Wie wordt de lijsttrekker bij FVD nu Baudet is opgestapt?

23-11-2020 18:41 1397 berichten
Alle reacties Link kopieren
Thierry Baudet trekt zich terug als leider van Forum voor Democratie en wil geen lijsttrekker meer zijn voor de verkiezingen.

https://nos.nl/artikel/2357810-baudet-g ... ratie.html

Zijn beslissing volgt na een weekend vol onrust rond de jongeren afdeling.


Mensen die hoog op de kandidatenlijst staan van Forum voor Democratie eisen dat partijleider Thierry Baudet de in opspraak geraakte jongerenafdeling van de partij opheft. NRC Handelsblad schrijft dat onder meer Kamerlid Theo Hiddema een brief met die strekking aan Baudet en het partijbestuur heeft ondertekend. Ook de rest van de top-5 van de partij steunt de oproep, zo schrijft de krant.

Vanavond komt de partijtop bijeen voor crisisberaad in Amsterdam. Aanleiding is het uitlekken van racistisch en antisemitisch app-verkeer tussen leden van jongerentak JFvD. Gisteren besloot het partijbestuur dat er een intern onderzoek naar de zaak komt, en dat het bestuur van JFvD voorlopig terugtreedt.


https://nos.nl/artikel/2357807-topkandi ... eling.html

TO trapt af.

Ik had liever gezien dat Baudet hard was opgetreden tegen de rotte appels in het JFvD.
Hij had heel eenvoudig de jongeren afdeling kunnen ontbinden en na de verkiezingen weer kunnen opstarten olv een nieuw bestuur.

Ik denk dat Joost Eerdmans (nummer 4 ) de logische opvolger is als lijsttrekker.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Ik mag hopen dat zodra er tweets of whatsapp berichten van die lg- dame boven water komen die homofoob, antisemitisch of anderszins van radicaal islamitisch gedachtengoed zijn, ook zij snel uit de partij gezet zal worden.

Vooralsnog gaat t alleen om haar vader en vermeende banden.
Maar baudet is degene die nu jankt over “ trial nu media “ , omdat zijn partijgenoten hun fitties via Twitter uitvechten.

En ik ben blij dat mevrouw Nanninga nu duidelijk heeft gemaakt hoe zij denkt over aanschurken tegen nazi- sympathisanten.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
23-11-2020 19:32
Het mooiste zou zijn VVD / PVV in de regering maaaaaaaaaaar die halen nooit 76 zetels en het CDA wil niet met Wilders, Rutte ook niet maar die roept wel vaker wat.
PVV regeren met hun partijprogramma op een A4tje? Zolang ze dat niet serieus nemen hebben zij helemaal geen interesse om mee te regeren, geloof er niets van dat Geert dat ziet zitten. Veel te ingewikkeld.
Alle reacties Link kopieren
forumfossiel schreef:
23-11-2020 20:04
Ik mag hopen dat zodra er tweets of whatsapp berichten van die lg- dame boven water komen die homofoob, antisemitisch of anderszins van radicaal islamitisch gedachtengoed zijn, ook zij snel uit de partij gezet zal worden.

Vooralsnog gaat t alleen om haar vader en vermeende banden.
Maar baudet is degene die nu jankt over “ trial nu media “ , omdat zijn partijgenoten hun fitties via Twitter uitvechten.

En ik ben blij dat mevrouw Nanninga nu duidelijk heeft gemaakt hoe zij denkt over aanschurken tegen nazi- sympathisanten.
Het gaat natuurlijk niet alleen om haar vader, lees en kijk het materiaal bij de linkjes in het andere topic er maar eens op na. Jesse Klaver doet niet onder voor Baudet als het over klagen over de media gaat. Het is Klavers enige verweer zo’n beetje. Wat dat betreft zijn ze met hetzelfde sop overgoten.
Alle reacties Link kopieren
Nepalese33 schreef:
23-11-2020 19:41
Ik heb juist wel respect voor zijn besluit.
Een heleboel pluche aanhangers zouden er een puntje aan kunnen zuigen.
Vd Staaij en Wilders? Die zitten het langst in de Kamer en zijn partijleider. Waarom zouden die weg moeten?
Alle reacties Link kopieren
Ik "ken" alleen Baudet en Hiddema.

De rest? Geen idee.
Ik geloof ook niet dat ik er veel aan mis.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
23-11-2020 19:54
O, maar ik heb er geen moeite mee dat deze hele kwestie bij het FvD in de media onder de aandacht komt en dat Baudet opstapt. Ik denk dat als het FvD schoon schip maakt, dit alleen maar gunstig uitpakt bij de komende verkiezingen.

Ik verbaas mij er alleen over dat “links” Nederland zo weinig problemen heeft met een GL-kandidate die straks in de Tweede Kamer zit en die gelieerd is aan de moslimbroederschap. Ik verwacht dat er over haar nog wel het een en ander naar boven komt, is gewoon een kwestie van tijd.

Kom op zeg, dit is gewoon weer een opzichtige manier van jou en een paar andere forummers om de aandacht af te leiden. Als je niets over Freek Jansen wist ben je gewoon niet op de hoogte, en is het al helemaal idioot om te denken dat je andere forummers op het matje kunt roepen omdat ze niet reageren op andere topics.

Kijk hier eens naar, dit zijn speeches van Freek Jansen, en combineer dat met het niet aanpakken van antisemitische, racistische en homofobe uitspraken van leden. Hier hoor je extreemrechtse dromen. Niets concreets over geweld maar allemaal zeer suggestief en gezwollen taalgebruik.
https://youtu.be/9-EEqTPRBA4?t=8830 (JFvD-congres 2019)
https://www.youtube.com/watch?v=12x7LtxAcJ8 (FvD-congres 2017)

En het is nu 2020, en al die jaren wist het FvD hiervan.
Vervelend alleen dat die berichten op whats-app-groepjes uitlekten, en erover gepubliceerd werd. Anders was er 'niets aan de hand geweest', en had er geen haan naar gekraaid.
zazamaenade wijzigde dit bericht op 23-11-2020 20:19
8.22% gewijzigd
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
23-11-2020 20:15
Kom op zeg, dit is gewoon weer een opzichtige manier van jou en een paar andere forummers om de aandacht af te leiden. Als je niets over Freek Jansen wist ben je gewoon niet op de hoogte, en is het al helemaal idioot om te denken dat je andere forummers op het matje kunt roepen omdat ze niet reageren op andere topics.

Kijk hier eens naar, dit zijn speeches van Freek Jansen, en combineer dat met het niet aanpakken van antisemitische, racistische en homofobe uitspraken van leden. Hier hoor je extreemrechtse dromen. Niets concreets over geweld maar allemaal zeer suggestief en gezwollen taalgebruik.
https://youtu.be/9-EEqTPRBA4?t=8830 (JFvD-congres 2019)
https://www.youtube.com/watch?v=12x7LtxAcJ8 (FvD-congres 2017)
Er is hier op Viva zelfs een topic geweest over die jongeren van de FvD. Ik kan het alleen zo snel niet terugvinden.
Ik hoop dat dit het eind voor die hele club betekent.
Alle reacties Link kopieren
Wat?

Ik heb duidelijk iets gemist.
Alle reacties Link kopieren
Fvd presenteert : Ipv de uil van minerva, de uil in mineur.
...
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
23-11-2020 20:15
Kom op zeg, dit is gewoon weer een opzichtige manier van jou en een paar andere forummers om de aandacht af te leiden. Als je niets over Freek Jansen wist ben je gewoon niet op de hoogte, en is het al helemaal idioot om te denken dat je andere forummers op het matje kunt roepen omdat ze niet reageren op andere topics.

Kijk hier eens naar, dit zijn speeches van Freek Jansen, en combineer dat met het niet aanpakken van antisemitische, racistische en homofobe
uitspraken van leden. Hier hoor je extreemrechtse dromen. Niets concreets over geweld maar allemaal zeer suggestief en gezwollen taalgebruik.
https://youtu.be/9-EEqTPRBA4?t=8830 (JFvD-congres 2019)
https://www.youtube.com/watch?v=12x7LtxAcJ8 (FvD-congres 2017)
Mens, ik had echt nog nooit van Freek Jansen gehoord. Wanneer was hij op tv, heeft hij ooit ergens een interview gegeven? Ik heb nooit eerder iets over hem gelezen of gezien. Baudet, Hiddema, Nanninga, Otten zijn degenen die in het nieuws traden. Die Jansen zit ook niet in de Tweede Kamer, dus waarom zou ik hem moeten kennen? Hij is ook op het VIVA-forum in FvD of andere topics over politiek nooit genoemd.

Jij hebt trouwens ook niet gereageerd in het GL-topic en Jesse Klaver kennen we natuurlijk wel allemaal. Ik heb geen moeite met kritiek op Baudet of het FvD. Blijkbaar ligt het bij Groen Linksaanhangers anders. Voor hun ligt kritiek op de Grote Groene Leider een stuk gevoeliger.
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
23-11-2020 19:07
Bij Groen Links zijn ze heel mild, want hun moslim-kandidate hangt natuurlijk net zo goed heel onfrisse ideeën aan. Die jongerenclub van het FvD is fout, maar Groen Links zit net zo goed fout.
Whataboutism. Er is al een heel topic over dit specifieke geval.
Alle reacties Link kopieren
Fizz jouw logica is dat als je tegen Baudet bent je automatisch groen links stemt ?

Apart.
...
Wat een foute, foute, foute rechtse club is dat zeg. Veel ongenuanceerder en rechtser vind je ze niet. Dus van mij mogen ze die hele partij opdoeken. .
anoniem_63a1df865f650 wijzigde dit bericht op 23-11-2020 20:26
Reden: Fypfout
0.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
23-11-2020 20:15
Ik "ken" alleen Baudet en Hiddema.

De rest? Geen idee.
Ik geloof ook niet dat ik er veel aan mis.
Ik ook, en Nanninga maar dat is geen verbetering.

Ik denk dat dit het einde van FvD betekent, natuurlijk kunnen mensen hem nog met voorkeursstemmen omhoog halen maar de gemiddelde FvD stemmer snapt dat niet.
Alle reacties Link kopieren
Zonmuis schreef:
23-11-2020 20:23
Whataboutism. Er is al een heel topic over dit specifieke geval.
Klopt, waar geen Groen Linksaanhanger zich laat zien.
Alle reacties Link kopieren
Quaintrelle schreef:
23-11-2020 20:23
Fizz jouw logica is dat als je tegen Baudet bent je automatisch groen links stemt ?

Apart.
Hoe kom je daar nu weer bij?
Alle reacties Link kopieren
Quaintrelle schreef:
23-11-2020 20:23
Fizz jouw logica is dat als je tegen Baudet bent je automatisch groen links stemt ?

Apart.
Een beetje vergelijkbaar met wat ik soms zie bij discussies over de Amerikaanse presidentsverkiezingen.
Als je Trump niks vindt, dan ben je vast een communist ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
23-11-2020 20:25
Hoe kom je daar nu weer bij?
Fizz schreef:
23-11-2020 20:22

Jij hebt trouwens ook niet gereageerd in het GL-topic en Jesse Klaver kennen we natuurlijk wel allemaal. Ik heb geen moeite met kritiek op Baudet of het FvD. Blijkbaar ligt het bij Groen Linksaanhangers anders. Voor hun ligt kritiek op de Grote Groene Leider een stuk gevoeliger.
Dat zeg je hier toch?
...
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
(sorry, dit moest even :proud: )
nounou
Baudet mag dan wel opgestapt zijn als lijsttrekker, hij blijft wel in de Tweede Kamer en zelfs partijvoorzitter van FvD, zo las ik. Hij is natuurlijk politiek gezien binnen zijn partij vleugellam, dus in hoeverre hij zo binnen de partij in beeld kan blijven, kan ik me niet goed voorstellen. Baudets gedachtengoed is echter niet verdwenen, helaas.
Wat kan deze man beroepshalve nog gaan doen? Als wetenschapper kan hij niet bogen op een succesvolle loopbaan, als schrijver kan hij zijn brood niet verdienen. En zeg nou eerlijk: welk bedrijf wil geassocieerd worden met de naam Baudet en het gedachtengoed van Baudet? Een mediabedrijf beginnen á la Trump?
In huize Wilders en in huize Otten zal er stellig op geklonken worden
Wat zal Geertje in zijn handjes knijpen, die gaan misschien wel de 2de partij met afstand worden in maart.
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
23-11-2020 20:22


Jij hebt trouwens ook niet gereageerd in het GL-topic en Jesse Klaver kennen we natuurlijk wel allemaal. Ik heb geen moeite met kritiek op Baudet of het FvD. Blijkbaar ligt het bij Groen Linksaanhangers anders. Voor hun ligt kritiek op de Grote Groene Leider een stuk gevoeliger.
Open anders een eigen topic of ga ergens anders klagen over Klaver en groenlinks. Ik heb nul moeite met kritiek daarop maar het whataboutism is hier gewoon irritant.
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
23-11-2020 20:24
Klopt, waar geen Groen Linksaanhanger zich laat zien.
Wat heeft dat er mee te maken? Ik heb het over whataboutism.
Je kan daar uitgebreid over Groen Links kletsen.
Er is ook recent een ander oud, negatief Groen Links topic naar boven gehaald.

Groen Linksaanhangers hoeven overigens niet te reageren in deze topics.

Dit topic gaat over de FVD.
Paul Cliteur en Freek Janssen, wat gaan die doen? Weet iemand of ze al gereageerd hebben?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven