Het Grote Viva Katten Topic deel 3
dinsdag 25 augustus 2020 om 22:42
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier 
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.
Happy New Miauw!

Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.
Happy New Miauw!

Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben

donderdag 3 december 2020 om 20:09
Typische beesten heb je.Hendrikje106 schreef: ↑03-12-2020 17:54Die van ons doen er een moord voor!! Lepeltje kokosolie erbij door en dan is het helemaal afze zijn trouwens dol op alle groenten (die ze mogen hebben) maar sla worden ze niet echt vrolijk van.. watermeloen vinden ze ook heel erg lekker!

donderdag 3 december 2020 om 20:10
Groot zeker.HelloFromTheOtherSide schreef: ↑03-12-2020 19:20Ik pas momenteel op twee Main Coones. Wauw wat een pracht beesten!
donderdag 3 december 2020 om 21:15
Ze zijn inderdaad prachtig! En imposantHelloFromTheOtherSide schreef: ↑03-12-2020 19:20Ik pas momenteel op twee Main Coones. Wauw wat een pracht beesten!
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
donderdag 3 december 2020 om 23:00
Ze zijn inderdaad groot!!
Super fijn karakter. Ze mogen niet naar buiten maar vooral het mannetje probeert steeds naar buiten te sneaken. Ze zijn vrij aanhankelijk en vooral het vrouwtje erg knuffelig! Ze hebben nog wel eens mot met elkaar wat wel grappig is, gegrom en achter elkaar aanrennen!
Super fijn karakter. Ze mogen niet naar buiten maar vooral het mannetje probeert steeds naar buiten te sneaken. Ze zijn vrij aanhankelijk en vooral het vrouwtje erg knuffelig! Ze hebben nog wel eens mot met elkaar wat wel grappig is, gegrom en achter elkaar aanrennen!
Hello, can you hear me?
vrijdag 4 december 2020 om 14:38
Ik heb 2 Main Coons van nu ruim 5 maandenHelloFromTheOtherSide schreef: ↑03-12-2020 19:20Ik pas momenteel op twee Main Coones. Wauw wat een pracht beesten!

Ze zijn fantastisch! Ben stapelgek op ze, zijn echt m'n kindjes.
Een van de twee is al bijna 2 weken aan de diarree. Niks veranderd in zijn voer of iets, dus gister toch maar even met hem naar de dierenarts geweest. Hij had ook gister ineens bloed in zijn ontlasting..
Ze denken aan een parasiet of wormen... Komend weekend zijn ontlasting van 3 verschillende dagen in een potje doen en maandag inleveren.
Hij had ook een ontwormings-pilletje gekregen, maar voordat we thuis waren had hij z'n hele maaginhoud er al weer uit gespuugd.
Een nieuw pilletje er in krijgen, kreeg ik echt niet voor elkaar, wat een drama is dat

Maar zolang hij gewoon lekker speelt, eet en drinkt hoeven we hem niet direct medicatie te geven dus we wachten het onderzoek van zijn ontlasting maar af.
zondag 6 december 2020 om 21:41
Dit topic kom ik regelmatig tegen maar heb hier nog nooit gereageerd. Hier een kattenbeestje van 5 jaar met een blaasontsteking en om water drinken toch maar wat aantrekkelijker te maken voor hem ben ik op zoek naar een drinkfontein.
Heeft iemand ervaring met een fijne fontein? Ik heb er ooit eens één gehad maar die maakte best wat herrie. Onze jongeman was niet echt gecharmeerd van de fontein en heb hem daarna weggeven. Nu toch maar op zoek naar een andere. Iemand een tip?
Heeft iemand ervaring met een fijne fontein? Ik heb er ooit eens één gehad maar die maakte best wat herrie. Onze jongeman was niet echt gecharmeerd van de fontein en heb hem daarna weggeven. Nu toch maar op zoek naar een andere. Iemand een tip?
zondag 6 december 2020 om 21:46

zondag 6 december 2020 om 22:42
https://www.bol.com/nl/p/lifegoods-drin ... 100374269/NickyN schreef: ↑06-12-2020 21:41Dit topic kom ik regelmatig tegen maar heb hier nog nooit gereageerd. Hier een kattenbeestje van 5 jaar met een blaasontsteking en om water drinken toch maar wat aantrekkelijker te maken voor hem ben ik op zoek naar een drinkfontein.
Ik heb deze. Bevalt echt heel erg goed. Veel goede reviews, makkelijk schoon te maken, maakt weinig geluid. De katten drinken er graag uit.
Twee verschillende opzetstukjes. Eentje geeft echt waterstraaltjes en de andere een soort kabbelend water.
zondag 6 december 2020 om 23:00

zondag 6 december 2020 om 23:08
Oh ja, dat was ook zo. Is het besmettelijk

maandag 7 december 2020 om 10:13
Was even forummoe, dus tijdje niet geweest hier. Ook nog niet bijgelezen.
Mieke, hoe gaat het nu met het pootje van witje? Loopt hij er alweer op?
Laika en Lotta zijn vorige week dinsdag gesteriliseerd. Alles is prima gegaan dus ik hoefde niet te klooien met een kap of een rompertje, gelukkig. De littekens herstellen goed, wat fijn is want de dames renden en sprongen een dag na de operatie al weer vrolijk in de rondte. Ik had een bench (formaat Ierse setter) geleend van de buren maar dat was geen succes. De eerste avond in de bench klommen ze al in de tralies dus heb ik ze 's avonds in hun kattenkamer boven gedaan waar ze al snel gingen slapen. Halve huiskamer verbouwd voor niets dus
Favoriete speeltje op dit moment is een wuppie (ijzerdraad heb ik eruit gehaald), die vond ik bij het opruimen en ze zijn er gek mee. Laika loopt er grommend mee rond.
Laika en Lotta zijn vorige week dinsdag gesteriliseerd. Alles is prima gegaan dus ik hoefde niet te klooien met een kap of een rompertje, gelukkig. De littekens herstellen goed, wat fijn is want de dames renden en sprongen een dag na de operatie al weer vrolijk in de rondte. Ik had een bench (formaat Ierse setter) geleend van de buren maar dat was geen succes. De eerste avond in de bench klommen ze al in de tralies dus heb ik ze 's avonds in hun kattenkamer boven gedaan waar ze al snel gingen slapen. Halve huiskamer verbouwd voor niets dus

Favoriete speeltje op dit moment is een wuppie (ijzerdraad heb ik eruit gehaald), die vond ik bij het opruimen en ze zijn er gek mee. Laika loopt er grommend mee rond.

Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.

maandag 7 december 2020 om 11:51
Gaat de goede kant op met witje dus, fijn! Met Louise ook alles goed?
Ik vond de sterilisatie van de dames inderdaad heel spannend (teveel rampspoed dit jaar en beetje huiverig dat er nog meer zou volgen) dus wat was ik blij om te horen dat alles goed was gegaan toen ik 's middags belde. Erg fijn was ook dat ik niets af hoefde te rekenen want kosten sterilisatie zaten bij de asielprijs in. Heb als bedankje wel wat lekkers voor dierenarts en assistenten meegenomen toen ik de dames ging halen en dat werd erg gewaardeerd.
Laika is nog steeds een ukkepuk, die blijft denk ik ook heel klein, haar zus is nu al twee keer groter dan zij.
Terwijl Lotta een paar uur na het ophalen al heel helder uit haar oogjes keek, bleef Laika nog lange tijd suf en wat wankel op haar pootjes. Maar die was de volgende dag gelukkig ook al weer helemaal het vrouwtje.
Qua kerst, ik heb een klein boompje staan (ongeveer 80 cm.) op een tafeltje, met witte stoffen balletjes en wat dennenappels er in, tot nu toe gaat het goed
Ik vond de sterilisatie van de dames inderdaad heel spannend (teveel rampspoed dit jaar en beetje huiverig dat er nog meer zou volgen) dus wat was ik blij om te horen dat alles goed was gegaan toen ik 's middags belde. Erg fijn was ook dat ik niets af hoefde te rekenen want kosten sterilisatie zaten bij de asielprijs in. Heb als bedankje wel wat lekkers voor dierenarts en assistenten meegenomen toen ik de dames ging halen en dat werd erg gewaardeerd.
Laika is nog steeds een ukkepuk, die blijft denk ik ook heel klein, haar zus is nu al twee keer groter dan zij.
Terwijl Lotta een paar uur na het ophalen al heel helder uit haar oogjes keek, bleef Laika nog lange tijd suf en wat wankel op haar pootjes. Maar die was de volgende dag gelukkig ook al weer helemaal het vrouwtje.
Qua kerst, ik heb een klein boompje staan (ongeveer 80 cm.) op een tafeltje, met witte stoffen balletjes en wat dennenappels er in, tot nu toe gaat het goed

Dierproeven.

maandag 7 december 2020 om 12:01
Calamitycat schreef: ↑07-12-2020 11:51Gaat de goede kant op met witje dus, fijn! Met Louise ook alles goed?
Qua kerst, ik heb een klein boompje staan (ongeveer 80 cm.) op een tafeltje, met witte stoffen balletjes en wat dennenappels er in, tot nu toe gaat het goed![]()
Ja snap ik, na veel rampspoed raak je het vertrouwen kwijt. Het is toch een flinke operatie en ik heb wel eens een poes gehad met veel napijn. Vind ik echt heel erg zielig. En Louise moet er ook straks aan geloven, dan zijn ze nog zo onbevangen en krijgen ze pijnlijke spuiten en vreemde gezichten.
maandag 7 december 2020 om 12:09
Bij poezen is het zeker een behoorlijke ingreep. Ik begreep van de assistente dat ze na de operatie een injectie met pijnstilling hadden gekregen die 24 uur werkte, ik hoefde ze ook verder geen pijnstilling te geven. Ik kreeg (sowieso de volgende dag) ook niet de indruk dat ze veel pijn hadden hoor, dus hopelijk gaat het voor Louise straks ook zo meevallen.
Dierproeven.

maandag 7 december 2020 om 12:50
De buurtpoes doet het wat minder. Ik heb zoveel mogelijk nierdieetvoeding gehaald alleen wil ze het niet eten. Louise vind het overheerlijk dus die eet het dan wel op want de rest bedankt ook vriendelijk.
Buurtpoes drinkt heel graag de Viyodrink en miauwt er ook om, Gourmet eet ze graag. Ze wordt mager en is wat zwak op de achterhand.
Buurtpoes drinkt heel graag de Viyodrink en miauwt er ook om, Gourmet eet ze graag. Ze wordt mager en is wat zwak op de achterhand.

maandag 7 december 2020 om 12:54
Ik hoop het ook want ze is nog dol op mensen. Gisteren was mijn broer er en dan is ze helemaal in de gloria.Calamitycat schreef: ↑07-12-2020 12:09Bij poezen is het zeker een behoorlijke ingreep. Ik begreep van de assistente dat ze na de operatie een injectie met pijnstilling hadden gekregen die 24 uur werkte, ik hoefde ze ook verder geen pijnstilling te geven. Ik kreeg (sowieso de volgende dag) ook niet de indruk dat ze veel pijn hadden hoor, dus hopelijk gaat het voor Louise straks ook zo meevallen.
maandag 7 december 2020 om 13:31
Oh wat lief
Hier is Laika dol op mensen, vooral hun voeten
Lotta is nog wat schuw, die bekijkt de wereld het liefste vanaf het hoogste plateau van de krabpaal als er visite is.
Arme buurtpoes, goed dat je haar verwend met de dingen die ze nog wel lust.
Ze is al best oud toch? Het klinkt wel zorgelijk maar liever bij jou en alle liefde die jij haar geeft haar laatste weken/maanden doorbrengen dan bij die vreselijke buren van je. Hoop natuurlijk dat ze nog een tijdje mee kan

Hier is Laika dol op mensen, vooral hun voeten

Lotta is nog wat schuw, die bekijkt de wereld het liefste vanaf het hoogste plateau van de krabpaal als er visite is.
Arme buurtpoes, goed dat je haar verwend met de dingen die ze nog wel lust.
Ze is al best oud toch? Het klinkt wel zorgelijk maar liever bij jou en alle liefde die jij haar geeft haar laatste weken/maanden doorbrengen dan bij die vreselijke buren van je. Hoop natuurlijk dat ze nog een tijdje mee kan

Dierproeven.

maandag 7 december 2020 om 14:25
Buurtpoes is nou weer twee dagen uithuizig en dan komt ze in slechte doen weer terug. Ik had een lepel in mijn hand en zij dacht dat ze slaag kreeg volgens mij. Dan wil ze meteen weg. Ze heeft een glanzende vacht gekregen alleen steekt de ruggengraat veel meer uit. Met dit slechte weer vraag ik me af of ze dan ineens zomaar weer naar huis gaat. Ze zou een jaar of 16 zijn.
maandag 7 december 2020 om 15:21

maandag 7 december 2020 om 17:19
Normaal blijft ze wel in de buurt, nu heb ik het niet zo duidelijk. Ze moet veel plassen en heeft de behoefte om naar buiten te gaan.Calamitycat schreef: ↑07-12-2020 15:21Ach gossie, de arme stakker. Ik hoop echt niet dat ze steeds weer naar die vreselijke mensen gaat. Kan je haar niet binnen houden (ook al is dat misschien ook best sneu voor haar)? 16 jaar, jee... da's al behoorlijk op leeftijd.
maandag 7 december 2020 om 18:31
Fijn dat alles goed is gegaan! De ukkies hier lopen ongeveer een maandje vooruit op die van jou, die zijn half november bij de dierenarts geweest voor castratie/sterilisatie. Die zijn ook goed hersteld, hoewel het schildpad meisje niet van haar hechtingen af kon blijven... maar uiteindelijk kon ze zich heel goed redden met plastic kapje dus alles is goed gekomen!Calamitycat schreef: ↑07-12-2020 10:13Was even forummoe, dus tijdje niet geweest hier. Ook nog niet bijgelezen.
Laika en Lotta zijn vorige week dinsdag gesteriliseerd. Alles is prima gegaan dus ik hoefde niet te klooien met een kap of een rompertje, gelukkig. De littekens herstellen goed, wat fijn is want de dames renden en sprongen een dag na de operatie al weer vrolijk in de rondte. Ik had een bench (formaat Ierse setter) geleend van de buren maar dat was geen succes. De eerste avond in de bench klommen ze al in de tralies dus heb ik ze 's avonds in hun kattenkamer boven gedaan waar ze al snel gingen slapen. Halve huiskamer verbouwd voor niets dus![]()
Favoriete speeltje op dit moment is een wuppie (ijzerdraad heb ik eruit gehaald), die vond ik bij het opruimen en ze zijn er gek mee. Laika loopt er grommend mee rond.![]()
Zij blijft denk ik ook echt een kleintje, haar grote rode broer weegt inmiddels denk ik wel twee keer zoveel.
Hoeveel wogen jouw meisjes CC?
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.