Singles Unite: deel 4!!

21-10-2020 19:42 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn we dan!! Deel 4 alweer :cheer2:
LaFolie schreef:
17-11-2020 21:53
Oooh the Crown zo mooi. Ben nog niet aan seizoen 4 begonnen, dat is met de nieuwe cast toch? Net zo goed als de oude cast?

Ik ben Verdoofd aan het kijken op NPO, over verslaving. Nare beelden wel!
Diana en Thatcher zijn nieuw.
LaFolie schreef:
17-11-2020 21:53
Oooh the Crown zo mooi. Ben nog niet aan seizoen 4 begonnen, dat is met de nieuwe cast toch? Net zo goed als de oude cast?

Ik ben Verdoofd aan het kijken op NPO, over verslaving. Nare beelden wel!
Julia was me al voor ;-) Diana en Thatcher die erbij komen. Heb het nu echt uit, fantastische serie!
Avond!
The Crown ben ik 4 keer mee gestart en ik kom er maar niet door.

Vanmiddag gespijbeld van werk en lekker met mn beste vriend op stap geweest. Bij hem gegeten en hij moest perse een toetje maken: Appelflappen zelf gemaakt met slagroomijs.................zo lekker!

Daarna maar ff met mijn viervoeter gaan stappen aan de hand. 5000 stappen gezet. Moet het een beetje compenseren :-D
Oh dan ben ik nog bij seizoen 3 zelfs! Hoef me niet te vervelen dan :P

Klinkt als een geslaagde dag Limo!
LaFolie schreef:
17-11-2020 17:40
Ik zit net precies hetzelfde te doen! Het is echt belachelijk hoeveel ik uitgeef. En ik heb net ontslag genomen dus moet ook echt even naar een nieuwe standaard gaan leven.

Maar echt moeilijk, je weet toch vantevoren niet waar je zin in gaat hebben?!
Ik ben nu een aantal maanden single moeder met een grote dochter en alles moet nog op zijn plek vallen qua uitgaven. In excel heb ik een kasboek gemaakt. Ik schrik elke maand weer wat ik aan boodschappen uitgeef.

Nu een weekmenu en per 4 dagen inkopen. Kijken of dat helpt.

Wat spannend dat je ontslag hebt genomen. Was je er klaar mee? Weet je al wat je wel wilt doen?
Blijf ik ook een lastige vinden. In het voorjaar deed ik het wel maarja, dan at zoon bijv. een keer niet mee of wat ik had bedacht toch geen trek erin, zat ik weer met dat eten en om om 21.00 uur toch nog maar die pan pastasaus voor te bereiden voor de volgende dag had ik ook geen zin in.

Al een tijd ga ik nu 2x in de week. Bevalt veel beter.
Krijg motto niet verwijderd :-)
Ik had al een huishoudboekje voor ik ging scheiden, doe ik nu nog steeds.. ook om in te kunnen schatten hoeveel ik moet sparen of kan uitgeven aan leukigheidjes.

Boodschappen zijn vooral duur als je in kant en klaar trapt..van die pakketten..of van die excellent en passie dingen enzo..of als je denkt laat ik eens biologisch kopen..dan moet je heel erg opletten wat het kost.

Brood kan je vrij simpel op besparen als je op de prijs let, kaas ook,

En de opletten welke wijn in de aanbieding is natuurlijk ;-D
Kaas bespaar ik niet op, die haal ik bij de kaasboer. Te lekker!

Groente is bij diverse andere winkels veel goedkoper te halen, vooral als je seizoensgroenten eet. Ik haal het bij een klein winkeltje die een aantal winkels in de regio heeft. Ik schrik altijd positief als ik moet afrekenen.
Vlees bij de slager is wel wat duurder, maar wederom betere kwaliteit en ik eet liever goed vlees maar wat minder dan veel voor weinig.
Limo76 schreef:
18-11-2020 10:06
Kaas bespaar ik niet op, die haal ik bij de kaasboer. Te lekker!
Ja dat ga ik vanaf nu ook doen. Man, heb nu weer een blok kaas bij picnic voor 6euro. Het is gewoon plastic en smaakt naar niks. En ik eet elke dag kaas.
Bezuinigingen is leuk, alleen niet ten koste van alles haha.
Ik hou van kaas❤️
Qiyara schreef:
18-11-2020 10:08
Ja dat ga ik vanaf nu ook doen. Man, heb nu weer een blok kaas bij picnic voor 6euro. Het is gewoon plastic en smaakt naar niks. En ik eet elke dag kaas.
Bezuinigingen is leuk, alleen niet ten koste van alles haha.
Ik hou van kaas❤️
Niet te eten he :-D

https://stompetoren.com/
Die kaas is zo lekker!
Ik eet geen kant en klaar brrr veels te zout en ook geen luxe.
Ik ben gek op de filet american van de AH.
Wijn bezuinig ik ook niet op. Ik drink geen goedkope bocht. Ik heb een paar lievelingen en als ze in de aanbieding zijn koop ik een doos.

We waren net in het bos. Ik raad iedereen aan effe naar buiten te gaan het is zo fijn.... herfst is zoooo mooi.
Mij bevalt Picnic prima. Wekelijks nieuwe hele fijne producten. Kan er alles kopen wat ik wil. Ik combineer het huismerk met A merken.
De vegetarische filet americain van Schmack is heerlijk.
Ik heb nu geen AH meer in de buurt, dat is qua wijn best jammer AH heeft toch we 3 of 4 lekkere merken die regelmatig in de aanbieding zijn..Jumbo heeft toch mindere wijnen vind ik..als ze het hebben is het duur..en Deen volgens mij ook..ben ik nog niet zo vaak geweest...Picnic weet ik eigenlijk niet..nog nooit zo gekeken bij de wijnen daar..is dat wat?

Kaas voor op brood vind ik huismerk AH of Jumbo prima, ik weet niet precies waar Picnic zijn spullen haalt maar die huismerkkaas is inderdaad niks..voor bij de borrel haal ik wel betere kaas.
Picnic heeft veel A merken maar ook het huismerk G'woon. Volgens mij is,dat het huismerk van de Hoogvliet.
Ik vind het echt enorm schelen in prijs dat er geen vlees bij komt kijken. Ik koop vleesvervangers alleen in de aanbieding en dan vries ik ze in. Groente en fruit en kaas bij de groenteboer. Wijn drink ik zelden. Ik zit denk ik nog niet eens op 40 euro per week aan boodschappen. Eerder aan de 100 per maand denk ik...
Ik geef ook vrij weinig uit aan boodschappen, spullen voor kat is soms nog duurste 😂 Ik kies veel dingen die ik kan invriezen, hou ook altijd wel de bonus aanbiedingen in de gaten en eet 1x per week bij m’n ouders. Koekjes en dat soort dingen kan je vaak goedkoop bij Kruidvat vinden, Oreos kosten daar de helft 😁 Denk ook iets van €100 per maand zoals Redrose.

@Tom, Lidl heeft goede wijnen! Komen vaak goed uit de test. Lekkere Sauvignon Blanc uit Nieuw-Zeeland bijv.
Lidl heb ik ook niet in de buurt..alleen Jumbo en Deen helaas.

Nou ja, in de buurt is Amsterdams in de buurt he..dus op 5 minuten lopen..vind het alleen zo'n gedoe om dan de auto te pakken ervoor
Datertje schreef:
18-11-2020 10:41

We waren net in het bos. Ik raad iedereen aan effe naar buiten te gaan het is zo fijn.... herfst is zoooo mooi.

Ik ben ook net terug, half 8 op pad gegaan. Het is echt zooo lekker nu en zo'n fijn zonnetje en het ruikt zo lekker :heart: En even lekker met de lieve boswachter gekletst. Zo lekker van die kneuterige dagen haha.
Datertje schreef:
18-11-2020 07:29
Ik ben nu een aantal maanden single moeder met een grote dochter en alles moet nog op zijn plek vallen qua uitgaven. In excel heb ik een kasboek gemaakt. Ik schrik elke maand weer wat ik aan boodschappen uitgeef.

Nu een weekmenu en per 4 dagen inkopen. Kijken of dat helpt.

Wat spannend dat je ontslag hebt genomen. Was je er klaar mee? Weet je al wat je wel wilt doen?
Dat is een goeie ja, in Excel. Weet alleen niet of ik daar de discipline voor kan opbrengen.

Spannend ja! Ik was er inderdaad helemaal klaar mee, werkte zo'n drie dagen per week naast m'n studie en trok het niet meer. Geen leuk werk.

Vanaf maart ga ik fulltime stage lopen weer in het veld waar ik thuishoor en in de tussentijd... Money finds a way :P
tomcat schreef:
18-11-2020 11:41
Lidl heb ik ook niet in de buurt..alleen Jumbo en Deen helaas.

Nou ja, in de buurt is Amsterdams in de buurt he..dus op 5 minuten lopen..vind het alleen zo'n gedoe om dan de auto te pakken ervoor
Haha! Hier is de dichts bijzijnde supermarkt 10 minuten met de auto!
Ik vind de wijn van Appie ook beter en Lidl heeft inderdaad ook lekkere.
Jumbo kan ik het niet vinden.

Dit weekend bij vrienden een heerlijke gedronken.
Tramuz ribera del duero.

Kaas koop ik van de Zaanse hoeve bij Appie.
Ik moet 10 minuten fietsen. Maar doe alles online dus ik kom amper in supermarkten.

Lafolie, dan heb je nu even lekker de tijd aan jezelf. Een mini vakantie.
Ik heb hier jumbo om de hoek, maar ik ga liever naar AH XL. meer keuze....
Ik denk dat het bij mij vooral in de zinloze snacks gaat zitten eigenlijk. Koop veel kruiden, rijst, couscous, linzen, kikkererwten etc. bij de toko dat kost natuurlijk geen drol.

En verder heel veel fruit en groenten, geen kaas, nauwelijks alcohol en geen vlees/vis.

Maar wel per dag een zak chips en een pak koekjes, en per week zeker twee bakken Ben & Jerry's :facepalm: En dan een lekker brood met tapenade etc. Dat soort dingen.
Julus schreef:
18-11-2020 12:50
Ik moet 10 minuten fietsen. Maar doe alles online dus ik kom amper in supermarkten.

Lafolie, dan heb je nu even lekker de tijd aan jezelf. Een mini vakantie.

Vanaf december, nog twee weken even aanpoten en dan inderdaad even vrij... Even alles weer op orde krijgen ofzo. En tijd zat om te daten dan :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven