Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 33)

05-11-2020 14:57 3014 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2 (voorheen 2019-nCoV genoemd), ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown, overvolle ziekenhuizen, ruim 48 miljoen besmettingen en helaas zijn er ook al meer dan 1 miljoen doden over de hele wereld. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt en is er nog geen vaccinatie voor.
In Nederland zijn er ruim 397.000 mensen positief getest en ruim 7.000 mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO

Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Online een test aanvragen met DigiD kan hier

Dit is een discussie topic over dit virus.

Vorige delen: 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22 / 23/ 24 / 25 / 26 / 27 / 28 / 29 / 30 / 31 / 32
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 05-11-2020 15:10
1.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand waarom je pas vanaf 1 december na 5 dagen uit quarantaine mag, in plaats van 10? Heeft dat met capaciteit te maken? Die is nu al over toch?

Ik zit sinds vanmiddag 'vast', en dan is het bijna 1 december dat ik weer vrijkom. Ook lekker. :P
elein schreef:
20-11-2020 20:18
Weet iemand waarom je pas vanaf 1 december na 5 dagen uit quarantaine mag, in plaats van 10? Heeft dat met capaciteit te maken? Die is nu al over toch?

Ik zit sinds vanmiddag 'vast', en dan is het bijna 1 december dat ik weer vrijkom. Ook lekker. :P
Ook zoiets achterlijks inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
https://mobile.twitter.com/Wim_Schellek ... 1798178823

9000 longcovid patienten per maand!!
rosanna08 schreef:
20-11-2020 20:14
dat heb jij niet voor mij te bepalen
Dat bepaal ik ook niet. Dat bepaald de rijksoverheid in het kader van de corona-bestrijding......


Hoe je het ook wendt of keert, komende kerst is "anders", jammer waar waar. Kan jenom treuren, kan je smoezen bedenken waarom iemand een "uitzondering" mag zijn op de regels, kan je je verzetten, en schijt hebben aan regels.... daarna is de kerst 2020 nog steed "anders"

Het brengt je helemaal niets om bij helemaal in zak en as, je te bedenken dat het misschien wel de laatste kerst met.je moeder is...... deed je dat de afgelopen jaren ook?
redhead70 schreef:
20-11-2020 20:05
Hier is er wel enigszins discussie en die gaat niet over kerst, dat vinden ze prima, maar meer over oudjaar. Mijn kinderen zijn nog net 23 en 25 en die zien dingen toch echt anders dan ik. Al zijn ze wel beiden van plan ver uit mijn buurt te blijven. Maar dat deden ze al.

1 wil het in Nijmegen vieren in zijn studenten huis. Kan ik mee leven, maar dan ff 2 weken weg blijven.
Nr 2 wil het met vrienden/vriendinnen vieren in afgeslankte vorm. Ongeveer met 10 zijn ze dan. Ze wisselen al constant, in groepjes van 3, binnen de toegestane richtlijnen en ik vind dat dus niet oke.
Zoon zegt. We testen eerst en dan zien we wel.
Lastige kwestie inderdaad. Maar ik zou die 10 toch echt niet zo grappig vinden. Tenzij ze niet meer thuis zouden wonen maar ook dan zou ik het afraden. Die testen zijn er natuurlijk niet voor bedoeld om te gebruiken zodat je kan feesten. En dan moet je maar net met gefakete klachten op tijd allemaal een test kunnen krijgen plus uitslag. Want als je twee dagen eerder je uitslag krijgt kan je de dag er na alweer besmet geraakt zijn in theorie als je je gedrag niet aanpast en dan ben je dus op het feestje (wellicht zonder klachten) al wel besmettelijk. Nee ik zou het echt afraden.
Ik heb weer een nieuw topic geopend: coronavirus-covid-19/coronavirus-covid- ... ges/470865
elein schreef:
20-11-2020 20:18
Weet iemand waarom je pas vanaf 1 december na 5 dagen uit quarantaine mag, in plaats van 10? Heeft dat met capaciteit te maken? Die is nu al over toch?

Ik zit sinds vanmiddag 'vast', en dan is het bijna 1 december dat ik weer vrijkom. Ook lekker. :P

Je mag uit quarantaine als je na 5 dagen negatief test. Je moet dan dus wel verplicht testen, anders blijft het 10 dagen.
Per 1 december heeft te maken met het daarvoor opschalen van de testcapaciteit vermoed ik want dan gaan je aantal testen dus ineens een heel stuk omhoog.
Alle reacties Link kopieren
wild-flower2 schreef:
20-11-2020 20:08
Hier hetzelfde . Dus ik hoop met je mee ;-)
Ik laat ( en liet) het er niet van afhangen of het officeel mag.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
elein schreef:
20-11-2020 20:18
Weet iemand waarom je pas vanaf 1 december na 5 dagen uit quarantaine mag, in plaats van 10? Heeft dat met capaciteit te maken? Die is nu al over toch?

Ik zit sinds vanmiddag 'vast', en dan is het bijna 1 december dat ik weer vrijkom. Ook lekker. :P
Kut zeg. Wij zijn er net weer uit. Al met al bijna 2 weken vast gezeten. En begin vorige maand ook al. Man wat een ellende. Wel getest allemaal. Zou mooi zijn als het straks naar 5 dagen kan maar ik vraag me af waar die 5 dagen dan vandaan komen/op gebaseerd zijn en waarom dat eerst 14 dagen en daarna 10 en nu 5 dagen is.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
20-11-2020 20:16
Ja dat lijkt me lastig als je 2 kinderen hebt die alle 2 een vriend/vriendin hebben. Dan kan er gezien de regels een niet komen. Lijkt me ook lullig.
Wij zijn met 3 kinderen, waarvan 2 met aanhang en normaal vierden we 1 dag met zijn allen bij mijn ouders. Mijn zus en ik nemen het heel serieus, maar mijn andere zus niet. Ik voel best wel de spanningen op de een of andere manier
TsumTsum schreef:
20-11-2020 20:16
Ja dat lijkt me lastig als je 2 kinderen hebt die alle 2 een vriend/vriendin hebben. Dan kan er gezien de regels een niet komen. Lijkt me ook lullig.
De ene dag koppel 1 en de andere dag koppel 2.
Alle reacties Link kopieren
Merys schreef:
20-11-2020 20:24
Je mag uit quarantaine als je na 5 dagen negatief test. Je moet dan dus wel verplicht testen, anders blijft het 10 dagen.
Per 1 december heeft te maken met het daarvoor opschalen van de testcapaciteit vermoed ik want dan gaan je aantal testen dus ineens een heel stuk omhoog.
Ja, alleen dus dan per 1 december pas. Terwijl in mijn regio er zat testcapaciteit. Ik snap wel dat ze het landelijk op een datum zetten, maar wel balen, want het scheelt in mijn geval precies een werkweek/schoolweek en dat is toch best wat geregel opeens.
elein schreef:
20-11-2020 20:31
Ja, alleen dus dan per 1 december pas. Terwijl in mijn regio er zat testcapaciteit. Ik snap wel dat ze het landelijk op een datum zetten, maar wel balen, want het scheelt in mijn geval precies een werkweek/schoolweek en dat is toch best wat geregel opeens.

Dan zou ik ff bellen met de GGD, nee heb je, ja kun je krijgen ;)
Alle reacties Link kopieren
MajaDB schreef:
20-11-2020 20:22
Dat bepaal ik ook niet. Dat bepaald de rijksoverheid in het kader van de corona-bestrijding......


Hoe je het ook wendt of keert, komende kerst is "anders", jammer waar waar. Kan jenom treuren, kan je smoezen bedenken waarom iemand een "uitzondering" mag zijn op de regels, kan je je verzetten, en schijt hebben aan regels.... daarna is de kerst 2020 nog steed "anders"

Het brengt je helemaal niets om bij helemaal in zak en as, je te bedenken dat het misschien wel de laatste kerst met.je moeder is...... deed je dat de afgelopen jaren ook?
sinds mijn vader is overleden, ben ik me idd zeer bewust van het feit dat ook mijn moeder niet het eeuwige leven heeft ja.
En ik treur niet, ik bedenk geen smoezen, ik heb geen schijt aan de regels, verzet me niet en ik zou het helemaal prima vinden om alleen te zijn. Ik heb alleen gezegd dat ik het rot voor mijn moeder zou vinden als zij alleen zou zitten met kerst.
Dat jij dat niet snapt, lijkt me eerder een gemis aan jouw kant dan aan die van mij.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven