Telefoon goedkoper bij abonnement?
maandag 4 januari 2021 om 19:46
Mijn telefoon is na 6 jaar kapot gegaan en ben toe aan vervanging. Mijn huidige sim only abonnement loopt in juni af en zal in februari mogen verlengen.
Nu heb ik een nieuwe iPhone op het oog, en heb het geld wel liggen om weer een aantal jaar vooruit te kunnen. Nu twijfel ik om hem los te kopen of direct af te betalen bij een nieuw abonnement in februari.
Tot februari zing ik het met deze telefoon nog uit, maar dat duurt niet veel langer. Wat is goedkoper en waarom? Zie bij veel providers hoge kortingen staan maar dat werkt alleen met een duur abonnement.
Nu heb ik een nieuwe iPhone op het oog, en heb het geld wel liggen om weer een aantal jaar vooruit te kunnen. Nu twijfel ik om hem los te kopen of direct af te betalen bij een nieuw abonnement in februari.
Tot februari zing ik het met deze telefoon nog uit, maar dat duurt niet veel langer. Wat is goedkoper en waarom? Zie bij veel providers hoge kortingen staan maar dat werkt alleen met een duur abonnement.
maandag 4 januari 2021 om 19:54
je kan ook een telefoon nemen met abonnement waarbij je het toestel in 1 x betaalt.. 0 registratie dus
maandag 4 januari 2021 om 19:54
Mijn telefoon was goedkoper. Met abonnement dan zonder maar dat is niet altijd zo. Het ligt er natuurlijk ook aan hoe groot abonnement je wil. Bel en internet je weinig buiten de deur dan is de telefoon zelf kopen met een hele kleine sim only waarschijnlijk goedkoper.
Vergeet ook niet dat een telefoon bij je abonnement geregistreerd wordt als lening.
Vergeet ook niet dat een telefoon bij je abonnement geregistreerd wordt als lening.
maandag 4 januari 2021 om 19:55
Dat dacht ik ook, maar dan was de telefoon ineens een stuk duurder.poldervrouw schreef: ↑04-01-2021 19:54je kan ook een telefoon nemen met abonnement waarbij je het toestel in 1 x betaalt.. 0 registratie dus
maandag 4 januari 2021 om 19:58
Je kan meestal bij een telefoon het balkje verschuiven hoeveel je voor een telefoon wilt betalen. Dan kan je zelf uitrekenen wat goedkoper is. Let wel op dat als je boven een bepaald bedrag zit je geregistreerd wordt bij BKR.
Ik heb mijn iPhone in 1 x betaald en mijn sim only "verlengd" want ik wil absoluut geen lening.
Ik heb mijn iPhone in 1 x betaald en mijn sim only "verlengd" want ik wil absoluut geen lening.
maandag 4 januari 2021 om 20:15
maandag 4 januari 2021 om 20:22
Huh? Ik heb vandaag toevallig ook gekeken.
De telefoon was bij de applestore zo’n 70 euro duurder dan bij mijn provider, waarbij ik mijn huidige abonnement hou/verleng. Ik kan kiezen om het toestel in 1x te betalen, of een aanbetaling en dan een maandelijkse afbetaling. Maar de uiteindelijke telefoonprijs blijft hetzelfde.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
maandag 4 januari 2021 om 20:28
Ik denk dat bedoeld wordt niet goedkoper om je telefoon samen met je abonnement af te betalen dan om direct te betalen. iPhone is wel goedkoper als je die icm een abonnement koopt inderdaad. Apple verlaagt de prijs pas als het nieuwe model er is, provides doen dat al eerder.himalaya schreef: ↑04-01-2021 20:22Huh? Ik heb vandaag toevallig ook gekeken.
De telefoon was bij de applestore zo’n 70 euro duurder dan bij mijn provider, waarbij ik mijn huidige abonnement hou/verleng. Ik kan kiezen om het toestel in 1x te betalen, of een aanbetaling en dan een maandelijkse afbetaling. Maar de uiteindelijke telefoonprijs blijft hetzelfde.
dinsdag 5 januari 2021 om 11:39
Ik heb laatst een telefoon bij Tele2 besteld. Gewoon het abonnement wat ik al had (als sim-only), maar dan als verlenging in combinatie met telefoon. Ik kreeg 130euro korting op de aanschaf van het toestel. Het toestel heb ik meteen helemaal betaald, zodat ik geen toestelkrediet oid zou aangaan. Mijn abonnement is nog even duur, maar heb wel met een mooie korting een nieuw toestel kunnen aanschaffen.
dinsdag 5 januari 2021 om 12:17
dinsdag 5 januari 2021 om 17:37
Hoe kom je daarbij? Dat is echt niet zo. Soms is een telefoon inderdaad goedkoper in combinatie met een abonnement en soms niet. In mijn geval scheelde het bijna € 200. In combinatie met een abonnement was het een stuk goedkoper dan de goedkoopste optie om de telefoon los te kopen. Mijn keuze was snel gemaakt. Je moet het natuurlijk wel narekenen en erover nadenken of je eventueel een jaar of twee jaar aan een abonnement wil vastzitten.
dinsdag 5 januari 2021 om 18:23
dinsdag 5 januari 2021 om 18:43
Sága schreef: ↑04-01-2021 20:28Ik denk dat bedoeld wordt niet goedkoper om je telefoon samen met je abonnement af te betalen dan om direct te betalen. iPhone is wel goedkoper als je die icm een abonnement koopt inderdaad. Apple verlaagt de prijs pas als het nieuwe model er is, provides doen dat al eerder.
Ja sorry dit inderdaad, staat er een beetje dom.
dinsdag 5 januari 2021 om 18:47
anoniem_pje_x schreef: ↑05-01-2021 12:17Met mijn huidige abonnement en verlengen is de telefoon niet goedkoper. Bij overstap wel, alleen moet ik dan wachten tot juni wat echt te lang is. Op internet los ook mooie aanbiedingen gezien. Zou de prijzen even in de gaten blijven houden.
Je kunt al 120 dagen vantevoren de overstap maken. Je nieuwe abonnement gaat dan wel pas in juni in, maar het toestel heb je dan al eerder. Zo heb ik het gedaan toen ik met hetzelfde probleem zat.
Als je bij een grotere provider af wil sluiten is het trouwens ook de moeite om het telefonisch te doen. Dan mogen (kunnen) ze je namelijk hogere extra kortingen aanbieden dan online of in de winkel. (Dan wel goed vooraf voor jezelf duidelijk hebben welk abonnement je wilt zodat je je niet iets extra’s aan laat praten!).