Ik wil geen kind

04-01-2021 07:59 1837 berichten
Bericht van de Moderator!

Beste forummers,

Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva
.

Hi

Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.

Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.

Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.

Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?

Groetjes
N.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-01-2021 10:35
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
15.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
AudiR8 schreef:
05-01-2021 11:27
Lezen jullie (ook degene die je quote) überhaupt wel? Het kind komt er. Maar hij zou kunnen kijken of hij het wél leuk begint te vinden als het kindje er eenmaal is. Dat kan hè!? Want zijn reden om geen kinderen te willen is zijn verleden, niet dat hij kinderen niet leuk vindt of zelfs haat. Iedereen moet leren om een goede papa of mama te worden! En juist vanwege zijn verleden weet hij hoe hij de opvoeding niet wil.

Dus ik zou er voor gaan als ik TO was. Als hij het uiteindelijk écht niks vindt kan hij alsnog bij haar weg, en vervolgens z'n financiële verantwoordelijkheid nemen.

Maar niet geprobeerd = niet weten hoe je het echt zal vinden.
Ook eens. Weggaan kan altijd nog. Probeer het gewoon.
Chocolade, altijd goed!
Sylphide75 schreef:
Je bent niets verplicht als jij niet erkent dat het kind van jou is. Hoe wil zij dat gaan bewijzen dan?
dan kan de rechter TO een vaderschapstest opleggen
AudiR8 schreef:
05-01-2021 11:32
Jij kunt helemaal niet weten of zij een kutrelatie (aan elkaar) hebben! Met je aanname, alleen omdat zij een onhandige beslissing heeft gemaakt.

Man man man...
Onhandige beslissing? :rofl:

Stil gestaan bij het feit dat de vrouw misschien wel al maanden bezig was met haar verraad? Liefdevol snap ik wel ja.. de bezwangering zou en moest gebeuren. Het zou je broer zijn.. of je zoon.. My goodness! En dan moet TO zich nu even vermannen..
Nou ja.. dat dus..
JackyBee schreef:
05-01-2021 11:37
Mensen, eerlijk gezegd vind ik dat geklets over hoe zielig en verschrikkelijk en afschuwelijk het voor TO is een beetje pathetisch. Ja, het is een onwijs heftige actie, en ja dat is niet zomaar goed te praten. Maar kom op: TO is geen kind meer, zijn kind straks wel.
Er is vast ook een andere kant. TO zegt zelf dat hij zijn vriendin wel verteld heeft over de pleeggezinnen, maar dat ze niet 'alles' weet. Verder raakt hij 'alles en iedereen' kwijt als hij een einde aan deze relatie maakt.
Op mij komt het over dat TO zich super afhankelijk heeft gemaakt van zijn vriendin en haar familie, en dat hij zich nu het slachtoffer voelt van zowel zijn jeugd als zijn huidige omstandigheden.
Persoonlijk denk ik TO, dat je nu op de leeftijd bent dat je aan jezelf mag gaan werken, een eigen leven mag gaan opbouwen, mag gaan dealen met je pijn en je angsten, mag gaan leren om je open te stellen to degene waar je van zegt te houden.
Het lijkt alsof je alles afhoudt en aan de ander overlaat: je wil geen gezin omdat je zelf een slechte jeugd hebt gehad, je wil de relatie niet stoppen omdat je dan niets en niemand meer hebt, je hebt maar een klein deel met je vriendin gedeeld en zoekt je heil nu anoniem op een forum (Lekker makkelijk), je bent blij dat je kan vluchten naar je werk etc.
Het is klote wat je nu overkomt, daar moet je iets mee. Neem het heft in eigen handen en bouw je eigen leven op. Je bent er echt groot genoeg voor nu.
Mag hij dat even lekker zelf bepalen zeg? Het is een man zijn goed recht om wel of geen kind te willen, ongeacht de reden. En dat zijn vriendin hem dat maar even in de maag splitst heb ik geen goed woord voor over. Dan hou je niet van iemand, dan zie je je vriend als spermadonor en geldschieter.
HawaZon schreef:
05-01-2021 11:04
Dat mensen dit durven te vergelijken met verkrachting en victim blaiming :woa:
het is wel degelijk victim blaming. Zij hebben samen een afspraak: zij slikt de pil, hij betaalt

Zij stopt eenzijdig met die afspraak. Gevolg: een zwangerschap
Dat hij dingen anders had kunnen doen, dat is waar. Maar hij is wel slachtoffer van haar daad
AudiR8 schreef:
Lezen jullie (ook degene die je quote) überhaupt wel? Het kind komt er. Maar hij zou kunnen kijken of hij het wél leuk begint te vinden als het kindje er eenmaal is. Dat kan hè!? Want zijn reden om geen kinderen te willen is zijn verleden, niet dat hij kinderen niet leuk vindt of zelfs haat. Iedereen moet leren om een goede papa of mama te worden! En juist vanwege zijn verleden weet hij hoe hij de opvoeding niet wil.

Dus ik zou er voor gaan als ik TO was. Als hij het uiteindelijk écht niks vindt kan hij alsnog bij haar weg, en vervolgens z'n financiële verantwoordelijkheid nemen.

Maar niet geprobeerd = niet weten hoe je het echt zal vinden.
Net zoals jij met je hond deed?

Ik zou zelf dat risico nooit nemen, ff proberen en dan als kind aan je gehecht is toch besluiten dat je geen kindermens bent.
Helaas heeft TO weinig keuze. Want een kind die je niet zo makkelijk weer weg als het toch niet bevalt.

Persoonlijk zou ik die vriendin dat nooit vergeven.
Ooit was ik degene die kinderen wilde terwijl mijn partner kindvrij wilde zijn en blijven. Omdat sterilisatie hem geweigerd werd ( Kom maar terug als je 35 bent), lag anticonceptie bij mij. En ik voelde me er net zo verantwoordelijkheid voor om geen half ongewenst kind op de wereld te zetten als hij.
Ongelukjes met anticonceptie kunnen gebeuren, maar als je als vrouw niet langer de pil wil slikken , dan stop je niet achter zijn rug om.

Net zoals mijn toenmalige vriend zich ook niet achter mijn rug om wilde laten steriliseren, omdat je in een relatie respect hoort te hebben voor elkaars standpunten in dit soort levensvragen.
TheeMetChocolade schreef:
05-01-2021 11:38
Probeer het gewoon, samen te te blijven met iemand die je op de meest ernstige manier verraden heeft door te beslissen over jouw leven. Ach ja, why not? Tsss.
Sylphide75 schreef:
05-01-2021 11:39
Mag hij dat even lekker zelf bepalen zeg? Het is een man zijn goed recht om wel of geen kind te willen, ongeacht de reden. En dat zijn vriendin hem dat maar even in de maag splitst heb ik geen goed woord voor over. Dan hou je niet van iemand, dan zie je je vriend als spermadonor en geldschieter.
Op welk deel van mijn post reageer je hier? Ik begrijp je niet goed geloof ik...
anoniem_63ff409a1944d wijzigde dit bericht op 05-01-2021 11:42
0.55% gewijzigd
TheeMetChocolade schreef:
05-01-2021 11:38
:facepalm:
Nog zo'n egocentrist.

Jullie binden je puppy ook gewoon aan een boom als je in de zomer op weg gaat naar Frankrijk?
Doornroosje75 schreef:
05-01-2021 11:32
En samen blijven met de persoon die hem doelbewust erin geluisd heeft? Een relatie zonder vertrouwen dus...
Ook daar kun je samen uitkomen.
Sylphide75 schreef:
05-01-2021 11:40
Probeer het gewoon, samen te te blijven met iemand die je op de meest ernstige manier verraden heeft door te beslissen over jouw leven. Ach ja, why not? Tsss.

Dat.. en ook zo fijn voor het kind als papa het toch maar niet trekt en mama haar droom in duigen spat. We hebben het hier toch niet over een auto die niet bevalt, het gaat hier over levens.. van alledrie de betrokkenen. Gewoon proberen wordt er geadviseerd, wat een nivo..
Nou ja.. dat dus..
AudiR8 schreef:
05-01-2021 11:43
Ook daar kun je samen uitkomen.
Toch typisch. Als er een partner vreemdgaat is 'einde relatie' doorgaans volkomen geaccepteerd. Want dan is het vertrouwen geschonden. Maar als een partner een levensveranderende beslissing neemt zonder overleg, dan kun je daar samen prima uitkomen.

Ik persoonlijk zou mijn partner makkelijker een slippertje vergeven, dan dit.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Als TO weggaat, doet hij precies wat hemzelf is aangedaan en wat hij voor zijn - hypothetische - kinderen niet wilde. Namelijk het kind afwijzen en in de steek laten. Vanuit die hoek is hij nu dus eigenlijk wel gedwongen om wél de vaderrol op te pakken. Terwijl hij dat, juist om die kinderen te beschermen, eigenlijk niet aandurfde.
En het zou best kunnen dat het uiteindelijk allemaal wel meevalt en dat hij een betere vader is / wordt dan waar hij nu bang voor is, maar feit blijft dat hij een keuze had gemaakt en dat iemand anders hem nu dwingt een beslissing te nemen die hij niet wilde.
forumfossiel schreef:
05-01-2021 11:40
Net zoals jij met je hond deed?

Ik zou zelf dat risico nooit nemen, ff proberen en dan als kind aan je gehecht is toch besluiten dat je geen kindermens bent.
Helaas heeft TO weinig keuze. Want een kind die je niet zo makkelijk weer weg als het toch niet bevalt.

Persoonlijk zou ik die vriendin dat nooit vergeven.
Ooit was ik degene die kinderen wilde terwijl mijn partner kindvrij wilde zijn en blijven. Omdat sterilisatie hem geweigerd werd ( Kom maar terug als je 35 bent), lag anticonceptie bij mij. En ik voelde me er net zo verantwoordelijkheid voor om geen half ongewenst kind op de wereld te zetten als hij.
Ongelukjes met anticonceptie kunnen gebeuren, maar als je als vrouw niet langer de pil wil slikken , dan stop je niet achter zijn rug om.

Net zoals mijn toenmalige vriend zich ook niet achter mijn rug om wilde laten steriliseren, omdat je in een relatie respect hoort te hebben voor elkaars standpunten in dit soort levensvragen.
Want een kind en een hond zijn natuurlijk precies hetzelfde...
Sylphide75 schreef:
05-01-2021 11:35
Jeetje, dat vind ik echt belachelijk. Wist niet dat dat zo zat. Volgens mij was het vroeger anders, maar oké. Dat zet mannen wel heel erg klem vind ik. Als ik een man was die zeker weet geen kind te willen zou ik me dan ook laten steriliseren. Dan wert je zeker dat je niet genaaid kunt worden. Want reken maar dat er een hoop vrouwen rondlopen die mannen gewoon als een spermadonor zien. Dan moeten ze ook niet mauwen als ze het daarna alleen moeten doen en alleen voor de kosten moeten opdraaien.
Exact. Maar er zijn ook mannen die willens en wetens onveilige seks hebben met een vrouw (geen condoom bij zich, toch zin) en dan zeggen: dit heb ik nooit gewild, dus doe maar een abortus en anders zoek je het maar uit.
Ceder schreef:
05-01-2021 11:42
Nog zo'n egocentrist.

Jullie binden je puppy ook gewoon aan een boom als je in de zomer op weg gaat naar Frankrijk?
Waar wordt dát gezegd?! Dat wordt dus nergens gezegd. Lees eens begrijpend, wil je?

Ik heb duidelijk proberen uit te leggen dat het best zo kan zijn dat TO het uiteindelijk wél leuk gaat vinden, een kindje van jezelf. Want de reden dat hij het niet wil is vanwege zijn verleden, niet omdat hij kinderen absoluut niet leuk vindt of zelfs haat. Het kan dus heel goed dat hij het naarmate hij leert om vader te zijn het wél leuk vindt. Iedereen moet dat leren, een goede vader of moeder worden.

Ik heb gewoon gelijk, met onderbouwing zelfs, dat het best zo kan zijn dat TO het uiteindelijk wél leuk kan gaan vinden, als hij eenmaal aan het idee gewend is, z'n kindje in z'n armen heeft gehad, en ervoor gezorgd heeft.
bloosje schreef:
05-01-2021 11:43
Dat.. en ook zo fijn voor het kind als papa het toch maar niet trekt en mama haar droom in duigen spat. We hebben het hier toch niet over een auto die niet bevalt, het gaat hier over levens.. van alledrie de betrokkenen. Gewoon proberen wordt er geadviseerd, wat een nivo..
Weet je hoeveel mensen met kinderen er uit elkaar gaan?
AudiR8 schreef:
05-01-2021 11:55
Waar wordt dát gezegd?! Dat wordt dus nergens gezegd. Lees eens begrijpend, wil je?
Jij gaat bijna helemaal voorbij aan wat jouw gedrag voor anderen betekent en daar ben je al vaker op gewezen.

Een kind "proberen" en als het dan toch niet je ding blijkt te zijn het kind maar verlaten: wat voor trauma denk jij dat je daarmee aan kan richten aan dat kind?
AudiR8 schreef:
05-01-2021 11:55

Ik heb duidelijk proberen uit te leggen dat het best zo kan zijn dat TO het uiteindelijk wél leuk gaat vinden, een kindje van jezelf. Want de reden dat hij het niet wil is vanwege zijn verleden, niet omdat hij kinderen absoluut niet leuk vindt of zelfs haat. Het kan dus heel goed dat hij het naarmate hij leert om vader te zijn het wél leuk vindt. Iedereen moet dat leren, een goede vader of moeder worden.

Ik heb gewoon gelijk, met onderbouwing zelfs, dat het best zo kan zijn dat TO het uiteindelijk wél leuk kan gaan vinden, als hij eenmaal aan het idee gewend is, z'n kindje in z'n armen heeft gehad, en ervoor gezorgd heeft.
Je hebt gewoon gelijk? o_o
Je gokt. Niet meer en niet minder.
De kans is even groot dat hij het niet leuk vindt. Dat hij zich straks gevangen voelt in een leven dat hij niet wil. In een rol die hem niet past. Daar wordt zo'n kind uiteindelijk de dupe van.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Ceder schreef:
05-01-2021 12:01
Jij gaat bijna helemaal voorbij aan wat jouw gedrag voor anderen betekent en daar ben je al vaker op gewezen.

Een kind "proberen" en als het dan toch niet je ding blijkt te zijn het kind maar verlaten: wat voor trauma denk jij dat je daarmee aan kan richten aan dat kind?
Hoeveel mensen met kinderen gaan er uit elkaar? :)
Het is natuurlijk vreselijk achterbaks wat de vriendin heeft gedaan, maar het harde feit is dat er een kind komt als zij zich niet bedenkt. Het enige wat TO dus kan is bedenken of en hoe hij het vaderschap wilt invullen. Hoe erg je ook opkijkt tegen het idee van vader zijn, het lijkt me super moeilijk om je kind echt af te wijzen en niet te zien. Verder lijkt me dat een relatie geen toekomst heeft. Zij heeft het vertrouwen kapot gemaakt, maar dat staat in dit trieste verhaal helaas wel los van vaderschap (in my opinion).
AudiR8 schreef:
05-01-2021 11:56
Weet je hoeveel mensen met kinderen er uit elkaar gaan?
Je bedoelt de mensen die er samen voor gekozen hebben en er samen voor gingen? Dus dan vind je het nu echt een goed advies om het 'gewoon' te proberen? Hou toch op zeg.. ik kan je niet serieus nemen, echt niet..
Nou ja.. dat dus..
Doornroosje75 schreef:
05-01-2021 12:02
Je hebt gewoon gelijk? o_o
Je gokt. Niet meer en niet minder.
De kans is even groot dat hij het niet leuk vindt. Dat hij zich straks gevangen voelt in een leven dat hij niet wil. In een rol die hem niet past. Daar wordt zo'n kind uiteindelijk de dupe van.
Als je begrijpend leest, dan kun je beamen dat ik gelijk heb ja. Het kán, wat ik zei. Kunnen betekent namelijk niet dat het definitief zo is, dus het kan ook inderdaad niet zo zijn. Maar als je niet probeert weet je het niet!

Een kind kan het beste met 2 ouders opgroeien. Dus het in ieder geval proberen lijkt mij de beste optie, want áls hij het wel leuk vindt dan is dat het beste voor het kind!
Ceder schreef:
05-01-2021 11:42
Nog zo'n egocentrist.

Nee zou ik niet doen, als ik een puppy wens dan onderzoek ik eerst of ik een geschikte puppymoeder ben en welke pup bij het gezin past.( en natuurlijk hoe goed ik kan zorgen voor een volwassen hond)

Een kind is nogal iets, dat iemand zwanger is maakt de persoon niet per definitie een geschikte ouder, als een ouderschap wordt afgedwongen is iemand ook niet per definitie geschikt.

Een keuze voor een kind is iets wat je samen met je partner doet als je een partner hebt.
Het is niet alleen een kwestie van wel of geen kinderwens maar ook de vraag of iemand voor een eventueel kind in staat is een goede, betrouwbare en liefdevolle ouder te zijn. Bij een kinderwens spreek je ook uit hoe je samen het ouderschap vorm wil geven, wat je belangrijk vindt in het gezin, hoe je de zorg verdeelt en nog een heleboel zaken die het opgroeien van een kind vorm geven Dat is er in dit soort situaties niet.

Daarom zijn dit soort situaties zo cru. Gewoon stoppen met de pil omdat er een kinderwens is, is eigenlijk buitengewoon stupide.
Want de partner moet niet alleen de kinderwens delen. De partner gaat ook een levenslang band aan, moet stabiel zijn, betrouwbaar, liefdevol en verantwoordelijk kunnen zijn. Ook partner heeft een beeld van ouderschap en als hij daar voor zichzelf niet aan kunt voldoen, moet een ander dan maar beslissen dat het niet relevant is? Daarnaast kies je er ook nog voor om een belangrijk fundering irrelevant te verklaren, namelijk vertrouwen. Toch een basis voor een stabiele relatie en belangrijk om een veilige omgeving voor een kleintje te creëren

Welke invloed zal dit hebben op een opgroeiend kind en later op een volwassene.

Hij draait wel bij is dus wat mij betreft een hele gevaarlijke aanname, tevens is dit soort gedrag nogal veel zeggend over de persoon.
Ik vind de weg er naar toe, het gecalculeerde, het in de val lokken echt iets heel naars. Het gaat om iemand waar je van houdt, de liefde van je leven. Iemand waar je 100% vertrouwen in hebt.

Naar hoor.
ardni wijzigde dit bericht op 05-01-2021 12:09
1.50% gewijzigd
Poezenman schreef:
04-01-2021 08:31
Maar ik hou nog wel van haar, we hebben het 10 jaar hartstikke goed gehad samen, en dat gooi ik dan allemaal weg. Maar ik wil gewoon echt geen kind, het idee alleen al benauwt me. Ook met mn werk zal het lastig zijn, ik ben vaak 2 of meer weken op de noordzee dus ik zie niet hoe zij dit voor zich ziet.
je hebt nog maandenlang om aan het idee te wennen en met haar te praten.
Je hoeft geen hele actieve rol he? Je kunt opzoek naar wat bij je past

sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven