Kind in je uppie, deel 9!

15-03-2019 14:18 2651 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 9 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018
Femmelotje27MCK LeiderdorpIntake nov 2019

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5333Nij Geertgen9 x iui, maart 2019 gestart ICSI
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 IVF start juli 2019
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019
Mieuw34UMCUIUI Feb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
Sciencerocks39St Antonius ziekenhuisivf juli/aug 2019 ?
Eeffie140MCK Leiderdorpiui dec 2017april 2020
Ja-gen35Nij GeertgenIUI Juli 2019mei 2020
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-7/list_me ... #p22455311
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:16
26.73% gewijzigd
Bij MCK gaat KID op postcodegebied en ik woon in Amsterdam...
Oke...ik beken.
Ik heb toegegeven aan de vroegtest...
Vandaag dag 9 na de iui.....dus vond zelf dat het wel kon.
Hij was negatief...dus daar ga ik dan maar gemakshalve vanuit dat dat ook zo is.

Ik drink en rook niet en drink ook niet zoveel koffie en ben zo goed als veganist...dus echt veel veranderen in mijn doen en laten doet het toch niet
Babalina schreef:
16-11-2020 10:54
Bij MCK gaat KID op postcodegebied en ik woon in Amsterdam...
Ohja dat is inderdaad jammer van Leiderdorp!

@Linda273, ik snap dat je alvast getest hebt. Wel jammer dat de test negatief is! :(
Er is nog hoop hoor Linda! Maar altijd goed er vanuit te gaan dat het negatief is denk ik. Beter dan andersom. Nog even wachten!
Hoe gaat het Linda273?
Vandaag is het 2 weken na de iui...weer een test gedaan...nog steeds negatief zoals ik al verwachtte...
Ik moet nog wel steeds ongesteld worden...dat verwacht tussen vandaag en maandag ergens...
Verschrikkelijk om daar op te moeten wachten..je wilt toch immers zo snel mogelijk door naar de volgende ronde toch..
Ergens teleurgesteld maar toch ook niet zo heel erg...ik wil alleen maar gewoon snel door naar poging 2
Nou....precies volgens het boekje...2 weken na de eisprong worden de meesten ongesteld...ik dus ook...
Op naar poging 2
Linda273 schreef:
21-11-2020 15:35
Nou....precies volgens het boekje...2 weken na de eisprong worden de meesten ongesteld...ik dus ook...
Op naar poging 2
Dat is jammer! ☹️☹️
@Linda273, wat balen!! Wel duidelijkheid, maar uiteindelijk toch altijd even rot!
Linda273 schreef:
21-11-2020 15:35
Op naar poging 2
Wat ontzettend balen Linda273! 😔
Balen Linda! Hopelijk volgende keer meer geluk!

Ik moet even van me afschrijven ik baal zo ontzettend! Gister een heeeeele lichte ovulatietest en vanmorgen lekker uitgeslapen. Om 12 uur weer even getest om te kijken of het op loopt en opeens heel dik positief. We konden het ziekenhuis maar tot half 12 bellen dus voel me zooo kut nu. Uiteraard toch even gebeld net en de voicemail ingesproken maar ben zo teleurgesteld.
Misschien had ie vanochtend om 9 uur ook nog helemaal niet positief geweest en had het sowieso al voor de volgende dag geteld maar toch.. Voel me zo stom. Hoe kun je zoiets vergeten.. :(

Gelukkig stonden we al op een wachtlijst ivm de drukte en was de kans klein dat we konden gaan maar nu hebben we het zelf helemaal verpest en de kans nog kleiner gemaakt. Echt om te huilen dit. :purple:
Sorry voor mijn wellicht overdreven reactie. Jullie ook wel eens zoiets meegemaakt?
Oh Mikla, zo herkenbaar. Dat is mij vorige ronde ook gebeurd. (mocht tot 10.00 bellen en was ook half uur te laat). Mocht toen wel de dag erna in de middag al komen. Heb ik toen ook gedaan, maar achteraf was dat misschien niet zo zinvol. Het was iig niet raak. Kan nog steeds boos op mezelf zijn. Je bent toch veel bezig met zo'n traject. En dan net als het er om spant te laat zijn. Ik snap dat ook niet van mezelf.

Balen Linda273. Op naar de volgende keer inderdaad.
Mikla, wat rot!! Hebben ze je nog gebeld? Ik hoop dat ze er nog tussen hebben gelaten!
Ik heb die discussie daar in het begin wel eens gevoerd. Ik noemde dan ook dat als mijn test nu 11.45 positief was, dat ik dan dus 2 dagen later pas iui zou hebben. Dit was hun beleid en ze weten vast wel wat ze doen, maar voelde voor mij niet goed. Dus het is zeker herkenbaar!
Jeetje Mikla dat is echt balen zeg!!! Gewoon stom ook.
Heeft dit met Corona te maken? Of is dit altijd al zo?
Ik ben bij Nij Geertgen volgens mij is dat daar niet. Of wel maar dan weet ik dat nog niet...
maar wat een dikke teleurstelling zeg.
Ik zou er ook helemaal kapot van zijn. Is toch weer een hele.maand wachten. Het lijkt niet zo lang. Maar als je in het traject zit wil je alles zo snel mogelijk
@Linda 273 bij Geertgen moet je vóór 10.00 mailen in het weekend. Door de week vóór 14.00 bellen. Dacht meldt het maar even, voordat je voor verrassingen komt te staan ;)
Jullie begrijpen echt wat ik bedoel, zo fijn dit forum! Deed me echt goed gister dat ik het even van me af kon schrijven aan mensen in hetzelfde schuitje😊😊

Maaaar.. Gelukkig heel onverwacht nieuws! Er was nog een plekje vandaag dus heel last minute toch nog mogen komen. Helemaal blij!!
@otta1985 echhttt? Dat wist ik helemaal niet. Thanx dat je me dit zegt...

Gelukkig doe ik de ovulatietesten altijd gelijk als ik wakker wordt. Dus dat scheelt weer...maar ik zou me maar ner op die ene dag verslapen...dusss ik ga hier de wekker maar zetten voor als het mogelijk in een weekend valt
@mikla, wat fijn!!!

@linda273, bij mij zeiden ze zelfs dat het met de tweede urine moest. Dus ik zette de wekker, plassen, douchen eten enz en dan plassen en testen. Of ik zette twee keer de wekker als ik vrij was.
Met name als ik vroege dienst had was het echt vroeg opstaan!
Wat fijn dat je toch nog terecht kon Mikla! Het valt me op dat er best veel verschillen zijn mbt tot het testen bij klinieken en ziekenhuizen. Bij Nij Barrahûs vragen ze je om 2x per dag te testen, ‘s ochtends en ‘s avonds tussen zeven en acht. Vervolgens heb je dan tot 08:15/20:15 de tijd om een positieve test online door te geven.

Ik ben inmiddels weer aan de pil, niet gedacht dat ik daar weer aan zou beginnen... hopelijk kan ik dan in januari beginnen met ivf. Pfff ons geduld wordt wel flink op de proef gesteld met al die periodes van wachten!
Ik zit ook weer op het wachtbankje. Dus Mikla, we gaan dit keer ongeveer gelijk op.
@mikla en @otta veel succes met wachten.

Ik heb een vraagje. Herkennen jullie dit dat na de iui de menstruatie veel heviger en langer is?
Normaal heb ik maar een menstruatie van ong 3 a 4 dagen en ook niet zoveel bloed.
Nu duurt het al 7 dagen en gelukkig neemt het bloed al wel af, maar het was echt veel meer dan anders.
Me suf gezocht op internet, maar kan niets vinden.
Ik dacht misschien heeft het iets met he opwerken van het zaad te maken.
Ik gebruik geen hormonen...de iui vind plaats in mijn eigen cyclus
Dat heb ik ook wel eens gehad, maar niet bij elke poging (ook iui in eigen cyclus).
Ik kan me voorstellen dat je lichaam toch iets reageert of de handelingen daar, of misschien is er dan een poging tot innesteling geweest die niet doorgezet heeft of zo.
Herken dat ook niet Linda. Hier veranderd er steeds weinig.

Wel na iedere inseminatie erg misselijk. Kort maar hevig. Herkennen jullie dit? Anders is het misschien spanning if stress ofzo? 1x echt goed ziek geweest 2 dagen maar kan ook toeval zijn
Linda273 schreef:
26-11-2020 11:10
@mikla en @otta veel succes met wachten.

Ik heb een vraagje. Herkennen jullie dit dat na de iui de menstruatie veel heviger en langer is?
Normaal heb ik maar een menstruatie van ong 3 a 4 dagen en ook niet zoveel bloed.
Nu duurt het al 7 dagen en gelukkig neemt het bloed al wel af, maar het was echt veel meer dan anders.
Me suf gezocht op internet, maar kan niets vinden.
Ik dacht misschien heeft het iets met he opwerken van het zaad te maken.
Ik gebruik geen hormonen...de iui vind plaats in mijn eigen cyclus
Bij mij na de eerste twee inseminaties wel. Heftige krampen en het duurde langer, meer bloed en vooraf bruin bloed. Heb ik normaal nooit. Na de derde en vierde pogingen was er geen verschil met een gewone cyclus.
Ook ik gebruikte geen hormonen.
Ooh dat is een geruststelling dat sommigen het wel herkennen..
En indd. Misschien was het wel een poging tot innesteling. Nou...nog een paar dagen en dan gaan ik weer met de ovulatietesten. Ik merk wel dat afgelopen echt veeel en veel minder stress was. Die wachtweken zijn echt het ergste indd. Ik hoop dat het de tweede keer al minder is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven