Interieurs: Wat mag dan eigenlijk wel?

09-05-2009 12:38 135 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het topic: "Interieurs: Jouw ultieme afknappers" heb ik met verbazing gelezen. (En ook op gereageerd natuurlijk) Samen met heeeeel veeeeeel anderen.

Maar wat mag dan wel in je interieur?

Ikea, Leen Bakker, Jan huppelepup Bouvrie enz enz zijn uit den boze. Maar ze hebben in die goedkope winkels best leuke dingen als je niet veel te besteden hebt. Met name in deze kredietcrisis, Leef je uit en geef je mening.

Misschien dat hier nog leuke tips naar voren komen.
quote:Suzeli schreef op 11 mei 2009 @ 10:20:

Donderdag maar eens even proefzitten (liggen ) bij de Ikea

Enjoy, ik was gelijk verkocht...

Die 3 zitter is zo ruim dat ik er languit op kan liggen, en ik ben lang.
ff snel gecheckt of ik het wel goed opgeschreven had in m'n mail maar dat klopte ook. Nu moet ik ook zeggen dat ik mijn medeflatbewoners voor geen cent vertrouw Misschien dat ze daar ergens liggen
Als ik nog kaarten had, had ik ze nog een keer gestuurd, maar ik heb niks meer....misschien in het ruiltopic nog?
Vind zoiets wel wat maar dan rustiger:

eigenlijk zoek ik nog een foto van zo'n provence / mediterraan interieur. Ik weet alleen niet hoe die stijl heet. (waar die kast en de ikea bank bijhoren zgmaar)
Brr, nee, we hebben een andere smaak!

jij bedoelt riviera maison stijl?
Dank je die bedoelde ik idd.

Met jaren-30 achtig ben ik bang voor een wat depressieve sfeer in huis. (en daar zijn we toch al ze gevoelig voor)

Dit is veel zonniger.

met de tuin willen we richting cottage enzo.

Veel bloemen en spelen met bladkleur enzo.

De woonkamer kijkt uit op de voortuin waar we met irissen grassen en hosta's aan de gang willen
Wauw Rosie, dat museum is érg gaaf. Ga ik zeker eens bezoeken.

Suzeli, ik heb ook een hele andere smaak. Ik vind de kast niet lelijk, wel saai. Kijk inderdaad eens naar Rivièra Maison, volgens mij ligt dat dicht bij jouw smaak.
Als je bang bent voor een depressieve sfeer zou ik niet zo snel voor een massieve donkerbruine of donkerblauwe bank kiezen.
Verder wordt er veel wit. nu hebben we ook een d.blauwe bank en dat is ook niet storend.

En late we nu net ook voor riviera maison-achtig tuinlampje gevallen zijn.

Ik denk dat we ons er goed bij voelen omdat het ons aan terschelling doet denken. En dat is mooi en we voelde ons daar erg goed.

(we willen ook een rusig interieur, we zijn al druk genoeg van onszelf en ik ben dol op bloem/kaars/pruttel-stukken maken dus druk wordt het toch wel )
Als alles wit is, past het er qua sfeer wel bij inderdaad. Maar die streepjesbank/hoes met donkerblauwe kussens geeft misschien nog meer lucht?
Ik heb kussens erin met delftsblauw tegeltjesmotief, ook erg grappig
quote:RosieRo schreef op 11 mei 2009 @ 11:32:

Brr, nee, we hebben een andere smaak!

jij bedoelt riviera maison stijl?

(ik ook)

Nog bedankt voor het familie foto idee compliment.

(Ga 'm misschien zelf maar eens toepassen. Er zitten super foto's in de albums van mijn ouders)
Tijdens onze zoektocht naar een keuken zijn we bij de bruynzeel geweest. Daar hadden ze een 'tegel'wand met 40x40afbeeldingen van tulpen,koeien, defltsblauwe tegels en meer hollandsche kneuterigheid. Mijn vriend vindt / vond dat wel heel erg leuk (type rock/langhaar/metallica) Toch appart hoe mensen in elkaar zitten

Ik ga toch liever voor mooie foto's
denk dat de stijl van ons nieuwe huis het beste betiteld kan worden als 'riviera maison meets hollandse nuchterheid'
Mijn hardrockert vind mijn delfts blauw tik ook leuk hoor
quote:eleonora schreef op 09 mei 2009 @ 14:46:

Gewoon blind de trend volgen en alles wat niet meer hip is lelijk vinden, ik vind het vooral een bewijs dat iemand totaal geen eigen smaak heeft. .Helemaal mee eens . Voer ik het nog wat verder door ; vooral alles wat hip is per definitie lelijk vinden ...net zo'n grote flauwekul .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ben het met beide helemaal eens.
ja, dat is ook stom, iets afwijzen omdat het in de mode is..

Soms is toevallig iets in mijn huis helemaal hipperdepip! Geinig toch.
Als ik iets heel vaak om me heen zie, vind ik het steeds minder leuk worden. En als iets hip/een trend is, zie je het vaak in elke woonkamer waar je naar binnen gluurt, dan ben ik er snel van genezen. De Eek-trend bijvoorbeeld, vond ik vernieuwend en apart toen ik het voor het eerst zag. Niet voor in mijn huis, maar bijzonder vond ik het wel. Nu ben ik er inmiddels wel weer klaar mee.
jawel, dat herken ik wel, had ik met otazu kettingen. Ik ken iemand die hem weer kent en die had zo'n ketting. Was er weg van, maar half (bekend) nederland liep er op een gegeven moment mee en dat was het dan wel weer.

Maar als iets in huis mode wordt, doe ik het niet opeens weg. Ik hou bijv van orchideeën, liefst twee of drie. Dat werd zo'n meute-vtwonen bloem, nouja, jammer dan.
quote:RosieRo schreef op 09 mei 2009 @ 15:49:

[...]

en ik ben erg blij met mijn 8 supermooie originele stokoude classy thonetstoelen, een erfenis. Die heeft echt niet iedereen!

Ikke , ook de originelen. Mooi he! (oke, ik heb er 4... )

Bij mij ook een allegaartje, voornamelijk in Engeland op de kop getikt "antiek". Ook oa een paar deeltjes "Globe Wernicke" kasten (dat komt geloof ik uit de USA oorspronkelijk, maar in Engeland gekocht).
Happiness is nothing more than good health and a bad memory - Albert Schweitzer.
Ja precies, ik gooi niet ineens mijn ganse interieur om als ik iets in de 101 waanideeën herken. Maar ik raak er wel snel door uitgekeken op bepaalde dingen. Gaat twee kanten op: soms wen ik ook weer aan dingen. Vroeger vond ik chromen buisframe stoelen afzichtelijk, ik vind ze nu prachtig.
Zo vind ik nu dat ik een overdosis grenen in de huiskamer heb, en ga ik daar wat aan doen. Terwijl we grenen al jaren prachtig vinden...
potje witte verf voor white wash??
zie mijn topic over mijn tafel hahahaha

Nee ik heb het grootste gedeelte op marktplaats staan. Alleen die tafel, de eettafel en de computerkast mogen blijven. De rest gaat weg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven