Ik wil geen kind

maandag 4 januari 2021 om 07:59
Bericht van de Moderator!
Beste forummers,
Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Hi
Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.
Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.
Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.
Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?
Groetjes
N.
Beste forummers,
Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Hi
Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.
Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.
Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.
Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?
Groetjes
N.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-01-2021 10:35
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
15.69% gewijzigd

maandag 4 januari 2021 om 15:41
@ Poezenman, hoe is de situatie op dit moment? Je schrijft dat je vriendin met kerst naar haar ouders is vertrokken en dat jullie de dag na kerst nog hebben gepraat. Maar da's nu een week geleden. Is ze nog steeds bij haar ouders? Hebben jullie knopen doorgehakt of hebben jullie besloten het er even niet over te hebben?
En, in dat laatste geval, wanneer ga je het er dan samen over hebben?
Kijk, dat ze niet met je gepraat heeft vóórdat ze besloot jouw leven op zijn kop te zetten, is helemaal haar verantwoordelijkheid geweest. Maar inmiddels is het ook jouw verantwoordelijkheid om in gesprek te blijven. Jullie moeten namelijk beslissingen nemen over jullie toekomst. Liefst samen. Ik krijg de indruk dat jullie elkaar de afgelopen week helemaal niet hebben gesproken. Zo kom je natuurlijk geen stap verder. Laat je stem horen en praat!
Kijk, dat ze niet met je gepraat heeft vóórdat ze besloot jouw leven op zijn kop te zetten, is helemaal haar verantwoordelijkheid geweest. Maar inmiddels is het ook jouw verantwoordelijkheid om in gesprek te blijven. Jullie moeten namelijk beslissingen nemen over jullie toekomst. Liefst samen. Ik krijg de indruk dat jullie elkaar de afgelopen week helemaal niet hebben gesproken. Zo kom je natuurlijk geen stap verder. Laat je stem horen en praat!

maandag 4 januari 2021 om 15:52
Ik heb zelf nooit iets vergelijkbaars meegemaakt.Vriendgedumpt schreef: ↑04-01-2021 15:32Doen alsof vrouwen achterlijke, willoze wezens zijn, die zelf geen verantwoording hoeven te nemen voor hun anticonceptie,zoals dat is afgesproken (!!) of die geen verantwoordelijkheid hoeven te dragen voor de consequenties van het negeren van iemands keuze, dat is pas achterlijk!
Zit jij soms met een kind opgescheept waarvan de vader niet thuis gaf dat je zo raar reageert? We leven niet meer in de middeleeuwen hoor. Vrouwen zijn niet achterlijk en hopelijk zijn de meesten volwassen genoeg om niet alleen aan hun eigen klapperende eierstokken te denken als het gaat om de levens van een (bed)partner en mogelijk een kind.
Ik ben het met je eens dat de vrouw ook verantwoordelijkheid heeft. Man en vrouw hebben dat beide, aangezien ze samen seks hebben en dus samen ervoor zorgen dat een zwangerschap al dan niet tot stand komt.
Als je 100% zeker bent dat je geen kind wil, zoals TO en bent al boven de 30, dan is het een logische stap om zelf actie te ondernemen om je wens in vervulling te laten gaan (wel seks, maar geen kind).
Het idee om dat 30 tot 40 jaar aan iemand anders over te laten en net te doen alsof die verantwoordelijkheid 100% bij die ander ligt is echt uit de tijd.
maandag 4 januari 2021 om 15:55
we weten nu echt wel, dat je dat vindt.HawaZon schreef: ↑04-01-2021 15:52Ik heb zelf nooit iets vergelijkbaars meegemaakt.
Ik ben het met je eens dat de vrouw ook verantwoordelijkheid heeft. Man en vrouw hebben dat beide, aangezien ze samen seks hebben en dus samen ervoor zorgen dat een zwangerschap al dan niet tot stand komt.
Als je 100% zeker bent dat je geen kind wil, zoals TO en bent al boven de 30, dan is het een logische stap om zelf actie te ondernemen om je wens in vervulling te laten gaan (wel seks, maar geen kind).
Het idee om dat 30 tot 40 jaar aan iemand anders over te laten en net te doen alsof die verantwoordelijkheid 100% bij die ander ligt is echt uit de tijd.
Maar TO heeft er heel weinig aan. Dus begin even een eigen topic om den maens veraentwoordelyckheaid promoten
maandag 4 januari 2021 om 15:59
Juist.... Stel nou dat het niet de pil was die ze niet slikte maar dat ze gaatjes in de condooms had geprikt, zou je haar dan nog steeds verdedigen? Dan heeft hij keurig zijn verantwoordelijkheid genomen en heeft zij daar alsnog haar reet mee afgeveegd. Voor de duidelijkheid, ik vind er geen enkel verschil inzitten.HawaZon schreef: ↑04-01-2021 15:52Ik heb zelf nooit iets vergelijkbaars meegemaakt.
maandag 4 januari 2021 om 16:00
joehoe, voedt deze Offtopic-onzin nou nietBeaudelaire schreef: ↑04-01-2021 15:59Juist.... Stel nou dat het niet de pil was die ze niet slikte maar dat ze gaatjes in de condooms had geprikt, zou je haar dan nog steeds verdedigen? Dan heeft hij keurig zijn verantwoordelijkheid genomen en heeft zij daar alsnog haar reet mee afgeveegd. Voor de duidelijkheid, ik vind er geen enkel verschil inzitten.

maandag 4 januari 2021 om 16:00
Als het kind er komt dan hoop ik dat TO zichzelf bij elkaar raapt en er alles aan doet om een goede vader te zijn.
Werk is niet in beton gegoten. Jaarlijks maakt 10% een carrièreswitch, dus dat TO hoe dan ook weken op zee zit is niet waar.
Sterkte TO. Ik snap dat je ervan baalt, maar dit is niet terug te draaien.
Werk is niet in beton gegoten. Jaarlijks maakt 10% een carrièreswitch, dus dat TO hoe dan ook weken op zee zit is niet waar.

maandag 4 januari 2021 om 16:17
Dat is zeker iets anders. TO heeft nooit iets van anti conceptie gebruikt, dat is op zijn minst opmerkelijk te noemen, aangezien hij zeker wist nooit een kind te willen en ze al 10 jaar bij elkaar waren.Beaudelaire schreef: ↑04-01-2021 15:59Juist.... Stel nou dat het niet de pil was die ze niet slikte maar dat ze gaatjes in de condooms had geprikt, zou je haar dan nog steeds verdedigen? Dan heeft hij keurig zijn verantwoordelijkheid genomen en heeft zij daar alsnog haar reet mee afgeveegd. Voor de duidelijkheid, ik vind er geen enkel verschil inzitten.
maandag 4 januari 2021 om 16:19
Je denkt; ik ga nóg een keer uitleggen wat ik ervan vind?! My goodness..
Nou ja.. dat dus..

maandag 4 januari 2021 om 16:22
Dus je zou nog verwachten dat TO zijn werk opgeeft ook? Die vrouw kiest bewust voor een kind zonder overleg, dus of TO nu bij haar blijft of niet, ze zal er toch wel rekening mee houden dat zij voor de verzorging opdraait neem ik aan.HawaZon schreef: ↑04-01-2021 16:00Als het kind er komt dan hoop ik dat TO zichzelf bij elkaar raapt en er alles aan doet om een goede vader te zijn.

maandag 4 januari 2021 om 16:26
Volgens mij is een betere vergelijking wanneer zij absoluut geen kind wil maar geen anti conceptie gebruikt, omdat de afspraak met vriend is dat hij altijd een condoom omdoet. Hij prikt daar dan vervolgens stiekem gaatjes in omdat hij een kind wil. Enige manke aan de vergelijking is dat mocht zij vervolgens ongewenst zwanger raken, zij dan nog voor abortus kan kiezen. Die keus heeft de man niet.Beaudelaire schreef: ↑04-01-2021 15:59Juist.... Stel nou dat het niet de pil was die ze niet slikte maar dat ze gaatjes in de condooms had geprikt, zou je haar dan nog steeds verdedigen? Dan heeft hij keurig zijn verantwoordelijkheid genomen en heeft zij daar alsnog haar reet mee afgeveegd. Voor de duidelijkheid, ik vind er geen enkel verschil inzitten.

maandag 4 januari 2021 om 16:30

maandag 4 januari 2021 om 16:34
Er zal best wel angst zijn bij TO, maar jammer dat je compleet voorbij gaat aan het schaden van vertrouwen.sprankelend schreef: ↑04-01-2021 14:26Hoi beste Poezenman, ik heb al jouw post gelezen maar ben qua reacties erop na een paar pagina's gestopt. Mijns inziens kom je niet zoveel verder met de veroordelingen door complete vreemden van de vrouw waar je al tien jaar van houdt en met wie je nu een kind gaat krijgen.
Wat ik wel lees is veel angst. Voornamelijk angst dat je niet kan bieden waar je zelf vroeger zoveel behoefte aan had. Logisch dat dat beeld je aanvliegt en benauwt. Tegelijkertijd is het feit dat je die angst nu al zo hevig voelt ook een vruchtbare voedingsbodem om het zelf juist wel heel anders te (kunnen) doen. En daarmee is voor een deel die 'vloek' al doorbroken.
En hoe je vriendin het voor zich ziet in de tijd dat je op zee zit? En hoe ziet je vriendin het voor zich als ze straks misschien alleenstaande moeder is? Ik kan me voorstellen dat je het in je paniek van dit moment niet zo helder ziet, maar er zijn zooooooo veel alleenstaande ouders en het is echt niet zo dat het daar allemaal kommer en kwel is.
Wat je ook gaat doen, opvoeden of niet, heel veel succes met de achtbaan van emoties en met het maken van je afwegingen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
maandag 4 januari 2021 om 16:44
Je tweede "correctie" maakt er iets van wat TO zelf niet heeft gezegd. Dat vind ik persoonlijk niet netjes en is (dus) ook niet mijn manier van forummen.
De reden dat ik de focus niet leg op het vertrouwen is dat ik te weinig aanknopingspunten zie om vol mee te gaan op het orgel dat hier al zo gigantisch door ik weet niet hoeveel mensen tegelijk bespeeld wordt. Voor mij is het juist weer heel wonderlijk om te lezen dat iedereen zo precies weet wat deze man die net de schok van zijn leven te verwerken heeft gekregen en zelf aangeeft dat hij nog heel veel van haar houdt en helemaal zo zeker niet is dat hij wel tien jaar relatie uit het raam wil gooien zou moeten doen qua zaken die zijn hele leven op zijn kop gaan zetten. Mensen gaan er hier en masse aan voorbij dat hij gewoon het volste recht heeft ervoor te kiezen zijn vriendin te vergeven.
Iemand vroeg zich net af wat TO eraan heeft dat iedereen hier zo diep de discussie induikt over iets dat al is gebeurd. Daar sluit ik me volledig bij aan. Zo'n heel kippenhok dat zichzelf volledig verliest in het eigen gelijk maakt het zo'n vreselijk ontmoedigende omgeving voor iemand die om hulp of steun vraagt. Terwijl mijn mening over wat zijn vriendin heeft gedaan totaal irrelevant is.

maandag 4 januari 2021 om 16:45
Pfff kinderen nemen is in mijn ogen het grootste avontuur én de hoogste verantwoordelijkheid die je in het leven aan kan gaan. Dat je dat zomaar eenzijdig iemand in zijn buik spitst op deze manier, maakt mij woest. Zelfs als jij zou zeggen: "Adios, je bekijkt het maar, ik doe niet mee.." dan kan er inderdaad in beginsel nog steeds financieel een last op je worden gelegd.
Ik vind het echt ontzettend rot voor je TO... alleen een psychopaat kan zonder enige emotionele schade zijn handen hier volledig vanaf trekken en hoewel ik de verantwoordelijkheid van hetgeen jou is overkomen volledig bij jouw vriendin leg (die al dan niet door de hormonen bevangen echt dom, super egoïstisch en kortzichtig bezig is geweest), is dit helaas iets waar jij ook mee moet dealen. Al was het alleen maar voor je eigen mentale welzijn.
Je kan ervoor kiezen om af te rekenen met je demonen uit het verleden, met hulp als je dat wilt, je vriendin vergeven en samen dit avontuur aangaan. Maar die keuze is aan jou. Praat veel met je vriendin, praat met een therapeut, praat met vrienden, praat met wie dan ook je maar wil. Het is veel om op een rijtje te zetten voor jezelf. Ik wens je alle sterkte en veel wijsheid toe. Welke keuze je ook maakt: zolang jij er uiteindelijk maar achter staat, weet dat je ermee kan leven en jou gelukkig maakt.
Ik vind het echt ontzettend rot voor je TO... alleen een psychopaat kan zonder enige emotionele schade zijn handen hier volledig vanaf trekken en hoewel ik de verantwoordelijkheid van hetgeen jou is overkomen volledig bij jouw vriendin leg (die al dan niet door de hormonen bevangen echt dom, super egoïstisch en kortzichtig bezig is geweest), is dit helaas iets waar jij ook mee moet dealen. Al was het alleen maar voor je eigen mentale welzijn.
Je kan ervoor kiezen om af te rekenen met je demonen uit het verleden, met hulp als je dat wilt, je vriendin vergeven en samen dit avontuur aangaan. Maar die keuze is aan jou. Praat veel met je vriendin, praat met een therapeut, praat met vrienden, praat met wie dan ook je maar wil. Het is veel om op een rijtje te zetten voor jezelf. Ik wens je alle sterkte en veel wijsheid toe. Welke keuze je ook maakt: zolang jij er uiteindelijk maar achter staat, weet dat je ermee kan leven en jou gelukkig maakt.
maandag 4 januari 2021 om 16:48
Maar to, ik lees vooral liefdevolle zorgen.
Hoe moet het als ik twee weken weg ben.
Ik heb geen rolmodel.
Dat zijn meer twijfel vragen of je het wel goed genoeg kan doen.
Stel nou dat je hulp krijgt van haar ouders bij vragen hoe een vader dat aanpakt. Of dat je dat met vrienden kan bespreken.
En dat die vriendin van jou best een stoere blijkt en het huishouden met kind ook prima draaiend kan houden. Hele groepen vrouwen zijn tijdelijk zonder man, op zee maar ook de vrouwen van chauffeurs, leger.
En dat het ook best leuk kan zijn, een kind van jullie samen.
Wat denk jij dan?
Ik lees niet dat je een kind een last vind, een kostenpost, een tijdvreter waardoor je niet kan gamen/sporten/hangen met de mannen.
Ik zou zeggen praat eens. Met haar.
Toen ik zwanger was zat ik meteen knettervol hormonen. Dus ik huilde eerder en was makkelijker boos.
Maar ik denk dat ze een reden gehad moet hebben om alsnog zwanger te proberen te worden. Dat is een rotstreek. Als dat duidelijk is kan ze vertellen waarom. Waarschijnlijk ziet ze in jou wel vader materiaal.
Hoe moet het als ik twee weken weg ben.
Ik heb geen rolmodel.
Dat zijn meer twijfel vragen of je het wel goed genoeg kan doen.
Stel nou dat je hulp krijgt van haar ouders bij vragen hoe een vader dat aanpakt. Of dat je dat met vrienden kan bespreken.
En dat die vriendin van jou best een stoere blijkt en het huishouden met kind ook prima draaiend kan houden. Hele groepen vrouwen zijn tijdelijk zonder man, op zee maar ook de vrouwen van chauffeurs, leger.
En dat het ook best leuk kan zijn, een kind van jullie samen.
Wat denk jij dan?
Ik lees niet dat je een kind een last vind, een kostenpost, een tijdvreter waardoor je niet kan gamen/sporten/hangen met de mannen.
Ik zou zeggen praat eens. Met haar.
Toen ik zwanger was zat ik meteen knettervol hormonen. Dus ik huilde eerder en was makkelijker boos.
Maar ik denk dat ze een reden gehad moet hebben om alsnog zwanger te proberen te worden. Dat is een rotstreek. Als dat duidelijk is kan ze vertellen waarom. Waarschijnlijk ziet ze in jou wel vader materiaal.

maandag 4 januari 2021 om 17:05
Ze is nog steeds bij haar ouders, we besloten het allemaal even te laten bezinken na ons gesprek. Ik heb geen idee hoe nu verder, ik kan me geen leven zonder haar voorstellen. Niemand weet dit verder al, en natuurlijk voelt zij zich ook kut en daar voel ik me dan weer rot over. Ik ga morgenavond naar Den Helder want ik vlieg woensdag weer naar mn werk en dan komt zij naar huis omdat anders de poezen alleen zijn.yette schreef: ↑04-01-2021 15:41@ Poezenman, hoe is de situatie op dit moment? Je schrijft dat je vriendin met kerst naar haar ouders is vertrokken en dat jullie de dag na kerst nog hebben gepraat. Maar da's nu een week geleden. Is ze nog steeds bij haar ouders? Hebben jullie knopen doorgehakt of hebben jullie besloten het er even niet over te hebben?

maandag 4 januari 2021 om 17:08
Ik begrijp nu dat ik haar nooit had moeten vertrouwen en mezelf had moeten laten steriliseren. Maar dat is allemaal een beetje achteraf gepraat voor mij nu. Zij wil dit kind houden en ik had beter moeten weten.ikBedoelHetGoed schreef: ↑04-01-2021 16:28Ik vraag me af wat TO op dit moment opschiet met deze ellenlange discussie over iets dat is gebeurd.

maandag 4 januari 2021 om 17:11
Dat laten steriliseren kun je natuurlijk alsnog doen zodat het je geen tweede keer kan overkomen.