeft van mij niet. Ik vond Egypte al zo lang vliegen. Voor mij is 3,5 uur toch wel de max. Ik geloof best dat die exotische oorden prachtig zijn, maar alles wat erbij komt kijken vind ik niks. En hoe verder, hoe meer tijdverschil. Daar zou ik helemaal ontregeld van raken.dianaf schreef: ↑04-11-2020 10:59En verre reizen maken is leuk, maar het moet wel je interesse hebben toch? En je moet het kunnen.
woensdag 4 november 2020 om 11:08
De jongste van mijn broer (14) laatst ook tegen mij: "Ik wil later echt geen kinderen. Veel te veel gedoe. Ze zijn vervelend, maken lawaai en je moet heel veel werk voor ze doen." Ik beaamde onmiddellijk natuurlijk.Sjaantje37 schreef: ↑04-11-2020 11:04Aub niet, ik raad het zelfs af.
Ik vertelde mijn zoon van deze topic en hij geeft jullie allemaal gelijk, hij haat kinderen....hahahahaha

Ik geloof niet meer in sprookjes.
woensdag 4 november 2020 om 11:10
Hahahaha mooi vind ik dat.Doornroosje75 schreef: ↑04-11-2020 11:08De jongste van mijn broer (14) laatst ook tegen mij: "Ik wil later echt geen kinderen. Veel te veel gedoe. Ze zijn vervelend, maken lawaai en je moet heel veel werk voor ze doen." Ik beaamde onmiddellijk natuurlijk.![]()
Ik heb mijn zoon ook aangeraden of geen kinderen te nemen of er echt heel lang mee te wachten mocht hij een kinderwens hebben.
Heb ook gezegd geenzins de behoefte te voelen om oma te worden. Maar mocht dat ooit gebeuren dan sta ik al met een been in het graf. Was nogal laat met baren.

woensdag 4 november 2020 om 11:11
Heb je ook niet de wens ooit naar Sri Lanka te gaan omdat daar je roots liggen?hondenmens schreef: ↑04-11-2020 11:07Verre reizen hoeft van mij niet. Ik vond Egypte al zo lang vliegen. Voor mij is 3,5 uur toch wel de max. Ik geloof best dat die exotische oorden prachtig zijn, maar alles wat erbij komt kijken vind ik niks. En hoe verder, hoe meer tijdverschil. Daar zou ik helemaal ontregeld van raken.

woensdag 4 november 2020 om 11:13
Dan maar hopen dat hij niet op z'n 18e per ongeluk een jeugdliefde zwanger maakt!Sjaantje37 schreef: ↑04-11-2020 11:10Hahahaha mooi vind ik dat.
Ik heb mijn zoon ook aangeraden of geen kinderen te nemen of er echt heel lang mee te wachten mocht hij een kinderwens hebben.
Heb ook gezegd geenzins de behoefte te voelen om oma te worden. Maar mocht dat ooit gebeuren dan sta ik al met een been in het graf. Was nogal laat met baren.

Is er nog een kans dat hij uit de kast gaat komen? In dat geval kun je opgelucht adem halen!

woensdag 4 november 2020 om 11:18
Op zich vind ik een groot tijdverschil beter te doen, dan een klein tijdverschil Nieuw Zeeland was 12 uur, dat was echt ideaal! Geen dag last van gehad. Alleen met berichtjes heen en waar soms lastig (hier is het donderdag, wtf hier is het nog woensdaghondenmens schreef: ↑04-11-2020 11:07Verre reizen hoeft van mij niet. Ik vond Egypte al zo lang vliegen. Voor mij is 3,5 uur toch wel de max. Ik geloof best dat die exotische oorden prachtig zijn, maar alles wat erbij komt kijken vind ik niks. En hoe verder, hoe meer tijdverschil. Daar zou ik helemaal ontregeld van raken.

Richting de Amerika's vind ik ook prettig, omdat je dan 'terug' in de tijd gaat, dus op dezelfde dag aan komt (afhankelijk van je vlucht). Dus dan kun je makkelijker mee in het ritme. Sri Lanka vond ik pittiger, want dat was 5 uur vooruit. Daar heb ik wel een dag last van gehad.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 4 november 2020 om 11:19
Nee, ook dan houdt de afstand me tegen. Zo lang opgesloten zitten in een vliegtuig. Slapen met zoveel mensen om me heen kan ik niet. Daar is wel 6 uur tijdsverschil. Ik denk dat ik er echt ziek van zou worden en dan het dan een akelige herinnering wordt. Als mijn roots binnen Europa zouden liggen had ik het misschien wel gedaan. Mijn moeder had het wel met me gewild, maar ze laat de keus aan mij.redbulletje schreef: ↑04-11-2020 11:11Heb je ook niet de wens ooit naar Sri Lanka te gaan omdat daar je roots liggen?
woensdag 4 november 2020 om 11:43
nee precies zolang niemand ons komt vertellen wat we missen of ons wil bekeren (voor zover dat nog kan) vindt ik het prima dat ze hier is.AeonOfWinter schreef: ↑04-11-2020 10:42Dat mag toch? Sjaantje probeert voor zover ik weet niemand te overtuigen dat het moederschap het Valhalla is.
woensdag 4 november 2020 om 13:32
Ik heb die behoefte totaal niet, sterker nog ik denk dat het strontvervelend is om regelmatig de vraag te krijgen wanneer ga je aan een kind beginnen of hele verhalen over je heen krijgt hoe fantastisch het is.RickDalton schreef: ↑04-11-2020 11:43nee precies zolang niemand ons komt vertellen wat we missen of ons wil bekeren (voor zover dat nog kan) vindt ik het prima dat ze hier is.
Ik weet nog wel toen ik een jaar of 25 was mijn beste vriendin zwanger raakte en tijdens haar zwangerschap maar bleef roepen hoe geweldig het was en dat ik ook zwanger moest worden.
Dacht echt, jij bent gek!
Nou het is voor mijn vriendin niet het sprookje geworden waar ze op had gehoopt.
woensdag 4 november 2020 om 15:38
Sjaantje, ik denk dat ouders ook wel met bepaalde impertinente vragen te maken krijgen. Bijvoorbeeld als kind 1 er is, wanneer kind 2 gaat komen, want één kind is maar zielug en zo.
Sowieso:
ben je single: wanneer krijg je nu een relatie
heb je een relatie: wanneer ga je samenwonen
woon je samen: wanneer ga je trouwen
ben je getrouwd: wanneer krijg je een kind
kind 1 aanwezig: wanneer kind 2
enz.
enz.
Genoeg mensen die nogal vastgeroest zijn in hun denkpatronen.
Sowieso:
enz.
enz.
woensdag 4 november 2020 om 16:08
Ik denk dat mensen dit tot kind nr 2 vragen. 2 kinderen lijkt zo'n maatschappelijk standaard....dianaf schreef: ↑04-11-2020 15:38Sjaantje, ik denk dat ouders ook wel met bepaalde impertinente vragen te maken krijgen. Bijvoorbeeld als kind 1 er is, wanneer kind 2 gaat komen, want één kind is maar zielug en zo.
Sowieso:
enz.
enz.
donderdag 5 november 2020 om 20:46
Stiekeme meelezer met kinderen meldt zich!
ik vind dit 1 van mijn favoriete topics, jaja!
Ik ben begonnen met lezen omdat mijn nu 20 jarige dochter zeer duidelijk heeft gemaakt dat ze absoluut geen kinderen wil. En jawel, ik heb haar daar van dag 1 zeer serieus ingenomen. Het was wel heel even slikken eerlijk gezegd, dat ze me nooit kleinkinderen zou schenken. Door jullie topic ben ik daar helemaal "overheen" gekomen. Dat kostte niet al teveel moeite hoor, het was meer het geijkte gedachtenpatroon wat een beetje vastgeroest was. En dat terwijl ik zelf enorm getwijfeld heb om aan kinderen te beginnen...toch bezweken aan de "rammelende hormonen".
En verdomme, ik heb het zwaar gehad de eerste jaren!
Ik begrijp jullie echt heel goed, ben eerlijk ook wel een beetje jaloers op het vrije, onbezorgde leven van de kindvrijen!

Ik ben begonnen met lezen omdat mijn nu 20 jarige dochter zeer duidelijk heeft gemaakt dat ze absoluut geen kinderen wil. En jawel, ik heb haar daar van dag 1 zeer serieus ingenomen. Het was wel heel even slikken eerlijk gezegd, dat ze me nooit kleinkinderen zou schenken. Door jullie topic ben ik daar helemaal "overheen" gekomen. Dat kostte niet al teveel moeite hoor, het was meer het geijkte gedachtenpatroon wat een beetje vastgeroest was. En dat terwijl ik zelf enorm getwijfeld heb om aan kinderen te beginnen...toch bezweken aan de "rammelende hormonen".
Ik begrijp jullie echt heel goed, ben eerlijk ook wel een beetje jaloers op het vrije, onbezorgde leven van de kindvrijen!

donderdag 5 november 2020 om 22:18
Waterdame schreef: ↑05-11-2020 20:46Stiekeme meelezer met kinderen meldt zich!ik vind dit 1 van mijn favoriete topics, jaja!
Leuk om van je te horen en mooi hoe oprecht je bent over jouw pad, in dit geval met kinderen.
Maar heb jij nu, nu je dochter 20 is, inmiddels niet ook een vrij en onbezorgd leven?
zaterdag 7 november 2020 om 12:23
zaterdag 7 november 2020 om 12:32
Wat leuk een teckel
Een hond lijkt mij soms ook wel leuk, maar liever met een partner erbij om het wat makkelijker te maken.
@Waterdame ik vind het vrije en onbezorgde heerlijk. Het lijkt mij dat je met een kind altijd zorgen blijft houden, ook als ze al ver volwassen zijn. Een kind dat gaat scheiden bijvoorbeeld, ontslagen wordt of ziek is. Het zijn allemaal situaties die ik mij waarschijnlijk heel erg zou aantrekken en daar constant over zou piekeren. Ik zou constant aan staan om mijn kind te willen helpen, ookal moet je loslaten. Het lijkt mij allemaal veel te ingewikkeld. Ik vind het heerlijk dat ik dat allemaal niet heb en gewoon kan doen wat ik wil.
Om eerlijk te zijn vind ik samenwonen vooralsnog ook teveel gedoe. Wellicht vind ik iemand in de toekomst waarmee het genoeg klikt dat ik dat zou willen, wellicht ook niet. In dat geval ga ik latten. Als kind wilde ik al niks liever dan volwassen zijn want dan kon ik over veel dingen zelf bepalen wat ik ging doen. Ik ben nu al jarenlang volwassen en ik geniet er nog steeds van.

@Waterdame ik vind het vrije en onbezorgde heerlijk. Het lijkt mij dat je met een kind altijd zorgen blijft houden, ook als ze al ver volwassen zijn. Een kind dat gaat scheiden bijvoorbeeld, ontslagen wordt of ziek is. Het zijn allemaal situaties die ik mij waarschijnlijk heel erg zou aantrekken en daar constant over zou piekeren. Ik zou constant aan staan om mijn kind te willen helpen, ookal moet je loslaten. Het lijkt mij allemaal veel te ingewikkeld. Ik vind het heerlijk dat ik dat allemaal niet heb en gewoon kan doen wat ik wil.
Om eerlijk te zijn vind ik samenwonen vooralsnog ook teveel gedoe. Wellicht vind ik iemand in de toekomst waarmee het genoeg klikt dat ik dat zou willen, wellicht ook niet. In dat geval ga ik latten. Als kind wilde ik al niks liever dan volwassen zijn want dan kon ik over veel dingen zelf bepalen wat ik ging doen. Ik ben nu al jarenlang volwassen en ik geniet er nog steeds van.
Emboldened by the flame of ambition
zaterdag 7 november 2020 om 13:06
Trots op mijn vrouw: een vriendin met we ze wilde lunchen belde af omdat ze de kids niet kwijt kon maar of ze geen zin had om te wandelen en dan met de kinderen.
vrouwlief gaf aan dat het zinloos was om dat te doen omdat er van bijpraten dan niks terecht zou komen omdat toch alles om de kids zou draaien. vriendin snapte dat ook wel.
Waarom trots? omdat ze dat normaliter nooit doet en altijd wel ingeeft op 'de kids zijn er ook bij' om dan thuis te komen met 'ik heb geen idee hoe het met haar gaat want het ging alleen maar om de kids' heb haar verteld dat ze in het vervolg maar moet aangeven dat je liever niet wilt dat de kids erbij zijn.
vrouwlief gaf aan dat het zinloos was om dat te doen omdat er van bijpraten dan niks terecht zou komen omdat toch alles om de kids zou draaien. vriendin snapte dat ook wel.
Waarom trots? omdat ze dat normaliter nooit doet en altijd wel ingeeft op 'de kids zijn er ook bij' om dan thuis te komen met 'ik heb geen idee hoe het met haar gaat want het ging alleen maar om de kids' heb haar verteld dat ze in het vervolg maar moet aangeven dat je liever niet wilt dat de kids erbij zijn.

zaterdag 7 november 2020 om 13:12
Skadi, die zorgen om een volwassen kind zie ik nu heel sterk bij mijn ouders. Mijn God, wat hebben zij veel te stellen met die zoon van hun (die toch echt al ruim de 40 is gepasseerd)!
Wat wel met zich meebrengt: mijn moeder zei laatst tegen me: "Wees maar blij dat je geen kinderen hebt!" Ben ik ook, mams
Terwijl ze tot een jaar of vijf terug nog regelmatig zei dat ze het jammer vond, dat ik geen kinderen wilde.
Tante van een teckel. Wat leuk! Al op kraamvisite geweest?
Wat wel met zich meebrengt: mijn moeder zei laatst tegen me: "Wees maar blij dat je geen kinderen hebt!" Ben ik ook, mams

Terwijl ze tot een jaar of vijf terug nog regelmatig zei dat ze het jammer vond, dat ik geen kinderen wilde.
Tante van een teckel. Wat leuk! Al op kraamvisite geweest?

Ik geloof niet meer in sprookjes.
zaterdag 7 november 2020 om 13:39
Wel dapper van je partner om het zo aan te geven. Ik heb dit gelukkig nog niet zo duidelijk hoeven te doen bij mijn vriendinnen, maar het is wel iets wat ik later ook waarschijnlijk zal moeten leren (gezien een aantal van mijn vriendinnen al kinderen heeft, maar die hadden gelukkig nog niet de boventoon in onze gesprekken).RickDalton schreef: ↑07-11-2020 13:06Trots op mijn vrouw: een vriendin met we ze wilde lunchen belde af omdat ze de kids niet kwijt kon maar of ze geen zin had om te wandelen en dan met de kinderen.
![]()
zaterdag 7 november 2020 om 13:41
Nee nog niet, beestje eerst maar even laten wennen aan zijn nieuwe omgeving. Maar gaat zeker nog wel gebeuren!Doornroosje75 schreef: ↑07-11-2020 13:12Skadi, die zorgen om een volwassen kind zie ik nu heel sterk bij mijn ouders. Mijn God, wat hebben zij veel te stellen met die zoon van hun (die toch echt al ruim de 40 is gepasseerd)!
Wat wel met zich meebrengt: mijn moeder zei laatst tegen me: "Wees maar blij dat je geen kinderen hebt!" Ben ik ook, mams![]()
Tante van een teckel. Wat leuk! Al op kraamvisite geweest?![]()
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
zaterdag 7 november 2020 om 14:02
Helemaal mee eens. Onze overburen hebben een nieuw duurzaam huis laten bouwen en proberen anderen altijd te overtuigen van onze slechte consumptie maatschappij. Ze halen alles uit hun eigen moestuin, maken hun eigen mueslirepen (heb ik oprecht respect voor!)katkaatje schreef: ↑03-11-2020 16:51Mee eens. Wel een kind krijgen is m.i. veel egoïstischer dan geen kind krijgen. zeker als ik in mijn omgeving kijk: de moeders zijn veel minder gericht op het verbeteren van de wereld om zich heen dan de niet-moeders. Die laatste groep staan op barricades, regelen demonstraties, helpen mee in hun gemeenschap, nemen de mantelzorg van ouders op zich. Ik zeg niet dat altijd voor iedereen geldt hè, maar door de bank genomen is dat wel wat ik zie. Mensen met kinderen zijn gericht op hun eigen gezin, mensen zonder kinderen gericht op de wereld om zich heen.
Plus: al die bekerende veganisten en PvdD-stemmers die het zo goed voor hebben met de aarde, maar zich wel massaal voortplanten, kan ik ook niet echt serieus nemen. Er zit toch een klein hypocriet kantje aan: mijn vlees eten veroordelen, maar zelf wel een kind op de wereld zitten.
Maar hebben helaas ook op social media wat commentaar over hoe anderen het zgn. "fout" doen.... En detail... 4 kinderen onder de 8 jaar hè...

koekie1980 wijzigde dit bericht op 07-11-2020 14:27
0.11% gewijzigd
zaterdag 7 november 2020 om 14:11
zaterdag 7 november 2020 om 14:14
Heel gaaf!!!RickDalton schreef: ↑04-11-2020 07:39Afgelopen februari zijn we naar Los Angeles geweest en daar alles bekeken, vervolgens met de auto door de nationale parken gereden, death valley aangedaan en in Las Vegas wat leuks gedaan. Grand Canyon aangedaan. mooiste is natuurlijk de uren in de auto die je verplicht moet doorbrengen als je in dat gebied ergens wilt komen, dan komen de beste gesprekken los
Jaar ervoor zijn we een weekje in Tokyo geweest toen de kersenbloesem in bloei stond (en dat staat ie maar een paar dagen per jaar daar!) ook erg mooi om mee te maken.
Volgend jaar wilden we naar Hawaii gaan en op de terugreis een stop maken in New York. maar met corona gaat het dat waarschijnlijk niet worden in februari. ach april of elke andere maand is ook goed ik kan vrij nemen wanneer ik wil als ZZP'er en hij is al met pensioen
Ik heb helaas ook maar 1 ouder over, die echter niet durft te vliegen. Maar al die kleine uitjes dichtbij huis, waarbij je echt connectie maakt en mooie gesprekken hebt... Zo waardevol! Blijf dat vooral doen!!!
zaterdag 7 november 2020 om 14:15
Pompoenschip schreef: ↑04-11-2020 09:31Mijn vader heeft vroeger veel gereisd voor zijn werk, dus die heeft al veel van de wereld gezien. Hij heeft niet meer de behoefte om het 'nog een keer' te doen. Wij gaan daarom (ik en mijn vader, moeder is reeds overleden) naar makkelijke vakantiebestemmingen, zoals strandvakantie in griekenland of skivakantie in oostenrijk. En dat is ook een mooie quality time.