Dreumes topic IV
dinsdag 29 januari 2019 om 20:05

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkelt. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij

aankleefsjaan wijzigde dit bericht op 18-02-2019 11:07
Reden: Typo
Reden: Typo
0.34% gewijzigd
dinsdag 8 december 2020 om 07:59
Hier kregen ze beiden de houten met eerste verjaardag en reden er zo op weg. Wel op drie wielen want peuter wil nog niet met twee wielen en dreumes is nog niet eens twee dus niet geprobeerd.Noenoecasa schreef: ↑07-12-2020 23:13trybike ziet er zwaar uit voor zo n klein kindje of zie ik het verkeerd?
Ik heb een fiets op het oog
https://www.loopfietsen.nl/bandits-ange ... ordelingen

dinsdag 8 december 2020 om 11:56
Bedoel je Puky wutsch? Die hebben wij. Fijn ding, maar hier dus al te klein. Heb hem zelf via marktplaats gekocht.

dinsdag 8 december 2020 om 19:47
Mijn zoon is redelijk groot voor 16 maanden maar zou ook met 21 denk ik niet zo snel nog 4 wieltjes kopen want dan kunnen ze vaak redelijk snel naar 2 wielen. Vond het vanaf 16 maanden toch iets te lang.
dinsdag 8 december 2020 om 20:40
woensdag 9 december 2020 om 10:14
Onze zoon heeft ook een trybike gekregen voor zijn eerste verjaardag. Hij is nu alweer 18 maanden en heeft er nog niet een keer echt opgezeten. Hij wil hem alleen maar duwen of achter het zadel zitten.
Op het zadel zitten wil hij niet.
Hij heeft ook een looptractor. Daar gaat hij ook niet op zitten maar op staan en dan de tractor meeslepen
Het lukt hem nu wel steeds beter en hij gaat af en toe wel zitten. Hij moet even de denkwijze krijgen dat hij zit en dan zijn voeten gebruikt.
De stalen trybike vind ik niet te zwaar voor een kind. En hij is erg mooi. Heb hem vooral gekocht juist omdat deze tot een grotere lengte kan.
Zoon is nu over de 90 cm. En kledingmaat 98. Hoop dat hij er nog op kan als hij ruim 3 is. En dan kan de trybike over naar zijn broertje, die nu nog in de buik zit
Hoe vonden jullie dreumessen Sinterklaas?
Hier kwam Sinterklaas bij familie langs met oudere kindjes.
Ik had verwacht dat mijn zoon misschien wel zou gaan huilen maar hij liep er juist de hele tijd naartoe. En toen hii zijn cadeau had wilde hij hem weer teruggeven.
Cadeau dat het meest in de smaak valt zijn de plastic boerderijdieren haha.
Slaapzak draagt hij al een tijdje achterstevoren. Hij heeft echt een obsessie voor ritsen, knopen, klitteband , veters en lichtknoppen.
Hij slaapt ook op zijn buik dus heeft ook geen last van de rits zo.
Deze week gaat hij weer naar dreumesgym. Nu voor de tweede keer. Hij vond het erg leuk maar als hij heel even stil moet zitten in de groep dan begint hij te gillen en probeert weg te lopen. Gelukkig was mijn kind niet de enige.
Op het zadel zitten wil hij niet.
Hij heeft ook een looptractor. Daar gaat hij ook niet op zitten maar op staan en dan de tractor meeslepen

Het lukt hem nu wel steeds beter en hij gaat af en toe wel zitten. Hij moet even de denkwijze krijgen dat hij zit en dan zijn voeten gebruikt.
De stalen trybike vind ik niet te zwaar voor een kind. En hij is erg mooi. Heb hem vooral gekocht juist omdat deze tot een grotere lengte kan.
Zoon is nu over de 90 cm. En kledingmaat 98. Hoop dat hij er nog op kan als hij ruim 3 is. En dan kan de trybike over naar zijn broertje, die nu nog in de buik zit

Hoe vonden jullie dreumessen Sinterklaas?
Hier kwam Sinterklaas bij familie langs met oudere kindjes.
Ik had verwacht dat mijn zoon misschien wel zou gaan huilen maar hij liep er juist de hele tijd naartoe. En toen hii zijn cadeau had wilde hij hem weer teruggeven.
Cadeau dat het meest in de smaak valt zijn de plastic boerderijdieren haha.
Slaapzak draagt hij al een tijdje achterstevoren. Hij heeft echt een obsessie voor ritsen, knopen, klitteband , veters en lichtknoppen.
Hij slaapt ook op zijn buik dus heeft ook geen last van de rits zo.
Deze week gaat hij weer naar dreumesgym. Nu voor de tweede keer. Hij vond het erg leuk maar als hij heel even stil moet zitten in de groep dan begint hij te gillen en probeert weg te lopen. Gelukkig was mijn kind niet de enige.

donderdag 10 december 2020 om 12:51
Wat jammer Lem, dat hij er nog niet echt op fietst. Ik had al wel verwacht dat mijn zoon het geweldig zou vinden. We zijn vanochtend buiten geweest en hij ging er meteen als een speer mee vandoor. Maar hij heeft een grote zus als voorbeeld misschien helpt dat. Hij fietste al op de Puky met een maand of 10/11. Ben er nu al mega blij mee want we gaan zoveel sneller nu. Hij is gewoon een kind dat graag zelf wil lopen of fietsen IPV zitten, en dat kan zo ook voor wat langere stukken.
Leuk dreumesgym, hier ligt alles op z'n gat door corona helaas. Ik ging met peuter ook eerder.
Dreumes vond het wel mooi Sinterklaas, hij is vooral super blij met de Duplo autootjes die hij van opa en oma kreeg.
Neem je tijd 05, kan me voorstellen dat het soms best hectisch is.
Leuk dreumesgym, hier ligt alles op z'n gat door corona helaas. Ik ging met peuter ook eerder.
Dreumes vond het wel mooi Sinterklaas, hij is vooral super blij met de Duplo autootjes die hij van opa en oma kreeg.
Neem je tijd 05, kan me voorstellen dat het soms best hectisch is.
donderdag 10 december 2020 om 16:00
Jeetje zoon is uit de box gevallen paar dagen geleden. Was even geschrokken zeg! Eerste keer dat die dus klom.
Heeft iemand hier ook een kindje dat geen handschoenen om wil. Kind heeft vanmorgen gekrijst van de koude handjes. Was echt niet leuk om aan te zien. Maar zovaak geprobeerd om hem handschoenen om te doen... die gooide hij gelijk uit en zn laarzen ook. Steenkoude voetjes had die! Dus volgende keer als we gaan wandelen geen laarzen meer aan want die trekt die
Heel makkelijk uit
Heeft iemand hier ook een kindje dat geen handschoenen om wil. Kind heeft vanmorgen gekrijst van de koude handjes. Was echt niet leuk om aan te zien. Maar zovaak geprobeerd om hem handschoenen om te doen... die gooide hij gelijk uit en zn laarzen ook. Steenkoude voetjes had die! Dus volgende keer als we gaan wandelen geen laarzen meer aan want die trekt die
Heel makkelijk uit
donderdag 10 december 2020 om 16:18
donderdag 10 december 2020 om 20:23
Dat is wel schrikken van het klimmen uit de box noenoecasa.
Hier wil dochter vaak ook geen handschoenen aan maar ze vindt het vervolgens niet erg dat ze koude handen heeft. Soms wil ze ze halverwege toch aan als we dat vragen en dan laat ze ze wel aan. We hebben ze in een draadje door haar jas, dus ze zijn wel altijd dichtbij als ze ze toch aan wil. De eerste keren wilde ze die er ook uit trekken. Na afleiding (volgens mij kwam toevallig man thuis op dat moment) en zeggen waar we naar toe gingen waar ze enthousiast van werd, hielp wel om de handschoenen in haar jas te laten zitten. De handschoenen gaan nu ook steeds vaker aan. Wat bij ons ook helpt, is laten zien dat we zelf ook handschoenen aan doen omdat we warme handen willen.
Hier gaan we pas over op dekbed bij het grote bed. Ze heeft een dikke slaapzak en we gebruiken daarnaast ook geen dekentje. Dat is warm zat voor haar in haar ledikant.
Hier wil dochter vaak ook geen handschoenen aan maar ze vindt het vervolgens niet erg dat ze koude handen heeft. Soms wil ze ze halverwege toch aan als we dat vragen en dan laat ze ze wel aan. We hebben ze in een draadje door haar jas, dus ze zijn wel altijd dichtbij als ze ze toch aan wil. De eerste keren wilde ze die er ook uit trekken. Na afleiding (volgens mij kwam toevallig man thuis op dat moment) en zeggen waar we naar toe gingen waar ze enthousiast van werd, hielp wel om de handschoenen in haar jas te laten zitten. De handschoenen gaan nu ook steeds vaker aan. Wat bij ons ook helpt, is laten zien dat we zelf ook handschoenen aan doen omdat we warme handen willen.
Hier gaan we pas over op dekbed bij het grote bed. Ze heeft een dikke slaapzak en we gebruiken daarnaast ook geen dekentje. Dat is warm zat voor haar in haar ledikant.
donderdag 10 december 2020 om 20:32
Wilde ze hier toen ze jonger waren ook niet. Tip van flip: Bij decathlon hebben ze lange wanten met een rits. Die doe je eerst aan en dan de jas en die krijgen ze lastig zelf uit.Noenoecasa schreef: ↑10-12-2020 16:00Jeetje zoon is uit de box gevallen paar dagen geleden. Was even geschrokken zeg! Eerste keer dat die dus klom.
Heel makkelijk uit
donderdag 10 december 2020 om 22:13
Hij is over 3 maanden 2 mss dan even aankijken met dekbed. Hij slaapt in een pucka baby die is ook warm.
Maargoed soms als ik het koud heb denk k meteen dat kind ook koud aanvoelt. Meestal is dat niet zo.
donderdag 10 december 2020 om 22:15
Weetiknogsteedsniet schreef: ↑10-12-2020 20:23Dat is wel schrikken van het klimmen uit de box noenoecasa.
Ja muts liet hij indd gwn op zn hoofd omdat ik zei: kijk mama ook een muts op. Dan is die blij en laat m zitten.
Met handschoenen dan weer niet. Vaak heeft die ook een pakje rozijntjes in de wagen en dat lukt natuurlijk niet met handschoenen.

donderdag 10 december 2020 om 22:48
Hier ook geen dekbed nog maar ze blijft nog prima onder een dekentje liggen 
Heb de viva vloek over me afgeroepen. In een ander topic geschreven dat sinds dreumes elke nacht een flesje water in bed heeft we haar niet meer horen. We zitten ineens weer aan nachtelijk huilen en flesjes melk.... Faaaaaase

Heb de viva vloek over me afgeroepen. In een ander topic geschreven dat sinds dreumes elke nacht een flesje water in bed heeft we haar niet meer horen. We zitten ineens weer aan nachtelijk huilen en flesjes melk.... Faaaaaase
vrijdag 11 december 2020 om 08:21
Hier ook nog geen dekbed voor dreumes. Ze slaapt in een dikke slaapzak, verder ook geen dekentje ofzo. Met overgang naar het grote bed gaat de slaapzak weg en dan onder een dekbed. Tenminste.. Zo deden we dat bij peuter. Maar gaat nog wel even duren, ze ligt nog prima in haar ledikant.
Herkenbaar van de handschoenen.
Balen Teckeltje! Dreumes heeft vannacht weer voor het eerst sinds een week doorgeslapen. Als ze wakker is in de nacht, krijgt ze ook een fles. Ik denk niet dat ze wakker wordt van de dorst/honger (geen idee waar wel van), maar na die fles vindt ze het prima dat we haar terug leggen in bed en slaapt ze zo weer. Dus dat doen we dan maar. Hopelijk nu weer overgewaaid.
Herkenbaar van de handschoenen.
Balen Teckeltje! Dreumes heeft vannacht weer voor het eerst sinds een week doorgeslapen. Als ze wakker is in de nacht, krijgt ze ook een fles. Ik denk niet dat ze wakker wordt van de dorst/honger (geen idee waar wel van), maar na die fles vindt ze het prima dat we haar terug leggen in bed en slaapt ze zo weer. Dus dat doen we dan maar. Hopelijk nu weer overgewaaid.
vrijdag 11 december 2020 om 09:22
Hier is hij begin februari 2 dus wil dan idd zelf eens kijken of ik dat dekbedje ga doen. Geloof niet dat hij het momenteel koud heeft iddNoenoecasa schreef: ↑10-12-2020 22:13Hij is over 3 maanden 2 mss dan even aankijken met dekbed. Hij slaapt in een pucka baby die is ook warm.
Maargoed soms als ik het koud heb denk k meteen dat kind ook koud aanvoelt. Meestal is dat niet zo.
vrijdag 11 december 2020 om 10:37
Oh, wat is er veel geschreven!
Driftbuien: Hier af en toe een driftbui, maar vooral nog thuis. Op dit moment werkt afleiden nog redelijk goed. Vooral als er net een ander kindje of iemand met een hond langs wandelt. Als ik dan vraag of ze eens wil zwaaien naar het hondje is ze meestal wel vergeten dat ze kwaad was.
Thuis lukt het wat minder goed om haar af te leiden. Ik probeer me vooral sterk te houden en niet toe te geven, dus gewoon even laten doen. Ik blij wel in haar buurt. Haar vader is er beter in dan ik, maar ik hou me maar voor dat het voor haar het beste is dat ik grenzen stel en ik niet zo een softie moet zijn. Als ze een driftbui heeft huilt ze echt wel tranen met tuiten. Ik heb haar er ook nog niet op betrapt dat ze kijkt hoe wij erop reageren. Ze lijkt op die momenten gewoon echt intens verdrietig en kwaad.
Vallen: Hier nog geen tanden door haar lip, maar toen ze net kon staan/lopen wel een paar keer op haar hoofd gevallen. Ik panikeerde vooral in het begin redelijk snel, maar het zag er altijd erger uit dan het effectief was, gelukkig. Toen ze 4 maanden was ben ik wel met haar van de trap gevallen. Pfff...ook al was ze in orde, toen voelde ik me echt een slechte moeder.
05-2019, ik ben aan het aftellen tot de baby er is.
Het is soms wel lastig om hoogzwanger te zijn en een dreumes te hebben, maar dat was te verwachten natuurlijk. Lief dat je ernaar vraagt.
Hoe is het met jouw dochtertje ondertussen? Hopelijk is de buikgriep ondertussen voorbij en eet ze opnieuw beter?
Wat een opluchting waarschijnlijk dat de resultaten eindelijk binnen zijn, hopelijk valt het allemaal wel mee? Je mag me iets laten weten over de uitslag, maar hoeft niet. Wat een situatie zeg, met je ex.
Tandenpoetsen: Dat gaat heel wisselend hier. Ik laat ze eerst zelf poetsen (met elektrische tandenborstel) en daarna ga ik er nog eens over, terwijl we naar Tik Tak kijken. Maar soms vliegt de tandenborstel onmiddellijk een eind verderop en weigert ze haar mond open te doen. Ik laat het dan maar.
Peuterbed: Hier nog een gewoon babybedje. Ze probeert er niet uit te kruipen, dus voorlopig laten we het maar zo.
Due-Scimmie, hoe is het met de hoektanden? Ondertussen er al door?
Bij jullie ook al de buikgriep, Teckeltje! Lastig als het hele gezin er last van heeft. Hopelijk ben jij er van gespaard gebleven!
Wat leuk, al die nieuwe woorden die de kindjes oppikken! Het praten staat hier bij dochter precies op een laag pitje. Ze kan wel heel goed laten weten wat ze wil zonder woorden te gebruiken en ze kijkt heel graag in boekjes met dieren. Terwijl ze wijst vraagt ze "en die?". Dus hopelijk blijkt binnenkort dat ze al die woorden wel aan het opslaan is, maar ze ze gewoon nog niet echt gebruikt.
Hoe is het met het slapen, Chantilly? En bij jullie Fiona?
Is dreumes nog steeds bang van de commode?
Onze dochter zit ook niet graag in de kinderwagen, Noenoecasa. Liever zelf wandelen of gedragen worden. De winkelkar is dan weer geen probleem. Ik geeft haar dan iets van de boodschappen om vast te houden en voor de rest is ze te druk bezig met zwaaien en lachen naar al de mensen die ze ziet.
Wat schrikken dat je kindje uit de box is gevallen!
Wij hebben ergens een plastieken loopfietsje liggen, maar de laatste keer dat we die hebben uitgehaald begreep ze echt niet hoe die werkte. Het is al van de zomer geleden wel, dus misschien tijd om nog eens te proberen.
Handschoenen: die wil ze hier ook niet aan. Wat een drama. Haar handjes waren ijskoud en zagen bloedrood, maar ze wou echt niet. Haar laarsjes trekt ze niet zelf uit, maar ze verliest er altijd wel ergens ene.
Haar muts blijft tegenwoordig wel op, of meestal toch.
Dekbed: Dochter draagt een slaapzak. Ze draait alle kanten op in haar slaap, dus een dekbed of deken lukt niet.

Driftbuien: Hier af en toe een driftbui, maar vooral nog thuis. Op dit moment werkt afleiden nog redelijk goed. Vooral als er net een ander kindje of iemand met een hond langs wandelt. Als ik dan vraag of ze eens wil zwaaien naar het hondje is ze meestal wel vergeten dat ze kwaad was.

Vallen: Hier nog geen tanden door haar lip, maar toen ze net kon staan/lopen wel een paar keer op haar hoofd gevallen. Ik panikeerde vooral in het begin redelijk snel, maar het zag er altijd erger uit dan het effectief was, gelukkig. Toen ze 4 maanden was ben ik wel met haar van de trap gevallen. Pfff...ook al was ze in orde, toen voelde ik me echt een slechte moeder.
05-2019, ik ben aan het aftellen tot de baby er is.

Hoe is het met jouw dochtertje ondertussen? Hopelijk is de buikgriep ondertussen voorbij en eet ze opnieuw beter?
Wat een opluchting waarschijnlijk dat de resultaten eindelijk binnen zijn, hopelijk valt het allemaal wel mee? Je mag me iets laten weten over de uitslag, maar hoeft niet. Wat een situatie zeg, met je ex.

Tandenpoetsen: Dat gaat heel wisselend hier. Ik laat ze eerst zelf poetsen (met elektrische tandenborstel) en daarna ga ik er nog eens over, terwijl we naar Tik Tak kijken. Maar soms vliegt de tandenborstel onmiddellijk een eind verderop en weigert ze haar mond open te doen. Ik laat het dan maar.
Peuterbed: Hier nog een gewoon babybedje. Ze probeert er niet uit te kruipen, dus voorlopig laten we het maar zo.
Due-Scimmie, hoe is het met de hoektanden? Ondertussen er al door?
Bij jullie ook al de buikgriep, Teckeltje! Lastig als het hele gezin er last van heeft. Hopelijk ben jij er van gespaard gebleven!
Wat leuk, al die nieuwe woorden die de kindjes oppikken! Het praten staat hier bij dochter precies op een laag pitje. Ze kan wel heel goed laten weten wat ze wil zonder woorden te gebruiken en ze kijkt heel graag in boekjes met dieren. Terwijl ze wijst vraagt ze "en die?". Dus hopelijk blijkt binnenkort dat ze al die woorden wel aan het opslaan is, maar ze ze gewoon nog niet echt gebruikt.
Hoe is het met het slapen, Chantilly? En bij jullie Fiona?
Is dreumes nog steeds bang van de commode?
Onze dochter zit ook niet graag in de kinderwagen, Noenoecasa. Liever zelf wandelen of gedragen worden. De winkelkar is dan weer geen probleem. Ik geeft haar dan iets van de boodschappen om vast te houden en voor de rest is ze te druk bezig met zwaaien en lachen naar al de mensen die ze ziet.

Wat schrikken dat je kindje uit de box is gevallen!
Wij hebben ergens een plastieken loopfietsje liggen, maar de laatste keer dat we die hebben uitgehaald begreep ze echt niet hoe die werkte. Het is al van de zomer geleden wel, dus misschien tijd om nog eens te proberen.

Handschoenen: die wil ze hier ook niet aan. Wat een drama. Haar handjes waren ijskoud en zagen bloedrood, maar ze wou echt niet. Haar laarsjes trekt ze niet zelf uit, maar ze verliest er altijd wel ergens ene.

Dekbed: Dochter draagt een slaapzak. Ze draait alle kanten op in haar slaap, dus een dekbed of deken lukt niet.

vrijdag 11 december 2020 om 13:47
Ze heeft al zo vaak een tand door haar lip gehad hier. Gisteren was het alleen mijn beurt. Ze zat op schoot en gooit ineens haar hoofd naar achteren. Zo tegen mijn lip. Die is dus nu een beetje dik. Ze snapt nog niet zo goed dat ze mij pijn deed. Vanmorgen viel ze buiten op haar gezicht. Er moest wel een kusje op, maar ze was verder niet zo onder de indruk. Ze heeft altijd wel een of meerdere blauwe plekken op haar benen, maar geen idee waar ze die precies heeft opgelopen. Maar dat heb ik zelf ook heel vaak.
Ze slaapt hier in een slaapzak. Draait ook enorm, dus met een dekbed wachten we nog even. Ze wil nu wel af en toe een grote knuffel mee naar bed nemen, maar dat vinden we nog geen goed idee. Alleen haar knuffeldoekje mag mee. Nou ja die moet mee, want zonder slaapt ze echt niet.
De kerstboom staat hier nu. Ik heb samen met dreumes de ballen er in gehangen. Dat vond ze erg leuk. De eerste dagen was ze er steeds weer ballen aan het uithalen, maar vandaag heeft ze hem met rust gelaten.
Ze slaapt hier in een slaapzak. Draait ook enorm, dus met een dekbed wachten we nog even. Ze wil nu wel af en toe een grote knuffel mee naar bed nemen, maar dat vinden we nog geen goed idee. Alleen haar knuffeldoekje mag mee. Nou ja die moet mee, want zonder slaapt ze echt niet.
De kerstboom staat hier nu. Ik heb samen met dreumes de ballen er in gehangen. Dat vond ze erg leuk. De eerste dagen was ze er steeds weer ballen aan het uithalen, maar vandaag heeft ze hem met rust gelaten.