Wie wordt de lijsttrekker bij FVD nu Baudet is opgestapt?

23-11-2020 18:41 1397 berichten
Alle reacties Link kopieren
Thierry Baudet trekt zich terug als leider van Forum voor Democratie en wil geen lijsttrekker meer zijn voor de verkiezingen.

https://nos.nl/artikel/2357810-baudet-g ... ratie.html

Zijn beslissing volgt na een weekend vol onrust rond de jongeren afdeling.


Mensen die hoog op de kandidatenlijst staan van Forum voor Democratie eisen dat partijleider Thierry Baudet de in opspraak geraakte jongerenafdeling van de partij opheft. NRC Handelsblad schrijft dat onder meer Kamerlid Theo Hiddema een brief met die strekking aan Baudet en het partijbestuur heeft ondertekend. Ook de rest van de top-5 van de partij steunt de oproep, zo schrijft de krant.

Vanavond komt de partijtop bijeen voor crisisberaad in Amsterdam. Aanleiding is het uitlekken van racistisch en antisemitisch app-verkeer tussen leden van jongerentak JFvD. Gisteren besloot het partijbestuur dat er een intern onderzoek naar de zaak komt, en dat het bestuur van JFvD voorlopig terugtreedt.


https://nos.nl/artikel/2357807-topkandi ... eling.html

TO trapt af.

Ik had liever gezien dat Baudet hard was opgetreden tegen de rotte appels in het JFvD.
Hij had heel eenvoudig de jongeren afdeling kunnen ontbinden en na de verkiezingen weer kunnen opstarten olv een nieuw bestuur.

Ik denk dat Joost Eerdmans (nummer 4 ) de logische opvolger is als lijsttrekker.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
keneknabbe schreef:
23-11-2020 20:40
Paul Cliteur en Freek Janssen, wat gaan die doen? Weet iemand of ze al gereageerd hebben?
Freek Jansen is opgestapt.


https://www.nu.nl/politiek/6092377/free ... ratie.html
Zonmuis schreef:
23-11-2020 20:35
Wat heeft dat er mee te maken? Ik heb het over whataboutism.
Je kan daar uitgebreid over Groen Links kletsen.
Er is ook recent een ander oud, negatief Groen Links topic naar boven gehaald.

Groen Linksaanhangers hoeven overigens niet te reageren in deze topics.

Dit topic gaat over de FVD.

Nee, Groenlinksaanhangers hoeven niet te reageren, maar mogen dat wel. En doen dat dus ook.
Alle reacties Link kopieren
Tijd om nog snel een Lijst Baudet op te richten?

Met Thierry en Freek als 1 en 2?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Georgia19zoveel schreef:
23-11-2020 20:43
Nee, Groenlinksaanhangers hoeven niet te reageren, maar mogen dat wel. En doen dat dus ook.
Precies, en laten we het nu maar over de FVD hebben verder :).

Als hij lijstduwer blijft, dan denk ik dat hij nog wel veel van zich zal laten horen.
Alle reacties Link kopieren
Interessante tweet van PG Kroeger:

Baudet wil als een soort van Rita Verdonk meer stemmen halen bij @fvdemocratie dan lijsttrekker @Eerdmans.
Een soort coup binnen de coup.

https://twitter.com/PGKroeger/status/13 ... 2860812292

Baudet is nog niet weg, en heeft nu een zeer beschadigd ego.
Daar gaan we nog een boel plezier van krijgen :twisted:
zazamaenade wijzigde dit bericht op 23-11-2020 20:51
0.99% gewijzigd
nounou
O, misschien dat dat er wel achter zit, dat hij een eigen partij gaat oprichten. Dan wordt het de grote Thierry Baudet show.
Alle reacties Link kopieren
Georgia19zoveel schreef:
23-11-2020 20:51
O, misschien dat dat er wel achter zit, dat hij een eigen partij gaat oprichten. Dan wordt het de grote Thierry Baudet show.
Denk je? Ik denk meer dat hij wat inspiratie bij Verdonk haalt.

Maar kan alle kanten op natuurlijk.
Zonmuis schreef:
23-11-2020 20:52
Denk je? Ik denk meer dat hij wat inspiratie bij Verdonk haalt.

Maar kan alle kanten op natuurlijk.


Behalve de goede.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
https://twitter.com/PGKroeger/status/13 ... 8521285634

Cartoon van Joep Bertrams.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Ik ben helaas wat fatalistischer over deze move. Baudet kiest eieren voor zijn geld en eindelijk het partijbelang boven zijn eigen ego. Hij is niet vertrokken, staat nog steeds op de lijst: de stervende zwaan trekt helaas vaak genoeg veel sympathie aan.
Wanna grow up to be
Be a debaser
bethweeter schreef:
23-11-2020 20:13
Vd Staaij en Wilders? Die zitten het langst in de Kamer en zijn partijleider. Waarom zouden die weg moeten?
Nee die niet, ik heb het eerder over draaikonten zoals Wiebes met die toeslagen affaire. Aanstootgevend zoals die loopt te konkelen.
Alle reacties Link kopieren
Georgia19zoveel schreef:
23-11-2020 20:51
O, misschien dat dat er wel achter zit, dat hij een eigen partij gaat oprichten. Dan wordt het de grote Thierry Baudet show.
FvD was al de grote Thierry Baudet show.

Nóg meer lijkt me onmogelijk.
Zazamaenade schreef:
23-11-2020 20:51
Interessante tweet van PG Kroeger:

Baudet wil als een soort van Rita Verdonk meer stemmen halen bij @fvdemocratie dan lijsttrekker @Eerdmans.
Een soort coup binnen de coup.

https://twitter.com/PGKroeger/status/13 ... 2860812292

Baudet is nog niet weg, en heeft nu een zeer beschadigd ego.
Daar gaan we nog een boel plezier van krijgen :twisted:
Sjesus, Baudet obsessie much? Zijn hele tijdlijn staat er vol mee.
Alle reacties Link kopieren
Quaintrelle schreef:
23-11-2020 20:30
Dat zeg je hier toch?
Nee
Ik denk dat het de partij goed zal doen dat Baudet er mee ophoudt. Jammer dat die Hiddema niet 20 jaar jonger is. Maar beter nog stappen de kiezers van FvD nu over naar PVV zodat die partij wat meer competitie voor de VVD kan worden.
Fizz schreef:
23-11-2020 19:07
Bij Groen Links zijn ze heel mild, want hun moslim-kandidate hangt natuurlijk net zo goed heel onfrisse ideeën aan. Die jongerenclub van het FvD is fout, maar Groen Links zit net zo goed fout.
De jongerenclub van de SP schijnt ook raar volk te trekken.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
23-11-2020 21:24
Ik denk dat het de partij goed zal doen dat Baudet er mee ophoudt. Jammer dat die Hiddema niet 20 jaar jonger is. Maar beter nog stappen de kiezers van FvD nu over naar PVV zodat die partij wat meer competitie voor de VVD kan worden.

Hij houdt er niet mee op. Zijn woordvoerder heeft verklaard dat hij partijvoorzitter blijft.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Heerlijke soap. Zou mooi zijn als de partij nu implodeert, maar ik ben er nog niet helemaal gerust op. Baudet kan ook helemaal niet zonder dat inkomen, dus die zie ik inderdaad zo weer met voorkeursstemmen nog 4 jaar op dat pluche blijven hangen. Komt ie misschien helemaal niet meer, maar het verdient natuurlijk wel lekker. Maar goed, als hij op die manier blijft, vergroot dat wel weer de kans dat ze ruziënd ten onder gaan.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
En anders blijven ze een onbeduidend partijtje in de marge. Iets dat ze in feite nu ook zijn. Die TK-zetels zijn (op twee na) altijd virtueel geweest.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
23-11-2020 21:34
De jongerenclub van de SP schijnt ook raar volk te trekken.
Dat is natuurlijk niet gek. Extreem links en extreem rechts ontlopen elkaar niet veel qua intolerantie en ondemocratische ideeën.
hollebollegijs schreef:
23-11-2020 19:39
Och mag hem graag horen.
Lekker rechts, anti migratie, beetje overdreven, heerlijk.
Mag Rutte en Wilders ook graag horen hoor.

Ben rechts dus hoor graag rechtse geluiden.
Dat je rechtse geluiden wilt horen snap ik nog ergens (behalve dat ik dat niet ben, maar ieder z'n ding)
maar dat gebral? Alsof hij een toespraak voor een studentendispuut houdt. Hoop interessante woorden op een hoop gooien maar verder niks zeggen. En dan zeggen mensen nog dat hij "de taal van het volk" spreekt. Echt. Hoe dan?
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
23-11-2020 21:37
Hij houdt er niet mee op. Zijn woordvoerder heeft verklaard dat hij partijvoorzitter blijft.
En hem daaruit krijgen is lastig, dan moet 2/3 van de leden aanwezig zijn, en daarvan moet 2/3 voor het wegsturen van het bestuur zijn.
Bouza82 schreef:
23-11-2020 21:54
Dat je rechtse geluiden wilt horen snap ik nog ergens (behalve dat ik dat niet ben, maar ieder z'n ding)
maar dat gebral? Alsof hij een toespraak voor een studentendispuut houdt. Hoop interessante woorden op een hoop gooien maar verder niks zeggen. En dan zeggen mensen nog dat hij "de taal van het volk" spreekt. Echt. Hoe dan?
En volgens mij wil hij dat zelf niet eens... Sterker nog, kijkt hij daar echt enorm op neer... En dat hebben de mensen die roepen dat hij "hun taal spreekt" dan niet eens door... Maar kennelijk voelen ze nóg minder voor wat alle andere politici bieden.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
23-11-2020 20:57
Afbeelding
https://twitter.com/PGKroeger/status/13 ... 8521285634

Cartoon van Joep Bertrams.





Hahahahaha hij is leuk :HA:
Maaaaaaaaar hoop wel dat hij bij forum blijft, die uil van minerva speech was toch geniaal, niemand snapte hem maar was wel lol.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Bouza82 schreef:
23-11-2020 21:54
Dat je rechtse geluiden wilt horen snap ik nog ergens (behalve dat ik dat niet ben, maar ieder z'n ding)
maar dat gebral? Alsof hij een toespraak voor een studentendispuut houdt. Hoop interessante woorden op een hoop gooien maar verder niks zeggen. En dan zeggen mensen nog dat hij "de taal van het volk" spreekt. Echt. Hoe dan?


Klopt maar het klinkt leuk :yes:
Geen touw aan vast te knopen soms maar wel geinig.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven