per direct op straat gezet door kinderdagverblijf!

11-05-2009 14:09 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
let op hier volgt een ongelooflijk verhaal:

half april melde ons kdv dat ze bijna een week dichtgingen (30 april, 1,4 en 5 mei). Ik had speciaal gevraadg of mijn oudste nog mocht blijven tot 5 mei (want eind april 4 geworden, maar schoolvakantie), dis was geen probleem. Nu gingen ze opeens bijna een week dicht. Ik heb gebeld en kreeg als antwoord dat ik de enige was die erover klaagde en dat als ik zo boos was, dat ik dan maar een klacht moest indienen bij de landelijke klachtencommissie.Heb ik niet gedaan, maar het vertrouwen in de bedrijfsvoering was natuurlijk wel aangetast. Zeker omdat de antwooord-toon van de directrice zo was, dat ik gewoon niet moest zeuren....

Op de gang bij het brengen werd ik aangesproken door andere ouders over deze onverwachte sluitingsactie en heb ik ook kenbaar gemaakt dat ik het schadalig vindt.

Een week later hoorde ik via via dat de leidster waar wij het meeste mee hebben op staande voet ontslagen is vanwege onenigheid met de directrice. Dit was voor ons de reden om op te zeggen (gelukkig hebben we een andere oplossing kunnen vinden per juli).

Op mijn opzeggings kwam dit weekend de reactie dat de opvang per HEDEN wordt stopgezet omdat ik de bedrijfsvoering in gevaar had gebracht.....Lekker dat lees je dan dus zondags in je mail! Ik heb meteen gebeld en kreeg als reactie dat mevrouw er 'geen zin meer in had'. Ze had al veel te veel energie in ons gestoken. Wat echt de deur dicht deed was dat ze zei 'straks valt zoon per ongeluk en dan ga je ons nog aanklagen dat we het expres hebben gedaan, want zo'n ouder lijk je me wel!' Afijn nu hebben we dus geen opvang en ze wil ook niet het hele maand mei terugbetalen, maar 2/3, terwijl we maar 1 dag hebben afgenomen vanwege de sluiting van 4 en 5 mei. Ik heb al een klacht ingediend bij de landelijke klachtencommissie. Hebben jullie verder nog tips? Ik denk in ieder geval aan het inschakelen van de rechtsbijstandverzekering voor die 1/3 maand die ze niet terug wil betalen. Maar eigelijk wil ik het ook gewoon van de toren blazen, en andere ouders waarschuwen, want dit kan toch zomaar niet. Ik ben echt heel boos, buiten dat we echt een probleem hebben met de opvang is het ook gewoon zo onrechtvaardig! Ik wordt afgeschilderd als een lastig wijf en dat ik de boel zou hebben opgestookt, maar dat is echt niet het geval. Ik ben gewoon kritisch geweest en dat mag kennelijk niet want dan breng je de bedrijfsvoering in gevaar.....
Volgens mij doe je twee goede dingen: je hebt de klachtencommissie ingeschakeld en je gaat de rechtsbijstand nog inschakelen. Zij kunnen inderdaad voor je uitzoeken wat je rechten zijn in deze. Succes!
Lezen is ook een kunst Liv!
.
.
Oeps, overheen gelezen
.
quote:qwertu schreef op 11 mei 2009 @ 14:35:

Moeten dagen waarop het kdv dicht is niet ook gewoon in je contract staan trouwens? Je komt opvang overeen voor bepaalde dagen en zij kunnen niet zomaar eenzijdig besluiten die opvang op bepaalde dagen opeens niet te leveren. Het lijkt me niet meer dan normaal en terecht dat je daar een punt van maakt.Er is een aantal dagen dat een KDV dicht mag zijn, ivm feestdagen en bijvoorbeeld trainingen maar dit moet wel aan het begin van het jaar doorgegeven worden zodat ouders tijd genoeg hebben om maatregelen te treffen.
Het is zeker een klein kdv van een privépersoon? Heb daar zelf ook een slechte ervaring mee, gelukkig niet zo ernstig als die van jou. Ik ga zelf niet voor een kdv dat zo afhankelijk is van de grillen van een enkeling. Heel veel succes en inderdaad klacht indienen heel goed en er zeker, met rechtshulp, meer werk van maken en de andere ouders inlichten.
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Wat een verhaal zeg!

Q, ik wist niet dat dat in contract moet staan. Bij ons geven ze af en toe een nieuwsbrief, schijnt. Wij krijgen hem nooit. Heb expliciet gevraagd of ze op 1 mei open waren. Nee, dan zijn we dicht.

Dus vriend op 1 mei thuis met de kinderen. Waren ze dus gewoon open!
.
.
Vriend baalde behoorlijk: was eigenlijk zn studiedag en binnenkort tentamen. Toen ik hoorde dat ze wél open waren, heb ik direct gebeld, en het was alleen maar: hihi, ja we zijn open, hihi zeker verkeerd begrepen. Ja, hihi, vervelend voor je vriend, hihi.

Is natuurlijk hun woord tegen dat van mij, maar wat ik ook schokkend vond: kennelijk vonden ze het niet raar dat er twee kinderen niet kwamen, zonder wat te laten horen. ("Ja, we bellen pas de tweede dag en ja, veel ouders vergeten te bellen, is ook zo'n gekke dag vandaag". Eeeeeeh, ik vind dit heel raar. Het moet toch opvallen dat als ouders ALTIJD bellen als hun nageslacht niet komt, ze nooit zonder opgaaf van reden wegblijven, dat díe kinderen er niet zijn?)
.
Er zijn wel meer dingen daar die me irriteren, maar ja.... Ze zijn zo lief voor mn kinderen en de oudste vindt het daar zo leuk. (Maar toch zou het wel handig zijn dat als je essentiele vragen hebt, je niet hoeft te wachten tot er een leidster is die fatsoenlijk Nederlands spreekt.)
@TO, ik vind het idd een raar verhaal, maar ook eentje met twee kanten. ik kan namelijk niet geloven dat ze een ouder die alleen maar te kennen geeft (op een boze manier) het niet eens te zijn met de openingstijden er zonder pardon uitzetten.
Ja, Rosie het is toch echt zo. Ik heb een baan waarin ik zelf heel integer ben en moet zijn, ik ben zelden boos. Echt dit soort conflicten is niks voor mij, op mijn werk konden ze het vanmorgen ook niet geloven....jij...boos? Maar deze dame is 24 (een indrukwekkend grote boze surinaamse) en denkt dat ze alles kan maken. KOmt bij uitje bijv. een uur te laat met haar eigen kindje, alle kinderen zitten te wachten in de bus. Bepaalt op eigen houtje dat zoon niet meer uit een tuitbeker te drinken krijgt (waardoor hij dus niet drinkt de hele dag en bij thuiskomst enorme dorst heeft), ze ontslaat de beste leidsters (al 2x), heeft een puinhoop van een administratie. Kaffert leidsters uit omdat ze niet exact haar programma volgen .....need I go on? Ik zou haar graag even met naam en toenaam noemen hier, maar dan ga ik me tot haar niveau verlagen, dus dat doe ik niet. Ik woon in Noord Holland, ten noorden van A´dam, dus mocht je denken heee, dat lijkt wel mijn directrice....let me know!
Het lijkt wel alsof ze dacht heeee, jij zegt op....dan zeg ik even lekker wat eerder op. Net als vroeger met je vriendjes op je 13e. Het net even eerder uitmaken dan hij.....
Toen ik laatst problemen had met het KDV ben ik eens gaan googlen en kwam uit bij de gemeente, afdeling welzijn uit mijn hoofd. KDV's worden eens in de zoveel tijd bezocht, bekeken, gekeurd, zoiets. Ik heb naast een officiële klacht ook de 'verantwoordelijke' ambtenaar ingeseind en mijn zorg bij haar neergelegd. Was een totaal ander geval, maar goed, als je je afvraagt waar je aan de bel moet trekken....evt. kun je het verhaal uit je openingspost naar de lokale krant sturen als ingezonden brief? Pas wel op dat je er niet teveel energie insteekt om anderen te waarschuwen, anders ben jij straks nog de spreekwoordelijke gebeten hond.
.
Staat er ook met een vraagteken, ik zou het ook niet doen, maar het is wel een manier om meer mensen te 'waarschuwen', al haal je je waarschijnlijk meer op je nek dan je lief is (vandaar ook de 'pas op voor teveel energie')
Wat een toestand zeg, kan me voorstellen dat je woedend bent. Denk dat het goed is om de oudercommissie hiervan op de hoogte te stellen want zij adviseren gevraagd en ongevraagd de organisatie. Ik ben zelf voorzitter van de OC van een kinderopvang organisatie en zou het willen horen wanneer ouders problemen hebben met de organisatie.

De gemeente kan je wel inlichten maar zij hebben niet veel invloed (zeg maar gerust: geen invloed) op hoe een kinderopvang organisatie om gaat met klanten. De GGD voert inspecties uit op gebied van hygiëne, kinder aantal, pedagogisch beleid etc. Voor de rest is een kinderopvang organisatie een commerciële club waar je als gemeente, buiten de wettelijk verplichte inspecties, geen invloed op hebt.

Hoe weet ik dat: juist, ik werk bij de gemeente en hou me o.a. bezig met kinderopvang.

Dus advies: licht de oudercommissie in, eventueel kan je te rade gaan bij BOINK (belangenvereniging van ouders met kinderen in de kinderopvang en psz) http://www.boink.info/

en dien een officiële klacht in dmv een aangetekende brief.

Eventueel kan je ook de rechtsbijstand inschakelen i.v.m. het geld wat je nog tegoed hebt.

Een ingezonden brief zou ik niet direct doen want dan kunnen ze jou op hun beurt aanklagen wegens laster/smaad. En daar zit je ook niet direct op te wachten...

Sterkte!
O, dat idee van de de lokale krant vind ik ook wel wat. Zouden ze dat publiceren? Het is natuurlijk wel een klaagzang van 1 persoon (ik dus) en veel mensen zullen denken dat het wel aan mij zou liggen.....
quote:Inad schreef op 11 mei 2009 @ 14:42:

Het is zeker een klein kdv van een privépersoon? Heb daar zelf ook een slechte ervaring mee, gelukkig niet zo ernstig als die van jou. Ik ga zelf niet voor een kdv dat zo afhankelijk is van de grillen van een enkeling. Heel veel succes en inderdaad klacht indienen heel goed en er zeker, met rechtshulp, meer werk van maken en de andere ouders inlichten.Kan ook heel goed gaan hoor! Wij zijn bij zo'n klein kdv en zeer tevreden! Ze zijn ook nooit gesloten wegens studiedagen ofzo. Alleen de officiele feestdagen, voorderest niet. Dus ook gewoon tussen kerst en oud en nieuw en 1 mei etc gewoon open.
quote:fleurtje schreef op 11 mei 2009 @ 15:02:

Er zijn wel meer dingen daar die me irriteren, maar ja.... Ze zijn zo lief voor mn kinderen en de oudste vindt het daar zo leuk. (Maar toch zou het wel handig zijn dat als je essentiele vragen hebt, je niet hoeft te wachten tot er een leidster is die fatsoenlijk Nederlands spreekt.)Sorry maar de leidsters spreken niet goed nederlands? En zij zijn mede verantwoordelijk voor de taalontwikkeling van jouw kinderen? Want zo zie ik het wel namelijk. Jouw kinderen zijn daar een x aantal dagen in de week en vangen dan dus de taal op die daar gesproken wordt. Zou ik mijn kinderen persoonlijk niet heen brengen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven