De leuke buurten van Amsterdam?

13-05-2009 12:06 631 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Ik ga binnekort verhuizen naar Amsterdam. Aangezien ik geen idee heb van de buurten daar, zou ik graag jullie advies willen krijgen.

Welke buurten zijn 'de goede buurten'? Daar bedoel ik mee: geen pauperbuurt waar veel armere mensen of aso's wonen..

Waar is veel te doen? Wat is het 'gezellige' gedeelte van Amsterdam?

Waar is de prijs / kwaliteit verhouding het best, dus een gezellig stadsdeel met relatief goede prijzen?

Hoop dat jullie me kunnen helpen!
quote:alice33 schreef op 13 mei 2009 @ 14:18:

[...]

Idem, ik vind het een beetje saai daar.De eerste 4 jaar in Amsterdam woonde ik in de Michelangelo straat. Ook echt een heel saaie buurt. Oud Zuid is niet mijn scene.

Ik wens de topicstarter veel succes!

O en wat crime enzo betreft: ik heb ooit de sleutels van mijn ouwe bak aan de buitenkant van de deur laten zitten tot middernacht in Oost. Stond er nog. (Ze wilden er niet eens mee joyrijden blijkbaar) Op dezelfde plek is daarentegen ook wel eens een ruit ingetikt.
Er is iets veranderd op het forum, je schijnt elkaar geen pb'tjes meer te kunnen sturen!!!
Maar over Oudzuid: ik zou toch best wel in de lanenbuurt willen wonen. Ja, ik hoorde laatst dat die buurt de lanenbuurt wordt genoemd, dus ik dacht: laat ik dat es heel interessant noemen.

Maar serieus: Saxen Weimarlaan. Sophialaan. Prachtig!
LadyX wellicht is dit iets voor je?

http://link.marktplaats.nl/215699491

Succes, en er staat meer op marktplaats zonder dat je je hoeft in te schrijven
Henri Polaklaan bij Artis, wil ik ook wonen. De hele plantage. Leuk detail: was vroegah een hoerenbuurt (verblijf van de hyena's was ooit een bordeel).

Sorry, zal niet meer interessant proberen te willen zijn
quote:Chardonnay schreef op 13 mei 2009 @ 14:11:

[...]

Je vraagt het dan wel niet aan mij maar ik reageer toch. Ik deed ook altijd boodschappen bij de ouwe Lindeman. Ik woon er ook nog steeds om de hoek al is het nu een restaurant/bar.

Ik heb het geluk in een benedenhuis te wonen met een tuin van 60 m2 op het zuiden. En dat voor het luttele bedrag van ¤ 370,- (niet inclusief). Maar ja, ik woon er dan ook al 10 jaar.

Je hebt toch geen tweeling?

Ja Lindeman, kattevoer 2,20 per stuk en 4 voor een tientje
Ik heb het vermoeden dat TO niet zo goed weet wat het inhoudt om in een totaal ander deel van het land te gaan wonen (even los van of dat nu in Noord-, Oost- of West-Nederland is). Zeker het verschil tussen het zuiden en Amsterdam is megagroot, is mijn ervaring. Ben, toen het even kon, ook weer heeeeeeeel hard terug naar Amsterdam gerend! Wat was ik blij weer thuis te zijn.

Het zuiden is leuk voor een dagje uit of weekend weg, maar er wonen is een heel ander verhaal. Dat moet omgekeerd voor zuiderlingen ook zo zijn.

Heeft TO een goed beeld van 'Westerlingen' of 'Amsterdammers'? Hoeveel en hoe goed ken je ze? Heb je een klik met de mentaliteit?
Trouwens, in Noord krijg je ook niet zomaar een groot huis, in de huur, buiten de vrije sector. Ik hoorde van mijn buuf dat zij met haar man en twee kinderen maar maximaal 80 m2 krijgt, voor grotere huurhuizen moet je minimaal 3 kinderen hebben. Kortom, in de hele stad is het een crime om iets betaalbaars, op stand of ruim te vinden.
Delipop ken ik (nog) niet, vertel 's?

Ik moet nl. binnenkort uit eten met een vriendin en die woont achter de Kinkerstraat, dus misschien is het wat.
@ Kaar. Nee, geen tweeling hier.

Ik kreeg mijn kattevoer altijd op de pof mee. Ik wist de hele prijs niet eens
Nee Georgie, de mijne ook niet. Vrienden van ons wonen met hun kinderen in het sjieke Oud-zuid. Maar mij krijg je met geen stok daar naar toe.

Mijn vriend en ik hebben in de Aker gewoond, huis, tuin en dakterras. E.e.a. ook met het oog op eventuele nakomelingen, maar hebben onze hielen gelicht omdat we, ondanks de ruimte, zaten te verpieteren. Nu is er een spruit op komst, en wonen we driehoog aan de gracht. Have never been happier. Als ik straks naar boven strompel, hoop ik voorgaande woorden nog levendig te herinneren .
Goeie tip Woman2333

Die advertentie is nu al 26746 keer bekeken. Dat gaat dus niet lukken....
quote:ZaraZara100 schreef op 13 mei 2009 @ 14:27:

Ik heb het vermoeden dat TO niet zo goed weet wat het inhoudt om in een totaal ander deel van het land te gaan wonen (even los van of dat nu in Noord-, Oost- of West-Nederland is). Zeker het verschil tussen het zuiden en Amsterdam is megagroot, is mijn ervaring. Ben, toen het even kon, ook weer heeeeeeeel hard terug naar Amsterdam gerend! Wat was ik blij weer thuis te zijn.

Het zuiden is leuk voor een dagje uit of weekend weg, maar er wonen is een heel ander verhaal. Dat moet omgekeerd voor zuiderlingen ook zo zijn.

Heeft TO een goed beeld van 'Westerlingen' of 'Amsterdammers'? Hoeveel en hoe goed ken je ze? Heb je een klik met de mentaliteit?Dat had ik al met Haarlem. leuke stad om te winkelen en te eten, maar niet om te wonen. Echt heel anders dan Amsterdam en dat voor maar 10 kilometer verderop.
Kaar, Delipop is, denk ik, iets meer voor tussendoor, niet echt om uiteten te gaan.... Maar Alice weet dat vast beter :-)

Op de hoek met de Nic.Beetsstraat schijnt een goeie Jamaicaan te zitten!
ow sorry wou alleen maar helpen, dat had ik niet gezien lindy
De Delipop is meer een kookwinkel met goede afhaalmaaltijden. Je kan er ook naar toe voor een koffie to go en een lekker broodje of heerlijke salade, maar het is geen restaurant.

Zie voor meer info: http://www.delipop.nl
"Nu is er een spruit op komst"

Excuse me?
quote:Women2333 schreef op 13 mei 2009 @ 14:25:

LadyX wellicht is dit iets voor je?

http://link.marktplaats.nl/215699491

Succes, en er staat meer op marktplaats zonder dat je je hoeft in te schrijvenDeze woning is trouwens voor maximaal 24 maanden.
quote:Women2333 schreef op 13 mei 2009 @ 14:30:

ow sorry wou alleen maar helpen, dat had ik niet gezien lindyBegrijp ik, super lief van je, maar je ziet al aan zo'n advertentie hoe moeilijk het is. Ze komen er echt bij duizenden op af, op dat soort huizen, al is het tijdelijk.
quote:Chardonnay schreef op 13 mei 2009 @ 14:11:

[...]

Ik heb het geluk in een benedenhuis te wonen met een tuin van 60 m2 op het zuiden. En dat voor het luttele bedrag van ¤ 370,- (niet inclusief). Maar ja, ik woon er dan ook al 10 jaar.Mijn huur was ook ¤ 350,-, na tussenkomst van de huurcommissie. Geen tuin alleen, balkon op het noorden met duivenplaag (waar ik dus nooit zat). Had ook echt ALTIJD lekkage. Lekkage van het dak, bij de kozijnen, in de badkamer, keuken, gevel die doorsloeg. Drama. Particuliere verhuurder hè, dan heb je dat wel vaker. Het werd alleen opgelapt, maar nooit echt opgelost. Dit is ook de reden dat ik uiteindelijk ben weggegaan. Niet vanwege de buurt.
Tja Fleur, het is nog heel pril. Zit nu in de 6e week, volgende week echo. Hopelijk gaat alles goed. Ben wel benieuwd of het om 1 of 2 gaat/gaan. Hoor wellicht ook volgende week.

Kunnen we fijn naar de geboortewinkel van onze geliefde Beatrijs
quote:fleurtje schreef op 13 mei 2009 @ 14:23:

Maar over Oudzuid: ik zou toch best wel in de lanenbuurt willen wonen. Ja, ik hoorde laatst dat die buurt de lanenbuurt wordt genoemd, dus ik dacht: laat ik dat es heel interessant noemen.

Maar serieus: Saxen Weimarlaan. Sophialaan. Prachtig!
Computer says nooooo
Alice, wat goed!!! Ben zo blij voor je!!!

En, wordt de echo bij de Bosboom gedaan? En de verloskundige, waar?
quote:GeorgieBrown schreef op 13 mei 2009 @ 14:33:

[...]

Mijn huur was ook ¤ 350,-, na tussenkomst van de huurcommissie. Geen tuin alleen, balkon op het noorden met duivenplaag (waar ik dus nooit zat). Had ook echt ALTIJD lekkage. Lekkage van het dak, bij de kozijnen, in de badkamer, keuken, gevel die doorsloeg. Drama. Particuliere verhuurder hè, dan heb je dat wel vaker. Het werd alleen opgelapt, maar nooit echt opgelost. Dit is ook de reden dat ik uiteindelijk ben weggegaan. Niet vanwege de buurt.

Ik ben in het huis komen wonen toen het nog van een makelaar was. Inmiddels heeft de woningbouw het overgenomen. Ik heb nu gewoon CV in plaats van een kachel Kunstof kozijnen en dubbele ramen zaten er al in. Laatst is mijn hele badkamer gerenoveerd.

Ik woon in een hele lange straat. Het eerste stuk (waar ik woon) ziet er heel goed uit maar verderop in de straat zie je inderdaad wel rottende kozijnen enzo.

Ik heb dus wel wat mazzel met mijn woning.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven