Ladderrecht

18-11-2020 16:23 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
De relatie met onze buren is niet best. Nu zijn ze hun huis aan het opknappen en hiervoor moeten ze in onze tuin zijn. Prima. Maar weet iemand of ik hier eisen aan mag stellen? Bijvoorbeeld als ik niet thuis ben of juist alleen als ik thuis ben of op zaterdag?

Ik krijg enorm veel stress van die mensen en wil ze het liefst niet zien.

Daarbij zit er iets op hun muur, wat er al zat voordat ze er kwamen wonen en daar zat een onderdeel van ons huis aan bevestigd. Mogen ze dat verwijderen? Wij willen dat laten zitten maar het zit op hun muur.
Beetje vaag, maar hopelijk snappen jullie wat ik bedoel.
Misschien doe ik wel te moeilijk ja. Ik zal proberen het los te laten 🙃
Ik heb gewoon nog nooit zulke buren gehad en het verbaasd me hoeveel stress het me geeft..
Je kan gewoon vragen of ze er bij moeten via je tuin en wanneer dat dan ongeveer is. Ik neem aan dat ze snappen dat je er iets last van hebt! Misschien kun je er nog een klein compliment uitpersen voor het mooi worden van hun woning?
Mooi moment om de lucht iets te klaren?
Je hebt nu een kans!
Je kunt toch vragen of ze die balk willen laten zitten zodat jij je tuin met plantjes op kunt leuken. Ga ik er wel vanuit dat ze er geen schade of last van hebben.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
To, bedoel je misschien dat je liever afspreekt wanneer ze in jouw tuin zijn, en dan het liefste zo veel mogelijk in één "tuinladder-beurt" doen, in plaats van dat ze continu heen en weer gaan lopen verspreid over meerdere dagen?
Zeur niet zo
Someonenew schreef:
18-11-2020 17:01
Ach gossie sorry hoor. Onderhoud aan de muur van de buren in de tuin van TO.. :sarcastic:
Wat een merkwaardige reactie.
Ik zou juist thuis willen zijn als zij of hun arbeidslui op mijn terrein moeten zijn. Maak foto's van hoe het was, zodat er bewijs is, mocht er schade zijn.

Die balk begrijp ik niet helemaal. Maar als het slechts sier is, zou ik er niet teveel herrie over maken. Is het iets wat bouwtechnisch ingrijpt, vind ik het een ander verhaal.

Trouwens je roept wel over de buren. Maar ben je zelf een goede buur?
Het zijn je buren, je woont naast ze en dat blijft waarschijnlijk nog wel even zo. Zou er een mogelijkheid zijn, misschien met dit klussen als aanleiding, om de relatie wat te verbeteren?
Ik zou het anders aanvliegen.

Geef aan dat ze gedurende de werkzaamheden toegang hebben tot jullie tuin als dat nodig is. Geen restricties aan verbinden. Het is noodzakelijk onderhoud dus dat gaat geen weken duren.

Geef aan dat je wel graag van te voren foto’s maakt van de staat van je tuin, voor de verzekering, en hun akkoord wil voor deze foto’s voor ze de tuin gaan betreden.
En dat je het op prijs zou stellen als de balk mag blijven.
ClumsyNinja schreef:
18-11-2020 17:37
Het zijn je buren, je woont naast ze en dat blijft waarschijnlijk nog wel even zo. Zou er een mogelijkheid zijn, misschien met dit klussen als aanleiding, om de relatie wat te verbeteren?
Dit inderdaad

Ik zou dit zeker ook zo insteken!
Eurus schreef:
18-11-2020 17:17
Wat een merkwaardige reactie.
Je doet het zelf ook niet slecht in dit topic.

Ik heb gelukkig geen buren, niet mensen waar ik contact mee zou moeten hebben in dit gebouw.
Ik prijs me rijk geloof ik.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Als jij niet moeilijk doet over dat ze in jouw tuin komen voor zullen hun waarschijnlijk niet moeilijk doen over die balk.

Als jij gaat zeuren en restricties gaat geven over wanneer/hoe/hoelang dat ze in jouw tuin mogen heb je grote kans dat hun moeilijk gaan doen over die balk.

Beetje geven en nemen dus
patchouli_ schreef:
18-11-2020 18:06

Geef aan dat ze gedurende de werkzaamheden toegang hebben tot jullie tuin als dat nodig is. Geen restricties aan verbinden. Het is noodzakelijk onderhoud dus dat gaat geen weken duren.

Geef aan dat je wel graag van te voren foto’s maakt van de staat van je tuin, voor de verzekering, en hun akkoord wil voor deze foto’s voor ze de tuin gaan betreden.

Akkoord voor foto’s van de eigen tuin?
drominique schreef:
18-11-2020 16:33
Waarom zit er iets dat hij bij jouw huis hoort op de muur van de buren bevestigd?
Dat is heel onlogisch tenzij het bijv om een doorlopende dakgoot gaat.
Als de buren eigenaar zijn van het pand mogen zij ook bepalen wat daar wel/niet aanhangt.
Het zou wel netjes zijn wanneer ze overleggen met je.
Jouw tuin is van jou en zonder overleg mogen zij daar niet in.

Of bijvoorbeeld een muuranker.
eva-luna schreef:
18-11-2020 18:28
Akkoord voor foto’s van de eigen tuin?
Op de staat van de tuin voor de werkzaamheden zoals te zien op de foto's.
-Rosings- schreef:
18-11-2020 18:59
Dank je 😁
-Rosings- schreef:
18-11-2020 18:59
Dat zet de verhoudingen gelijk (weer) op scherp. TO kan prima zelf tevoren wat foto’s maken zonder dat ze de vervelende buren gelijk tegen de haren instrijkt (‘oh, je vertrouwt ons niet?’)
Overleggen wanneer het het beste uitkomt (voor beide partijen) en dan zorgen dat ze thuis is als de buren bezig gaan. En afspreken dat het ineens of in zo weinig mogelijk keren wordt afgehandeld.

Niet beginnen over de balk, wie weet zeggen ze er niets van. Doen ze dat wel, zeg dan losjes ‘ja, die zit er al van de vorige bewoners’.

Drijf dit nou niet op de spits met een wantrouwende houding die van je afstraalt, want daar heb je alleen maar last van in de toekomst.
wat vervelend dat je zo'n slechte relatie met de buren hebt... hoe is dat zo gekomen?
Ik weet niet in hoeverre je dingen kunt eisen maar als jij een beetje goodwill toont o.trennt het in jouw tuin komen tonen zij misschien wat goodwill ten aanzien van die balk.
Ga boven zitten als zij in jouw tuin zijn of bij een vriendin op bezoek, naar de winkel ofzo dan heb je er geen last van.

Ik ben wel heel blij dat ik zulke fijne buren heb als ik dit lees....
eva-luna schreef:
18-11-2020 19:07
Dat zet de verhoudingen gelijk (weer) op scherp. TO kan prima zelf tevoren wat foto’s maken zonder dat ze de vervelende buren gelijk tegen de haren instrijkt (‘oh, je vertrouwt ons niet?’)
Overleggen wanneer het het beste uitkomt (voor beide partijen) en dan zorgen dat ze thuis is als de buren bezig gaan. En afspreken dat het ineens of in zo weinig mogelijk keren wordt afgehandeld.

Niet beginnen over de balk, wie weet zeggen ze er niets van. Doen ze dat wel, zeg dan losjes ‘ja, die zit er al van de vorige bewoners’.

Drijf dit nou niet op de spits met een wantrouwende houding die van je afstraalt, want daar heb je alleen maar last van in de toekomst.

Exact. Niet beginnen met een waarschuwing en niet beginnen over die balk.
patchouli_ schreef:
18-11-2020 18:06

Indien restrictie toch noodzakelijk blijken regel dat dan gewoon met de mensen die het doen.

Bij ons moesten de schilders van de buren ook in onze tuin staan voor wat stukjes. Dat ze vervolgens in mijn voortuin gingen lunchen, op mijn bankje waarbij ze haaks voor mijn raam zaten met zicht naar binnen vonden wij niet zo gezellig.
Goede punten. Ik ga me flexibel proberen op te stellen!

Dank voor jullie reflecterende woorden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven