Bewust kindvrij sinds 2010, deel 26

26-05-2020 20:28 3010 berichten
Kletstopic deel 26 alweer

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
anoniem_325127 wijzigde dit bericht op 26-05-2020 20:39
27.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
plannen voor dit weekend: morgen met vrouwlief op de fiets naar de markt, kaas halen, thee halen en we moeten wat stofjes uitzoeken bij een speciaalzaakje voor haar nieuwe hobby: zelf jurken maken. ik schijn nogal een goede smaak mbt kleuren en stoffen te hebben dus ik ga even mee

Zondag even koffie bij de schoonouders (van 10:00 tot 11:00 de rest van de dag lekker hangen op de bank met wijntje en toastje)

:)
Luistervink schreef:
30-10-2020 15:48

Ik ga lekker opruimen, dingen op Marktplaats zetten en plantjes uitzoeken voor de tuin. We hebben een bulk tegels eruit getrokken en ik kan in de vrijgekomen ruimte heel wat struiken en zelfs nog een boompje of 2 kwijt. Misschien ook een mini-moerasje/vijvertje voor de kikkers en padden, en voor dieren/vogels/insecten/egels om uit te drinken. Ik word echt heel blij van de tuin, merk ik.
Oh leuk! Dat hadden we vroeger in mijn ouderlijk huis. Er zaten ook salamanders in. Daarnaast lag een vijver voor onze vissen. Een heerlijke plek om te vertoeven in de zomer. Dat mis ik echt wel aan het feit dat we toen verhuisd zijn. Nu heb ik ook een redelijke tuin. Geen vijver. Maar wil verhuizen naar een groter huis met kleine tuin. Want hoe graag ik ook buiten zit, ben ik het onderhoud aan deze tuin zo beu. Het zag ernaar uit dat ik dit jaar kon verhuizen. Maar het gaat nog minstens een jaar duren.
Ik ga morgen mountainbiken op de Veluwe, zin in!

Verder lekker series kijken enzo.

Ik had het met een nichtje over een serie waar zij ook helemaal fan van is. Een tijdje geleden is het 2e seizoen online gekomen. Ik heb dat hele seizoen dus in één weekend gebinged, lekker op bed met hapjes, man en de katten erbij, zalig!
Ik vroeg wat mijn nichtje ervan had gevonden, maar het is haar nog niet gelukt 1 aflevering te kijken omdat ze altijd druk is met haar kind waar ze vaak alleen voor opdraait, en s avonds wil haar man naar sport kijken. @(

Het is maar iets simpels natuurlijk, maar ik ben zó blij dat mijn leven gewoon van mij is, en dat niemand er om maalt dat ik het hele weekend in bed lig of wat dan ook. Ik zou gek worden als ik nooit iets voor mezelf kon doen.

Fijn weekend allemaal!
CarrieM schreef:
30-10-2020 19:02
Ik ga morgen mountainbiken op de Veluwe, zin in!

Verder lekker series kijken enzo.

Ik had het met een nichtje over een serie waar zij ook helemaal fan van is. Een tijdje geleden is het 2e seizoen online gekomen. Ik heb dat hele seizoen dus in één weekend gebinged, lekker op bed met hapjes, man en de katten erbij, zalig!
Ik vroeg wat mijn nichtje ervan had gevonden, maar het is haar nog niet gelukt 1 aflevering te kijken omdat ze altijd druk is met haar kind waar ze vaak alleen voor opdraait, en s avonds wil haar man naar sport kijken. @(

Het is maar iets simpels natuurlijk, maar ik ben zó blij dat mijn leven gewoon van mij is, en dat niemand er om maalt dat ik het hele weekend in bed lig of wat dan ook. Ik zou gek worden als ik nooit iets voor mezelf kon doen.

Fijn weekend allemaal!

Ik had dit geschreven kunnen hebben. Het is zo waar. Ik ben nog elke dag blij met mijn keuze.
Ik vind het altijd bizar om te lezen dat de vrouw er vrijwel alleen voor opdraait en in dit geval de man in de avond sport kijkt. Het is 2020 en je hoeft dus niet meer zo te leven. Ik snap dat dit er langzaam ingroeit (volgens mij), maar ik vind het schrijnend hoeveel vrouwen genoegen nemen met dat leven. Een kind hebben lijkt mij veel leuker als je twee betrokken ouders hebt die evenveel lasten hebben.
Emboldened by the flame of ambition
Skadí schreef:
30-10-2020 20:23
Ik vind het altijd bizar om te lezen dat de vrouw er vrijwel alleen voor opdraait en in dit geval de man in de avond sport kijkt. Het is 2020 en je hoeft dus niet meer zo te leven. Ik snap dat dit er langzaam ingroeit (volgens mij), maar ik vind het schrijnend hoeveel vrouwen genoegen nemen met dat leven. Een kind hebben lijkt mij veel leuker als je twee betrokken ouders hebt die evenveel lasten hebben.
Ik vind het ook bizar en ik heb dit dus van dichtbij zien gebeuren. Het sluipt er in, maar begint al bij het verlof. Moeder zit 3 maanden aan kind geplakt en vader is s avonds moe van werk, en moeder vindt het eigenijk ook fijner om het zelf te doen omdat ze denkt dat ze het beter kan. En voor je het weet zit je vast in dat patroon. Ik heb haar gewaarschuwd om op tijd op haar strepen te gaan staan, omdat het lastig is om dat achteraf nog te doen, maar het is toch mislukt dus.

Ik heb ook wel eens gezegd als mensen vroegen waarom ik geen kinderen wil: ik heb geen zin om er alleen voor op te draaien, en bij 90% gebeurt dat gewoon.
(Als ik echt moedergevoelens had gehad had ik het er misschien wel voor over gehad, geen idee. Het is slechts één van de 100 redenen dat ik geen kinderen wil en ga krijgen).
Krijg zojuist een appje dat een vriend een derde verwacht. Dat snap ik echt nooit. Dat je een kind wil, okay, maar waarom zo veel? Ik denk dan alleen maar aan hoe vervuilend het is en hoe asociaal. Waarom moeten jouw genen zoveel ruimte innemen in de wereld? Ik merk dat ik geen enthousiaste reactie kan veinzen, dus ik laat het maar even zo. Ik zag hem toch al nauwelijks meer.
Skadí schreef:
30-10-2020 20:23
En weet je, als ik mensen hierop wijs he, dan ontkennen ze KEIhard! "nee hoor, dat is allang niet meer zo!". o_o
Luistervink schreef:
31-10-2020 17:30
Ik merk dat ik geen enthousiaste reactie kan veinzen, dus ik laat het maar even zo. Ik zag hem toch al nauwelijks meer.
Dat kon ik dus ook niet bij een vriendin die persé de derde er door drukte, haar relatie daarmee onder druk zette en zichzelf, omdat ze het niet af kan.
CarrieM schreef:
30-10-2020 20:35

Ik heb ook wel eens gezegd als mensen vroegen waarom ik geen kinderen wil: ik heb geen zin om er alleen voor op te draaien, en bij 90% gebeurt dat gewoon.
(Als ik echt moedergevoelens had gehad had ik het er misschien wel voor over gehad, geen idee. Het is slechts één van de 100 redenen dat ik geen kinderen wil en ga krijgen).
Bij mij ook. Ik heb in principe niks tegen kinderen, maar ik vind dat ik als een vrouw daar veel meer voor moet opofferen dan een man, en dat vind ik gewoon niet eerlijk. Eerst 9 maanden met zwangerschapsperikelen, daarna bevalling (wat een drama is op zich), daarna borstvoeding, je hele lichaam en hormonen bijna naar de klote, en daarna nog zorgen voor het huishouden (want ik zit immer thuis zonder werk dus hoezo dat ik daar geen tijd en energie voor heb??), en nog een kleuter van een partner (waarschijnlijk), die ook niet eens wil helpen. En wil je je kind goed opvoeden, zeg maar doei tegen fulltime carriere ( tja, waarom heb ik eigenlijk al die jaren op de uni gezeten...?)....en dat is maar 1 kind. Stel dat je meer wilt...

Nee, ik vind het ontzettend oneerlijk en ik ben absoluut niet van plan om mijn lichaam en tijd en vrijheid en onafhankelijkheid op te offeren voor een kind.

Misschien ooit, als ik de 40-50 nader, en ik zie wel dan het toch mis, adopteer ik misschien wel een kind, dan heb ik minstens een heleboel lasten qua zwangerschap en borstvoeding niet meer. Maar tot dan, absoluut nee tegen kinderen vanwege die redenen.
Ik heb al meerdere keren gezegd, dat ik als ik vader had kunnen worden, ipv moeder, dat ik wél kinderen had gewild.
iones schreef:
31-10-2020 18:12
Ik heb al meerdere keren gezegd, dat ik als ik vader had kunnen worden, ipv moeder, dat ik wél kinderen had gewild.
Mij niet gezien, ik heb geen zin in dat ik niks meer kan doen wat ik wil doen met mijn beperkte tijd op de deze wereld. gewoon zonde man!

Dan zou ik me als man kunnen ontdekken maar tja.. dat had rick dan toch niet gedaan (want zo is ie niet) dus had ik er weer werk van gehad.
iones schreef:
Dan loop je alleen het dragen/werpen mis, maar het zit wel 24/7 in je huis overlast te geven en als je wat met je partner wil ondernemen moet er wel altijd oppas gezocht worden. Van alle vriendjes die ze willen laten spelen heb je ook last en de verplichtingen met sportclubjes e.d. Als je alles door je partner laat opknappen kun je net zo goed geen relatie meer hebben, want die is dan met het kind bezig en heeft geen tijd/energie meer voor qualitytime met jou.
redbulletje schreef:
01-11-2020 14:36
Dan loop je alleen het dragen/werpen mis, maar het zit wel 24/7 in je huis overlast te geven en als je wat met je partner wil ondernemen moet er wel altijd oppas gezocht worden. Van alle vriendjes die ze willen laten spelen heb je ook last en de verplichtingen met sportclubjes e.d. Als je alles door je partner laat opknappen kun je net zo goed geen relatie meer hebben, want die is dan met het kind bezig en heeft geen tijd/energie meer voor qualitytime met jou.
Toch lijkt dat een constructie te zijn die (nog steeds) veel voorkomt. ;-D

Juist die traditionele moederrol maakt het hebben van kinderen nog onaantrekkelijker. Dat je ineens Chef Huishouding bent. Moet er niet aan denken.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
iones schreef:
Ik dacht dat ook altijd, maar zelfs dáár moet ik tegenwoordig niet aan denken. Dit weekend hebben vriend en ik allebei helemaal ons eigen ding gedaan en ik vind het heerlijk. Niemand die vraagt wat ik doe en waarom, niemand die aandacht wil, niemand die zich ermee bemoeit met wat ik eet en wanneer, niemand met wie ik afspraken moet maken. :heart:
Pompoenschip schreef:
30-10-2020 14:55
Hey, ook een f1 fan hier! wel jammer van het verkorte f1 weekend he? Ik ben benieuwd of het gebrek aan free practices gevolgen gaat hebben voor de quali of de race...maar al met al, een racing weekend is altijd een lekker weekend!
Wat vond je er van? Ik leuk en niet leuk :hamer:
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Vanochtend even bij de schoonouders op de koffie geweest (op veilige afstand, risicogroepje)

.. dan hoor je wel weer de verhalen van het oudste neefje (net 12) die dan een lastige fase in is gegaan, wat een verhalen

gecombineerd met de verhalen van de rest van de familie met veel kleine kids en zorgen en gebrek aan tijd.. pff dan is het wel goed zo: allemaal niet ons probleem

over 2 week weer een weekendje weg samen met vrouwlief. heerlijk in een huisje in het bos van vrijdagmiddag tot zondagavond. genieten!
RickDalton schreef:
01-11-2020 17:39
Vanochtend even bij de schoonouders op de koffie geweest (op veilige afstand, risicogroepje)

.. dan hoor je wel weer de verhalen van het oudste neefje (net 12) die dan een lastige fase in is gegaan, wat een verhalen

gecombineerd met de verhalen van de rest van de familie met veel kleine kids en zorgen en gebrek aan tijd.. pff dan is het wel goed zo: allemaal niet ons probleem

over 2 week weer een weekendje weg samen met vrouwlief. heerlijk in een huisje in het bos van vrijdagmiddag tot zondagavond. genieten!
Herkenbaar. Iemand zei laatst tegen mij; wacht maar tot jij kinderen hebt.
Nou dan kan ik lang wachten :proud:
Het lijkt me ook heel vervelend om alle troep die je kinderen maken steeds te moeten opruimen.
RickDalton schreef:
01-11-2020 14:17
Mij niet gezien, ik heb geen zin in dat ik niks meer kan doen wat ik wil doen met mijn beperkte tijd op de deze wereld. gewoon zonde man!

Dan zou ik me als man kunnen ontdekken maar tja.. dat had rick dan toch niet gedaan (want zo is ie niet) dus had ik er weer werk van gehad.
Och, en dat beetje vast zitten van een vader stelt nog niets voor in vergelijking met een moeder. Dat is echt nog veel erger!
hondenmens schreef:
01-11-2020 18:13
Het lijkt me ook heel vervelend om alle troep die je kinderen maken steeds te moeten opruimen.

Nou, dit inderdaad. Al werd ons vroeger geleerd om de troep op te ruimen. Maar dan nog.
iones schreef:
01-11-2020 18:19
Och, en dat beetje vast zitten van een vader stelt nog niets voor in vergelijking met een moeder. Dat is echt nog veel erger!
yep,

Heb zelf nog de meeste moeite met de veranderde relatie die je dan hebt. ik hoor van iedereen om ons heen (wij zijn enige stel zonder kids) dat de relatie niet meer is zoals ie ooit was.

mensen: DAT WIL IK DUS NEVER NOOIT NIET KWIJT ZOALS HET NU IS.
T zit je weer hoog Rick.
Wanne geskreeuw.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Aan een goede formule moet je ook niet sleutelen.
RickDalton schreef:
01-11-2020 14:17

Huh... Jij bent toch Rick?
Of heb je t nu over iemand anders?
Ik had zo'n leuke plannen voor t weekend maar lag al 2 dagen met 39+ graden in bed te bibberen en te zweten. Nu 38+ dus iets beter, ook in afwachting van een corona test, heb de energie van een natte vaatdoek en slaap de halve dag. Men zegt altijd dat moeders niet ziek kunnen zijn, hoe dan? Ik heb nu t liefst de gordijnen dicht, geen geluid en zelfs m'n vriend houdt zich koest. De horror als hierbij nog kinderen zouden rondrennen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven