Kind in je uppie, deel 9!
vrijdag 15 maart 2019 om 14:18
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Macarinata | 35 | Isala | intake april 2018 |
Jolietje85 | 32 | Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp | op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017 |
Patroesj | 31 | Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg | Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018 |
Depster | 28 | Nij Geertgen | Intake 24 April. Oriënteren bekende donor |
Beau1993 | 25 | Reinier de Graaf, Voorburg | op wachtlijst voor intake sinds januari 2018 |
Femmelotje | 27 | MCK Leiderdorp | Intake nov 2019 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015[/i] |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016[/i] |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017[/i] |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 35 | Nij Geertgen | mei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
CCB53 | 33 | Nij Geertgen | 9 x iui, maart 2019 gestart ICSI |
Plien1985 | 33 | nijGeertgen | gestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI |
Jootje29 | 30 | St Antonius | nov 2017 |
Truelove79 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI mei 2018 |
Sciencerocks | Cryos via Antonius | ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 IVF start juli 2019 | |
Wensmama81 | 37 | Rijnstate | IUI maart 2018 |
Betsy_01 | Reinier de Graaf Voorburg | feb 2019 | |
Mieuw | 34 | UMCU | IUI Feb 2019 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 | juni 2019 | |
Hailie | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017, start IVF okt 2018 | september 2019 | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | iui okt/nov 2017 | ? | |
Sciencerocks | 39 | St Antonius ziekenhuis | ivf juli/aug 2019 | ? | |
Eeffie1 | 40 | MCK Leiderdorp | iui dec 2017 | april 2020 | |
Ja-gen | 35 | Nij Geertgen | IUI Juli 2019 | mei 2020 |

2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-7/list_me ... #p22455311
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:16
26.73% gewijzigd

dinsdag 8 december 2020 om 14:16
Wat een tegenvaller Linda..Linda273 schreef: ↑04-12-2020 13:11Wat een teleurstelling deze keer.
Ik kom bij de kliniek en toen vertelden ze dat het kwaliteit het zaad van de donor deze keer ver onder kwaliteit is. 0,69 terwijl het minstens 1 moet zijn voor een serieuze poging. Onverklaarbaar hij is niet ziek geweest en de vorige keer was het zelfs beter dan verwacht!
Maar ze hebben wel de poging uitgevoerd...zo van niet geschoten is altijd mis. Maar eigenlijk hoefde ik nergens op te rekeken...ze adviseerden het toch nog een keer aan te zien over 4 weken is de kwaliteit nog zo slecht dan moet ik toch echt op zoek naar een andere donor
Wat een domper

woensdag 9 december 2020 om 07:03
@pat36
Ja wel een beetje bijgekomen en nagedacht. Wat gesprekken gevoerd met de donor en dat voelt wel goed.
Volgende keer nog een keer proberen. Het is ook pas de eerste keer dat hij echt minimaal scoort. Dus fingers crosst dat het volgende keer beter is.
Het is ook afgezien van de teleurstelling ook wel wat rustiger in mijn lijf en hoofd omdat je weet dat er zo goed als geen kans is. Dus ik let ook niet op elk dingetje in mijn lijf.
De rust is ook wel even goed...na al die tijd er naar toeleven en de eerste poging.
Pfff kan me niets bij bedenken bij mensen die al zooo ontzettend lang bezig zijn. En hoe dat wel niet moet voelen. Al die onzekerheid.
De zekerheid dat het deze keer niet kan lukken geeft ook wel rust
Ja wel een beetje bijgekomen en nagedacht. Wat gesprekken gevoerd met de donor en dat voelt wel goed.
Volgende keer nog een keer proberen. Het is ook pas de eerste keer dat hij echt minimaal scoort. Dus fingers crosst dat het volgende keer beter is.
Het is ook afgezien van de teleurstelling ook wel wat rustiger in mijn lijf en hoofd omdat je weet dat er zo goed als geen kans is. Dus ik let ook niet op elk dingetje in mijn lijf.
De rust is ook wel even goed...na al die tijd er naar toeleven en de eerste poging.
Pfff kan me niets bij bedenken bij mensen die al zooo ontzettend lang bezig zijn. En hoe dat wel niet moet voelen. Al die onzekerheid.
De zekerheid dat het deze keer niet kan lukken geeft ook wel rust
woensdag 9 december 2020 om 13:29
Jeetje poging 10...dat zijn veel pogingen.
Ook telkens met dezelfde donor?
Je zou toch denken dat het binnenkort dan wel een keer raak moet zijn toch.
Ik echt voor je duimen!!
Nee ik weet niet officieel dat het niet gelukt is, maar de kans is zooo ontzettend klein. Ik ga er ook niet op hopen.
Het is niet zo dat er maar 1 goede zwemmer nodig is. (Wat ik zelf ook dacht) maar dat er een hele peleton aan sperma nodig is om de winner over de streep te krijgen (Net als wielrennen
)
Ik echt voor je duimen!!
Nee ik weet niet officieel dat het niet gelukt is, maar de kans is zooo ontzettend klein. Ik ga er ook niet op hopen.
Het is niet zo dat er maar 1 goede zwemmer nodig is. (Wat ik zelf ook dacht) maar dat er een hele peleton aan sperma nodig is om de winner over de streep te krijgen (Net als wielrennen

woensdag 9 december 2020 om 14:19
Nu zie ik (wielerliefhebber) allemaal spermacellen zich klaarmaken voor de sprint. In zo'n rijtje, achter elkaar, de kopman in positie brengend

Snap wel dat het rustiger voelt nu je geen verwachtingen hebt. Ik had dat bij poging 2 toen duidelijk was dat het ei al gesprongen was voor IUI.
Ja Pat, voor jou is het echt een traject van de lange adem. Ik ga voor je duimen dat het in januari raak mag zijn.
woensdag 9 december 2020 om 15:47
Linda273 schreef: ↑09-12-2020 13:29Jeetje poging 10...dat zijn veel pogingen.
Ik echt voor je duimen!!
Het is niet zo dat er maar 1 goede zwemmer nodig is. (Wat ik zelf ook dacht) maar dat er een hele peleton aan sperma nodig is om de winner over de streep te krijgen (Net als wielrennen)
Dat is wel slim en ook begrijpelijk. Heb je voor jezelf ook een plan B?
Nee helaas niet met dezelfde donor. Ik ga in januari met de derde donor beginnen.
Ik zou zelf ook denken dat het een keer moest lukken. Omdat ik echo’s krijg, bloed prik en pregnyl spuit, kan het niet aan de timing liggen. Beter dan dit kan dat namelijk niet. Dus ergens denk ik, als dat niet lukt terwijl het zo gepland wordt, dan mag het misschien niet zo zijn.
Nou ja, nu even drie maanden verplichte rust gehad en dan gaan we er weer voor!
woensdag 9 december 2020 om 15:47
Otta1985 schreef: ↑09-12-2020 14:19Nu zie ik (wielerliefhebber) allemaal spermacellen zich klaarmaken voor de sprint. In zo'n rijtje, achter elkaar, de kopman in positie brengend![]()
Snap wel dat het rustiger voelt nu je geen verwachtingen hebt. Ik had dat bij poging 2 toen duidelijk was dat het ei al gesprongen was voor IUI.
Ja Pat, voor jou is het echt een traject van de lange adem. Ik ga voor je duimen dat het in januari raak mag zijn.
Hoe is het met jou Otta??
woensdag 9 december 2020 om 16:21
Met mij is het prima. Nergens last van. Wat lichte menstruatiekrampen, maar dat schijnt te kunnen. Verder helemaal niet het gevoel dat ik zwanger ben. Heb wel een eerste echo met 7 weken bij de kliniek gepland staan. Dat is dan toch al wat echter. Ik weet eigenlijk niet of ik al voor die tijd een afspraak bij een verloskundige moet maken. Of dat ik die echo gewoon eerst kan afwachten?
woensdag 9 december 2020 om 21:17

donderdag 10 december 2020 om 11:13
@pat36 nee nog niet echt een plan b.
Ik denk een andere donor zoeken...want ik wil echt een "bekende" donor en niet van de bank. Maar goed dat is mijn persoonlijke keuze.
Voor nu de hoop op dat het volgende keer weer gewoon prima is.
Wel apart dat het dan na 10 keer nog niet gelukt is, maar het is ook net een of je een munt in de lucht gooit en opvangt dat kan ook 10x munt zijn ipv kop. Je hebt er uiteindelijk niet zoveel over te zeggen
Doe je nu iui? En wat zijn jouw plannen verder?
Ik denk een andere donor zoeken...want ik wil echt een "bekende" donor en niet van de bank. Maar goed dat is mijn persoonlijke keuze.
Voor nu de hoop op dat het volgende keer weer gewoon prima is.
Wel apart dat het dan na 10 keer nog niet gelukt is, maar het is ook net een of je een munt in de lucht gooit en opvangt dat kan ook 10x munt zijn ipv kop. Je hebt er uiteindelijk niet zoveel over te zeggen
Doe je nu iui? En wat zijn jouw plannen verder?
donderdag 10 december 2020 om 12:00
Ik heb het alleen aan één vriendin verteld. Ik zal het met kerst aan mijn ouders, broer en zusje vertellen. Dan is het 6 weken, + heb wat uit te leggen als ik geen alcohol drink. Uiteindelijk wil ik het pas na 12 weken wat breder vertellen. Maar aan een paar goede vrienden waarschijnlijk al wel eerder.Pat36 schreef: ↑09-12-2020 21:17@otta, je kan die echo gewoon afwachten. Ik kreeg voor de echo daarna de keus of ik die nog daar wilde of bij de verloskundige in mijn eigen woonplaats, dus die nam het daarna over.
Maar fijn dat je je goed voelt! Heb je het al iemand verteld?
En Mikla, hoe is het bij jullie? Al mensen verteld?
Hoe heb jij dat destijds gedaan?
donderdag 10 december 2020 om 13:44
Spannend hoor Mikla en Otta. Het vertellen zijn wel de leuke dingen. Bij mij waren er een paar vriendinnen en mijn familie die wisten dat ik een iui had, dus daar heb ik meteen tegen gezegd. De rest pas later. En ik weet nog dat ik steeds zei; ik heb een positieve test ipv ik ben zwanger.
@Linda, dat lijkt me erg lastig om dan weer opnieuw te moeten gaan zoeken. Je hebt toch een bepaald beeld van hoe het er nu uit had moeten zien met de donor die jij hebt gekozen. Dat heb ik al met een onbekende donor, dus zal voor jou helemaal zo zijn. Hoe kwam je ook alweer aan deze donor?
Ik deed al iui, maar ga nu elke dag hormonen spuiten, om te kijken of dat er dan twee eitjes kunnen groeien. Heb ik meer kans op een meerling, maar ook meer kans op een zwangerschap. Dit is de laatste optie. Normaal zouden ze nu overgaan naar ivf, maar dat kan bij mij al niet meer, want ik heb te weinig eitjes.
Dus we proberen dit nog en de arts adviseerde maximaal 6x en anders stoppen. Dus dat is het plan...
@Linda, dat lijkt me erg lastig om dan weer opnieuw te moeten gaan zoeken. Je hebt toch een bepaald beeld van hoe het er nu uit had moeten zien met de donor die jij hebt gekozen. Dat heb ik al met een onbekende donor, dus zal voor jou helemaal zo zijn. Hoe kwam je ook alweer aan deze donor?
Ik deed al iui, maar ga nu elke dag hormonen spuiten, om te kijken of dat er dan twee eitjes kunnen groeien. Heb ik meer kans op een meerling, maar ook meer kans op een zwangerschap. Dit is de laatste optie. Normaal zouden ze nu overgaan naar ivf, maar dat kan bij mij al niet meer, want ik heb te weinig eitjes.
Dus we proberen dit nog en de arts adviseerde maximaal 6x en anders stoppen. Dus dat is het plan...

vrijdag 11 december 2020 om 11:31
@pat36
Mijn donor heb ik ontmoet via de website meer dan gewenst. Ik had daar een oproep geplaatst en hij had gereageerd (en nog 100 anderen, en echt nog met een paar anderen afgesproken maar dat is niets geworden die hadden andere verwachtingen of er was geen klik)
Jeetje...met hormonen...dat is wel een emotionele achtbaan dan...
En ook confronterend dat IVF niet kan...
Ik ga voor je duimen!!!
Mijn donor heb ik ontmoet via de website meer dan gewenst. Ik had daar een oproep geplaatst en hij had gereageerd (en nog 100 anderen, en echt nog met een paar anderen afgesproken maar dat is niets geworden die hadden andere verwachtingen of er was geen klik)
Ik ga voor je duimen!!!
vrijdag 11 december 2020 om 22:02
Oh wat goed zeg! Ik heb daar ook ooit gekeken, maar durfde uiteindelijk niet af te spreken. Hahaha dat ik heb ik met daten ook, misschien ben ik wel gewoon bang voor mannen.Linda273 schreef: ↑11-12-2020 11:31@pat36
Ik ga voor je duimen!!!
Ik hoop echt dat het de volgende rond wel gewoon allemaal goed is!
zaterdag 12 december 2020 om 10:49
@otta.....neee wat ontzettend kut zeg!!!
Wat is dit toch een emotionele achtbaan voor ons allemaal zeg!
Helemaal logisch dat je verdrietig bent. Je wordt ook zo heen en weer geslingerd tussen hoop en vrees.
@pat..ja dat heb ik ook hoor...ik date eigenlijk ook nooit. Verschrikkelijk dat lijkt dan op sollicitatie gesprekken ofzo. En ik ben best blij met mijn leven. Dus ga er ook niet veel moeite voor doen om een man te vinden. Ik ben bijna mijn hele leven al vrijgezel..(op af en toe een paar weken een soort van vriendja na, maar voor het echt serieus wordt ben ik of de ander alweer vertrokken
Ik zeg ook altijd dat het single bestaan me het beste past!
Volgens mij ben ik in een relatie ook echt niet de leukste versie van mezelf
Wat is dit toch een emotionele achtbaan voor ons allemaal zeg!
Helemaal logisch dat je verdrietig bent. Je wordt ook zo heen en weer geslingerd tussen hoop en vrees.
@pat..ja dat heb ik ook hoor...ik date eigenlijk ook nooit. Verschrikkelijk dat lijkt dan op sollicitatie gesprekken ofzo. En ik ben best blij met mijn leven. Dus ga er ook niet veel moeite voor doen om een man te vinden. Ik ben bijna mijn hele leven al vrijgezel..(op af en toe een paar weken een soort van vriendja na, maar voor het echt serieus wordt ben ik of de ander alweer vertrokken
Ik zeg ook altijd dat het single bestaan me het beste past!
Volgens mij ben ik in een relatie ook echt niet de leukste versie van mezelf

maandag 14 december 2020 om 22:17
Hey Otta, wat klote zeg! Ik was al helemaal blij voor je, maar toen zag ik je laatste berichtjes ook. Ik snap heel goed dat je hierverdrietig over bent. Het gaat inderdaad om je grootste wens waarmee je al lang bezig bent en die uit lijkt te komen, en dan toch niet.
Heb je mensen in je omgeving die je nu kunnen steunen? Knuffel voor jou!
Heb je mensen in je omgeving die je nu kunnen steunen? Knuffel voor jou!

dinsdag 15 december 2020 om 11:59
Dank jullie wel voor de lieve reacties 
Het gaat al wel beter. Dit weekend was lastig. Je gaat na zo'n positieve test toch al vooruit denken. Hoe vertel ik het. Wat is de uitgerekende datum. Enz. Dat is dan ook weer omschakelen. Die emoties die alle kanten op gaan in dit traject kosten toch ook wel energie. Hoop, teleurstelling, vreugde, verdriet. Dat zullen jullie ook wel herkennen. Maar ik ga nu weer gewoon positief de toekomst in. 2020 was denk ik niet mijn jaar
Het gaat al wel beter. Dit weekend was lastig. Je gaat na zo'n positieve test toch al vooruit denken. Hoe vertel ik het. Wat is de uitgerekende datum. Enz. Dat is dan ook weer omschakelen. Die emoties die alle kanten op gaan in dit traject kosten toch ook wel energie. Hoop, teleurstelling, vreugde, verdriet. Dat zullen jullie ook wel herkennen. Maar ik ga nu weer gewoon positief de toekomst in. 2020 was denk ik niet mijn jaar