Gedrag van kennis

11-11-2020 15:02 194 berichten
Ik heb een kennis/vriend die ik al jaren ken. We delen gezamenlijke interesses, ik kook wel eens voor diegene. Gezellig maken etc. Het is zoiets als een vriendschap. In al die jaren tijd heb ik aan diegene nooit wat gevraagd, tot vandaag.

Nu heb ik van overlast aan die kennis verteld. Opeens kwam ik op het idee of hij met me mee kon komen om met die man te praten (we zouden volgende dag koffie en gebakjes bij mij thuis eten).Mijn kennis zou er over nadenken. Die dag aangekomen, hoorde hij bij mij thuis inderdaad ook bassgedreun en muziek. Toen ik vroeg of hij wilde meekomen zei hij dat hij erover had nagedacht en niet wilde. Ik zei dat het enige wat hij kon doen, is beamen dat er overlast was.

Ik barstte opeens in tranen uit. Om mijn misplaatste vertrouwen in mensen. Denken dat diegenen waarvan ik denk dat ze dichtbij me staan me kunnen steunen.
Die kennis zag me huilen (ik kon mezelf niet tegenhouden) en ook hoe moeilijk ik het met de situatie had en het weer alleen moest oplossen. Hij liep na zijn koffie en gebakjes de deur uit. Gaf me eerst een hand op schouder en zei daarna doei.

Ik denk dat dit de eerste keer van mijn leven is geweest dat ik iemand om hulp vroeg. Wat zegt dit over die kennis?
anoniem_391963 wijzigde dit bericht op 12-11-2020 08:42
29.84% gewijzigd
ringaroundtherosie schreef:
11-11-2020 18:14
Constant? Je hebt hem EEN keer aangesproken zeg je. Wat denk je dat een betere verstandhouding geeft, dat je nogmaals op een redelijke toon hem aanspreekt op je overlast ervaring of dat je na een keer erover klagen al de huisbaas erbij haalt? Je maakt het zo moeilijk voor jezelf door zo zwart wit te denken.
Ikheb hem 3 keer vriendelijk aangesproken. Ook in de woonruimte latenhoren. Hij ontkende eerst dat hrt van zijn winkel kwam, daarna bagatelliseerde het. Vandaag zei hij dat dit maximum is wat hij kon doen, dat wil zeggen zijn box met 1 meter naar voren verschuiven. En verder wilde hij niks weten van zachter zetten, terwijl ik altojd bij hem terecht kon als ik er last van had. Zo beloofde hij het. Dat was voordat ik er woonde. Hij ontkent alles, nu zegt hij dat ik er niet had moeten wonen. Terwijl tijdens bezichtiging en dagen daarna niets van beneden hoorde. Hij zegt letterlijk tegen mij dat ik onzin praat, dat het 1 volume was. Maar ik weet 100 procent zeker dat het niet zo is. Mijn moeder kwam toen nog op bezoek en zij hoorde ooknieys. Met hem kan ik er niet meer over praten. Hij wil me absoluut niet helpen.

Ik ben door hem misleid. Dit is niet wat hij tegen me zei. Als hij toen had gezegd niet te zullen meewerken, was ik zeker niet verhuisd.
anoniem_391963 wijzigde dit bericht op 11-11-2020 18:42
39.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat voor winkel is het eigenlijk, als ik vragen mag?
Zalmrooze schreef:
11-11-2020 18:36
Ikheb hem 3 keer vriendelijk aangesproken. Ook in de woonruimte latenhoren. Hij ontkende eerst dat hrt van zijn winkel kwam, daarna bagatelliseerde het. Vandaag zei hij dat dit maximum is wat hij kon doen, dat wil zeggen zijn box met 1 meter naar voren verschuiven. En verder wilde hij niks weten van zachter zetten, terwijl ik altojd bij hem terecht kon als ik er last van had. Dat was voordat ik er woonde. Hij ontkent alles, nu zegt hij dat ik er niet had moeten wonen. Terwijl tijdens bezichtiging en dagen daarna niets van beneden hoorde. Hij zegt letterlijk tegen mij dat ik onzin praat, dat het 1 volume was. Maar ik weet 100 procent zeker dat het niet zo is. Mijn moeder kwam toen nog op bezoek en zij hoorde ooknieys. Met hem kan ik er niet meer over praten. Hij wil me absoluut niet helpen.
Hij heeft je toch geholpen met de box naar voren zetten?

Hoe hard kan de muziek staan in een winkel? Dat kan toch nooit hard zijn?
Los van al de rest wat hier gezegd wordt, vind ik het WEL flauw dat die kennis niet even mee wou gaan.

Uiteraard kan je niemand verplichten, maar hoe moeilijk is het nu om een beetje morele support te geven?
Veel hoef je niet te doen, gewoon aanwezig zijn bij het gesprek kan al heel steunend zijn.

Ik zou het dus wel doen. Ik zou er ook wat tegenop zien maar ik zou het wel doen.
Zalmrooze schreef:
11-11-2020 15:14
Ik huilde niet omdat hij me niet wilde steunen, maar om mijn situatie met die onderbuurman die mij loze beloftes heeft gedaan. Omdat ik dacht een band met die man had, had ik al heel veel moeite om aan te vgeven dat er overlast is.

wat voor band heb je dan met de winkelier? En wat is het voor type? Kan je de wijkagent inschakelen?
lindaatje1900 schreef:
11-11-2020 18:41
Hij heeft je toch geholpen met de box naar voren zetten?

Hoe hard kan de muziek staan in een winkel? Dat kan toch nooit hard zijn?
1 meter verderop staat het nog steeds onder mijn woonruimte. Pas 4 meter verderop niet, maar dat weigert hij te doen. Kan ik me voorstellen, dan komt het onder een andere woonruimte. Maarja, ik heb nooit geluk gehad enik kan me voor mijn kop slaan datik zo achterlijk was om wat zo belangrijk is in mijn leven te laten afhangen aan beloftes van een persoon die ik amperken. Die gedachte maakt me gek.
Zalmrooze schreef:
11-11-2020 18:44
1 meter verderop staat het nog steeds onder mijn woonruimte. Pas 4 meter verderop niet, maar dat weigert hij te doen. Kan ik me voorstellen, dan komt het onder een andere woonruimte. Maarja, ik heb nooit geluk gehad enik kan me voor mijn kop slaan datik zo achterlijk was om wat zo belangrijk is in mijn leven te laten afhangen aan beloftes van een persoon die ik amperken. Die gedachte maakt me gek.
Tering, wat ben jij een slachtoffer van het leven zeg.
Ik lees zoveel issues in jouw verhaal dat ik niet weet waar te beginnen. Zoek alsjeblieft een goede therapeut.
Ik vind je een zeurpiet TO, omdat je in de slachtofferrol gaat zitten.
Zalmrooze schreef:
Dit is wat ik bedoelde in mijn eerdere post. Je laat al het levensgeluk van externe factoren afhangen en voelt je genaaid als blijkt dat die niet allemaal in jouw voordeel hebben uitgepakt. Zo werkt het niet. Ga hulp zoeken voor je overgevoeligheid, spreek die man aan op zijn uitspraken en zeg nogmaals dat de muziek te hard staat. Je trekt het allemaal niet zeg je, maar dan veranderd er dus ook niks en laat je je weer afhankelijk zijn van iemand anders.

Doe ZELF eens wat. Het enige dat ik lees tot nu toe is wat andere mensen allemaal al dan niet hebben gedaan en hoe genaaid jij daardoor bent, en dat is vast vervelend, maar kom zelf in actie om eens daadwerkelijk wat te veranderen. En als je dat niet trekt, moet de dáár iets mee. Je laat jezelf zo een speelbal van het lot zijn, en dan ga je van een koude kermis thuis komen ja.
Zalmrooze schreef:
Je kan overlast overal meemaken, toch? Je kan ook ineens nieuwe buren krijgen en daarvan overlast krijgen.

Misschien kun je zelf muziek aan zetten die je mooi vindt?
Als ik je loep zie ik dat je veel issues hebt met mannen.

Ik denk dat je tegen dingen meer aanloopt dan wat je in je topic schrijft.

De overlast klinkt een beetje als de druppel die de emmer deed overlopen.

Mijn advies is om professionele hulp in te gaan schakelen.
To, stop met hier om advies vragen en zoek hulp.
PikkuMyy schreef:
11-11-2020 16:54
Nou er loopt er hier nog zo eentje die zelfs daar commentaar heeft op de boer met de trekker :rofl:
Oh, die weet ik ook nog! Helemaal van de kaart omdat het boerenland ook gerooid/geoogst/gemaaid weetikhet moest worden in een bepaald seizoen. Ben je voor jankut verhuisd.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
AeonOfWinter schreef:
11-11-2020 19:46
Oh, die weet ik ook nog! Helemaal van de kaart omdat het boerenland ook gerooid/geoogst/gemaaid weetikhet moest worden in een bepaald seizoen. Ben je voor jankut verhuisd.
Dit schijnt echt best vaak te gebeuren! En dan ook nog gaan vragen of het zachter kan of op andere tijden.
lindaatje1900 schreef:
11-11-2020 19:19
Je kan overlast overal meemaken, toch? Je kan ook ineens nieuwe buren krijgen en daarvan overlast krijgen.

Misschien kun je zelf muziek aan zetten die je mooi vindt?
Dat is dan nog geen reden om het te accepteren, of, beter gezegd, voor de ander om maar overlast te leveren.
AeonOfWinter schreef:
11-11-2020 19:46

Ik vind het juist heerlijk als de loonwerkers 's nachts doorwerken om het land te oogsten. Dat monotone gebrom van die trekkers die in banen dan weer van je af rijden en dan weer naar je toe... Ik slaap daar heerlijk op.
Geluid over dag is helemaal niet verboden. To heeft overlast omdat zij overdag slaapt.

TO, nachtwerk is niet gezond voor iemand met psychische klachten. Nachtwerk is voor niemand gezond, maar wanneer je wat vatbaar bent wordt je al snel labiel. Kijk of je iets kan vinden waarmee je op de dag kan werken, dan is je probleem opgelost.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
PikkuMyy schreef:
11-11-2020 15:40
Toen je met die man in gesprek ging voor je er ging wonen stond je hooggevoeligheid even uit?
:rofl:
niks moet en alles mag
Overigens, ik heb ook regelmatig vrouwen (in de categorie kennissen) aan de deur die willen dat ik bij deze en gene even langs om voor haar belangrijke dingen te fixen, onder het mom van 'jij bent een man, daar reageren mensen anders op'.

Ik sta ze vriendelijk te woord, geef tips en dergelijke, maar ga er nooit op in.
Het is je al vaker gevraagd of je psychologische hulp hebt, je negeert die vraag echter elke keer. Nog een poging: heb je psychologische hulp?
Eerlijk gezegd vind ik het goede en slimme keus van je kennis. Die man gaat echt niet ineens wel het geluid uit doen als hij mee is. En hij moet dan mee als een soort bedreiging ofzo?
Nou ja, voor je kennis alleen maar kans dat het escaleert, zonder kans op succes. Het levert jou niks op en hem alleen maar kans op dingen die je niet moet willen.

Je conclusie dat hij je niet wil steunen is de verkeerde. Ik denk dat hij je wel wil steunen. Maar dan eerder luisteren naar je verhalen, mee helpen verhuizen, helpen woning zoeken, dat soort dingen. En niet zichzelf in een potentieel gevaarlijke situatie zetten.

Voor wat betreft de woning: staak je strijd en ga gewoon meteen op zoek naar wat anders. Vraag aan je huisbaas, en zoek ook via andere kanalen.

Laat je gedachten over de beloftes van die winkelier gaan, je herhaalt het steeds, maar het verandert toch niet. Waarschijnlijk ziet hij het in een ander licht. Kan gebeuren dit soort inschattingsfoutjes joh, geef jezelf niet zo op je kop. Leer ervan en doe het volgende keer anders. Let er volgende keer op dat het een rustige omgeving is, dus niet boven een kroeg ofzo haha ;)
menta wijzigde dit bericht op 11-11-2020 20:25
3.88% gewijzigd
Zalmrooze schreef:
11-11-2020 16:02
Was niet laatdunkend bedoeld. Maar aub niemand luistert. Ik huil alleen als ik echt overspannen ben. Niet om te manipuleren, ik probeer altijd zakelijk en stoicijns over te komen en heb een hekel aan huilen. Soms kan ik mezelf niet inhouden en als ik het zo last gssn, krijg ik ook last van hyperventilatie. Ik probeer uit te leggen dat ik alles aan doe om niet te huilen.
Jij luistert niet en jij hebt je emoties niet onder controle... Doe wat met de feedback die je krijgt aub.
niks moet en alles mag
babbeleo schreef:
11-11-2020 20:17
Overigens, ik heb ook regelmatig vrouwen (in de categorie kennissen) aan de deur die willen dat ik bij deze en gene even langs om voor haar belangrijke dingen te fixen, onder het mom van 'jij bent een man, daar reageren mensen anders op'.

Ik sta ze vriendelijk te woord, geef tips en dergelijke, maar ga er nooit op in.
Als vrijgezelle vrouw schakelde ik eigenlijk alleen mannen in als het ging om iets zwaars tillen ofzo. Maar zij vroegen mij dan weer voor meer “vrouwelijke dingen”. Ik zou zelf niet snel een man vragen een gesprek voor mij aan te gaan. Maar als ik het wel zou doen en diegene zou niet willen dan zou ik ook niet beledigd of teleurgesteld zijn.
madamecannibale schreef:
11-11-2020 20:22
Als vrijgezelle vrouw schakelde ik eigenlijk alleen mannen in als het ging om iets zwaars tillen ofzo. Maar zij vroegen mij dan weer voor meer “vrouwelijke dingen”. Ik zou zelf niet snel een man vragen een gesprek voor mij aan te gaan. Maar als ik het wel zou doen en diegene zou niet willen dan zou ik ook niet beledigd of teleurgesteld zijn.
Nou, ik ben voor van alles uitgemaakt hoor toen ze doorkregen dat ik me er niet voor laat lenen.
Ook wel weer op later moment een excuus voor aangeboden gekregen, van een enkele, dat moet ik er ook bij zeggen. Misschien ook wel gepast voor TO om te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven