Ik wil geen kind

04-01-2021 07:59 1837 berichten
Bericht van de Moderator!

Beste forummers,

Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva
.

Hi

Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.

Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.

Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.

Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?

Groetjes
N.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-01-2021 10:35
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
15.69% gewijzigd
lilalinda schreef:
04-01-2021 10:03
juist wel hoor, de meeste relaties komen op het punt, dat (meestal hij) er een sterilisatie volgt.
Omdat ze zeker weten, dat ze geen (/nog meer) kinderen willen.

Blijkbaar hebben TO en zijn vriendin nooit 'het' gesprek gehad. Het is toch vreemd, dat zij een intense kinderwens kan hebben, waar hij niet van weet?

Nogmaals: maakt de kutstreek niet minder kut.
Maar de relatie was ook niet heel normaal hoor, en de dame zeker niet
Dit is een heel ander verhaal. Ipv wijzende vinger, kan je ook vragen aan TO wat maakt dat dit gesprek niet geweest is. Hoe stonden ze erin?
Wat maakt dat hij niet voor een sterilisatie heeft gekozen.
Daar ben ik ook zeker benieuwd naar. Maar vind het tekort door de bocht dat mannen dmv van geen seks, alleen seks met condoom of sterilisatie voor zichzelf moeten gaan zorgen als ze een vaste partner hebben.

Dat is voor velen een heel proces waar je niet zomaar een keuze in maakt of je wel/geen kinderen wilt.
anoniem_63e725841dfb3 wijzigde dit bericht op 04-01-2021 10:10
0.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
04-01-2021 08:32
De leefwijze van de man is inherent aan het hier en daar kinderen verwekken áls hij dat zelf niet actief zou voorkomen, dus je was een beetje dom.

Je kan nu doen wat je wil: blijven en het aankijken, of nu meteen weg. Voel je niet al te erg belazerd want vrouwen kunnen ontzettend naar een kind verlangen; dat is hun biologie. Het hebben van een klein eigen gezin is voor haar zo ook veilig gesteld voor de komende 15 jaar terwijl een vriend of man toch een onzekere factor is.
Dus een vrouw is nooit te vertrouwen en ook niet verantwoordelijk voor haar eigen gedrag want biologie? Lekker makkelijk.
Ik weet niet of ik het trekken zou als mijn man een intensieve alles absorberende nieuwe hobby "motoren en races" zou krijgen. Ik zou het geen verraad vinden maar slechts kijken of ik een samenzijn nog leuk genoeg zou vinden. Mensen veranderen nu eenmaal van behoefte.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
04-01-2021 08:32
De leefwijze van de man is inherent aan het hier en daar kinderen verwekken áls hij dat zelf niet actief zou voorkomen, dus je was een beetje dom.

Je kan nu doen wat je wil: blijven en het aankijken, of nu meteen weg. Voel je niet al te erg belazerd want vrouwen kunnen ontzettend naar een kind verlangen; dat is hun biologie. Het hebben van een klein eigen gezin is voor haar zo ook veilig gesteld voor de komende 15 jaar terwijl een vriend of man toch een onzekere factor is.

Nog niet verder gelezen, maar wat een bizarre reactie... :facepalm:
Athan schreef:
04-01-2021 10:09
Dan vind ik dat TO moet eisen dat zijn ex bij de geboorteaangifte opgeeft "vader onbekend". Dat lijkt me het minste wat ex kan doen om het nog enigszins acceptabel te maken voor TO.
Heel erg Kut, ook dat heeft hij niet te eisen. Hij kan het vragen
retrostar schreef:
Ik weet niet of ik het trekken zou als mijn man een intensieve alles absorberende nieuwe hobby "motoren en races" zou krijgen. Ik zou het geen verraad vinden maar slechts kijken of ik een samenzijn nog leuk genoeg zou vinden. Mensen veranderen nu eenmaal van behoefte.
???
lilalinda schreef:
04-01-2021 10:10
Heel erg Kut, ook dat heeft hij niet te eisen. Hij kan het vragen
Zij kan niet eisen dat hij zich als vader gaat gedragen. Dat kan zij vragen.
Avena schreef:
Nog niet verder gelezen, maar wat een bizarre reactie... :facepalm:
Dan heb je haar verdere reacties nog niet gelezen..
Bizarre denkwijze.
Ik vraag me af in hoeverre TO geholpen is met deze hele welles-nietes-discussie.
Maechtje schreef:
04-01-2021 10:00
Stel dat hij het vreselijk vindt om vader te zijn en wrok koestert tegen het kind, moet hij er dan nog bij aanwezig zijn? Soms is geen ouder beter dan een slechte ouder.

Waarmee ik niet wil zeggen dat TO per definitie een slechte ouder is (of een goede) maar wel dat het een afweging is om te maken.
Nee, dat zou hem ook een waardeloze vader maken. Welke idioot voelt nu wrok naar een onschuldig kind?

Daarom, zijn enige keuze nu nog is niet óf hij vader wordt, alleen wát voor vader.
To laat ook even een vaderschapstest doen je wilt wel zeker weten dat jij de vader bent mocht je alimentatie gaan betalen
Crovax schreef:
Dus een vrouw is nooit te vertrouwen en ook niet verantwoordelijk voor haar eigen gedrag want biologie? Lekker makkelijk.
Iemand met zeer sterke emoties is nooit te vertrouwen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
ikBedoelHetGoed schreef:
04-01-2021 10:11
Ik vraag me af in hoeverre TO geholpen is met deze hele welles-nietes-discussie.
We zitten op het Viva-forum hè...
retrostar schreef:
04-01-2021 10:12
Iemand met zeer sterke emoties is nooit te vertrouwen.
☝️
Athan schreef:
Dan vind ik dat TO moet eisen dat zijn ex bij de geboorteaangifte opgeeft "vader onbekend". Dat lijkt me het minste wat ex kan doen om het nog enigszins acceptabel te maken voor TO.
TO mag eisen wat hij wil, maar zij hoeft daar niet mee akkoord te gaan. Vader onbekend... dat was heel lang geleden nog wel eens gebruikelijk. Inmiddels vinden we het niet meer zo logisch om onze kinderen op te voeden met het idee dat moeder met een geheugenstoornis met meerdere mensen tegelijk naar bed ging ten tijde van de conceptie en daarbij snappen we dat kinderen graag weten waar ze vandaan komen.
Er is niks acceptabels aan voor vader. Hij wil het niet, punt. Maar hij krijgt waarschijnlijk gewoon dit kind en daar moet hij voor betalen. Hij kan alleen niet verplicht worden om iets met het kind te gaan doen.
Elfje* schreef:
Zij kan niet eisen dat hij zich als vader gaat gedragen. Dat kan zij vragen.
Maar kennelijk wordt er wel geëist dat hij betaalt. Dat is toch absurd geregeld?!
CHL schreef:
Daarom, zijn enige keuze nu nog is niet óf hij vader wordt, alleen wát voor vader.
Inderdaad.
MarieGristien schreef:
04-01-2021 09:53
Het is nogal een ander verhaal of die vrouw per ongeluk zwanger raakt of per ongeluk expres, zoals nu het geval is.

Dat is gewoon een hele andere discussie.
Nee hoor. Het resultaat blijft hetzelfde.
JackyBee schreef:
04-01-2021 10:05
Eigenlijk moeten we zo'n bizarre draai aan deze discussie geven dat Viva er echt niets mee kan.
:D

Ik ben momenteel Mythos aan het lezen van Stephan Fry. De Griekse mythologie geeft genoeg opties wat je kan doen met kinderen die niet gewenst zijn. Ik zeg: lekker opeten die baby!
CHL schreef:
04-01-2021 08:35
Voor mij hoefde het ook nooit zo nodig, maar ik kan oprecht zeggen dat mijn kinderen het beste zijn wat me ooit is overkomen. En als ik had geweten hoe ik het moederschap zou ervaren, ik ze 10 jaar eerder had gewild (en wel meer dan 2!).
Maar jij bent TO niet. Hem is gewoon een naaistreek geleverd waarbij hij geen enkele inspraak in heeft gehad.
Dit zou voor mij echt einde relatie zijn.
Luistervink schreef:
04-01-2021 10:15
:D

Ik ben momenteel Mythos aan het lezen van Stephan Fry. De Griekse mythologie geeft genoeg opties wat je kan doen met kinderen die niet gewenst zijn. Ik zeg: lekker opeten die baby!
Maar mag TO dan de helft of niet? Dat is de vraag...
Athan schreef:
04-01-2021 10:14
Maar kennelijk wordt er wel geëist dat hij betaalt. Dat is toch absurd geregeld?!
Nee. Dat kindje heeft namelijk 0,0 verantwoordelijkheid.
Athan schreef:
04-01-2021 09:53
Seks is misschien geen recht (maar volgens mij wel tamelijk gebruikelijk in een relatie), maar een kind is zeer zeker ook geen recht.
Seks is ook geen plicht, maar betalen voor een ongewenst kind dus wel. Belachelijk, echt waar. Op het moment dat het nog teruggedraaid kan worden (dus een abortus), vind ik dat je er als vader afstand van moet kunnen doen. Dat kan de moeder namelijk ook.
Inderdaad. Als partner zou er op dat moment de mogelijkheid moeten zijn om bij de huisarts een verklaring te tekenen waarbij je te kennen geeft geen kind te wensen, zodat je ontslagen wordt van elke verantwoordelijkheid mocht de vrouw in haar eentje beslissen om het toch te houden; dus ook geen alimentatie.

En die uitspraken hier dat je bij seks automatisch het risico neemt om vader te worden. :facepalm: Zijn we honderd jaar teruggeworpen in de tijd ofzo?

@To: laat je in ieder geval zo snel mogelijk steriliseren, daarvoor kom je zeker in aanmerking.
bia-pia schreef:
TO mag eisen wat hij wil, maar zij hoeft daar niet mee akkoord te gaan. Vader onbekend... dat was heel lang geleden nog wel eens gebruikelijk. Inmiddels vinden we het niet meer zo logisch om onze kinderen op te voeden met het idee dat moeder met een geheugenstoornis met meerdere mensen tegelijk naar bed ging ten tijde van de conceptie en daarbij snappen we dat kinderen graag weten waar ze vandaan komen.
Er is niks acceptabels aan voor vader. Hij wil het niet, punt. Maar hij krijgt waarschijnlijk gewoon dit kind en daar moet hij voor betalen. Hij kan alleen niet verplicht worden om iets met het kind te gaan doen.
Dat vind ik dan weer wel een belangrijk recht. Het kind hoort wel te weten wie zijn vader is. Maar ik vind ook dat een vader het recht heeft om zich aan elke verplichting te onttrekken, mits hij duidelijk van tevoren aangeeft het echt niet te willen.
Athan schreef:
Dat is zuur voor de mannen die er echt op deze manier ingeluisd zijn/worden. Maar het is zeker niet absurd. Het is niet voor niets de wet in Nederland (en waarschijnlijk ook in vrijwel ieder ander land op de wereld). Een kind heeft twee verwekkers die ten alle tijden allebei (financieel) verantwoordelijkheid worden gehouden voor hun kinderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven