Een tweeling! Uitgerekend mei 2009 Wie nog meer in 2009?

16-11-2008 15:54 392 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, zoals de titel al zegt ben ik zwanger van een tweeling.

Zijn er nog meer meiden hier die dit jaar of volgend jaar een tweeling verwachten. Lijkt me leuk om erover te kletsen! Iedereen is welkom! Liefs Mirr

NicknameUitgerekende/geboortedatum twinsBijzonderhedenAyla216 juli 20082e en 3e kindjeVivalover15 augustus 2008Candy1 mei 20091e en 2e kindjeMirr0913 mei 2009, 2 meisjes!! 1-eiig2e en 3e kindje (zoontje feb2008)Mikey8014 mei 2009gemini7526 mei 2009Fre11 juni 2009, meisje en jongen!7vlinders18 juni 2009, meisje en jongen6e en 7e kindje[/quote]
Haai, ja ik krijg ook allemaal foutmeldingen op het forum... Irritant.

Wij hebben een tweelingbox gekocht. Eerst wilde we gewoon een éénpersoonsbox, maar die leken me wel heel erg klein. En het lijkt mij wel handig om ze regelmatig ff samen 'op te sluiten', anders heb je nooit je handen vrij als ze dalijk echt gaan kruipen enzo... Dus vandaar een iets grotere box, het scheelt ook dat we er de plaats voor hebben en het was grappig tijdens het kopen was mijn schoonvader erbij en die vond het helemaal stoer een échte tweelingbox, dus er was eigenlijk geen onderhandelen mogelijk . We hebben een boxkleed op maat laten maken bij kidzimpulz en die is echt supercool geworden.

xx
Hoi!

Onze Thijs en Lars doen het goed, blijven mooi op temp, hebben mooi haar en zijn superschattig! Morgen mogen we naar huis en dan schrijf ik meer!
Hallo allemaal,

Ik ben in februari bevallen van een tweeling. Mag ik nog met jullie meeschrijven? Het lijkt me erg leuk en gezellig om ervaringen uit te wisselen met andere kersverse tweeling-mama's.

groetjes,

Chanty
Wat leuk Gemini, je klinkt echt stralend!!!

Chanty, leuk als je mee wil schrijven! Vertel eens hoe is het allemaal met jou gegaan? Nog tips voor mijn naderende bevalling???? (Ben nu namelijk 36 weken, dus het duurt vast geen maanden meer ;-)!).

xx
Fre: ik heb geen natuurlijke bevalling gehad, maar een geplande keizersnede. Dit vanwege een stuitligging bij beide kindjes. Ik kan je dus geen tips geven over hoe het gaat als je op de natuurlijke manier gaat bevallen. Ik kan je wel veel vertellen over een geplande keizersnede, maar dat ga ik (nog) niet doen, want ik hoop de ze er bij jou gewoon via de natuurlijke weg uit gaan komen. Maar, als je wat wilt weten: je kunt me alles vragen!

Trouwens wel fijn om te lezen dat je al 36 weken bent. Het is toch fijn als je je kindjes zo lang mogelijk bij je kunt houden.

Ik heb een zoon en een dochter. Ze zijn geboren op 10 februari en heten Jacco en Leona. Ze zijn geboren op precies 37 weken. Ze zijn nu 3 maanden oud en het gaat heel erg goed met ze. Ze slapen, eten en groeien goed. Ze lachen volop en maken ook al veel geluidjes. Echt geweldig is dat!

Gemini: van harte gefeliciteerd! geniet maar van je blauwe wolk!

groetjes,

Chanty
Welkom Chanty!
Hoi Chanty, welkom! En leuk, een meisje en een jongen! Zijn ze heel verschillend? Ik heb ook een meisje en een jongen, en eigenlijk vinden we dat ze steeds minder op elkaar gaan lijken

Fre, het schiet voor jou nu ook echt op hé! Spannend!! En wat zou je willen weten over het bevallen? Hier wel ervaring met een vaginale tweelingbevalling....

7vlinders, hoe is het met jou?? heb je al even gemist!

Gemini, hoe is het om thuis te zijn met je knullen? Ze zien er echt enorm schattig uit op de foto's!! Heb je een leuke kraamhulp? Laat je lekker verwennen meis, voor je het weet is de kraamweek weer voorbij!!

Mirr, bij jou ook alles goed?

Mikey, fijn dat alles goed was op het buro!! Nog geen prikjes gehad?

Candy, zijn jullie er al uit qua box??

Zal eens even op zoek naar wat lekkers, en dan lekker onderuit op de bank! Morgen ga ik een dagje mutsen met mijn moeder, naar de libellezomerweek

Liefs Ayla
Ik ben er weer hahaha.

Bedankt ayla. We kiezen toch maar gewoon voor een box. Twee is erg ovedreven en het zal nog wel veranderen maar nu zijn ze nog zo klein.

Welkom chanty, leuk ook een jongen en meisje.

Fre 36 weken wow. Het gaat snel he. Ik vond het eingelijk wel jammer dat ik de 37 weken net niet gehaalt had maar niks aan te doen. Het zijn twee geweldige kinderen en zijn gezond daar gaat het toch om he.

Gemini Leuke namen zeg. Fijn dat je weer thuis bent.

Hoe zit dat met mirr? Die heb ik ook even hier niet gezien he.

Wat ik jullie nu ga vertellen....hou je vast. Ik wordt begin augustus geopereerd aan een hernia. (mischien zelfs een dubbelen) Dat is nog niet zo heel gek (denk ik) maar nog geen zes weken geleden ben ik bevallen.

Ach somige maken mij voor gek uit maar ik wilde perse geen keizersnee. Uiteindelijk is het toch ook goed gegaan.

Het is wel vervelend dat ik de eerste 6 wekendan bijna niks mag doen maar ik krijg wel veel hulp gelukkig.

liefs candy.
hoi meiden,

Ik weet niet of ik me ooit nog gemeld had. In het begin wel maar ondertussen ben ik op 2 februari bevallen van mijn tweeling een jongen en een meisje.

Ze zijn dus al weer 3 maanden oud en zo langzamerhand wordt t iets minder druk hier.

Ik kijk heel af en toe hier eens mee.

Fre ik ben ook zonder keizersnee bevallen, duurde alles bij elkaar (vanaf de eerste wee 3,5 uur). Het viel mij alles mee eerlijk gezegd. Maar al je echt details wilt dan hoor ik het wel.
Zo oef dat is dan wel een snelle bevalling. Fre bij mij duurde het ruim 19 uur. Tussen Liv en Liam zat precies 20 minuten. Om heel eerlijk te zijn vond ik het bevallen bij Liv wel goed gaan maar ttussen hun in en bevallen van Liam was niet zo fijn. (Details daar tussen geef ik wel als jij bent bevallen ) Het komt er op neer dat de 20 minuten een ramp waren maar verder was het goed te doen.
Dank je wel voor jullie tipjes van de sluier , ik laat het maar gewoon over me heen komen als het zover is, dat lijkt me nog het slimst.

Hier gaat het allemaal goed, controles zijn prima, ik houd jullie op de hoogte!!

xx
zo,ik meld me ook maar weer eens,er zijn een aantal weekjes overheen gegaan en ik heb de beebs nog steeds in mijnbuik,en ik ben 35 ,5 dgn ver,dus da`s toch goed gegaan.Ik ben het wel zat,ik lig het eind van de ochtend een paar uur op bed,dan s`middags en sàvonds al vroeg.Ik kom nergens meer,al een paar weken want ik red het gewoon niet.bijna iedere dag heb ik er wel een huilbui tussen zitten om daarna weereven mijn energie te vernieuwen...Ik baal dat ik zo weinig met mijn kids kan doen.Gelukkig groeien de babies wel goed en hoera,morgen word de datum voor de inleiding gepland(voor volgende week..jaaaaa)

Fre,bij jou kan het nu elk moment gebeuren he....

Ik heb trouwens een lekkere ruime 2lingbox van iemand overgenomen.en de kleintjes slapen de eerste mnd.in 1 ledikantje bij ons op de kamer, daarna gaan ze naar hun kamer en slapen ze in een box,die ik apart opmaak(met elk een eigen matrasje)en als ze echt te groot worden om samen te slapen dan gaan ze ieder in een eigen bedje. i
@Ayla: mijn kindjes zijn heel verschillend. Zowel qua uiterlijk als qua karakter. Mijn dochter is inmiddels een lekker "vol" kindje, met lekkere "spekkies". Mijn zoon is lang en slank.Zoon is een lekker druk mannetje. Hij beweegt voortdurend en alles beweegt mee. Dochter is rustig en ligt vaak gezellig te kijken en te genieten.

@Oef: onze kindjes zijn dus bijna even oud. De mijne zijn op 10 feb geboren. Ben erg benieuwd hoe groot en zwaar jouw kindjes nu zijn. Ik moet aanstaande dinsdag weer naar het cb en zal het jullie dan even laten weten.

Ik ben druk bezig met de voorbereidingen voor onze aanstaande vakantie naar Mallorca. Ik vind het best spannend om met onze twee kleintjes te gaan vliegen. Gelukkig is het maar een korte vlucht en gaan mijn schoonouders ook mee. Ben al een beetje zenuwachtig en constant bezig met lijstjes. Ik ben bang dat ik belangrijke dingen vergeet mee te nemen. Aan de andere kant weet ik dat bijna alles daar ter plekke ook wel te koop is.

Vandaag alweer mijn laatste werkdag. Dan heb ik in totaal precies 4 dagen gewerkt tussen mijn zwangerschapsverlof en vakantie in. Net genoeg om er weer even in te komen.

By the way, ik heb een 1 persoonsbox maar merk dat ze elkaar af en toe al flink in de weg liggen. meestal leg ik 1 van de twee op de grond op het speelkleed.

groetjes,

Chantal
ff een vraagje over de nachtvoedingen.....hoe doen jullie dat? De een wakker maken als de ander wel komt? Maar dan is de wakker gemaakte zo slaperig dat er weinig gegeten wordt. Gewoon op aanvraag voeden? Maar dan loopt het zo uit elkaar dat je niet aan slapen toekomt. Lastig en moeilijk!!!! We zijn daar echt wat mee aan het stoeien, merken ook dat ze nog niet een echt ritme in de voedingen hebben zitten. Gisteravond hebben ze tussen de voeding van 21 en 24 uur allebei gespookt, waren alleen rustig te krijgen als ze bij je waren...gelukkig was de nacht niet slecht!
Gemini die nachtvoedingen vond ik een ramp. We zijn er hier sinds een week of zo vanaf (dus ik juich nog niet helemaal). Wij lieten ze gewoon zelf wakker worden. Ieder een kind doen. Mijn man wilde graag dat ik ze allebei deed maar dat trok ik gewoon niet. Dus allebei een kind.

Een ritme in de voedingen hebben we hier nog steeds niet. De laatste paar dagen beginnen de ochtenden rond half 6-6uur en dan zien we verder wel hoe de dag gaat. Gelukkig zitten ze nu allebei om de 4 uur dat is heel lang niet zo geweest dochter om de 3 uur / zoon om de 4 uur.

Vergeet ik Chanty. Ja leuk he dat onze kindjes bijna even oud zijn. Ik heb ook nog een zoon van 2,5 jij toevallig ook?

David en Rosanne hadden een geboorte gewicht van 2590 en 2470 gram. 2 weken geleden woog David 6,5 kilo en Rosanne 5,5 kilo. Ik vind ze enorm groot geworden maar als je dan vergelijkt met het gewicht wat mn oudste zoon had met dezel leeftijd zijn het nog steeds kleine kindjes hoor.
*breekt even in*

Dag dames, even spieken in jullie topic, heb zelf nl ook een tweeling. Van negen alweer! Maar zo bijzonder! Zou het zo weer doen.

Heb een jaar lang borstvoeding gegeven. Op vraag. Ook s nachts. Wel vermoeiend, maar kon er zo van genieten. S nachts voedde in altijd in bed, op mijn zij. Viel dan ook gelijk weer in slaap.(ze waren toen al wat ouder dan een paar weken) Totdat de volgende zich meldde via de babyfoon, nam ik het kindje dat ondertussen lekker lag te slapen tegen mijn buik aan, weer mee naar het bedje en nam dan het te voedden kindje weer mee naar mijn bed. Zo kwam ik ook een beetje aan mijn rust toe.. Nooit bang geweest om boven op een kindje te rollen, intuïtie misschien ik weet niet.

Dames geniet van jullie kindjes, het is zo geweldig en bijzonder..

*breekt weer uit*
Even snel:

@Gemini: wij zijn gelukkig alweer een tijdje van de nachtvoedingen af. Mijn man en in voedden de kindjes altijd tegelijkertijd. Degene die nog niet wakker was, werd dan wakker gemaakt. Gelukkig dronken mijn kindjes allebei erg goed, ook als ze wakker gemaakt waren. Ik hoop dat je snel een manier kunt vinden waar jij, je man en natuurlijk de kleintjes zich prettig bij voelen.

Grappig wat je schrijft over het "spoken" tussen de avondvoedingen. Dat deden/doen die van ons ook. Gelukkig wordt de spooktijd steeds korter. Leona gaat na de voeding van 19.00 uur vaak al lekker slapen en Jacco spookt nog maar van 20.00 - 22.00. Het is gelukkig ook niet meer zo dat 'ie alleen stil is als we hem op de arm hebben. Hij is nu ook heel tevreden als 'ie in de wipstoel naar ons kan kijken.

Ik heb verder geen tijd meer om te schrijven/reageren.

Tot gauw.

Chanty
jaaaa,het is bijna zover.gister zat ik er echt helemaal doorheen,janken,gefrustreerd;ik zag het helemaal niet meer zitten.en vandaag moest ik naar het z.h voor nog een groeiechoen de afspraak voor de inleiding.Nou die groeiecho was totaaloverbodig want die klopt voor geen meter meer. De eerste meting van ons meisje gaf in groei bijna alles op 36 wkn aan en toen bleek dat er niets was opgeslagen..dus nog een meting ..en die gaf in een keer met alles rond de 34 wkn aan.De echoscopiste had al zoiets;ja,wat moeten we hier nu mee,rond de 36 wkn worden er haast geen groeiecho`s meer gedaan want die zijn onbetrouwbaar .

Toen de afspraak bij de gyn. Vond die groeiecho ook overbodig en heeft getoucheerd of ik i.d inleidbaar ben.2 tot3 cm ontsluiting en een verwekende bmmond dus morgen om 7 uur sòchtends moet ik bellen naar de verloskamers .Ik sta wel op de lijst maar omdat er ook nog 2 andere inleidingen staanmet medische indicatiemoet ik misschien wachten en gaat het anders donderochtend te gebeuren....wow...ik hoop niet dat het een lange nacht gaat worden want echtslapen doe ik al een tijdje niet meer.Door de touchering hebik wel wat meer last gekregen ,wie weet komt het vannacht nog wel spontaan opgang..oh,ik kan haast niet meer wachten..Fre,hoe is het met jou,ben je al bevallen?
O wat spannend 7vlinders, lees je bericht nu pas!

En, zijn ze geboren????????????????

Hier een beetje een moeilijke paar dagen achter de rug, met jengelende kinderen tijdens de nacht en overdag, willen alleen maar bij je zijn. Nu afgelopen nacht voor het eerst in doeken gedraaid...en ze hebben geslapen! Heerlijke heerlijkheid!
Oh vlinders een beetje laat maar ik denk dat we je zo beetje nu al kunnen feliciteren he.

Hier 2 hele drukke weken gehad maar volgens mij wodt het al wat minder. Vandaag zijn we even op de mart geweest en we zijn terug gegaan voor mij en niet voor de kinderen dus het ging heel goed. Als ze slapen pakken ze elkaar wel eens vast zo lief is dat.

Vooral Liam is een goede slaper Liv slaapt wel eens door maar meestal wordt ze wel wakker. Overdag valt Liv altijd in slaap en is Liam wakker dan leggen wij hem onder zijn speel boog en Liv op bed.

liefs candy.
Fre hoe zit dat bij jou?
Hoi meiden!

7vlinders, ben erg nieuwsgierig hoe het met je is!

Hoe is het verder met iedereen?

Hier gaat het eigenlijk best wel goed! Merk dat het wel echt werkt om iets strakker met de rust en regelmaat om te gaan!

Wel moeilijk hoor!

O, er heeft er 1 honger!
Even een vraagje dit is niet de eerste en al helemaal niet de laatste keer, maar Liv en Liam zijn al heel de tijd aan het huilen. Dan stoppen ze weer dan huilt er een dan is de een stil begint de ander dan weer samen. Wat doen jullie dan op zo'n moment?

Nu leg ik der een in de wagen of alle twee en rij ik met de wagen en de ander hou ik vast en loop ik mee.
Lastig hoor als ze allebei aan t huilen zijn.

Weet je de oorzaak?

Ik moet eerlijk zeggen dat ze hier niet zo vaak huilen gelukkig. maar als het zo is dan doe ik wat jij doet. Wat ook wel s wil helpen is allebei in de maxi-cosi en op de grond zetten. dan kun je ze met je voeten heen en weer schommelen.

Gemini wij houden ook behoorlijk strak aan rust en regelmaat. Nou ja vooral eigenlijk de rust. Ik merk echt dat het een enorm verschil maakt. Die 2 maken bijna niks mee in hun leven op dit moment. Hoeft ook niet. Het enige is af en toe in de box en natuurlijk op schoot spelen na een fles verder niets. Slapen doen ze boven in het ledikantje niet meer in de kinderwagen (hoe makkelijk het ook is).

Bijkomend voordeel is dat mijn oudste zoon ook lekker zn gang kan gaan overdag en weer gewoon met zn normale herriemakers aan de gang kan
Haai collega's ,

Ik ben inmiddels ook bevallen van ons prachtige duo! Woensdag 20 mei was de inleiding. Die datum heb ik voor iedereen geheim weten te houden. We werden ingeleid omdat ons meisje een groeiachterstand had en verminderd vruchtwater.

Om 7 uur naar het ziekenhuis en daar bleek ik al 5 cm ontsluiting te hebben. Na het breken van de vliezen nog een centimeter erbij, maar ik voelde helemaal niks. Daarom toch wee-opwekkers gekregen en om half 12 begonnen de weeen. Om 14u volledige ontsluiting. Helaas nog een uur moeten puffen omdat ons dametje nog niet ver genoeg gezakt was. Dat was een heftig uur, maar toen ik vroeg om beoordeling van mijn eigen gyn mocht ik van hem toch beginnen met persen en na 40 minuten was ons dametje er. Ze bleek helemaal niet zo klein te zijn. Woog zelfs 2380 gram. De weeen bleven hierna even weg en ik kon goed in de gaten houden wat er met ons meisje gebeurde. De arts zette het infuus een stukkie hoger en na een minuut of 15-20 begon het spektakel weer. Tien minuten moet persen voor ons manneke, die in stuit kwam. Helaas maakte hij het superspannend, door in het baringskanaal zo te draaien dat ie er niet meer door kon. Blijkbaar kunnen ze er alleen door als ze met hun rugje boven blijven... De gyn heeft met al zijn kracht staan wrikken en met zijn handen het hoofd van ons ventje proberen te bevrijden. Ondertussen zaten er drie mensen bij mij op bed om op mijn buik te duwen en schreeuwde de arts dat ik moest persen. Ik deed mijn uiterste best, maar voelde me zo machteloos. Achteraf bleek hij twee en halve minuut vast te hebben gezeten. Hij moest ff met de kap beademd worden, maar deed het toen al snel op eigen kracht. Maar wat was dat spannend zeg!

Zoals je dus al leest was de geboorte van ons dametje eigenlijk volgens het boekje, maar ons manneke heeft het heel heel spannend gemaakt. Dit maakt me wel nieuwsgierig naar jouw verhaal van de bevalling van nr 2 Candy!?

Ik hoop niet dat ik degene die nog moeten de stuipen op het lijf jaag, maar het is fijn om mijn verhaal hier te delen.

xx

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven