Ik wil geen kind

04-01-2021 07:59 1837 berichten
Bericht van de Moderator!

Beste forummers,

Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva
.

Hi

Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.

Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.

Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.

Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?

Groetjes
N.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-01-2021 10:35
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
15.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Elfje* schreef:
04-01-2021 10:21
Hij wil geen kind.
maar het komt er wel
Hoe hard we het hier ook een kutstreek vinden.

En nu draait alles om dat kind, als samenleving willen we dat beschermen. Daarom zijn vanaf nu de meeste rechten voor de baby en de meeste plichten voor de ouders.

Als volwassen mens, heb je rechten en keuzes het moment dat je een kind verwekt. Vanaf nu is het kind het belangrijkst
MarieGristien schreef:
04-01-2021 10:20
Ik heb het niet over het resultaat maar over de discussie.

Dan vertelt vriendin huilend van de schrik dat ze per ongeluk zwanger is geraakt ondanks voorzorgsmaatregelen en hebben ze het samen over wat ze nu dan gaan doen en willen.

Kan vriendin nog steeds besluiten het te houden maar dat voelt toch een tikkie anders dan dit bedrog, kan ik me zo indenken.
Ja, allicht voelt dat anders, zeker relatiegewijs. Maar dan blijft de situatie nog steeds bestaan dat to vader wordt terwijl hij dat niet wil.
ikBedoelHetGoed schreef:
04-01-2021 10:23
Dat blijkt. TO worstelt met een kind op komst dat hij niet wil omdat hij bang is geen goede vader te kunnen zijn gezien zijn eigen jeugd. TO rouwt omdat zijn vriendin nu zwanger bij haar ouders zit en hij veel van haar houdt. En hier vliegt de haat je om de oren. Alsof hij dat er ook nog bij kan hebben.
Ik denk niet dat je het als 'haat' moet beschouwen hoor. Gewoon passievolle meningen. Betrokkenheid kan je het ook noemen. Echte haat zal je op dit forum niet heel snel vinden denk ik.
retrostar schreef:
04-01-2021 10:12
Iemand met zeer sterke emoties is nooit te vertrouwen.
Wat een onzin. Alsof je handelingsbekwaam wordt door emoties. De meeste mensen praten gewoon met elkaar. Zéker wanneer het niet alleen over jezelf gaat, maar ook over je partner en een kind waarvoor je graag de verantwoordelijkheid wil aangaan. De keus om te zwijgen en je partner (misschien wel maandenlang) in de waan te laten dat er gewoon nog anticonceptie wordt gebruikt, is berekend bedonderen.
Iemand die zich uit een nare jeugd heeft gewerkt opnieuw heen keuze geven in hoe zijn leven verloopt is HARTELOOS.

Hormonen zijn geen excuus voor sexueel verraad.
Verkrachting is ook hormonaal en zaad stelen is dat ook?

Beiden gaan om nemen wat je wilt.
Zonder een ander een keuze te laten.
MarieGristien schreef:
04-01-2021 10:28
Diisnahd
Echt wat een bullshit. Die vent neemt gewoon zijn verantwoordelijkheid niet.

Soms heb je niks (meer) te willen, dat ontslaat je niet van je verantwoordelijkheden.
Led-lampje schreef:
04-01-2021 10:05
Al zou het zo zijn maakt mij niet zo veel luit.
Het idee dat de man de schuld krijgt had hij maar..
Ken je de psychologische verklaring al van victimblaming? Kennelijk hebben we er behoefte aan dat de wereld eerlijk is, dus je krijgt wat je verdient, boontje komt om zijn loontje. Wanneer een onschuldig iemand iets naars overkomt, dan zal hij wel niet zo onschuldig zijn. Vandaar ook dat vrouwen nog steeds de schuld krijgen als ze verkracht worden. Je zal het wel uitgelokt hebben. Psychologisch gezien dus een heel interessant topic dit, zullen we maar zeggen :hihi:
Wat een ongelooflijke naaistreek zeg! Het vertrouwen is dan natuurlijk helemaal weg. Voor mij zou dit reden genoeg zijn om de relatie te verbreken. Dit vind ik nog erger dan vreemdgaan, daar hou je tenminste geen jaren lange financiele verplichting aan over.

Je geeft aan dat je reden om geen kinderen te willen je slechte jeugd is en dat je niet weet hoe je vader moet zijn. Elke reden om geen kinderen te willen is natuurlijk volledig legitiem, maar ik denk wel dat heel veel mensen geen idee hebben hoe ze ouders moeten zijn. Met 'er zijn' (en dat hoeft niet dagelijks of zelfs wekelijk) en aandacht geven kom je een heel eind.

Als ik jou was zou ik even een maandje afstand nemen om uit te zoeken hoe je verder wilt. Wonen jullie gehuurd/in een koop woning? Kun jij of kan zij tijdelijk bij vrienden/familie terecht?

Veel sterkte!
lilalinda schreef:
04-01-2021 10:28
maar het komt er wel
Hoe hard we het hier ook een kutstreek vinden.

En nu draait alles om dat kind, als samenleving willen we dat beschermen. Daarom zijn vanaf nu de meeste rechten voor de baby en de meeste plichten voor de ouders.

Als volwassen mens, heb je rechten en keuzes het moment dat je een kind verwekt. Vanaf nu is het kind het belangrijkst
eerst maar even een vaderschapstest afwachten.
Luci_Mster2 schreef:
04-01-2021 10:08
Dat is met alle topics mogelijk en ik vind wel fijn om hier en dan daar even te happen wat ik ervan vind. ;-)
Mwah. Ik vind het vaak wel een fijn idee dat je iemand een beetje kan helpen, kan laten merken dat hij niet alleen is met zijn probleem of in elk geval een luisterend oor kan bieden. Ik vind het ook prima om clickbait voor Viva te maken, maar dan mogen ze me inhuren.
paney schreef:
04-01-2021 10:30
Iemand die zich uit een nare jeugd heeft gewerkt opnieuw heen keuze geven in hoe zijn leven verloopt is HARTELOOS.

Hormonen zijn geen excuus voor sexueel verraad.
Verkrachting is ook hormonaal en zaad stelen is dat ook?

Beiden gaan om nemen wat je wilt.
Zonder een ander een keuze te laten.
Uhm... beiden zijn niet hormonaal. En zijn zaad is niet gestolen, hij heeft seks gehad. Weliswaar niet met de intentie een kind te verwekken, maar ook dan bestaat dat risico.
Luistervink schreef:
04-01-2021 10:31
Ken je de psychologische verklaring al van victimblaming? Kennelijk hebben we er behoefte aan dat de wereld eerlijk is, dus je krijgt wat je verdient, boontje komt om zijn loontje. Wanneer een onschuldig iemand iets naars overkomt, dan zal hij wel niet zo onschuldig zijn. Vandaar ook dat vrouwen nog steeds de schuld krijgen als ze verkracht worden. Je zal het wel uitgelokt hebben. Psychologisch gezien dus een heel interessant topic dit, zullen we maar zeggen :hihi:
Hoe zit het dan met het onschuldige kind in het verhaal?
CHL schreef:
04-01-2021 10:31
Echt wat een bullshit. Die vent neemt gewoon zijn verantwoordelijkheid niet.

Soms heb je niks (meer) te willen, dat ontslaat je niet van je verantwoordelijkheden.
Oh je hebt het nog gelezen zie ik. Bedacht me later dat ik geen zin had om dat verhaal later terug te lezen in de Viva.

Maar ik ben het niet met je eens. Die vrouw heeft de keuze gemaakt voor een baby, dan moet ze het ook zelf doen.
JackyBee schreef:
04-01-2021 10:17
Maar mag TO dan de helft of niet? Dat is de vraag...
Als man mag je álle baby's opeten, helemaal in zijn geheel doorslikken. Maar je moet niet gek staan te kijken als er per ongeluk toch een kind opgroeit, omdat je vrouw die heeft verstopt. En dat die zoon je vergiftigt waardoor je ze allemaal weer uitbraakt en je ineens een hele kinderschaar hebt. Mja, zo is het leven he. Je kan het in elk geval proberen.
bia-pia schreef:
04-01-2021 10:25
Daarvoor moet je niet bij de huisarts zijn, maar bij de uroloog. En die verklaring heet 'vasectomie'.
Zorg jij er even voor dat je dit op je pakweg zestiende kunt krijgen en dan zijn we het bijna eens.
Led-lampje schreef:
04-01-2021 10:32
eerst maar even een vaderschapstest afwachten.
De ontkenningsfase is altijd een prima startpunt.
Maar je zou natuurlijk ook rekening kunnen houden met het feit dat die test eventueel zou kunnen uitwijzen dat hij de vader is. De kans wordt natuurlijk kleiner als je al een halfjaar geen seks hebt gehad, condooms gebruikt en/of gesteriliseerd bent, maar 'ik heb heb in het verleden wel eens gezegd dat kinderen voor mij niet zo nodig hoefden' blijkt in de praktijk een heel slecht voorbehoedsmiddel.
yette schreef:
04-01-2021 10:29
Wat een onzin. Alsof je handelingsbekwaam wordt door emoties. De meeste mensen praten gewoon met elkaar. Zéker wanneer het niet alleen over jezelf gaat, maar ook over je partner en een kind waarvoor je graag de verantwoordelijkheid wil aangaan. De keus om te zwijgen en je partner (misschien wel maandenlang) in de waan te laten dat er gewoon nog anticonceptie wordt gebruikt, is berekend bedonderen.
Emoties zijn de sterkste drijfveer van praktisch alles waarvoor je leeft. Door de eeuwen heen hebben de mensen elkaars hersens ingeslagen uitsluitend door de emotie van het moment. Heel Facebook draait om emoties en dat haalt mensen uit andere dingen die belangrijker zijn. Emoties maken mensen de allergevaarlijkste en de allerwreedste creatuur die er ooit bestaan heeft. Terwijl een ander dat totaal niet mee kan voelen.

Zonder emoties zouden we gedegradeerd zijn tot plankton in de zee.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
bia-pia schreef:
04-01-2021 10:37
De ontkenningsfase is altijd een prima startpunt.
Maar je zou natuurlijk ook rekening kunnen houden met het feit dat die test eventueel zou kunnen uitwijzen dat hij de vader is. De kans wordt natuurlijk kleiner als je al een halfjaar geen seks hebt gehad, condooms gebruikt en/of gesteriliseerd bent, maar 'ik heb heb in het verleden wel eens gezegd dat kinderen voor mij niet zo nodig hoefden' blijkt in de praktijk een heel slecht voorbehoedsmiddel.
Het gaat wel om de eerste 20 jaar alimentatie voor een kind.
Reken maar uit hoe het is als je niet de vader bent. ( kijk maar naar Barbie)
MarieGristien schreef:
04-01-2021 10:35
Oh je hebt het nog gelezen zie ik. Bedacht me later dat ik geen zin had om dat verhaal later terug te lezen in de Viva.

Maar ik ben het niet met je eens. Die vrouw heeft de keuze gemaakt voor een baby, dan moet ze het ook zelf doen.
Die baby heeft geen keuze gemaakt.
MarieGristien schreef:
04-01-2021 10:35

Ja, mee eens.
Led-lampje schreef:
04-01-2021 10:38
Het gaat wel om de eerste 20 jaar alimentatie voor een kind.
Reken maar uit hoe het is als je niet de vader bent. ( kijk maar naar Barbie)
Ik vermoed dat dat bedrag heel vergelijkbaar is met het bedrag als je wél de vader bent.
CHL schreef:
04-01-2021 10:39
Die baby heeft geen keuze gemaakt.
Die man wel, hij wil geen kind.
CHL hij is verraden, sexueel. ze is bewust een tijd lang bezig geweest te nemen wat ze wilde. zonder zijn toestemming.

is een kort rokje ook een risico wat er bij hoort als iemand is verkracht ?

en eigen schuld want de dader handelt uit emotie en hormonen.

de rest van de wereld handelt gelukkig vanuit gezond verstand en empathie naar een ander.

Echte partners overleggen. Die nemen niet gewoon wat ze willen.

Het was al geen normale sexuele situatie meer.
Ze heeft hem gebruikt.
1e Kerstdag is al even geleden. Wat is er eigenlijk nu in de tussentijd gebeurd? Ruzie gehad logischerwijs, maar tweede Kerstdag is ze dus teruggekomen? Wonen jullie nog steeds onder hetzelfde dak nu? Wordt het onderwerp nu vermeden?
Elfje* schreef:
04-01-2021 10:40
Die man wel, hij wil geen kind.
Je hebt het nu eenmaal niet altijd voor het kiezen. Dat kind komt er nu eenmaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven