Ik wil geen kind

04-01-2021 07:59 1837 berichten
Bericht van de Moderator!

Beste forummers,

Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva
.

Hi

Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.

Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.

Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.

Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?

Groetjes
N.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-01-2021 10:35
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
15.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Poezenman schreef:
04-01-2021 17:05
Ze is nog steeds bij haar ouders, we besloten het allemaal even te laten bezinken na ons gesprek. Ik heb geen idee hoe nu verder, ik kan me geen leven zonder haar voorstellen. Niemand weet dit verder al, en natuurlijk voelt zij zich ook kut en daar voel ik me dan weer rot over. Ik ga morgenavond naar Den Helder want ik vlieg woensdag weer naar mn werk en dan komt zij naar huis omdat anders de poezen alleen zijn.
dan heb je wel even de tijd om veel na te denken: wat wil jij?
Welke rol in het leven van je kind? (heb je daar hulp bij nodig?)
Zie je nog een toekomst met je vriendin?
Ik denk dat jullie allebei vonden dat de voortplanting alleen een zaak van je vriendin was. In die overtuiging heb jij nooit een besluit genomen over jouw anticonceptie - want het was haar verantwoordelijkheid, en heeft zij eigenhandig besloten om een kind te krijgen - want het was haar verantwoordelijkheid. En dat heeft tot deze heel erg nare en verdrietige situatie geleid. Ik hoop dat jullie er nog samen uitkomen. Veel sterkte :hug:
Poezenman schreef:
Ze is nog steeds bij haar ouders, we besloten het allemaal even te laten bezinken na ons gesprek. Ik heb geen idee hoe nu verder, ik kan me geen leven zonder haar voorstellen. Niemand weet dit verder al, en natuurlijk voelt zij zich ook kut en daar voel ik me dan weer rot over. Ik ga morgenavond naar Den Helder want ik vlieg woensdag weer naar mn werk en dan komt zij naar huis omdat anders de poezen alleen zijn.

Tja... je snapt toch in ieder geval rationeel hoop ik wel dat dat echt volledig haar eigen schuld is he?

Hopelijk kun je de komende twee weken op je werk concentreren en tegelijkertijd bedenken wat je zelf wilt. Ik lees steeds dat je nog zo veel van haar houdt, maar ben je helemaal niet boos op haar? Voel je je niet belazerd? Als je bij haar blijft, wordt je leven nooit meer zoals het was en zoals jij graag wou. Als je niet bij haar blijft trouwens ook niet, maar in iets minder heftige mate.

Ik neem aan dat zij ook over jouw jeugd weet? Hoe ziet zij jou als vader?
Onbetrouwbaar. Daar moet je geen relatie mee willen hebben.
Helaas mag je wel de komende 18 jaar betalen voor haar wens.
Poezenman schreef:
04-01-2021 17:08
Ik begrijp nu dat ik haar nooit had moeten vertrouwen en mezelf had moeten laten steriliseren. Maar dat is allemaal een beetje achteraf gepraat voor mij nu. Zij wil dit kind houden en ik had beter moeten weten.
Nee, je kon niet beter weten, want voor zover jij wist hadden jullie in goed vertrouwen een afspraak over de anticonceptie. In een normale volwassen relatie is dat voldoende.
redbulletje schreef:
04-01-2021 17:11
Dat laten steriliseren kun je natuurlijk alsnog doen zodat het je geen tweede keer kan overkomen.
Dit. Als je bij haar blijft, lijkt me dit geen onhandige zet.

Want "Lisa heeft er ook drie en het leek mij zo gezellig". Vooral als je haar hier nu makkelijk mee weg laat komen, want ik geloof geen moment dat ze spijt heeft.
Ik heb niet alle pagina's bekeken, sorry. Máár, wat ik mij vooral afvraag... Waarom staat het hebben van een kind je zo tegen? En heb je daar ooit eens over gesproken met je vriendin?

... Of heb je nooit meer gezegd dan 'Voor mij is het niet zo nodig'? Dat is geen duidelijk antwoord. Los van het feit dat je vriendin een grove fout heeft begaan: Ik kan mij best voorstel dat zo'n antwoord als dat haar hoop heeft gegeven, dat je wel zou bijdraaien. En... Heeft zij al die jaren haar kinderwens stil gehouden? Of wist jij ervan en hield jij op jouw beurt hoop dat zij die wens voor jou zou laten varen? Als jij ervan wist, dan begrijp ik al helemaal niet waarom je haar niet duidelijk hebt gemaakt dat jij pertinent geen kinderen wil.
HawaZon schreef:
04-01-2021 13:53

Het is meer alsof hij elke maand meedoet met de loting voor een woningbouwhuis zonder dat hij zo'n huis wil en er dan versteld van staat dat hij een keer zo'n huis krijgt waar hij niet wil wonen.

Je kunt ook zeggen: doe dan niet mee met de loterij.
Oneens. Dat zou alleen gelden als iemand de trekking vervalst.

Ik zou dit een heel ander verhaal vinden als dit door onbetrouwbaarheid van de pil kwam (en deze bestaat), maar niet als iemand die hele pil niet eens neemt en zegt dat ze het wel doet.
Daveotion schreef:
04-01-2021 17:22
Nee, je kon niet beter weten, want voor zover jij wist hadden jullie in goed vertrouwen een afspraak over de anticonceptie. In een normale volwassen relatie is dat voldoende.
Dit.. aub Poezenman, dit vooral..
Nou ja.. dat dus..
d-purevision schreef:
04-01-2021 17:28
Ik heb niet alle pagina's bekeken, sorry. Máár, wat ik mij vooral afvraag... Waarom staat het hebben van een kind je zo tegen? En heb je daar ooit eens over gesproken met je vriendin?

... Of heb je nooit meer gezegd dan 'Voor mij is het niet zo nodig'? Dat is geen duidelijk antwoord. Los van het feit dat je vriendin een grove fout heeft begaan: Ik kan mij best voorstel dat zo'n antwoord als dat haar hoop heeft gegeven, dat je wel zou bijdraaien. En... Heeft zij al die jaren haar kinderwens stil gehouden? Of wist jij ervan en hield jij op jouw beurt hoop dat zij die wens voor jou zou laten varen? Als jij ervan wist, dan begrijp ik al helemaal niet waarom je haar niet duidelijk hebt gemaakt dat jij pertinent geen kinderen wil.
Ik snap niet hoe dit relevant is.

Als zij zegt voorbehoedsmiddelen te gebruiken, dan is het achterbaks om dat niet te doen.
Als zij het niet meer wil doen, had ze dat kunnen melden en dat had hij zelf kunnen kiezen of hij het risico wilde nemen.

En lijkt mij niet dat hij een reden moet hebben om geen kinderen te willen.
d-purevision schreef:

Wat een onzin.
Als je wil stoppen met de pil dan bespréék je dat toch met je partner?!
Poezenman schreef:
Ze is nog steeds bij haar ouders
Ze is dus ook nog eens passief agressief en gaat haar verantwoordelijkheden nu al uit de weg. Zij zou degene moeten zijn die alle zeilen moet bijzetten om de relatie te redden. Trek je conclusies Poezenman.
Poezenman schreef:
Ik begrijp nu dat ik haar nooit had moeten vertrouwen en mezelf had moeten laten steriliseren. Maar dat is allemaal een beetje achteraf gepraat voor mij nu. Zij wil dit kind houden en ik had beter moeten weten.
Het is volkomen normaal om iemand te vertrouwen met wie je al zo lang samen bent en van wie je houdt. Zij is hier echt degene die fout is geweest, niet jij. Ik hoop dat je uit al deze reacties wat meer hebt opgepikt dan dit.

Gedane zaken nemen geen keer, het heeft dus geen zin om terug te kijken naar wat is gebeurd en wie waar schuldig aan is. Kijk naar de situatie zoals hij nu is, en hoe je er het beste van kunt maken voor jou en je kind. En hoe je vriendin voor jou in dit plaatje past. En zoals al gezegd: praat erover.

Kop op TO, ik snap dat dit een enorme schok voor je is, en je bent inderdaad enorm bedonderd, maar dit is niet het einde van je leven. Alle kansen nog om er iets van te maken.
redbulletje schreef:
04-01-2021 17:11
Dat laten steriliseren kun je natuurlijk alsnog doen zodat het je geen tweede keer kan overkomen.
Misschien bevalt het vaderschap wel zo goed dat hij een tweede wilt...
Sjaantje37 schreef:
04-01-2021 17:37
Misschien bevalt het vaderschap wel zo goed dat hij een tweede wilt...
Bij een vrouw die bij de eerste de beste tegenwind naar haar ouders rent?
Heb je trouwens al iets van haar ouders gehoord? Als zij jou in hun familie hebben opgenomen dan verwacht ik wel iets van contact als er 'n echtelijke crisis is. Als zij jou niets hebben laten horen, dan lijkt me dat ook iets om in je achterhoofd te houden.
Blankepit schreef:
04-01-2021 17:38
Bij een vrouw die bij de eerste de beste tegenwind naar haar ouders rent?
Je weet niet wat de toekomst brengt, hij houdt van haar en ik denk niet dat deze relatie ten einde is.

En we weten ook het fijne er niet van want TO geeft op een hoop vragen geen antwoord.
Beste TO, ik wil je veel wijsheid toewensen. Ik vind niet dat je relatie nu definitief 'stuk' is (zoals sommigen beweren). Ja, je vriendin heeft iets ongelofelijk stoms gedaan en daar ben je terecht boos over. Ze zet jou op een vreselijke manier voor het blok, daar is iedereen het over eens. Maar aangezien je aangeeft dat je erg van haar houdt, zou ik niet meteen de handdoek in de ring gooien maar eerst eens laten bezinken wat er is gebeurd, en dat met haar bespreken. Misschien krijgt ze wel spijt van wat ze heeft gedaan wanneer ze ziet hoe ze jullie relatie daarmee onder druk zet. En bespreek ook vooral de toekomst met elkaar. Kijk of jullie elkaar daarin kunnen vinden, op een of andere manier. Wellicht met behulp van een relatietherapeut.
Wat een rare reacties in dit topic. Alleen zij heeft hier schuld aan. Het is hun niet overkomen, ze is bewust zwanger geworden terwijl ze wist dat het van hem niet hoefde. Hier had hij geen uitgebreide spreekbeurt over hoeven houden, want het hoeft niet van mij is al voldoende om niet zomaar de pil door de plee te spoelen. Dit flik je iemand gewoon niet.

Los daarvan wil je geen kinderen omdat je bang bent geen goede vader te zijn omdat je zelf geen veilige thuisbasis hebt ervaren? Want dat zegt helemaal niks over dat jij geen goede vader kan zijn. Wat zeggen haar ouders ervan? Ik zou haar eig nooit meer vertrouwen na zoiets.
Poezenman schreef:
Weet je, dat achteraf gelul hier van vanochtend dat slaat nergens op. Jij vertrouwt je vriendin en laten steriliseren had je kunnen doen alleen waarom zou je als je vriendin er geen probleem mee heeft anticonceptie te gebruiken. Voor die minder dan 1% kans?! Laat je niet een schuldgevoel aanpraten. Het is allemaal al erg genoeg. Je vertrouwen had nooit beschaamd mogen worden en dat je haar vertrouwde is menselijk. Wie doet nou zoiets. Verschrikkelijk verdrietig voor je.
Ik hoop dat met even afstand tussen jullie 2 jullie beide weer wat meer helder kunnen denken.
TO: maak nu gelijk een afspraak voor een sterilisatie. Voor nu is het te laat, maar je kunt dit voorkomen in de toekomst door nu actie te ondernemen.

Sterkte met je beslissing.
d-purevision schreef:

Dit is toch helemaal niet relevant?

Hij wil niet. Punt.
Qiyara schreef:
04-01-2021 17:51
Weet je, dat achteraf gelul hier van vanochtend dat slaat nergens op. Jij vertrouwt je vriendin en laten steriliseren had je kunnen doen alleen waarom zou je als je vriendin er geen probleem mee heeft anticonceptie te gebruiken. Voor die minder dan 1% kans?! Laat je niet een schuldgevoel aanpraten. Het is allemaal al erg genoeg. Je vertrouwen had nooit beschaamd mogen worden en dat je haar vertrouwde is menselijk. Wie doet nou zoiets. Verschrikkelijk verdrietig voor je.
Ik hoop dat met even afstand tussen jullie 2 jullie beide weer wat meer helder kunnen denken.
Mooi gesproken!
Getaway_Car_59 schreef:
04-01-2021 17:57
Dit is toch helemaal niet relevant?

Hij wil niet. Punt.
En hou je poot stijf to.
HawaZon schreef:
04-01-2021 17:53
TO: maak nu gelijk een afspraak voor een sterilisatie. Voor nu is het te laat, maar je kunt dit voorkomen in de toekomst door nu actie te ondernemen.

Sterkte met je beslissing.
Hou toch eens op zeg :roll: :facepalm:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven