Hoe kan ik weg?
maandag 4 januari 2021 om 09:52
Ik ben 14 jaar samen met mijn man waarvan 4 jaar getrouwd. Ik merk dat ik niet meer gelukkig ben in onze relatie. Hij heeft een erg kort lontje. Als hij iets wil dan kan het wil hij het niet gebeurd het ook niet. ik krijg nooit compliment weinig aanraking. We leven vaak meer bij elkaar als met elkaar.
Soms is er een opleving dan krijg ik wel die kus of knuffel maar dat draait altijd uit dat meneer zin heeft in sex dus er zit altijd wat achter. Als hij maar aan ze trekken komt is het goed.
Maar dan denk je dan ga je toch gewoon weg? Klopt dat zou ik ook willen. Maar ik heb een uitkering (arbeidsongeschikt door een ongeval) dus zeer weinig geld. Spaargeld hebben we niet. En ik heb een zoon van 17 en een hond die absoluut met mij mee gaat. Mijn zoon heeft hier een heel leven opgebouwd zijn school, vrienden, vriendinnetje en werk.
Ik voel me dus gevangen in mijn relatie omdat via de woningstichting de wachtlijst 8 a 10 jaar is en ik particuliere huur niet kan betalen. Ik heb niemand om op terug te vallen en kan dus nergens heen.
Iemand hier tips hoe dit aan te pakken praten met mijn man heeft geen zin. Dan is zijn reactie dit is wie ik ben als je dat niet zint is daar de deur.
Soms is er een opleving dan krijg ik wel die kus of knuffel maar dat draait altijd uit dat meneer zin heeft in sex dus er zit altijd wat achter. Als hij maar aan ze trekken komt is het goed.
Maar dan denk je dan ga je toch gewoon weg? Klopt dat zou ik ook willen. Maar ik heb een uitkering (arbeidsongeschikt door een ongeval) dus zeer weinig geld. Spaargeld hebben we niet. En ik heb een zoon van 17 en een hond die absoluut met mij mee gaat. Mijn zoon heeft hier een heel leven opgebouwd zijn school, vrienden, vriendinnetje en werk.
Ik voel me dus gevangen in mijn relatie omdat via de woningstichting de wachtlijst 8 a 10 jaar is en ik particuliere huur niet kan betalen. Ik heb niemand om op terug te vallen en kan dus nergens heen.
Iemand hier tips hoe dit aan te pakken praten met mijn man heeft geen zin. Dan is zijn reactie dit is wie ik ben als je dat niet zint is daar de deur.
little_lady1988 wijzigde dit bericht op 04-01-2021 11:24
Reden: Meer duidelijkheid geven
Reden: Meer duidelijkheid geven
1.61% gewijzigd
maandag 4 januari 2021 om 10:44
Waarom werk je niet? Je creëert zelf een gevangenis met deze relatie en je geeft je man heel veel macht zo. Los van het werk; ook mensen met een uitkering wonen zelfstandig, dus het kan wel. Probeer wat meer in mogelijkheden te denken.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
maandag 4 januari 2021 om 11:06
Als ik dat zou kunnen had ik dat zeker gedaan! Oordeel niet zo snel! ik ben arbeidsongeschikt geraakt na een ongeval waar ik blijvend letsel aan overgehouden heb....
maandag 4 januari 2021 om 11:06
Dit is geen clickbait maar een echt oprechte hulp vraag maar voel me niet erg welkom op het forum zo...MarieGristien schreef: ↑04-01-2021 10:39Zeg Viva, hoeveel van die clickbait topics
Gaan jullie nog openen vandaag?
maandag 4 januari 2021 om 11:07
Zet dat dan in je topic. Nu klinkt het net alsof je niet wil werken.Little_Lady1988 schreef: ↑04-01-2021 11:06Als ik dat zou kunnen had ik dat zeker gedaan! Oordeel niet zo snel! ik ben arbeidsongeschikt geraakt na een ongeval waar ik blijvend letsel aan overgehouden heb....
maandag 4 januari 2021 om 11:08
Huis staat op onze naam (koop) dus huis moet verkocht worden als wij uit elkaar gaan dus blijven zitten is geen optie helaas.Hetismogelijk schreef: ↑04-01-2021 10:39Staat het huis op zijn naam, of is het van jullie beide? Zou jij in het huis kunnen blijven met zoon en hond?
Sta je wel ingeschreven bij de woningbouw, zodat je kunt reageren op lotingen? Heb je ook mogelijkheden om te gaan werken?
Omdat ik niet wil dat mijn man er achter komt dat ik weg wil sta ik nog niet ingeschreven.
maandag 4 januari 2021 om 11:09
Je zult wel moeten. Wat wil je dan? Zo blijven leven?Little_Lady1988 schreef: ↑04-01-2021 11:08Huis staat op onze naam (koop) dus huis moet verkocht worden als wij uit elkaar gaan dus blijven zitten is geen optie helaas.
Omdat ik niet wil dat mijn man er achter komt dat ik weg wil sta ik nog niet ingeschreven.
maandag 4 januari 2021 om 11:11
Ik heb enkele jaren geleden een ongeluk gehad met blijvend letsel waardoor ik afgekeurd ben en ik niet instaat ben om te werken anders had ik dit graag nog gedaan.
In de huidige woning nood in vele plaatsen is de huurprijs belachelijk hoog en er is veel vraag en weinig aanbod dus vandaar mijn vraag of mensen tips hebben hoe dit aan te pakken. Ik zit zo vast dat ik het gewoon niet meer zie
maandag 4 januari 2021 om 11:13
Als je niet staat ingeschreven , geef ik je weinig / geen kans op een woning in de sociale sector. Je man er toch niet achter als jij je inschrijft?Little_Lady1988 schreef: ↑04-01-2021 11:08Huis staat op onze naam (koop) dus huis moet verkocht worden als wij uit elkaar gaan dus blijven zitten is geen optie helaas.
Zijn jullie getrouwd in gemeenschap van goederen?
maandag 4 januari 2021 om 11:19
Wél inschrijven dus. Diverse woningmaatschappijen werken ook met loting ed en bijvoorbeeld bij de woningcorporatie waar ik via huur kun je maximaal 3 jaar ingeschreven staan (plus ook kans op loting, plus woningen met voorrang voor bepaalde groeperingen etc etc) dus kun je na anderhalf à twee jaar prima een sociale huurwoning hebben.
Alles gaat online dus daar hoeft je man ook niks van te merken tot je daadwerkelijk vertrekt. Je moet wél je papieren kunnen scannen en uploaden.
Alles gaat online dus daar hoeft je man ook niks van te merken tot je daadwerkelijk vertrekt. Je moet wél je papieren kunnen scannen en uploaden.
maandag 4 januari 2021 om 11:49
Kan, als je dat huis al had voor je de uitkering kreeg.
Sterkte TO, rot.
Maar als je iets anders wilt zul je toch actie moeten ondernemen.
Anders verandert er natuurlijk nooit iets.
Ga rondkijken naar huurwoningen en schrijf je gewoon in.
maandag 4 januari 2021 om 12:07
maandag 4 januari 2021 om 12:10
Gezien zijn opvliegende temperament word dat gelijk spullen pakken en vertrekken die gaat flippen. Wel vaker tijdens botsing tussen ons gehad dan was het dan pak je je spullen maar en daar is de deur als het je niet bevalt wetende dat ik nergens heen kan.Kittenxx schreef: ↑04-01-2021 11:44inschrijven bij woningstichting en de rekening door een vriendin/familielid laten betalen zodat je man dit niet ziet.
Wat zou er gebeuren als je tegen je man zegt dat je weg wilt?
Als jullie samen een huis hebben dan heb jij, denk ik, recht op uitkoop en waarschijnlijk alimentatie? zoon kan ook bij pa blijven wonen, zodat zijn basis hetzelfde blijft.
Huis moet zo ie zo verkocht worden mijn man kan het niet alleen betalen. Zoon en man (niet biologische vader) liggen ook regelmatig overhoop met elkaar dus dat gaat niet goed komen om hem bij mijn man te laten.