Singles Unite: deel 4!!
woensdag 11 november 2020 om 14:23
Er is inmiddels weer een date geweest, weer gigantisch uitgelopen. Na eerst een paar uur gepraat te hebben ging het er wat losser aan toe. Even kijken hoe het zich ontwikkelt. Mooie knappe vrouw, nu ontdekken wie ze echt is.
Aantrekkingskracht is echt belangrijk. Niet te lang doorgaan als het er niet is/komt.LaFolie schreef: ↑10-11-2020 21:26Hee Sabbieh wat leuk! En onverwacht inderdaad. Geniet ervan!
Date hier was gezellig maar meer niet. Voelde niet die aantrekkingskracht dus helaas. Vind het ook wel een lastige setting hoor, zo koffietje halen en een beetje over de grachten slenteren. Liever doorzakken met rode wijn haha.
Als de ander ook zo denkt, ga je langs je potentiële date heen. Gedag zeggen en een praatje maken kan geen kwaad.Kai_koura schreef: ↑11-11-2020 10:48De vraag die je dan al snel krijgt is : neem je wel initiatief. Dat vind ik ook zo'n rare vraag. Alsof je zomaar uit het niets tegen iemand aan gaat praten. Ik moet toch wel iets van een ''uitgestoken hand'' ofzo ervaren. Als ik die eenmaal zie, ben ik echt niet te beroerd het initiatief te nemen en die hand te pakken, maar ik ervaar dat eigenlijk nooit.
Grote probleem is denk ik, na wat chatten kan je niet veel meer dan een wandeldate doen, koffiedrinken in het park etc. De meeste mensen willen niet meteen afspreken thuis. Met een drankje in de horeca heb je wat meer reuring en entourage, etc. Dat kan helpen het ijs te breken.Kai_koura schreef: ↑11-11-2020 12:58Eigenlijk niet. Natuurlijk door Lockdown. Ik ga hoogstens wel eens bij een vriend of vriendin langs. That's it.
Op tinder behoor ik ondertussen tot het meubilair, maar op de 1 of andere manier ''werkt'' het gewoon niet meer. Gesprekken lopen snel stil, de (wederzijdse) interesse ontbreekt. Iemand op een plaatje is ook gewoon minder interessant dan een ''echt'' persoon, en ik denk dat de meeste mensen een beetje tindermoe zijn. Die ''hee jij bent écht leuk'' factor die je soms hebt als je iemand in 't echt ziet, ontbreekt gewoon bij een paar tinder-fotos.
woensdag 11 november 2020 om 17:06
Heeft er ook mee te maken dat er ontzettend veel verloop in die app zit, dus dan komen gesprekken überhaupt moeilijker van de grond want het gras blijft altijd groener aan de overkant. Het heeft ook te maken met het soort type, sommige types zijn veel vluchtiger in het contact (imo: jongere, hippere mensen of de mensen die geen gesprek kunnen onderhouden).
Ik snap je wel hoor, Kai. Het is juist die zeldzaamheid van klikken met iemand die Tinder om zeep helpt. De spontaniteit van dat moment verdwijnt omdat er teveel focus ligt op het vinden van die spontaniteit (met het swipen van teveel mensen). En dan raken mensen gefrustreerd, teleurgesteld of verslaafd aan datingsapps. Terwijl het volstrekt normaal is dat je niet met iedereen de 'spark' voelt. En als je het gevoel hebt dat je lopende band werk aan het verrichten bent, dan wordt het tijd om een lange Tinder pauze in te lassen.
Ik snap je wel hoor, Kai. Het is juist die zeldzaamheid van klikken met iemand die Tinder om zeep helpt. De spontaniteit van dat moment verdwijnt omdat er teveel focus ligt op het vinden van die spontaniteit (met het swipen van teveel mensen). En dan raken mensen gefrustreerd, teleurgesteld of verslaafd aan datingsapps. Terwijl het volstrekt normaal is dat je niet met iedereen de 'spark' voelt. En als je het gevoel hebt dat je lopende band werk aan het verrichten bent, dan wordt het tijd om een lange Tinder pauze in te lassen.
wij slapen nooit.
woensdag 11 november 2020 om 17:33
Weet je dan nog niet hoe ze is? Je wilt toch iemand die jou aanspreekt vanwege en triggert met haar ideeën/visies/standpunten/manier van leven?
Ik bedoel het niet negatief, ben meer benieuwd hoe jij (en anderen) daartegen aankijken. Op mij komt het namelijk over dat je hebt geselecteerd op het uiterlijk en voor de rest vrij snel content bent. Want ze is "zo mooi".
Nogmaals niet negatief bedoeld. Het is helemaal oké en normaal om iemand prachtig mooi te vinden.
Maar persoonlijk ben ik het meest gevleid als iemand mijn innerlijk mooi vind.
wij slapen nooit.
woensdag 11 november 2020 om 18:10
Natuurlijk weet ik wel dat er gedeelde interesses zijn en er een klik is, anders loopt de date niet zo uit door onze gesprekken. Je weet echt niet na een paar dates hoe iemand zijn karakter helemaal is. Het is gezellig en we zitten op één lijn, dat is het belangrijkste voor nu.alongwiththesunshine schreef: ↑11-11-2020 17:33Weet je dan nog niet hoe ze is? Je wilt toch iemand die jou aanspreekt vanwege en triggert met haar ideeën/visies/standpunten/manier van leven?
Ik bedoel het niet negatief, ben meer benieuwd hoe jij (en anderen) daartegen aankijken. Op mij komt het namelijk over dat je hebt geselecteerd op het uiterlijk en voor de rest vrij snel content bent. Want ze is "zo mooi".
Nogmaals niet negatief bedoeld. Het is helemaal oké en normaal om iemand prachtig mooi te vinden.
woensdag 11 november 2020 om 19:35
Lief dat je het vraagt! Beetje op en af. Van het weekend veel verdrietig geweest en dat is nu wel een stuk minder, maar blijf het lastig vinden dat het op deze manier moet eindigen. Wel wat afleiding met vrienden gehad en werk, dat helpt wel.Sabbieehhhh schreef: ↑11-11-2020 07:30Tnx Flaf! Hoe is het nu met jou? Beetje bijgekomen van de domper?
Gister avond heel spontaan een date gehad met iemand van fb dating, en hoewel ik niet direct opzoek ben was dat wel heel gezellig.
woensdag 11 november 2020 om 20:16
Kan ik me goed voorstellen. Is toch altijd een ding dat afsluiten.Flaffy schreef: ↑11-11-2020 19:35Lief dat je het vraagt! Beetje op en af. Van het weekend veel verdrietig geweest en dat is nu wel een stuk minder, maar blijf het lastig vinden dat het op deze manier moet eindigen. Wel wat afleiding met vrienden gehad en werk, dat helpt wel.
Gister avond heel spontaan een date gehad met iemand van fb dating, en hoewel ik niet direct opzoek ben was dat wel heel gezellig.
Oh das al snel een catch! Komt er een vervolg?
woensdag 11 november 2020 om 21:47
Oké, de klik is het belangrijkste. Wens jullie samen alle geluk toeLaCasa schreef: ↑11-11-2020 18:10Natuurlijk weet ik wel dat er gedeelde interesses zijn en er een klik is, anders loopt de date niet zo uit door onze gesprekken. Je weet echt niet na een paar dates hoe iemand zijn karakter helemaal is. Het is gezellig en we zitten op één lijn, dat is het belangrijkste voor nu.
wij slapen nooit.
woensdag 11 november 2020 om 22:08
Hee Sabbiehh wat leuk dat jij ook zo verliefd bent ! Heerlijk gevoel hè! Top dat hij zo lekker dichtbij woont. Als ik en mijn lief dichterbij woonde zouden we elkaar ook zo vaak zien (en geen kinderen in huis).
Julus, heb je nog een vervolg op jouw date? Het klonk veelbelovend.
Sorry dat ik niet op iedereen reageer, ff twee dagen niet gelezen en dan is het weer veel.
Ik tel intussen de dagen af naar ons volgende weekend
Sorry dat ik niet op iedereen reageer, ff twee dagen niet gelezen en dan is het weer veel.
Ik tel intussen de dagen af naar ons volgende weekend
donderdag 12 november 2020 om 07:53
Begrijp wat je bedoelt. Ik spreek heel gemakkelijk en vaak zomaar mensen aan maar zou dat nooit doen bij een man die ik misschien leuk vindt.Kai_koura schreef: ↑11-11-2020 10:48
De vraag die je dan al snel krijgt is : neem je wel initiatief. Dat vind ik ook zo'n rare vraag. Alsof je zomaar uit het niets tegen iemand aan gaat praten. Ik moet toch wel iets van een ''uitgestoken hand'' ofzo ervaren. Als ik die eenmaal zie, ben ik echt niet te beroerd het initiatief te nemen en die hand te pakken, maar ik ervaar dat eigenlijk nooit.
donderdag 12 november 2020 om 07:55
Hoe was St.Maarten bij jullie?
Bij ons werd het advies gegeven dat het gewoon kan als je de regels in acht neemt. Ben zelf ook even gaan lopen met de kinderen..ze hebben al zo weinig dit jaar..en was leuk. Lekker weer en het was hier ook nog best redelijk druk op straat en best nog wat versierde huizen enzo.blij dat we toch zijn gaan lopen.
De snoeppotten zijn weer gevuld
Bij ons werd het advies gegeven dat het gewoon kan als je de regels in acht neemt. Ben zelf ook even gaan lopen met de kinderen..ze hebben al zo weinig dit jaar..en was leuk. Lekker weer en het was hier ook nog best redelijk druk op straat en best nog wat versierde huizen enzo.blij dat we toch zijn gaan lopen.
De snoeppotten zijn weer gevuld
donderdag 12 november 2020 om 07:57
Dat klopt maar dan spreek je toch gewoon af? Ik like enkel profielen die niet te ver wonen, spreken de foto's en de tekst me aan, hebben we een leuke babbel,... Dan spreek ik gewoon een wandeldate af. Had er de laatste 2 weken een stuk of 4, gisteren nog een terwijl we eergisteren pas matchen.
donderdag 12 november 2020 om 08:00
Het begint toch met uiterlijk? Vooral op Tinder. Wanneer weet je hoe iemand werkelijk is? Alleszins niet na enkele keren daten. Vaak begint dat pas na enkele maanden, als je in meerdere situaties meemaakt hoe de ander daar op reageert.alongwiththesunshine schreef: ↑11-11-2020 17:33Weet je dan nog niet hoe ze is? Je wilt toch iemand die jou aanspreekt vanwege en triggert met haar ideeën/visies/standpunten/manier van leven?
anoniem_698a1dcf6b430 wijzigde dit bericht op 12-11-2020 09:00
0.12% gewijzigd
donderdag 12 november 2020 om 08:01
St. Maarten vind ik iets geks. Ben er niet mee bekend, volgens mij alleen in het Noorden een dingetje?
Waar ik vandaan kom en nu woon wordt er in elk geval niet aan St. Maarten gedaan.
Maar fijn dat je kinderen genoten hebben Tomcat.
Attra lekker op dreef. 4 verschillende mannen ook, of meerdere dates met eenzelfde?
Waar ik vandaan kom en nu woon wordt er in elk geval niet aan St. Maarten gedaan.
Maar fijn dat je kinderen genoten hebben Tomcat.
Attra lekker op dreef. 4 verschillende mannen ook, of meerdere dates met eenzelfde?
donderdag 12 november 2020 om 08:03
Afleiding is inderdaad erg belangrijk. Normaal dat het steekt, heeft tijd nodig.Flaffy schreef: ↑11-11-2020 19:35Lief dat je het vraagt! Beetje op en af. Van het weekend veel verdrietig geweest en dat is nu wel een stuk minder, maar blijf het lastig vinden dat het op deze manier moet eindigen. Wel wat afleiding met vrienden gehad en werk, dat helpt wel.
Jij bent hier de eerste met een fb date geloof ik! Je staat er in zoals ik blijkbaar, eerste insteek is een gezellige ontmoeting en of er meer in zit zien we later wel. Heel relaxed.
donderdag 12 november 2020 om 08:09
donderdag 12 november 2020 om 08:19
4 verschillende. Met de laatste ga ik zondag weer wandelen. We matchen enkele jaren geleden al eens maar toen kwam er niet echt een gesprek op gang. Om die reden swipete ik hem sindsdien links en eergisteren besloot ik het toch nog eens te wagen... Hij is maar even groot als ik en hoe oppervlakkig dat ook klinkt... Ik vind dat wel een dingetje. Draag vaak jurken en ik vind dat daar hakken onder horen.
Maar eergisteren openden hij het gesprek meteen en dat liep heel leuk. Wonen maar 10 min rijden van elkaar dus gisteren al afgesproken. 2,5u gewandeld. Dat babbelen ging uitzonderlijk vlot en makkelijk, hij praat vol enthousiasme, hebben veel dezelfde interesses en hij is de eerste van de 4 die ik in real life aantrekkelijk vind en graag terug zie. Als je me vraagt waar ik uiterlijk op val zeg ik groot, breed, donker haar. Hij voldoet als enige van de 4 aan niets van dat alles maar toch spraken zijn foto's en tekst me aan.
donderdag 12 november 2020 om 09:12
Het is waarschijnlijk van oorsprong hetzelfde feest wat ze in Amerika als Halloween vieren, alleen komt dat van de Keltische variant en st Maarten is van de Germaanse variant. Uiteraard zijn door de kerk alle Heidense feesten opgeslokt zodat ze makkelijker zieltjes konden winnen, vandaar St.Maarten genoemd, net zoals ze kerst hebben gekaapt door de geboorte van jesus er aan te koppelen.
Ik ben er niet mee opgegroeid, maar in delen van Amsterdam is het tegenwoordig wel gangbaar. Mijn kinderen kennen het wel van kleins af aan, ook met op school de lampionnen knutselen en liedjes leren en voor de kleuters "proeflopen" op school langs de klassen.
Waar ik nu woon schijnt het normaal echt een feestavond te zijn met versierde voortuinen en borrelende volwassenen bij de vuurkorf terwijl de kinderen met hun lampionnen lopen..maar nog niet meegemaakt dus...jammer..was er wel lekker weer voor dit jaar.
donderdag 12 november 2020 om 09:46
Vier mensen om en om daten. Ik vind het knap, ik zou het ook niet kunnen denk ik. Hopelijk zit de juiste erbij!Attraverso schreef: ↑12-11-2020 08:194 verschillende. Met de laatste ga ik zondag weer wandelen. We matchen enkele jaren geleden al eens maar toen kwam er niet echt een gesprek op gang. Om die reden swipete ik hem sindsdien links en eergisteren besloot ik het toch nog eens te wagen... Hij is maar even groot als ik en hoe oppervlakkig dat ook klinkt... Ik vind dat wel een dingetje. Draag vaak jurken en ik vind dat daar hakken onder horen.
Maar eergisteren openden hij het gesprek meteen en dat liep heel leuk. Wonen maar 10 min rijden van elkaar dus gisteren al afgesproken. 2,5u gewandeld. Dat babbelen ging uitzonderlijk vlot en makkelijk, hij praat vol enthousiasme, hebben veel dezelfde interesses en hij is de eerste van de 4 die ik in real life aantrekkelijk vind en graag terug zie. Als je me vraagt waar ik uiterlijk op val zeg ik groot, breed, donker haar. Hij voldoet als enige van de 4 aan niets van dat alles maar toch spraken zijn foto's en tekst me aan.
donderdag 12 november 2020 om 10:08
Ja precies, het zal nog wel even tijd nodig hebben. Ja volgens mij ook! Gebruik het ook niet meer, maar dit was toevallig mijn eerste match.Attraverso schreef: ↑12-11-2020 08:03Afleiding is inderdaad erg belangrijk. Normaal dat het steekt, heeft tijd nodig.
Jij bent hier de eerste met een fb date geloof ik! Je staat er in zoals ik blijkbaar, eerste insteek is een gezellige ontmoeting en of er meer in zit zien we later wel. Heel relaxed.
Ja zo sta ik er nu ook in. En als het niks is hebben we in ieder geval een leuke middag/avond gehad. Benieuwd naar jouw vervolgdate.
Sabbieh, er zit wel een vervolgdate in denk ik. Niet over gehad maar hij kwam wel enthousiast over.
Tom, hier wordt geen Sint Maarten gevierd (nu wonen er sowieso weinig kinderen in mijn buurt). Maar fijn dat het toch geslaagd was.
donderdag 12 november 2020 om 10:57
Ik date geen 4 mensen om en om. Ik ben de laatste tijd met 4 mensen 1 keer met respecteren van corona maatregelen en dus afstand gaan wandelen. Bij de eerste 3 had ik niet zo veel zin in een vervolgdate. Met deze wel en dus plan ik voorlopig uiteraard geen wandeldates met iemand anders.
donderdag 12 november 2020 om 11:04
Ik woon hartstikke in de RandstadSabbieehhhh schreef: ↑11-11-2020 07:29Dat zou pas gezellig zijn! Maar heb het idee dat jij niet echt in de randstad woont? Of doe ik nu een heel verkeerde aanname?
donderdag 12 november 2020 om 11:05
Geeft niks. Je hebt iig een leuk uitje gehad. Ik vind wandelen juist minder statisch dan in een kroeg. Waar je tegenover elkaar zit en er geen escape mogelijk is. Als je wandelt kun je het hebben over wat je ziet, vertellen over de omgeving als het een thuiswedstrijd is. Heel luchtig.LaFolie schreef: ↑10-11-2020 21:26Hee Sabbieh wat leuk! En onverwacht inderdaad. Geniet ervan!
Date hier was gezellig maar meer niet. Voelde niet die aantrekkingskracht dus helaas. Vind het ook wel een lastige setting hoor, zo koffietje halen en een beetje over de grachten slenteren. Liever doorzakken met rode wijn haha.
donderdag 12 november 2020 om 11:06
Lekker vooruitzicht! Ik date niet, dus ik denk dat je iemand anders bedoelde.Hyphen schreef: ↑11-11-2020 22:08Hee Sabbiehh wat leuk dat jij ook zo verliefd bent ! Heerlijk gevoel hè! Top dat hij zo lekker dichtbij woont. Als ik en mijn lief dichterbij woonde zouden we elkaar ook zo vaak zien (en geen kinderen in huis).
Ik tel intussen de dagen af naar ons volgende weekend![]()