Ervaringen bakfiets?

maandag 14 december 2020 om 22:57
Ik overweeg een bakfiets aan te schaffen voor mijn twee kindjes, van 1,5 jaar en 3 jaar oud. Mij lijkt een driewieler handig, zodat de oma's hem ook veilig kunnen gebruiken als de oudste naar school gaat straks. Maar er is zoveel keuze dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Wel of niet elektrisch? Welk merk biedt waar voor het geld zonder echt een kapitaal kwijt te zijn? Wel of niet tweedehands?
Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen!
Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen!

maandag 14 december 2020 om 23:17
Ik heb voor een driewieler gekozen, maar zou dat niet doen voor oma's die zo'n ding af en toe gebruiken omdat dat echt wennen is en je op een andere manier moet fietsen.
Als je geld wil besparen zou ik trouwens niet kiezen voor een goedkopere bakfiets, maar voor een tweedehands van een degelijk merk. Ik heb zowel een Babboe als een Christiania gehad en die laatste fietste zo ongelofelijk veel fijner!
Als je geld wil besparen zou ik trouwens niet kiezen voor een goedkopere bakfiets, maar voor een tweedehands van een degelijk merk. Ik heb zowel een Babboe als een Christiania gehad en die laatste fietste zo ongelofelijk veel fijner!
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
maandag 14 december 2020 om 23:51
Mijn bakfiets is me heilig! Ik heb een iets duurdere tweewieler van bakfiets.nl. Niet electrisch. Tweedehands gekocht. Ik vind een tweewieler heel fijn en iedereen die het probeert fietst er zo op weg.
Ik heb twee kinderen van 4 en 1, ik neeem ook nog regelmatig één of twee vriendinnetjes mee en doe er (week) boodschappen mee. Ideaal.
Ik heb twee kinderen van 4 en 1, ik neeem ook nog regelmatig één of twee vriendinnetjes mee en doe er (week) boodschappen mee. Ideaal.
maandag 14 december 2020 om 23:58
Wij hadden vroeger een tweewieler en vond het zelf altijd supergezellig om zo te fietsen. Kon ook makkelijk vriendinnetje (of 2:)) meenemen.
Veel leuker dan achterop, en véél minder stressvol dan kinderen die naast je fietsen, maar dat duurt bij jou gezien de leeftijden nog wel even.
Ik denk dat een 3 wieler minder wendbaar is, en zwaarder trappen maar ik had geen elektrische dus kan je daarin niet adviseren.
Veel leuker dan achterop, en véél minder stressvol dan kinderen die naast je fietsen, maar dat duurt bij jou gezien de leeftijden nog wel even.
Ik denk dat een 3 wieler minder wendbaar is, en zwaarder trappen maar ik had geen elektrische dus kan je daarin niet adviseren.

dinsdag 15 december 2020 om 01:27
Nou, pas even op met wat je zegt over oma's en het ding veilig gebruiken.. Mijn zusje heeft een elektrische bakfiets op 3 wielen. Op zich een geweldig ding en zij kan er inmiddels ook mee lezen en schrijven. Mijn moeders eerste ritje eindigde helaas in een lichaam vol blauwe plekken. Ze had wel wat kunnen breken. Het fietst echt heel anders dan een normale fiets, als je die feeling eenmaal hebt is het top, maar in het begin is het echt enorm wennen.
Peuter vind het trouwens geweldig, zo geweldig dat hij boos wordt als hij met de auto moet (omdat het hard regent of te ver is).
Peuter vind het trouwens geweldig, zo geweldig dat hij boos wordt als hij met de auto moet (omdat het hard regent of te ver is).
dinsdag 15 december 2020 om 02:02
Mijn bakfiets is mijn beste aankoop ever! Haha...nou ja, zo’n beetje dan. Ik ben er wel echt heel blij mee en kan niet meer zonder. Ik heb 3 kleintjes en ik vind het ideaal. Ik heb een elektrische babboe big met 3 wielen. Door de regentent zitten ze lekker droog en beschermd en het is zo gezellig! Toen de jongste nog in de maxi cosi zat, kon die ook mee. Even vastgespen en klaar. Niet in zo’n houder, maar gewoon op t bankje. En alles kan mee, tassen, boodschappen, vriendjes die komen spelen.
Ik zou wel een elektrische kopen, want als ik de accu vergeten ben op te laden, trap ik me het apenzuur.
Afgelopen zomer hebben we tijdens de vakantie een elektrische urban arrow gehuurd. Ik kon wel merken dat dat een stapje hoger in t segment was. Die fietste echt heerlijk! Daar maakten we hele tochten mee. Maar voor de stukjes hier in het dorp is de babboe big echt prima.
Ik zou wel een elektrische kopen, want als ik de accu vergeten ben op te laden, trap ik me het apenzuur.
Afgelopen zomer hebben we tijdens de vakantie een elektrische urban arrow gehuurd. Ik kon wel merken dat dat een stapje hoger in t segment was. Die fietste echt heerlijk! Daar maakten we hele tochten mee. Maar voor de stukjes hier in het dorp is de babboe big echt prima.
dinsdag 15 december 2020 om 05:46
dinsdag 15 december 2020 om 06:28
dinsdag 15 december 2020 om 06:29
Team tweewieler! Volgens mij kun je met een tweewieler de bochten makkelijker nemen, dat hoorde ik.. heb een driewieler nooit geprobeerd dus weet het niet uit eigen ervaring.
Hebben een elektrische babboe, erg blij mee. We wonen in een buitengebied en ik kan zo veel op de fiets doen, boodschappen (en loopfietsen haha) kunnen gewoon mee in de bak, ideaal. Mijn moeder heeft er weleens mee gefietst en kon er ook direct mee weg. Zij is wel erg sportief.
Hebben een elektrische babboe, erg blij mee. We wonen in een buitengebied en ik kan zo veel op de fiets doen, boodschappen (en loopfietsen haha) kunnen gewoon mee in de bak, ideaal. Mijn moeder heeft er weleens mee gefietst en kon er ook direct mee weg. Zij is wel erg sportief.

dinsdag 15 december 2020 om 07:13
lonit schreef: ↑15-12-2020 02:02Mijn bakfiets is mijn beste aankoop ever! Haha...nou ja, zo’n beetje dan. Ik ben er wel echt heel blij mee en kan niet meer zonder. Ik heb 3 kleintjes en ik vind het ideaal. Ik heb een elektrische babboe big met 3 wielen. Door de regentent zitten ze lekker droog en beschermd en het is zo gezellig! Toen de jongste nog in de maxi cosi zat, kon die ook mee. Even vastgespen en klaar. Niet in zo’n houder, maar gewoon op t bankje. En alles kan mee, tassen, boodschappen, vriendjes die komen spelen.
Bijna zelfde verhaal hier!!! Babboe Ecurve, tweedehands, driewieler, electrisch en beste aankoop OOIT! Ben net bevallen van mn derde en mis het echt om te fietsen. Zodra nummer 3 meekan in de maxicosi (wel in de speciale beugel) wil ik weer! Wat is het leuk en fijn en gezellig en handig!!!

dinsdag 15 december 2020 om 07:50
Team tweewieler!! Gazelle Cabby, heerlijk ding, tweedehands op de kop getikt en handig voor kinderen (plus rugzakken en/of vriendjes), baby in Maxi-Cosi, boodschappen, grote aankopen of pakketjes die terug moeten, picknick of strandspullen gooi je er zo bij, en ook zonder kinderen fietst hij heerlijk.

dinsdag 15 december 2020 om 08:22
Ik denk ook dat een driewieler geen goed idee is voor een oma. Het is voor jezelf al enorm wennen met sturen door de bochten, laat staan dat een oma dat nog aan kan/durft als die er niet regelmatig op rijdt. Een tweewieler fietst veel meer als een gewone fiets, en is inderdaad een enorme aanrader. Ik denk dat als mijn kinderen er te groot voor zijn, ik nog steeds een bakfiets blijf gebruiken! Je kunt alles erin vervoeren. Oud papier, kerstboom, boodschappen...
Mijn kinderen zijn wat groter al en ik merk dat de niet-elektrische nu wel zwaar begint te worden, hij wordt natuurlijk ook wat ouder. Qua merken geldt geloof ik wel hoe duurder hoe beter. De babboe is verreweg het goedkoopst maar gaat ook het snelst stuk en dan moet je ook rekening houden met wat meer kosten voor onderhoud denk ik.

dinsdag 15 december 2020 om 09:00
Beste aanschaf ooit! Ik heb een elektrische tweewieler en in de jaren dat ik geen auto had, fietste ik overal naartoe met de kinderen. De jongste kinderen zijn nu 5 en 7 en ik gebruik 'm af en toe nog steeds. Ze kunnen nu natuurlijk zelf fietsen, maar als we wat verder weg gaan of in drukker verkeer, heb ik ze liever in de bakfiets.
De oma's durven er niet mee te fietsen overigens, maar die zijn hier ook al wat ouder.
Voor boodschappen vind ik 'm ook fijn.
De oma's durven er niet mee te fietsen overigens, maar die zijn hier ook al wat ouder.
Voor boodschappen vind ik 'm ook fijn.

dinsdag 15 december 2020 om 10:30
Mijn analoge bakfiets.nl is hier in de stad ruim voldoende. Ik ben er zelfs mee op fietsvakantie geweest (tent in de bakfiets) zonder problemen.