Bewust kindvrij sinds 2010, deel 26

zaterdag 14 november 2020 om 20:51
verschrikkelijk inderdaad, vrouw heeft 2 zusjes met kids en die hebben weinig echte quality time met de partner alleen. 1x per jaar gaan ze eens uit eten of een weekendje weg met zijn 2.... 1x keer!aardbei35 schreef: ↑14-11-2020 20:47Ik weet niet of je een wijndrinker bent maar anders een virtueel glas![]()
Nu keuzestress: tijdschriften lezen, boek lezen, muziek luisteren, verder met serie op Netflix, film kijken, maskertje nemen...?![]()
Moet je nagaan als je ook nog rekening met schema van kleine kinderen zou moeten houden![]()
![]()
![]()
is vast niet de norm maar wel indicatief hoe het gaat, en maar klagen dat het allemaal zo zwaar is met 2 kleine kids.. dan denken wij: maar dat was toch van de voren ook wel bekend? er zijn toch boeken en artikelen hierover geschreven.
och ja.. boeken, die leest niemand aan die kant van de familie

zaterdag 14 november 2020 om 20:53
mag jij wel zo van het leven genieten aardbei35? waarom plant jij je niet voort? wat is dit voor recalcitrant gedrag?aardbei35 schreef: ↑14-11-2020 20:48Ah kijk, klinkt goed! Ik wil best virtueel onder de forummers hier in dit draadje de fles rosé leegschenken (pas 1 glas uit)
Uitbuiken na de maaltijd met een wijntje, zondagochtend uitslapen. Rondje rennen, 's middags naar een vriendin toe. Heerlijk.
Ik hoor mensen met kinderen uit mijn omgeving vaak klagen over gebroken nachten en vroeg op moeten omdat de kinderen om half 6 's ochtends wakker zijn![]()
hahahahaha

zaterdag 14 november 2020 om 21:11
Euh... heb je even?RickDalton schreef: ↑14-11-2020 20:53mag jij wel zo van het leven genieten aardbei35? waarom plant jij je niet voort? wat is dit voor recalcitrant gedrag?
hahahahaha![]()

- ik wil zelf mijn vrije tijd in kunnen delen. Gaan we zoals vanavond lezen, Netflixen, muziek luisteren, forummen? Kortom: ik wil kunnen doen waar ik behoefte aan heb;
- geen rammelende eierstokken, nooit gehad;
- ik wil niet dat mijn leven wordt gedicteerd door de behoeftes van een kind;
- ik wil geen rekening houden met allerlei zaken die met een kind te maken hebben (school, vriendjes, clubjes, sport, verjaardagen etc.);
- ik wil graag zelf kiezen waar ik mijn geld aan uitgeef;
- ik wil graag weg kunnen als ik daar zin in heb;
- ik wil uren kunnen socializen als iemand me dat voorstelt zonder tijdsdruk of een oppas te moeten regelen;
- ik wil niet gemiddeld zijn;
- ik kan niet tegen het gejank, drammen, koppige gedrag van jonge kinderen;
- ik vind vanaf jongs af aan dat mijn voortplanting niets aan de wereld toe zou voegen. Ik heb geen kind nodig om mijn bestaan te kunnen valideren;
- de wereld is in mijn beleving al overbevolkt
- enzovoort

En proost!

Lijkt me btw niks om als je een relatie hebt dat al je tijd door je kids en hun behoeftes worden gedomineerd. Ja, dan groei je vanzelf wel een beetje uit elkaar maar ik denk dat die stellen bij elkaar blijven vanwege... de kids. Ik snap wel dat je op voorhand nooit alles helemaal van een bepaalde keuze kunt overzien, maar gebroken nachten... Ja, dat is nu eenmaal zo de eerste 10 jaar van het leven van je kind. Dat zijn dingen die je volgens mij echt wel kunt nagaan van tevoren.
zaterdag 14 november 2020 om 21:46
Proost!aardbei35 schreef: ↑14-11-2020 21:11Euh... heb je even?![]()
- ik wil zelf mijn vrije tijd in kunnen delen. Gaan we zoals vanavond lezen, Netflixen, muziek luisteren, forummen? Kortom: ik wil kunnen doen waar ik behoefte aan heb;
- ik wil geen rekening houden met allerlei zaken die met een kind te maken hebben (school, vriendjes, clubjes, sport, verjaardagen etc.);
- ik wil uren kunnen socializen als iemand me dat voorstelt zonder tijdsdruk of een oppas te moeten regelen;
- ik vind vanaf jongs af aan dat mijn voortplanting niets aan de wereld toe zou voegen. Ik heb geen kind nodig om mijn bestaan te kunnen valideren;
- enzovoort![]()
En proost!![]()
Lijkt me btw niks om als je een relatie hebt dat al je tijd door je kids en hun behoeftes worden gedomineerd. Ja, dan groei je vanzelf wel een beetje uit elkaar maar ik denk dat die stellen bij elkaar blijven vanwege... de kids. Ik snap wel dat je op voorhand nooit alles helemaal van een bepaalde keuze kunt overzien, maar gebroken nachten... Ja, dat is nu eenmaal zo de eerste 10 jaar van het leven van je kind. Dat zijn dingen die je volgens mij echt wel kunt nagaan van tevoren.

zaterdag 14 november 2020 om 22:17
zaterdag 14 november 2020 om 22:33
@ Skadí: Ja, daar zeg je zowat. Nog niet eens aan toegekomen daar óók bij stil te staan. Wat als je uitscheurt?

@ Pompoenschip:

zaterdag 14 november 2020 om 22:36
Lijkt mij ook echt horror. En wat je er aan kunt overhouden. Incontinentie, totaalruptuur. Natuurlijk zijn die in de minderheid, maar je zult maar de pech hebben dat het jou overkomt.
zondag 15 november 2020 om 09:11
hear hear!aardbei35 schreef: ↑14-11-2020 21:11Euh... heb je even?![]()
- enzovoort![]()
En proost!![]()

Goedemorgen! lekker dagje voor de boeg. kop koffie en ontbijtje met croissantjes. straks nog even door het bos wandelen en langzamerhand het huisje weer bewoonbaar maken voor de volgende bezoekers

wat een aanrader deze locatie, de totale rust en afwezigheid van mensen, heerijk! we hebben dit via natuurhuisje.nl geregeld dus wellicht interessant voor de rest?
zitten nu al plannen te maken voor ons volgende weekendje weg

fijne zondag!
zondag 15 november 2020 om 12:20
Klinkt als een relaxte zondag(ochtend). Leuke tip trouwens!RickDalton schreef: ↑15-11-2020 09:11hear hear!![]()
Goedemorgen! lekker dagje voor de boeg. kop koffie en ontbijtje met croissantjes. straks nog even door het bos wandelen en langzamerhand het huisje weer bewoonbaar maken voor de volgende bezoekers![]()
wat een aanrader deze locatie, de totale rust en afwezigheid van mensen, heerijk! we hebben dit via natuurhuisje.nl geregeld dus wellicht interessant voor de rest?
zitten nu al plannen te maken voor ons volgende weekendje weg![]()
fijne zondag!
Ik denk dat ik even weg moet blijven uit dat topic "kinderwens in de wacht." Wat kunnen sommige forummers toch beneden niveau discussiëren. Prima als je het oneens bent met elkaar, dat hoort erbij. Soms is het agree to disagree. Uit onmacht gaan sommige mensen er dan zaken (autisme, kinderhaters dat soort opmerkingen) bij betrekken die niets met het onderwerp te maken hebben.
aardbei35 wijzigde dit bericht op 15-11-2020 12:26
2.35% gewijzigd
zondag 15 november 2020 om 12:29
AeonOfWinter schreef: ↑15-11-2020 12:23Ik ben vandaag aan het godveren tegen de tv (F1), straks nog moto3, 2 en GP. Wijntje erbij straks, helemaal goed.
godveren? was da?

zondag 15 november 2020 om 13:23
Ik had even gekeken op dat topic en ik zag jouw naam voorbij komen inderdaad. Dat stukje van kinderhaters en autisten heb ik even gemist, maar ik heb ook alleen even snel gekeken. Niet echt een topic voor mij om in te reageren. Bepaalde mensen zeggen dat soort dingen graag over andere mensen heb ik het idee. Wellicht voelen zij zich dan beter dan een ander of hebben ze een dergelijk oordeel nodig om te begrijpen waarom iemand een andere keus maakt.aardbei35 schreef: ↑15-11-2020 12:20Ik denk dat ik even weg moet blijven uit dat topic "kinderwens in de wacht." Wat kunnen sommige forummers toch beneden niveau discussiëren. Prima als je het oneens bent met elkaar, dat hoort erbij. Soms is het agree to disagree. Uit onmacht gaan sommige mensen er dan zaken (autisme, kinderhaters dat soort opmerkingen) bij betrekken die niets met het onderwerp te maken hebben.
Emboldened by the flame of ambition
zondag 15 november 2020 om 13:37
Een vriendin van mij vertelde dit en ze schaamde zich er wel voor, maar het personeel was heel lief geweest. Pas toen ik zei, oh ja, dat is heel normaal hoor (want gelezen/gehoord). Had zij echt zoiets van... en waarom verteld niemand mij dit? Of had ik dit kunnen lezen? Als jij dit zelfs weet!Sjaantje37 schreef: ↑15-11-2020 09:12Bevallen is niet charmant, toen ik vernam dat er ook vaak poep mee komt was ik ineens erg blij met mijn keizersnede.
Misschien wordt er bij vrouwen onderling te weinig gesproken over dit soort dingen. Net als bijvoorbeeld borstvoeding. Een collega vertelde dat ze heel verdrietig was omdat het eerst niet lukte, pas later kreeg ze te horen, Oh dat is normaal hoor, dat duurt soms even voor het op gang komt. Echt?!
Gewoon sneu, want die moeders worden er vaak wel onzeker van, terwijl het dus allemaal heel normaal is.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
zondag 15 november 2020 om 15:46
Oh die bevalling, dat zou ik geen ramp vinden.
En wat poep, bloed of slijm zooi tussendoor.. who cares. Dat je baby gezond ter wereld komt is dan echt het belangrijkste dus zo'n bevalling zou in nog wel aankunnen.
Die 18 jaar daarna daarentegen...
Nope nope nope.
Sluit me volledig aan bij de lijst van aardbei
En wat poep, bloed of slijm zooi tussendoor.. who cares. Dat je baby gezond ter wereld komt is dan echt het belangrijkste dus zo'n bevalling zou in nog wel aankunnen.
Die 18 jaar daarna daarentegen...

Nope nope nope.
Sluit me volledig aan bij de lijst van aardbei

zondag 15 november 2020 om 16:05
Bevallen heeft me altijd vreselijk geleken. Toen ik nog een tiener was dacht ik altijd dat het iets was wat ik nu eenmaal zou moeten doorstaan.
Totdat ik besefte dat het niet hoeft. Heerlijk besef. Ik hoef niet te bevallen. Ik hoef geen kinderen te krijgen.
Rick, die website ken ik wel. In welke regio had jij een huisje? Ik zoek nog iets voor een weekendje weg.
En ik ga dat topic over die drammende vrouw maar eens lezen, ben wel benieuwd nav de opmerking van aardbeitje hier.
Totdat ik besefte dat het niet hoeft. Heerlijk besef. Ik hoef niet te bevallen. Ik hoef geen kinderen te krijgen.
Rick, die website ken ik wel. In welke regio had jij een huisje? Ik zoek nog iets voor een weekendje weg.
En ik ga dat topic over die drammende vrouw maar eens lezen, ben wel benieuwd nav de opmerking van aardbeitje hier.
zondag 15 november 2020 om 17:11
Jij kunt je niet inleven in een ander. Er zijn vrouwen met verdriet omdat ze nooit moeder geworden zijn.bluewaterrr schreef: ↑14-11-2020 18:30Wat mij vooral triggert is inderdaad het gedram van degene die een kind wil. En ik vind het zo triest dat er mannen zijn die dan uiteindelijk overstag gaan, puur omdat ze hun vriendin/vrouw niet kwijt willen of alleen omdat zij het zo graag wil. Genoeg dingen die je voor je partner best kunt doen omdat zij dat zo graag wil, maar een kind krijgen valt daar wat mij betreft echt niet onder. Dat is zo ingrijpend en bepalend voor de rest van je leven. En natuurlijk is een man die erin meegaat er nog altijd zelf bij, maar ik vind het gewoon emotionele chantage om zo te pushen. Voor het kind is het trouwens ook wel zo fijn als het door beide ouders echt gewenst was.
Nee, ik snap daar zelf ook geen hol van want ik ben zo niet. Maar ik weet dat het bestaat, en hun verdriet mag ook erkend worden. En als een vrouw zichzelf een dergelijk verdriet kán besparen, dan moet ze dat zeker doen!
Mijn wens of de jouwe om geen kinderen te krijgen, is niet belangrijker dan de wens van een ander om ze wél te krijgen.
zondag 15 november 2020 om 17:13
Ik haat het egoistische manvolk.redbulletje schreef: ↑14-11-2020 18:33Voor een bewust kindvrije kom je altijd wel enorm hatend uit de hoek naar het manvolk wat niet ala minute wil voortplanten zeg!
Ze ontzeggen een vrouw een kind, en als het voor haar te laat is, gaan ze zelf lekker alsnog kinderen krijgen met een veel jongere vrouw. Ik vind dat zo laag en zo misselijk!
Ik zie een vrouw die jaren geduldig gewacht heeft en nu onder druk wordt gezet door haar biologische klok. Als zij zeker zou weten dat ze op haar 35e nog net zo gemakkelijk kinderen zou krijgen als nu, dan zou ze er nu niet zo op aandringen. Dat jullie dat niet snappen!bluewaterrr schreef: ↑14-11-2020 18:34Nope, ik zie alleen een vrouw die perse een kind moet en NU wil weten wanneer hij haar dat gaat geven en alle tegenargumenten van de man opzij schuift als onbelangrijk (alsof hij überhaupt argumenten nodig heeft om er nog niet aan toe te zijn!).
Hij had het allang geleden met haar uitgemaakt moeten hebben omdat hij geen kinderen wil met haar. Maar ja, zij zorgt voor onderdak en voor 80% van alle onkosten die ze maken. En daar is ze wel goed voor.
iones wijzigde dit bericht op 15-11-2020 17:28
9.43% gewijzigd
zondag 15 november 2020 om 17:24
Deels eens met Iones. Behalve dat zij misschien zelf ook beter had moeten weten dan een jongere, nog studerende, onvolwassen, onzelfstandige en niet al te stabiele manspersoon in huis te nemen en dan te bedenken dat dat een geschikte vader zal zijn. Dus ja, hij is wellicht een egoïstische lamstraal, maar zij kan dat ook zelf opmerken en haar conclusies trekken.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
zondag 15 november 2020 om 17:27
Ik kom ook weer eens langswaaien.
Wat mij daaraan ook zo opvalt is dat een man van 27 blijkbaar nog als een soort jochie/studentikoze tiener gezien wordt en daarmee ergens ook wel ontzien wordt, terwijl bij een vrouw van die leeftijd altijd wordt gehamerd op haar verantwoordelijkheid en volwassen leeftijd. Volgens mij worden vrouwen wat dat betreft echter veel vaker op dingen afgerekend dan mannen.
Wat mij daaraan ook zo opvalt is dat een man van 27 blijkbaar nog als een soort jochie/studentikoze tiener gezien wordt en daarmee ergens ook wel ontzien wordt, terwijl bij een vrouw van die leeftijd altijd wordt gehamerd op haar verantwoordelijkheid en volwassen leeftijd. Volgens mij worden vrouwen wat dat betreft echter veel vaker op dingen afgerekend dan mannen.

zondag 15 november 2020 om 17:28
Waarom hou je die man verantwoordelijk? Het is die TO die haar leven drastisch en voorgoed wil veranderen op korte termijn. Zij is het dus die een punt achter de relatie moet zetten als ze vaart wil maken met de voortplanting. Hij heeft zijn korte termijn toekomst duidelijk gemaakt en dat is eerst schulden aflossen en reizen. Dat dat niet binnen 2 jaar geregeld is lijkt me duidelijk en daar kan de TO dan haar conclusie uit trekken.iones schreef: ↑15-11-2020 17:13Ik haat het egoistische manvolk.
Ze ontzetten een vrouw een kind, en als het voor haar te laat is, gaan ze zelf lekker alsnog kinderen krijgen met een veel jongere vrouw. Ik vind dat zo laag en zo misselijk!
Ik zie een vrouw die jaren geduldig gewacht heeft en nu onder druk wordt gezet door haar biologische klok. Als zij zeker zou weten dat ze op haar 35e nog net zo gemakkelijk kinderen zou krijgen als nu, dan zou ze er nu niet zo op aandringen. Dat jullie dat niet snappen!
Hij had het allang geleden met haar uitgemaakt moeten hebben omdat hij geen kinderen wil met haar. Maar ja, zij zorgt voor onderdak en voor 80% van alle onkosten die ze maken. En daar is ze wel goed voor.
zondag 15 november 2020 om 17:30
Vrouwen wordt wel vaak verweten als ze eerst carriere willen maken en dan pas laat aan kinderen willen beginnen. Omdat hun biologische klok doortikt en niet op hun andere wensen wil wachten.Timetraveler schreef: ↑15-11-2020 17:27Ik kom ook weer eens langswaaien.
Deze twee mensen waren beter niet verliefd op elkaar geworden destijds. Maar ja, verliefd worden is een kwestie van chemie, en daar heb je zelf geen fluit over te vertellen.
zondag 15 november 2020 om 17:31
Hij had haar van meet af aan moeten zeggen dat hij zelf vóór zijn 35e niet aan kinderen zou beginnen. Dan had zij direct de conclusie kunnen trekken dat hij geen partij voor haar was.redbulletje schreef: ↑15-11-2020 17:28Waarom hou je die man verantwoordelijk? Het is die TO die haar leven drastisch en voorgoed wil veranderen op korte termijn. Zij is het dus die een punt achter de relatie moet zetten als ze vaart wil maken met de voortplanting. Hij heeft zijn korte termijn toekomst duidelijk gemaakt en dat is eerst schulden aflossen en reizen. Dat dat niet binnen 2 jaar geregeld is lijkt me duidelijk en daar kan de TO dan haar conclusie uit trekken.
Maar zoals blijkt uit het topic, hij is nooit duidelijk geweest. Hij heeft haar aan een lijntje laten hangen. Omdat ze zo goed voor hem zorgt.

zondag 15 november 2020 om 17:35
Nee, zij is nooit duidelijk geweest. Zij had moeten zeggen dat ze uiterlijk op haar 30e een kind wilde en dan had hij daar z'n conclusie uit kunnen trekken. Zij weet dat hij de komende jaren nog andere plannen heeft en dat dat nu waarschijnlijk ook nog uit gaat lopen ivm de pandemie.iones schreef: ↑15-11-2020 17:31Hij had haar van meet af aan moeten zeggen dat hij zelf vóór zijn 35e niet aan kinderen zou beginnen. Dan had zij direct de conclusie kunnen trekken dat hij geen partij voor haar was.
Maar zoals blijkt uit het topic, hij is nooit duidelijk geweest. Hij heeft haar aan een lijntje laten hangen. Omdat ze zo goed voor hem zorgt.