Januari 2010

30-04-2009 06:48 685 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamUitgerekendLeeftijdKindjeBijzonderhedenLily794 jan3eCorneel705 jan392eLeeuwedraak5 jan332eFluor5 jan291eMissDreamer6 jan362e Sanne787 jan301e14/9 echoEllen10 jan251eNonovrouw10 jan302eSientje3313 jan2eIlta13 jan261e30/9 vkFayama14 jan3e18/9 20-wkn echo, 28/9 gynSquirrel16 jan353eWind19 jan313e4/9 20-wkn echoBianca19 jan1eLientje197220 janArc21 jan382e10/9 20-wkn echoDemismile21 jan401eMagica22 jan292eZomer24 jan1e11/9 20-wkn echoNajul25 jan3eSabine25 jan1eIlar27 jan321e14/9 20 wkn-echoLolalila28 jan322eZwolleneesje30 jan1eSaffier31 jan

Hoi!

Zojuist heb ik positief getest: zwanger!! Ik sta te stuiteren, zo blij ben ik. Een snelle check zegt 6 januari. Whoehoe!!

Zijn er meer meiden die het leuk vinden om zich aan te sluiten en mee te schrijven?

Groetjes,

Leeuwedraak
Hoi allemaal,

Mag ik me ook aansluiten? Ik heb vorige week (onverwachts) positief getest. Het wordt mijn tweede kindje en eigenlijk wilden we nog een paar maanden wachten, maar het was deze maand al raak. We hebben er een paar dagen flink aan moeten wennen (het is zo raar om "opeens" zwanger te zijn, zonder er naar uitgekeken te hebben), maar we zijn nu allebei dolblij. Het is een verrassing en kadootje tegelijk. Ik ben uitgerekend voor 9 januari 2010, volgens de datum van mijn laatste menstruatie en ik heb 11 juni een echo. Vandaag dus 5 weken en 1 dag.

Mijn eerste kindje wordt bijna 1, dus het voelt heel raar dat ik vorig jaar precies om deze tijd met een hele dikke buik liep en nu alweer zwanger ben.

Hebben jullie het al aan mensen verteld? Wij wilden eerst even zelf wennen aan het idee, maar gaan het de komende weken wel alvast aan goede vrienden/ouders vertellen. Vind het wel heel spannend hoe die gaan reageren en of ze het niet te snel vinden. Bij de vorige zwangerschap hebben we echt gewacht met het vertellen tot na de eerste echo.

@Leeuwendraak: jij dus ongeveer hetzelfde en ook een kindje van bijna 1, we kunnen elkaar op de hoogte houden van de reacties

@Sanne: wat fijn dat het nu gelukt is!!!

@Sientje: JIPPIE, gefeliciteerd!

PS Ook ik geen enkele kwaal, behalve af en toe wat licht in mn hoofd en wat vermoeider dan normaal. Wel een wat opgezette buik, maar geen misselijkheid en ook geen gevoelige borsten. Maakt me ook wel wat onzeker, al begon de misselijkheid bij de eerste ook wat later; pas vanaf de 6de week, al had ik er toen gelukkig ook niet zoveel last van.
@ nonovrouw, wat leuk, we zijn op dezelfde dag uitgerekend! 9 januari 2010.

@ leeuwedraak,Misschien is het leuk om een tabel te maken met de uitgerekende data en afspraken bij de verloskundige enzo erin?

Hier nog steeds bijna geen klachten, alleen heel licht gevoelige borsten. Wij hebben het inmiddels wel al aan onze ouders vertelt en aan een paar goede vriendinnen. Dat maakt het bijna nog echter!
Gefeliciteerd allemaal!

Hier vorige week maandag ook positief getest. Ben volgens internet uitgerekend op 13 januari.

Ik vind het allemaal wel heel erg eng, in oktober heb ik met 5,3 weken een miskraam gehad. Ik durf nu ook nog niet heel erg blij te zijn. Deze zwangerschap voelt héél anders als de vorige en ik ben emotioneel ook een stuk rustiger. Misschien wel een goed teken!

Nog niet heel veel klachten hier: wel wat sneller moe, gevoelige borsten, vaak naar de wc en 's nachts wat misselijk. Verder regelmatig krampen in mijn buik, maar die voelen niet alsof er iets aan de hand is. O ja, en iedere avond een énorm opgeblazen buik! Ik zie er dan echt al mega-zwanger uit...hebben meer mensen dat?
Ja... leek gisteravond wel vier maanden zwanger ...

Hier nog niet de 4w4d voorbij (4+2 nu) maar toch al verder dan vorige maand . Toen had ik nl twee dagen voor mijn verwachte menstruatie positief getest en op de dag zelf was de test alweer negatief. Vier dagen later had ik dus alsnog een vroege miskraam.

Dat ik nu in die zin al wat verder ben stelt me wel iets gerust, maar ik blijf me de hele tijd afvragen of ik nog iets voel etc. Ik ga woensdag m'n gyn bellen (woon niet in NL, hier loopt alles via je gyn - die iedere vrouw ook standaard heeft omdat je hier ieder jaar een check-up mag laten doen...) en dan hoor ik wel wat er verder gaat gebeuren, ik ben heel benieuwd! De oudste twee zijn gewoon in Nederland geboren dus voor mij is het deels ook allemaal weer even nieuw...

En zwangerschapskwaaltje of niet, ik slaap superslecht en zit nu echt te wachten tot ik naar bed mag
Goedemorgen iedereen !

Als alles goed verloopt zal ik ook een januari 2010 mama zijn ! Gisteren 2x getest en 2x dik positief ! Volgens de digitale test zou ik ergens tussen week 4 en 5 moeten zitten. Bevalling rond half januari. Volgende woensdag zal ik meer weten, dan heb ik mijn afspraak bij mijn gyne staan.

Heb al 2 kinderen maar vind het opnieuw even spannend !!

Aan iedereen, een hele dikke proficiat !!!!!
Hallo meiden, heb net een tweede test gedaan, en ja hoor, ook zwanger. Ben uitgerekend rond 13 januari. Wel spannend weer hoor, het is mn derde dus weet al wel een beetje hoe het allemaal werkt.

groetjes fayama
Wat leuk dat het aantal januari-zwangeren toeneemt! Ik ga inderdaad aan de slag met een tabel. Als je daarin opgenomen wilt worden, vermeld dan aub je uitgerekende datum, hoeveelste kind je verwacht en evt. bijzonderheden (datum echo etc). Tabel komt overigens zeker niet vandaag, want het is de 1e verjaardag van mijn dochter dus ik stort me op taart, slingers en ballonnen. Tot later!
Ik ben een januari 2006 mama en wat gaat de tijd snel zeg. Geniet er maar lekker van allemaal. Januarikindjes zijn de leukste!
Stressed is just desserts spelled backwards
Leeuwedraak, gefeliciteerd met je dochter!!

Voor de tabel: Squirrel, UD 16 januari 2010, 3e kind, eerste afspraak gyn al 29 mei!

Die laatste afspraak heb ik dus net gemaakt, was echt verbaasd dat het al zo snel was. Spannend want ik twijfel nog steeds de hele tijd:-(
leeuwedraak, gefeliciteerd met je dochters eerste verjaardag!

Voor de tabel: naam: Fayama, uitgerekende datum 13 januari, derde kind, nog geen afspraak bij vk/gyn.
hoi,

Leeuwedraak; gefeliciteerd met de 1e verjaardag van je dochter!

Mijn zoontje is 3 weken geleden 1 geworden, leuk zo'n verbaasd gezichtje bij de smaak van slagroom...

Momenteel ben ik 6w1d zwanger en op 5 januari uitgerekend. Heb op 2 juni eerste afspraak met VK. Die week ook termijnecho.

Misselijkheid begint op te komen. Had er bij mijn eerste nauwelijks last van. Wie begint zich ook 'wazig' te voelen?

groet, corneel70
anoniem_85757 wijzigde dit bericht op 13-05-2009 14:36
Reden: dubbele woorden
% gewijzigd
Hallo allemaal, ik schrijf al mee op het dec 09 topic maar wil hier graag ook meeschrijven want volgens de echo van vandaag heb ik me verteld; ben uitgerekend op 1-1-10!

Voor de tabel: dit wordt mijn 3e kindje, echo2 staat geplanned voor 26 mei.

groetjes

Jessie
@Leeuwedraak, van harte! Leuk he die 1e verjaardag (en dan beleef je de bevalling nog eens duidelijk)

Voor de tabel, dit wordt ons 2e kindje, en als het goed is 13 januari uitgerekend (net als al een aantal anderen!, wordt druk dan). Afspraken heb ik nog niet gemaakt.

Wat ik leuk vind is dat de meesten hier al 1 of meer kindjes hebben, valt me echt op!

@Squirrel, vandaag 4w4d! Hoe voel je je nu?

Ik heb nog steeds geen specifieke klachten, of dingen waaraan ik merk dat ik zwanger ben, dus ik ben er eigenlijk ook nauwelijks mee bezig. Ben ook erg druk op m'n werk momenteel, dus af en toe pas 's avonds (of 's ochtends vroeg) denk ik er aan wat ook al weer allemaal komen gaat.

Qua vertellen, voorlopig nog aan niemand, waarschijnlijk pas rond de 10 weken aan de ouders/broers en zussen, en als de eerste echo goed is aan vrienden/collega's. Hoop dat ik dat volhoud, en niet al heel vroeg een buik ga krijgen.

Vanmiddag wel even geschrokken, had een uurtje heel licht bloedverlies, gelukkig oud/bruin bloed, en heel weinig. Heb het de vorige zwangerschap ook gehad, dus kon het wel een beetje relativeren.

En ik heb me ook opgegeven voor de moedersvoormoeders, volgende week de "intake".
Voor de tabel: 1e kindje, uitgerekend op 13 januari.

Ik doe nog even rustig aan met meeschrijven. Vorige keer heb ik met 5 weken en 3 dagen een miskraam gehad. Ook al heb ik een beter gevoel over deze zwangerschap, het blijft toch erg eng. Ik moet denk ik eerst een goede echo zien voor ik gerustgesteld ben en echt blij kan zijn!
quote:sientje33 schreef op 13 mei 2009 @ 21:28:

@Squirrel, vandaag 4w4d! Hoe voel je je nu?

.

Wat lief dat je daaraan denkt! Nou het wisselt een beetje. Wel echt het gevoel van 'zo, die mijlpaal hebben we alvast binnen'. Maar tegelijkertijd ben ik echt zooo onzeker. Vanochtend waren bv mijn borsten helemaal niet meer gevoelig, en dat bleef zo. Was er meteen van overtuigd dat het foute boel was... Na uren googlen toch maar geprobeerd de 95% van de hits te geloven die zeggen dat het heel normaal is. En nu doen ze gelukkig weer pijn ...

Ik heb er idd al twee dus dat zou me gerust moeten stellen (in de zin van dat het wrsl niet aan mij ligt) maar kennelijk helpt dat niet... Nou ja het is gewoon afwachten.

Wat ik wel gewoon een beetje jammer vind is dat ik dat blije gevoel wat ik bij m'n eerdere zwangerschappen altijd had (naast de onzekerheid die iedere zwangere vrouw natuurlijk wel eens heeft...) nu helemaal niet meer heb. Ben veel te veel gefocust op dat het mis kan gaan en dat vind ik dan weer zo stom van mezelf en verspilling van de tijd die ik gewoon lekker vrolijk had kunnen doorbrengen... want either way, die miskraam hou je toch niet tegen!

Maar goed. Nieuw Voornemen. Vanaf nu gewoon genieten, stoppen met piekeren (en vooral: Stoppen Met Googlen !!!) en lekker aftellen naar 29 mei en dan maar hopen dat die gyn van mij over een echo-apparaat beschikt (daar heb ik dan weer niet opgelet toen ik daar ooit was om een uitstrijkje te laten maken. Silly me )

Weltrusten iedereen!

p.s. Welkom aan de nieuwelingen!
quote:ilta schreef op 13 mei 2009 @ 22:06:

Voor de tabel: 1e kindje, uitgerekend op 13 januari.

Ik doe nog even rustig aan met meeschrijven. Vorige keer heb ik met 5 weken en 3 dagen een miskraam gehad. Ook al heb ik een beter gevoel over deze zwangerschap, het blijft toch erg eng. Ik moet denk ik eerst een goede echo zien voor ik gerustgesteld ben en echt blij kan zijn!

Tsss Ilta, maak je toch niet zo'n zorgen, is zonde van de tijd !!!

Nee helaas begrijp ik dus echt precies hoe je je voelt... We gaan gewoon allebei heel hard duimen voor een beter resultaat dan de vorige keer !
Hahaha...helemaal mee eens! Ik weet dat ik me geen zorgen moet maken, maar ja, das makkelijker gezegd dan gedaan. Gelukkig lees ik hierboven dat jij al net zo'n zenuwpees bent als ik... Alleen zit ik niet de hele tijd op google!

Ik duim met je mee!
Hier nog een piekeraar hoor, vind het allemaal zo eng voorspoedig gaan op dit gebied dat ik het bijna niet kan geloven dat het goed blijft gaan. Ben bij alledrie de zwangerschappen in 1 x zwanger geworden, nog nooit een miskraam gehad, nou dan ga ik doemdenken hoor, zeker omdat ik ook "al" 35 ben. Dus ik herken je verhaal helemaal hoor squirrel!

Wij hebben het al wel verteld aan mijn ouders, mijn zus en een goede vriendin. Verder wil ik echt nog even wachten hoor.

oja, leuke tabel trouwens.

fayama
Fayama, snap wel wat je zegt hoor. Zoveel geluk "kan niet kloppen", zou je zeggen. Maar het kan wel, en jij hebt de mazzel dat het jou gebeurt. Heerlijk toch? Hoe waren de reacties van je ouders, zus en vriendin toen je het ging vertellen?

Squirrel en Ilta, ik duim met jullie mee!! Probeer ondanks de zenuwen wel te genieten hè? Heb vertrouwen! (en stop idd met Googlen )

Als er nog iets bij moet in de tabel (leeftijd, geslacht van de baby als je dat eenmaal weet, whatever) laat het me dan even weten aub, dan pas ik hem aan.

Mijn vriend en ik hebben afgesproken dat we het over 3 weken gaan vertellen aan ouders enzo. Hoop dat ik dat volhoud, ik knap bijna van geluk en wil het zó graag aan onze beste vrienden vertellen! Eens kijken of ik daar toch niet een dealtje uit kan slepen met vriendlief
@ leeuwedraak, vraag ik je om een tabel te maken, vergeet je helemaal mij er in te zetten!!

Ik ben dus 9 januari uitgerekend, het is ons 1e kindje en 28/5 hebben we de 1e afspraak bij de verloskundige staan!
ik herken het trouwens ook wel, die onzekerheid . Ik ben aan de ene kant heel erg blij maar aan de andere kant durf ik dat nog niet helemaal toe te laten uit angst dat het misschien mis gaat.

Ik kreeg 2 weken geleden ineens rode uitslag en was ziek. Ik herinnerde me dat ik een aantal weken daarvoor op een basisschool ben geweest waar de 5e ziekte heerste (ivm werk). heb de vk gebeld en moest bloed laten prikken. Zit nu toch een beetje in spanning omdat de uitslag nog niet binnen is....Zal wel niets zijn maar ik wil het gewoon graag zeker weten.
Oh chips, sorry Bowie, ga het gelijk herstellen!!

@ leeuwedraak

nog gefeliciteerd met je dochter inderdaad, een hele mijlpaal alweer 1 jaar !
Leeuwedraak bedankt voor de tabel! De hoogste tijd voor wat nieuwe zwangeren, want ik vind het maar niks om daar onderaan te bungelen ...

Alles goed hier, begin me steeds zwangerder te voelen dus hopelijk is dat een goed teken. Heb het stressen nog steeds los kunnen laten dus dat is mooi!

@Fayama: heel herkenbaar, ook bij mij waren nr 1 en 2 er in no time zonder miskramen en ook ik ben nu weer een paar jaartjes ouder. Dus toen ik ook nu weer meteen zwanger was, had ik echt zo'n gevoel van 'dit is te mooi om waar te zijn'. Helaas bleek dat mij ook te kloppen, maar al heel snel dus ik voelde me ook nog niet heel erg zwanger (al blijft het heel rot) en meteen daarna opnieuw zwanger dus ik blijf mezelf een geluksvogel vinden... Hopen dat dat zo blijft!

Bijna weekend gelukkig, vooral 's middags zit ik echt te slapen achter m'n bureau. Weet niet of het van de zwangerschap is of van het slechte slapen, maar moe ben ik in elk geval... Lekker bijslapen dit weekend!

Fijne dag iedereen!
dag dames,

ik kan me de ongerustheid goed voorstellen, zo tussen angst en blijdschap. ik neem elke dag zoals die komt...

Voor wie nog geen echo heeft gehad; zijn jullie ook niet benieuwd of het er misschien 2 zijn??

wat ik me eigenlijk afvraag (bij de al kindjes-hebbende-mamas): voelt deze zwangerschap anders? Ik voel me in deze zwangerschap veel moeier en beroerder (al na 6 weken) dan bij die van mijn zoontje. ik vraag me af of dat komt doordat ik al de zorg heb van een kindje? hoe is dat bij jullie?

groetjes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven