Oh wat wordt ie leuk!

11-05-2009 15:05 35 berichten
Mijn oudste is nu net 15 geworden. De afgelopen jaren zaten we in de 'boeien' en 'lekker belangerijk' en 'de wereld draait om mij' fase met hem. Oke, hij deed het goed op school, maar verder was eigenlijk alles wat zijn pa en ik met hem willen delen voornamelijk heel erg stom e.d.

Vandaag echter zag ik die hele andere kant van hem. Ik heb net te horen gekregen dat een vergadering naar later op de dag geplaatst wordt. Bummer. Kortom ik kan hier pas om 1800 weg waardoor ik pas laat thuis ben. En mijn man heeft dienst en kan dus niet weg.

Direct het KDV gebeld omdat de jongste daar zit. Dat was gelukkig geen probleem, ik mocht hem wat later komen halen. Daarna mijn oudste gesmst. Dat hij wel wat geld uit het potje mocht pakken om voor deze ene keer patatjes te gaan eten met zijn broertjes en zusje.

Krijg ik net een email van hem.

"Mam, ik ben al thuis want 't laatste uur viel uit. Als jij nou het KDV belt dan haal ik samen met [naam broertje van 9], [naam broertje van 3] wel op.[naam zus van 13] is huiswerk aan het maken. Dan ga ik wel even naar de supermarkt en dan haal ik wel kip met kerrie en doperwtjes want daar hebben we trek in. Als jij dan belt als je d'r bijna belt dan ga ik alvast koken."

En ik ben zo trots...zucht. Het wordt vast een enorm leuke vent! Dat weet ik zeker
Alle reacties Link kopieren
Wat een schat!!

(zou een boek gaan schrijven over hoe je de opvoeding heb aangepakt, van zulke jongens kunnen we er meer gebruiken )
Leuk om te lezen!
He wat lief, kan me voorstellen dat je daar heel blij van wordt.
Cum non tum age
Ahhhh leuk joh!!!
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
aaaaaaahhhhh dat is zoooo schattig...daar word je blij van
wauw, smelt....droomt intussen weg dat over 12 jaar mijn zoon ook zo wordt....
koffie, zwart graag...
Awww wat een schatje!
Het geeft weer een beetje hoop dat het uiteindelijk allemaal weer goed komt na de pubertijd. Mijn dochter van 13 zit er nu net tot over haar oren in en soms wil ik ze echt wel eens achter het behang plakken. Alles, maar dan ook alles is stom, belachelijk en 'ik mag hier ook nooit eens wat'. Grote bekken bij het leven. Ongelovelijk brutaal. En dan die ogen die wegdraaien op zo'n 'manier' als je wat zegt.... aaarghhh.

En dan te bedenken dat ik er nog twee hierna in de pubertijd ga krijgen.

Zo heel nu en dan is die pubertijd ook meer dan dat wij tweetjes (pa in ik) voornamelijk stom zijn, belachelijk doen en vast nooit jong zijn geweest. Ik hou me daar maar aan vast ;)
Zo één wil ik er ook .
Wat lief!
wat ik ook heel mooi vind aan je post, is dat je op deze manier je zoon zo waardeert! het leuke van pubers wordt soms zo vanzelfsprekend gevonden, terwijl er voortdurend wordt gevit op wat er niet goed is.
Misschien juist omdat het zo weinig gebeurt waardeer ik het enorm. Soms is het ook totaal niet leuk. Maar de topics over 'kinderen' hier gaan voornamelijk over heel kleine kindjes. Die heb ik ook, maar die andere drie zijn al een stuk ouder. Er wordt niet zo heel veel over geschreven hier.

Natuurlijk hier merendeel de puber-ouder discussie: Dochter die naar een 'frisfeest' gaat in kleding waarvan pa iets heeft "zo ga jij NIET de deur uit dame" waarop het spreekwoordelijke gegil, de trap op naar boven stampen, met deuren smijten en hartverscheurend de dramaqueen uithangen omdat ze beter in een klooster zou kunnen wonen dan bij ons. Want... iedereen mag zo daarheen van hun ouders en zij mag nooit wat.

Iets goedbedoeld zeggen en dan die wegdraaiende ogen en de opmerkingen "waar bemoei je je mee" en "je moet niet zo zeiken". En soms voelt het echt alsof je te veel bent in het leven van je puberkinderen. Alsof ze je echt niet meer willen tenzij ze iets van je nodig hebben (voornamelijk iets in de vorm van geld, nieuwe kleren of ergens heen willen gaan...)
Wat lief!!
Perfectionisme is niet perfect...
Je hebt hem toch wel terug gesmst dat ie een kanjer is he?

Leuk, als zoiets uit zo'n knul zelf komt!
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Mijn broertje van dezelfde leeftijd is ook zo. Hij is echt zo'n schatje . Ik weet van een aantal meiden dat ze hem wel erg leuk vinden, juist omdat het niet zo'n macho is denk ik, alleen hij vind ze nog niet echt interessant. Komt nog wel
Het duurt even, maar eindelijk rendement van jarenlang bloed zweet en tranen. Leuk dat hij zo reageert!!! Kan me voorstellen dat je trots op hem bent
smelt.... ik kan alleen maar hopen dat mijn zoontje over 14,5 jaar ook zo is! Ik kan me zo voorstellen dat je heel gelukkig wordt van zulke mailtjes! helemaal leuk zo`n begin van de week!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
quote:Poezewoes schreef op 11 mei 2009 @ 15:46:

Je hebt hem toch wel terug gesmst dat ie een kanjer is he?

Leuk, als zoiets uit zo'n knul zelf komt!Uiteraard! Heb 'm gemeld dat hij mijn held van de dag is ;)
Lief dit *snif*
quote:Suzeli schreef op 11 mei 2009 @ 15:07:

(zou een boek gaan schrijven over hoe je de opvoeding heb aangepakt, van zulke jongens kunnen we er meer gebruiken )

hahahaha!

Leuk positief berichtje Oriane!
Je moet hem dit topic laten lezen!
Ooooooooow dus het komt goed? Met 15 jaar zeg je? Die van mij wordt over een paar maanden 15... *kijkt reikhalzend uit*
Hoe doe je dat, zo'n leuke jongen krijgen/maken? Die van mij is 1,5...en kan me bij wijze van spreken nu al druk maken over de puberteit....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven