Singles Unite: deel 4!!
dinsdag 17 november 2020 om 22:08
dinsdag 17 november 2020 om 22:23
Julia was me al voor
dinsdag 17 november 2020 om 22:36
Avond!
The Crown ben ik 4 keer mee gestart en ik kom er maar niet door.
Vanmiddag gespijbeld van werk en lekker met mn beste vriend op stap geweest. Bij hem gegeten en hij moest perse een toetje maken: Appelflappen zelf gemaakt met slagroomijs.................zo lekker!
Daarna maar ff met mijn viervoeter gaan stappen aan de hand. 5000 stappen gezet. Moet het een beetje compenseren
The Crown ben ik 4 keer mee gestart en ik kom er maar niet door.
Vanmiddag gespijbeld van werk en lekker met mn beste vriend op stap geweest. Bij hem gegeten en hij moest perse een toetje maken: Appelflappen zelf gemaakt met slagroomijs.................zo lekker!
Daarna maar ff met mijn viervoeter gaan stappen aan de hand. 5000 stappen gezet. Moet het een beetje compenseren
woensdag 18 november 2020 om 07:29
Ik ben nu een aantal maanden single moeder met een grote dochter en alles moet nog op zijn plek vallen qua uitgaven. In excel heb ik een kasboek gemaakt. Ik schrik elke maand weer wat ik aan boodschappen uitgeef.
Nu een weekmenu en per 4 dagen inkopen. Kijken of dat helpt.
Wat spannend dat je ontslag hebt genomen. Was je er klaar mee? Weet je al wat je wel wilt doen?
woensdag 18 november 2020 om 08:21
Blijf ik ook een lastige vinden. In het voorjaar deed ik het wel maarja, dan at zoon bijv. een keer niet mee of wat ik had bedacht toch geen trek erin, zat ik weer met dat eten en om om 21.00 uur toch nog maar die pan pastasaus voor te bereiden voor de volgende dag had ik ook geen zin in.
Al een tijd ga ik nu 2x in de week. Bevalt veel beter.
Al een tijd ga ik nu 2x in de week. Bevalt veel beter.
Krijg motto niet verwijderd :-)
woensdag 18 november 2020 om 08:52
Ik had al een huishoudboekje voor ik ging scheiden, doe ik nu nog steeds.. ook om in te kunnen schatten hoeveel ik moet sparen of kan uitgeven aan leukigheidjes.
Boodschappen zijn vooral duur als je in kant en klaar trapt..van die pakketten..of van die excellent en passie dingen enzo..of als je denkt laat ik eens biologisch kopen..dan moet je heel erg opletten wat het kost.
Brood kan je vrij simpel op besparen als je op de prijs let, kaas ook,
En de opletten welke wijn in de aanbieding is natuurlijk
Boodschappen zijn vooral duur als je in kant en klaar trapt..van die pakketten..of van die excellent en passie dingen enzo..of als je denkt laat ik eens biologisch kopen..dan moet je heel erg opletten wat het kost.
Brood kan je vrij simpel op besparen als je op de prijs let, kaas ook,
En de opletten welke wijn in de aanbieding is natuurlijk
woensdag 18 november 2020 om 10:06
Kaas bespaar ik niet op, die haal ik bij de kaasboer. Te lekker!
Groente is bij diverse andere winkels veel goedkoper te halen, vooral als je seizoensgroenten eet. Ik haal het bij een klein winkeltje die een aantal winkels in de regio heeft. Ik schrik altijd positief als ik moet afrekenen.
Vlees bij de slager is wel wat duurder, maar wederom betere kwaliteit en ik eet liever goed vlees maar wat minder dan veel voor weinig.
Groente is bij diverse andere winkels veel goedkoper te halen, vooral als je seizoensgroenten eet. Ik haal het bij een klein winkeltje die een aantal winkels in de regio heeft. Ik schrik altijd positief als ik moet afrekenen.
Vlees bij de slager is wel wat duurder, maar wederom betere kwaliteit en ik eet liever goed vlees maar wat minder dan veel voor weinig.
woensdag 18 november 2020 om 10:08
Ja dat ga ik vanaf nu ook doen. Man, heb nu weer een blok kaas bij picnic voor 6euro. Het is gewoon plastic en smaakt naar niks. En ik eet elke dag kaas.
Bezuinigingen is leuk, alleen niet ten koste van alles haha.
Ik hou van kaas
woensdag 18 november 2020 om 10:30
woensdag 18 november 2020 om 10:41
Ik eet geen kant en klaar brrr veels te zout en ook geen luxe.
Ik ben gek op de filet american van de AH.
Wijn bezuinig ik ook niet op. Ik drink geen goedkope bocht. Ik heb een paar lievelingen en als ze in de aanbieding zijn koop ik een doos.
We waren net in het bos. Ik raad iedereen aan effe naar buiten te gaan het is zo fijn.... herfst is zoooo mooi.
Ik ben gek op de filet american van de AH.
Wijn bezuinig ik ook niet op. Ik drink geen goedkope bocht. Ik heb een paar lievelingen en als ze in de aanbieding zijn koop ik een doos.
We waren net in het bos. Ik raad iedereen aan effe naar buiten te gaan het is zo fijn.... herfst is zoooo mooi.
woensdag 18 november 2020 om 11:13
Ik heb nu geen AH meer in de buurt, dat is qua wijn best jammer AH heeft toch we 3 of 4 lekkere merken die regelmatig in de aanbieding zijn..Jumbo heeft toch mindere wijnen vind ik..als ze het hebben is het duur..en Deen volgens mij ook..ben ik nog niet zo vaak geweest...Picnic weet ik eigenlijk niet..nog nooit zo gekeken bij de wijnen daar..is dat wat?
Kaas voor op brood vind ik huismerk AH of Jumbo prima, ik weet niet precies waar Picnic zijn spullen haalt maar die huismerkkaas is inderdaad niks..voor bij de borrel haal ik wel betere kaas.
Kaas voor op brood vind ik huismerk AH of Jumbo prima, ik weet niet precies waar Picnic zijn spullen haalt maar die huismerkkaas is inderdaad niks..voor bij de borrel haal ik wel betere kaas.
woensdag 18 november 2020 om 11:27
Ik vind het echt enorm schelen in prijs dat er geen vlees bij komt kijken. Ik koop vleesvervangers alleen in de aanbieding en dan vries ik ze in. Groente en fruit en kaas bij de groenteboer. Wijn drink ik zelden. Ik zit denk ik nog niet eens op 40 euro per week aan boodschappen. Eerder aan de 100 per maand denk ik...
woensdag 18 november 2020 om 11:33
Ik geef ook vrij weinig uit aan boodschappen, spullen voor kat is soms nog duurste
Ik kies veel dingen die ik kan invriezen, hou ook altijd wel de bonus aanbiedingen in de gaten en eet 1x per week bij m’n ouders. Koekjes en dat soort dingen kan je vaak goedkoop bij Kruidvat vinden, Oreos kosten daar de helft
Denk ook iets van €100 per maand zoals Redrose.
@Tom, Lidl heeft goede wijnen! Komen vaak goed uit de test. Lekkere Sauvignon Blanc uit Nieuw-Zeeland bijv.
@Tom, Lidl heeft goede wijnen! Komen vaak goed uit de test. Lekkere Sauvignon Blanc uit Nieuw-Zeeland bijv.
woensdag 18 november 2020 om 12:23
Ik ben ook net terug, half 8 op pad gegaan. Het is echt zooo lekker nu en zo'n fijn zonnetje en het ruikt zo lekker
woensdag 18 november 2020 om 12:26
Dat is een goeie ja, in Excel. Weet alleen niet of ik daar de discipline voor kan opbrengen.Datertje schreef: ↑18-11-2020 07:29Ik ben nu een aantal maanden single moeder met een grote dochter en alles moet nog op zijn plek vallen qua uitgaven. In excel heb ik een kasboek gemaakt. Ik schrik elke maand weer wat ik aan boodschappen uitgeef.
Nu een weekmenu en per 4 dagen inkopen. Kijken of dat helpt.
Wat spannend dat je ontslag hebt genomen. Was je er klaar mee? Weet je al wat je wel wilt doen?
Spannend ja! Ik was er inderdaad helemaal klaar mee, werkte zo'n drie dagen per week naast m'n studie en trok het niet meer. Geen leuk werk.
Vanaf maart ga ik fulltime stage lopen weer in het veld waar ik thuishoor en in de tussentijd... Money finds a way
woensdag 18 november 2020 om 12:47
woensdag 18 november 2020 om 12:52
Ik denk dat het bij mij vooral in de zinloze snacks gaat zitten eigenlijk. Koop veel kruiden, rijst, couscous, linzen, kikkererwten etc. bij de toko dat kost natuurlijk geen drol.
En verder heel veel fruit en groenten, geen kaas, nauwelijks alcohol en geen vlees/vis.
Maar wel per dag een zak chips en een pak koekjes, en per week zeker twee bakken Ben & Jerry's
En dan een lekker brood met tapenade etc. Dat soort dingen.
En verder heel veel fruit en groenten, geen kaas, nauwelijks alcohol en geen vlees/vis.
Maar wel per dag een zak chips en een pak koekjes, en per week zeker twee bakken Ben & Jerry's
woensdag 18 november 2020 om 12:55
Vanaf december, nog twee weken even aanpoten en dan inderdaad even vrij... Even alles weer op orde krijgen ofzo. En tijd zat om te daten dan