Wie wordt de lijsttrekker bij FVD nu Baudet is opgestapt?

23-11-2020 18:41 1397 berichten
Alle reacties Link kopieren
Thierry Baudet trekt zich terug als leider van Forum voor Democratie en wil geen lijsttrekker meer zijn voor de verkiezingen.

https://nos.nl/artikel/2357810-baudet-g ... ratie.html

Zijn beslissing volgt na een weekend vol onrust rond de jongeren afdeling.


Mensen die hoog op de kandidatenlijst staan van Forum voor Democratie eisen dat partijleider Thierry Baudet de in opspraak geraakte jongerenafdeling van de partij opheft. NRC Handelsblad schrijft dat onder meer Kamerlid Theo Hiddema een brief met die strekking aan Baudet en het partijbestuur heeft ondertekend. Ook de rest van de top-5 van de partij steunt de oproep, zo schrijft de krant.

Vanavond komt de partijtop bijeen voor crisisberaad in Amsterdam. Aanleiding is het uitlekken van racistisch en antisemitisch app-verkeer tussen leden van jongerentak JFvD. Gisteren besloot het partijbestuur dat er een intern onderzoek naar de zaak komt, en dat het bestuur van JFvD voorlopig terugtreedt.


https://nos.nl/artikel/2357807-topkandi ... eling.html

TO trapt af.

Ik had liever gezien dat Baudet hard was opgetreden tegen de rotte appels in het JFvD.
Hij had heel eenvoudig de jongeren afdeling kunnen ontbinden en na de verkiezingen weer kunnen opstarten olv een nieuw bestuur.

Ik denk dat Joost Eerdmans (nummer 4 ) de logische opvolger is als lijsttrekker.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
23-11-2020 19:08
Wie er lijsttrekker gaat worden interesseert me voorlopig niet.
Baudet is weg uit het bovenste uilennest!
Vreemde verklaring die hij op Twitter gaf, trouwens. Een heleboel boehoehoe, wat ben ik zielig.

Die partij is verloren, denk ik en dreef op Baudet, en gaat wat mij betreft langzaam ten onder.
Dat een griezel als Freek Jansen zo lang een vertrouweling van Baudet heeft kunnen zijn was een veeg teken. Het is geen toeval dat antisemitisme, racisme en homofobie in de jongerenafdeling bleven opduiken.
Op naar LPF-toestanden, wat ik je brom.

Jammer alleen dat Wilders hiervan gaat profiteren.
Als er een goede lijsttrekker is die met een goed verhaal komt, dan kan het FvD het bij de verkiezingen nog best eens goed gaan doen. Ik zie zo’n Eerdmans wel een debat aangaan. Het programma van het FvD is voor het MKB zeker niet slecht. De VVD heeft meer aandacht voor de multinationals dan voor het MKB, dus veel mensen zoeken toch naar een partij op rechts. Jammer dat Omtzigt bij de verkeerde partij zit. Daarnaast zijn veel mensen de EU en de massa-immigratie zat. De VVD heeft op die onderwerpen niet echt punten gescoord.
Dus je richt een politieke partij op, met naast die partij een fascistisch, homofoob, antisemitisch clubje jonge racisten. Je maakt de voorzitter van die neonazi's tot je rechterhand en vertrouweling, zet hem op plek 7 van je kieslijst, en als dan journalisten doen wat ze moeten doen, namelijk kritische vragen stellen en dubieuze zaken rapporteren, dan geef je "de media" de schuld?

Zullen we dat voortaan maar een Trumpje noemen....?
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
23-11-2020 19:07
Dat heb ik toch beschreven in de OP, wat ik vind dat er had moeten gebeuren.

Als Baudet echt bezwaar heeft tegen dit soort figuren had hij veel eerder moeten ingrijpen.
Luister eens naar toespraken van Freek Jansen van eerdere jaren, dit komt niet uit het niets.
Baudet heeft die griezel aan zijn borst gedrukt, tot zijn fractiemedewerker gemaakt en op de lijst gezet.
Het zijn krokodillentranen van Baudet.
nounou
Alle reacties Link kopieren
MajaDB schreef:
23-11-2020 19:18
Dus je richt een politieke partij op, met naast die partij een fascistisch, homofoob, antisemitisch clubje jonge racisten. Je maakt de voorzitter van die neonazi's tot je rechterhand en vertrouweling, zet hem op plek 7 van je kieslijst, en als dan journalisten doen wat ze moeten doen, namelijk kritische vragen stellen en dubieuze zaken rapporteren, dan geef je "de media" de schuld?

Zullen we dat voortaan maar een Trumpje noemen....?
Er is heel wat fout gegaan en het is terecht dat er koppen vallen, maar het FvD wordt wel veel harder aangepakt dan bijvoorbeeld Groen Links. Er is bij de publieke omroep nauwelijks aandacht voor de omstreden moslima die op een verkiesbare plaats op de lijst van GL is gezet. Deze kandidate is gelieerd aan een club die bekend staat om o.a. zijn fascistisch, homofoob, antisemitisch en vrouwonvriendelijk gedachtengoed. Blijkbaar is dat voor veel media een veel minder groot probleem als het bij Groen Links aan de orde is.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
23-11-2020 19:21
Als Baudet echt bezwaar heeft tegen dit soort figuren had hij veel eerder moeten ingrijpen.
Luister eens naar toespraken van Freek Jansen van eerdere jaren, dit komt niet uit het niets.
Baudet heeft die griezel aan zijn borst gedrukt, tot zijn fractiemedewerker gemaakt en op de lijst gezet.
Het zijn krokodillentranen van Baudet.






Spannend allemaal.
Hoop wel dat Baudet iets blijft doen in de politiek, mag hem graag horen praten :lol:
Had tot dit weekend nooit gehoord van Freek Jansen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
23-11-2020 19:21
Als Baudet echt bezwaar heeft tegen dit soort figuren had hij veel eerder moeten ingrijpen.
Luister eens naar toespraken van Freek Jansen van eerdere jaren, dit komt niet uit het niets.
Baudet heeft die griezel aan zijn borst gedrukt, tot zijn fractiemedewerker gemaakt en op de lijst gezet.
Het zijn krokodillentranen van Baudet.
Het lijkt mij dat een partij-leider zoiets niet in zijn ééntje kan beslissen.

Ook een deel van de rest van de partij heeft dus boter op 't hoofd.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
23-11-2020 19:24
Spannend allemaal.
Hoop wel dat Baudet iets blijft doen in de politiek, mag hem graag horen praten :lol:
Had tot dit weekend nooit gehoord van Freek Jansen.
Hij wil lijstduwer worden en blijft in het bestuur van FvD. Als ik hem hoor is hij nog lang niet klaar met de politiek (ik wel met hem, dus ik hoop dat het overleg vanavond ertoe leidt dat het helemaal klapt).
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
23-11-2020 19:16
Als er een goede lijsttrekker is die met een goed verhaal komt, dan kan het FvD het bij de verkiezingen nog best eens goed gaan doen. Ik zie zo’n Eerdmans wel een debat aangaan. Het programma van het FvD is voor het MKB zeker niet slecht. De VVD heeft meer aandacht voor de multinationals dan voor het MKB, dus veel mensen zoeken toch naar een partij op rechts. Jammer dat Omtzigt bij de verkeerde partij zit. Daarnaast zijn veel mensen de EU en de massa-immigratie zat. De VVD heeft op die onderwerpen niet echt punten gescoord.

Er staan al wat andere partijen te trappelen hoor, voor 21 maart. VSN van Bas Filippini, een Boerenburgerpartij.
Joost Eerdmans is een achterbaks figuur, geen leider. Ik las laatst dat iemand schreef dat Baudet zijn eigen ondergang heeft ingeluid door Eerdmans op de lijst te zetten.
nounou
Fizz schreef:
23-11-2020 19:23
Er is heel wat fout gegaan en het is terecht dat er koppen vallen, maar het FvD wordt wel veel harder aangepakt dan bijvoorbeeld Groen Links. Er is bij de publieke omroep nauwelijks aandacht voor de omstreden moslima die op een verkiesbare plaats op de lijst van GL is gezet. Deze kandidate is gelieerd aan een club die bekend staat om o.a. zijn fascistisch, homofoob, antisemitisch en vrouwonvriendelijk gedachtengoed. Blijkbaar is dat voor veel media een veel minder groot probleem als het bij Groen Links aan de orde is.
FvD wordt echt niet te hard aangepakt.

Groenlinks wordt inderdaad wel milder benaderd, maar inhoudelijk ís daar ook minder direct wat aan de hand.
Alle reacties Link kopieren
Nepalese33 schreef:
23-11-2020 19:04
Je kan moeilijk ontkennen dat media en de huidige journalistiek ernstig aan kwaliteit hebben ingeboet. Met als gevolg tot heksenjachten richting tegenstanders.
De media is bang geworden na de LPF inderdaad. Je ziet daarom dat het extreem rechtse van Baudet erg met de mantel der liefde is bedekt. Maar ik denk dat het natuurlijk is, die angst. De extremisten kunnen nogal heftig uit de hoek komen zoals aanvallen van NOS-busjes laat zien.

Ik denk vooral dat Baudet nu een stap terug deed omdat een deel van zijn medewerkers hem afvalt.
Alle reacties Link kopieren
nimbus schreef:
23-11-2020 19:25
Hij wil lijstduwer worden en blijft in het bestuur van FvD. Als ik hem hoor is hij nog lang niet klaar met de politiek (ik wel met hem, dus ik hoop dat het overleg vanavond ertoe leidt dat het helemaal klapt).






Misschien komen ze er wel uit.
Ik om arm iedere partij die tegen migratie is dus ook FVD al stem ik zelf al jaren VVD

Laat ze die bruinhemden maar de partij uitgooien, hup de deur uit.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Baudet voelt de bui al hangen en verlaat alvast het zinkende schip voordat hij in maart afgaat als een gieter.

Wie zijn opvolger wordt interesseert me hoegenaamd geen moer, van mij mag die hele partij zinken.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
23-11-2020 19:24
Spannend allemaal.
Hoop wel dat Baudet iets blijft doen in de politiek, mag hem graag horen praten :lol:
Had tot dit weekend nooit gehoord van Freek Jansen.

Serieus?
nounou
Alle reacties Link kopieren
Het mooiste zou zijn VVD / PVV in de regering maaaaaaaaaaar die halen nooit 76 zetels en het CDA wil niet met Wilders, Rutte ook niet maar die roept wel vaker wat.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
MajaDB schreef:
23-11-2020 19:26
FvD wordt echt niet te hard aangepakt.

Groenlinks wordt inderdaad wel milder benaderd, maar inhoudelijk ís daar ook minder direct wat aan de hand.
Dat ben ik niet met je eens, want als je het onfrisse gedachtengoed van de jeugdafdeling van het FvD afkeurt, dan is het op zijn zachtst gezegd bijzonder dat je minder moeite hebt dat een vrouw die hetzelfde onfrisse gedachtengoed aanhangt, zelfs een zetel in de Tweede Kamer krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
23-11-2020 19:31
Serieus?


Nee, volg Hiddema en Baudet op Twitter en dat is het.
Zijn maar twee zetels en dan ook nog oppositie ;)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Nepalese33 schreef:
23-11-2020 19:10
Daarom, dat zaakje stinkt ook. Hopelijk krijgt dat ook nog een flink staartje.
Bij GroenLinks gaat het om één iemand en daar is door allerlei media genoeg aandacht aan besteed. Mocht er meer over haar boven water komen, dan wordt daar opnieuw aandacht aan besteed. Bij FvD gaat het om een hele groep waar al een half jaar van bekend was dat ze heel fout waren.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
23-11-2020 19:31
Serieus?
Nou, ik heb eerlijk gezegd ook nog nooit van hem gehoord.
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
23-11-2020 18:44
Die Eerdmans was een griezeltje toen bij bij Pim Fortuyn zat. Daarna werd hij een imo wel serieuze politicus, dus het viel me wel tegen dat hij bij FvD ging. Hopelijk gaat die hele partij als een nachtkaars uit.
Eerdmans is net zo tragisch als Giuliani. Ooit een gewaardeerd bestuurder met een redelijk voorkomen, nu met ziel en zaligheid overgeleverd aan een narcistische gek.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Laten ze maar flink de bezem er door halen bij het FvD dan heb ik in maart in ieder geval iets te kiezen.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
23-11-2020 19:29
Baudet voelt de bui al hangen en verlaat alvast het zinkende schip voordat hij in maart afgaat als een gieter.

Wie zijn opvolger wordt interesseert me hoegenaamd geen moer, van mij mag die hele partij zinken.
Prima, als ze groen links maar meenemen. Zit ook niet te wachten op een homohatend verkiesbaar figuur bij die enge club.
hollebollegijs schreef:
23-11-2020 19:24
Spannend allemaal.
Hoop wel dat Baudet iets blijft doen in de politiek, mag hem graag horen praten :lol:
Had tot dit weekend nooit gehoord van Freek Jansen.
Wat vind je daar zo leuk aan? Die man wauwelt in een opgeblazen taaltje.
hollebollegijs schreef:
23-11-2020 19:32
Het mooiste zou zijn VVD / PVV in de regering maaaaaaaaaaar die halen nooit 76 zetels en het CDA wil niet met Wilders, Rutte ook niet maar die roept wel vaker wat.
Hel
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
23-11-2020 19:34
Nou, ik heb eerlijk gezegd ook nog nooit van hem gehoord.



Ze denken altijd dat als je rechts bent (en dat ben ik) dat je alles volgt.
De jongeren beweging van Forum is nu ook weer niet zo heel spannend dat ik dat volg.

Ik lees 2 kranten per dag, volg de journaals en Op1 maar dat zo'n stortvloed aan info dat je wel eens wat mist :mrgreen:
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
23-11-2020 19:24
Het lijkt mij dat een partij-leider zoiets niet in zijn ééntje kan beslissen.

Ook een deel van de rest van de partij heeft dus boter op 't hoofd.
Jawel. Baudet weigerde afstand van Jansen te nemen terwijl andere leden vonden dat die hele jfvd opgedoekt moest worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven