Mode & Beauty alle pijlers

Tanden bleken

04-01-2021 17:09 13 berichten
Hi,

Ik wil graag mijn tanden bleken, maar hebben jullie iets wat voor jullie heeft geholpen? Ik zit een bitje te overwegen bij de tandarts maar weet het even niet zo goed. Zie op het internet whitestrips, tot een whitening pen vanalles.

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Die bitjes (op maat gemaakt van de tandarts) werken wel goed had na een dag of 3 al een mooi effect. Maar ben er mee gestopt want kreeg enorme pijnscheuten ervan in mn tand of tandvlees.
diamantje123 wijzigde dit bericht op 04-01-2021 17:25
10.06% gewijzigd
als je het doet, dan bij de tandarts

https://nos.nl/artikel/2344091-tanden-b ... n-wel.html
diamantje123 schreef:
04-01-2021 17:12
Die bitjes (op maat gemaakt van de tandarts) werken wel goed had na een dag of 3 al een mooi effect. Maar ben er mee gestopt want kreeg enorme pijnscheuten ervan in mn tand of tandvlees.
Ik heb dezelfde ervaring. Na twee jaar blokjesbeugel op aanraden van de tandarts mn tanden daar laten bleken. Het resultaat is echt wel mooi maar ik vond de pijnscheuten zo naar dat ik het niet nog eens doe.
Hoe doen ze dat dan in Amerika? Op tv heeft bijna iedereen in series en films hele witte tanden.
Gisselle schreef:
04-01-2021 18:29
Hoe doen ze dat dan in Amerika? Op tv heeft bijna iedereen in series en films hele witte tanden.
Dat zijn facings. Hebben alle wannabees in Nederland ook. Kwam een keer een rapper met zijn vrouw (die ik van vroeger ken) tegen. We maakten een praatje en schrok me kapot. Allebei hetzelfde superwitte en kaarsrechte gebit. Zag er echt niet uit. Die vrouw is echt een beauty maar dit maakt haar niet mooier.
een dag niet gedronken is een dag niet geleefd
Gisselle schreef:
04-01-2021 18:29
Vaak hebben die facings. Zou ik echt nooit doen, dan sloop je je eigen tanden en die dingen moet je nog regelmatig vervangen ook.
Ik werk bij een tandartspraktijk waar ook bitjes voor bleken worden aangemeten. Altijd gedacht dat door bleken je glazuur verdwijnt maar volgens de tandartsen moet je gewoon daarna een fluoride behandeling nemen en dan komt het weer goed. Eerlijk gezegd geloof ik het niet en is het volgens mij een verkooppraatje maar de tandarts die het mij vertelde vertrouw ik wel dus ik twijfel.
een dag niet gedronken is een dag niet geleefd
TinyTiny schreef:
04-01-2021 18:47
Vaak hebben die facings. Zou ik echt nooit doen, dan sloop je je eigen tanden en die dingen moet je nog regelmatig vervangen ook.
Ze hebben dan een verkeerde kleur (te wit) gekozen. De tandarts had ze beter kunnen begeleiden bij hun kleurkeus.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik heb ook een bitje via de tandarts gehad. Fijne was dat ik zelf kon bepalen wanneer ik het wit genoeg vond.
Pijnscheuten heb ik niet gehad, wel een paar weken gevoelige tanden.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Bleken is oplichten door een bleekmiddel (zoals peroxide) of weghalen van de aanslag door een polijst werking er is geen natuurlijk middel voor dat echt witter maakt dus het moet mechanisch (tanden in of omslijpen voor facings of kronen zoals je op TV/YouTube ziet) of chemisch door bleken.

Koolstof tandpasta was tijdje populair maar heel ruw daar kwam het 'witte' vandaan je schuurt de aanslag weg.

Tand verkleuring is normaal want in eten en drinken zitten stoffen die dat doen. Ook naarmate je ouder word neemt slijtage en verkleuring toe.

Bleken is tijdelijk maar kan overgevoeligheid geven helemaal als je het vaker kort achter elkaar doet. Plus je tanden verkleuren door bleken ook sneller (glazuur raakt iets poreuzer), je mag daarom ook twee liefst drie dagen geen sterk gekleurd eten/drinken of roken. Ik zie het meer als gelegenheidsbehandeling voor bij trouwen ofzo vanwege de tijdelijkheid en kosten.

Voor een goed en evenwichtig bleek resultaat moeten de tanden ook professioneel gereinigd worden liefst bij een mondhygiëniste dat is stap 1.

Mijn tip doe dat en vraag (vooraf) naar een reiniging met ook AirFlow dat werkt als een trein voor aanslag door koffie etc. Laatst zelf laten doen en mijn tanden waren stuk lichter en nog nooit zo schoon. Mocht je meer willen dan is het toch echt de duurdere optie met peroxide bij de tandarts want in de winkel liggen de raarste chemicaliën en in je mond wil je geen problemen veroorzaken denk ik. Ook zorgt een passend gemaakt bitje voor gelijkmatige verdeling van het bleekmiddel wat met de strips en zelf aanklungelen niet is. Eventuele vullingen bleken ook niet mee mocht je die hebben.
Lillian_ schreef:
05-01-2021 16:01
Bleken is oplichten door een bleekmiddel (zoals peroxide) of weghalen van de aanslag door een polijst werking er is geen natuurlijk middel voor dat echt witter maakt dus het moet mechanisch (tanden in of omslijpen voor facings of kronen zoals je op TV/YouTube ziet) of chemisch door bleken.

Koolstof tandpasta was tijdje populair maar heel ruw daar kwam het 'witte' vandaan je schuurt de aanslag weg.

Tand verkleuring is normaal want in eten en drinken zitten stoffen die dat doen. Ook naarmate je ouder word neemt slijtage en verkleuring toe.

Bleken is tijdelijk maar kan overgevoeligheid geven helemaal als je het vaker kort achter elkaar doet. Plus je tanden verkleuren door bleken ook sneller (glazuur raakt iets poreuzer), je mag daarom ook twee liefst drie dagen geen sterk gekleurd eten/drinken of roken. Ik zie het meer als gelegenheidsbehandeling voor bij trouwen ofzo vanwege de tijdelijkheid en kosten.

Voor een goed en evenwichtig bleek resultaat moeten de tanden ook professioneel gereinigd worden liefst bij een mondhygiëniste dat is stap 1.

Mijn tip doe dat en vraag (vooraf) naar een reiniging met ook AirFlow dat werkt als een trein voor aanslag door koffie etc. Laatst zelf laten doen en mijn tanden waren stuk lichter en nog nooit zo schoon. Mocht je meer willen dan is het toch echt de duurdere optie met peroxide bij de tandarts want in de winkel liggen de raarste chemicaliën en in je mond wil je geen problemen veroorzaken denk ik. Ook zorgt een passend gemaakt bitje voor gelijkmatige verdeling van het bleekmiddel wat met de strips en zelf aanklungelen niet is. Eventuele vullingen bleken ook niet mee mocht je die hebben.
Thanks!! Bedankt voor de tips!
Ik heb zo’n bitje van de tandarts met gel van de tandarts en bleek er 1x per jaar mee. Werkt bij mij perfect.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven