Energielabel woning
dinsdag 22 december 2020 om 10:35
Ik kon niet zo snel vinden of hier al een topic over was. Voor de huiseigenaren die nog geen geldig (of binnenkort verlopen) energielabel hebben, is het goed om te weten dat je dit energielabel nog tot 1 januari zelf kunt aanvragen en bewijs kunt aanleveren. Voor een paar euro heb je dan een energielabel wat tien jaar geldig is en verplicht is bij de verkoop van je woning.
Na 1 januari moet er een adviseur persoonlijk langs je huis komen en kan het meer dan honderd euro gaan kosten.
https://www.energielabelvoorwoningen.nl/
Of je huis een definitief label heeft, kun je ook vinden via bovenstaande link.
Ik ben benieuwd of jullie naar aanleiding van dit energielabel besluiten om je huis te verduurzamen of besluiten om een andere woning niet te kopen vanwege een tegenvallende score.
Na 1 januari moet er een adviseur persoonlijk langs je huis komen en kan het meer dan honderd euro gaan kosten.
https://www.energielabelvoorwoningen.nl/
Of je huis een definitief label heeft, kun je ook vinden via bovenstaande link.
Ik ben benieuwd of jullie naar aanleiding van dit energielabel besluiten om je huis te verduurzamen of besluiten om een andere woning niet te kopen vanwege een tegenvallende score.
huisduif wijzigde dit bericht op 22-12-2020 10:43
0.31% gewijzigd
dinsdag 22 december 2020 om 13:18
Je vergeet Sophie in t VeldFizz schreef: ↑22-12-2020 12:26Het label bestond al, maar het veel duurdere label per 1 januari is er door Ollongren doorgedrukt.
https://www.nu.nl/economie/6083411/mini ... ellen.html
Wat een vreselijke vrouwelijke bewindslieden heeft D’66 opgeleverd: Ollongren, Kaag en uh-uh-uh-Van Engelshoven. Erger kun je ze bijna niet vinden.
dinsdag 22 december 2020 om 14:06
Nou ik lees dit: “ Selecteer een erkend deskundige die uw gegevens beoordeelt. Na goedkeuring wordt uw energielabel automatisch geregistreerd. Voor deze dienst betaalt u de erkend deskundige (met iDEAL of met een factuur) naar verwachting één tot enkele tientjes”
Dus nee laat maar zitten. De komende tien jaar ga ik toch niet verhuizen. Ken vrij weinig mensen die kijken naar dat label. Ik heb gemiddeld één keer per maand een ‘leuk jong stel’ aan de deur staan die denken dat ik dan spontaan mijn huis wel aan hen wil verkopen of ga fungeren als parttime makelaar voor hen.
Dus nee laat maar zitten. De komende tien jaar ga ik toch niet verhuizen. Ken vrij weinig mensen die kijken naar dat label. Ik heb gemiddeld één keer per maand een ‘leuk jong stel’ aan de deur staan die denken dat ik dan spontaan mijn huis wel aan hen wil verkopen of ga fungeren als parttime makelaar voor hen.
dinsdag 22 december 2020 om 14:19
Dan ga ik nog eens kijken (de Nederlander in mij is nu geprikkeldShaunTheSheep schreef: ↑22-12-2020 14:15Lemoos, het kan gewoon gratis! In het laatste veld van de aanvraag kun je de leveranciers selecteren op prijs en er zitten er zat bij voor 0 tot 5 euro.
dinsdag 22 december 2020 om 14:24
ShaunTheSheep schreef: ↑22-12-2020 14:15Lemoos, het kan gewoon gratis! In het laatste veld van de aanvraag kun je de leveranciers selecteren op prijs en er zitten er zat bij voor 0 tot 5 euro.
Wij hadden er maar eentje onder een tientje (9 euro), de duurste was zelfs 200 euro.
dinsdag 22 december 2020 om 14:29
Ik heb hem van de week aangevraagd voor €10,-. De laagste optie was €8,- maar die werkte alleen met factuur en ik wilde graag per IDeal betalen.
Heb label B voor mijn huis en hoefde geen enkel bewijs door te geven. Binnen 5 minuten had ik het label in mijn mailbox.
Geen idee of ik ga verhuizen de komende 10 jaar, maar ik geef liever nu €10,- uit dan straks honderden euro’s.
Heb label B voor mijn huis en hoefde geen enkel bewijs door te geven. Binnen 5 minuten had ik het label in mijn mailbox.
Geen idee of ik ga verhuizen de komende 10 jaar, maar ik geef liever nu €10,- uit dan straks honderden euro’s.
dinsdag 22 december 2020 om 14:32
Grappig dat er verschil is in de prijzen, misschien krijg je alleen lokale aanbieders te zien? Ik was namelijk 3 euro kwijt.
Het voordeel van hem nu al hebben: als je wel gaat verhuizen, hoef je het niet meer op stel en sprong te regelen.
Het voordeel van hem nu al hebben: als je wel gaat verhuizen, hoef je het niet meer op stel en sprong te regelen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dinsdag 22 december 2020 om 15:23
Even goed kijken in het laatste veld, is een klein knopje. Boven de voorgeselecteerde opties.
Maar lees verderop over mogelijke lokale verschillen. Weet niet of dat zo is. Zou zeggen dat dit digitaal geregeld is en iedereen overal in het land het label moet kunnen vaststellen.
dinsdag 22 december 2020 om 15:34
Goeie To!! Wij "moeten" er ook nog eentje aanvragen. Wordt toch energielabel Z of zo (tsja, 100 jaar oud huis) maar ondanks dat, zijn onze energielasten echt heel erg laag. Het zegt dus echt geen ene fluit. We kunnen het huis ook niet energiezuiniger maken. Ja, misschien zonnepanelen, maar eer we de aanschaf er uit hebben (die 5 die er op het dakje kwijt kunnen); daar beginnen we niet aan.
Hooguit een nieuwere ketel. Die staat ook wel op de planning, maar voorlopig doet deze het nog prima
Hooguit een nieuwere ketel. Die staat ook wel op de planning, maar voorlopig doet deze het nog prima
dinsdag 22 december 2020 om 15:39
Ik lees hier dat iemand hem voor 1 euro kon doen, bij ons kon hij niet lager dan 3 euro. Misschien ligt het aan de locatie, maar het kan ook zijn dat bepaalde aanbieders niet alles beoordelen. Dus als je 1 euro vraagt, dat je dat alleen doet voor huizen met een geschat A label of zo.ShaunTheSheep schreef: ↑22-12-2020 15:23Even goed kijken in het laatste veld, is een klein knopje. Boven de voorgeselecteerde opties.
Maar lees verderop over mogelijke lokale verschillen. Weet niet of dat zo is. Zou zeggen dat dit digitaal geregeld is en iedereen overal in het land het label moet kunnen vaststellen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dinsdag 22 december 2020 om 15:44
Ja zoiets zou het ook kunnen zijn inderdaad. Die van mij was zelfs gratis, maar 1 of 3 euro zijn de kosten ook niet, zeker als je wel verhuisplannen hebt.dianaf schreef: ↑22-12-2020 15:39Ik lees hier dat iemand hem voor 1 euro kon doen, bij ons kon hij niet lager dan 3 euro. Misschien ligt het aan de locatie, maar het kan ook zijn dat bepaalde aanbieders niet alles beoordelen. Dus als je 1 euro vraagt, dat je dat alleen doet voor huizen met een geschat A label of zo.
dinsdag 22 december 2020 om 18:46
Nee, als je je huis verkoopt moet je energielabel definitief zijn. Ik had die voor onze huidige woning ooit al definitief laten maken. En voor de ni woning die nu gebouwd wordt kon het gelukkig ook al. Altijd handig om te hebben. In beide gevallen kon het gratis en hoefde ik geen bewijzen te uploaden.
dinsdag 22 december 2020 om 20:43
Dat hoefde pas bij verkoop definitief te zijn en de brochure was voldoende.Trotter schreef: ↑22-12-2020 18:46Nee, als je je huis verkoopt moet je energielabel definitief zijn. Ik had die voor onze huidige woning ooit al definitief laten maken. En voor de ni woning die nu gebouwd wordt kon het gelukkig ook al. Altijd handig om te hebben. In beide gevallen kon het gratis en hoefde ik geen bewijzen te uploaden.
woensdag 23 december 2020 om 09:33
Verkoopbrochure of taxatierapport is prima. Ik heb ook alleen een taxatierapport geupload. Die verkoopbrochure maak je op voor je gaat verkopen en de makelaar zal dan zeker alle relevante duurzame zaken benoemen.Trotter schreef: ↑22-12-2020 18:46Nee, als je je huis verkoopt moet je energielabel definitief zijn. Ik had die voor onze huidige woning ooit al definitief laten maken. En voor de ni woning die nu gebouwd wordt kon het gelukkig ook al. Altijd handig om te hebben. In beide gevallen kon het gratis en hoefde ik geen bewijzen te uploaden.