Ik wil geen kind

maandag 4 januari 2021 om 07:59
Bericht van de Moderator!
Beste forummers,
Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Hi
Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.
Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.
Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.
Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?
Groetjes
N.
Beste forummers,
Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Hi
Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.
Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.
Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.
Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?
Groetjes
N.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-01-2021 10:35
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
15.69% gewijzigd

dinsdag 5 januari 2021 om 12:10
Ik zeg nergens(!) dat hij het "gewoon" moet proberen. Leer eens begrijpend lezen...

dinsdag 5 januari 2021 om 12:12
Bbubbels schreef: ↑05-01-2021 12:04Het is natuurlijk vreselijk achterbaks wat de vriendin heeft gedaan, maar het harde feit is dat er een kind komt als zij zich niet bedenkt. Het enige wat TO dus kan is bedenken of en hoe hij het vaderschap wilt invullen. Hoe erg je ook opkijkt tegen het idee van vader zijn, het lijkt me super moeilijk om je kind echt af te wijzen en niet te zien. Verder lijkt me dat een relatie geen toekomst heeft. Zij heeft het vertrouwen kapot gemaakt, maar dat staat in dit trieste verhaal helaas wel los van vaderschap (in my opinion).
Dit
anoniem_64aaa5f24de1d wijzigde dit bericht op 05-01-2021 12:13
0.75% gewijzigd

dinsdag 5 januari 2021 om 12:13
Dat klopt en niemand ontkent dit.
dinsdag 5 januari 2021 om 12:14
dinsdag 5 januari 2021 om 12:18
Je hebt totaal niet begrepen wat er hier is gebeurd, en ook niet dat het een relatie van 10 jaar betreft waarin gewoon afspraken zijn gemaakt met wederzijds instemmen.HawaZon schreef: ↑05-01-2021 11:04Dat mensen dit durven te vergelijken met verkrachting en victim blaiming![]()
Daaruit blijkt wel hoezeer mensen nog altijd vinden dat anti conceptie een vrouwenzaak is en dat het altijd de verantwoordelijkheid is van de vrouw om zich te beschermen, omdat zij nu eenmaal de baarmoeder heeft en zwanger raakt.
Een man kan 10 jaar lang seks hebben zonder bescherming en als het misgaat is hij het slachtoffer en als je hem aanspreekt op zijn eigen verantwoordelijkheid dan heet dat victim blaiming. De omgekeerde wereld.
dinsdag 5 januari 2021 om 12:19

dinsdag 5 januari 2021 om 12:27

dinsdag 5 januari 2021 om 12:33
Oooh dit hoop ik ook zo ontzettend. Echt bizar wat hier gebeurt en hoe weinig empathisch sommigen in het leven kunnen staan.Luistervink schreef: ↑05-01-2021 11:24Kortom, ook dit forum is geen veilige plek voor TO. Niet alle mensen zijn goed voor je. Ik hoop dat je tussen de beschuldigingen heen leest lieve TO en steun haalt uit de opmerkingen van mensen die het goed met je voor hebben. En ze ook in het echte leven vindt.
Goed besluit van hem om hier niet meer te reageren en hopelijk ook niet meer te lezen. Vreselijk.
Dat sommigen niet beseffen dat zij onderdeel zijn van het probleem.
Nu snap ik ook het vergelijk met verkrachting, waar reacties van buitenstaanders er voor zorgen dat het ondraaglijk is en het gebeuren zelf veel minder zwaar weegt.
Echt, met volle verbazing lees ik hoe naar mensen kunnen zijn. Vanuit hun eigen onvermogen, onwetendheid en/of angst. En dan ook nog denken 'helpend' te zijn.
Verdrietig. Kan dit topic niet gewoon gesloten worden?

dinsdag 5 januari 2021 om 12:36
Nee, iemand een oor aan naaien! Wijven met rammelende eierstokken zij onbetrouwbare wijven.

dinsdag 5 januari 2021 om 12:49
Ik heb nog veel meer gezegd, maar dat sla je voor het gemak maar even over. Alleen een zinnetje waarin het woordje "zou" staat én waar ik het over mezelf heb haal je eruit...Doornroosje75 schreef: ↑05-01-2021 12:27Je zegt: Dus ik zou er voor gaan als ik TO was.
Wat is het verschil? Alleen dat woordje 'gewoon'?

dinsdag 5 januari 2021 om 12:58
Hij kan natuurlijk ook een vaderrol oppakken zonder een relatie te hebben met de moeder. Als mijn partner gaatjes prikt in het condoom terwijl ik eigenlijk geen kind wil, kan ik me best voorstellen dat ik het kind uiteindelijk toch besluit te houden. Een relatie met de vader zal er dan echter niet meer inzitten. Daar is mijn vertrouwen teveel voor geschaad.Lariba schreef: ↑05-01-2021 11:48Als TO weggaat, doet hij precies wat hemzelf is aangedaan en wat hij voor zijn - hypothetische - kinderen niet wilde. Namelijk het kind afwijzen en in de steek laten. Vanuit die hoek is hij nu dus eigenlijk wel gedwongen om wél de vaderrol op te pakken. Terwijl hij dat, juist om die kinderen te beschermen, eigenlijk niet aandurfde.
En het zou best kunnen dat het uiteindelijk allemaal wel meevalt en dat hij een betere vader is / wordt dan waar hij nu bang voor is, maar feit blijft dat hij een keuze had gemaakt en dat iemand anders hem nu dwingt een beslissing te nemen die hij niet wilde.

dinsdag 5 januari 2021 om 13:08
Of nog erger: mannen die luid en duidelijk instemmen met een zwangerschap, en als vrouw dan zwanger is, ineens toch niet meer willen. Was een paar maanden geleden nog een topic over hier. Tergend gewoon, mannen die vrouwen als fokmachine zien die ze op ieder willekeurig moment weer uit kunnen zetten. Wanneer ik zo'n topic lees ben ik heel blij dat dergelijke wetgeving bestaat.
In dit geval is TO er helaas (mogelijk) de dupe van.

dinsdag 5 januari 2021 om 13:12
Eens.Bbubbels schreef: ↑05-01-2021 12:04Het is natuurlijk vreselijk achterbaks wat de vriendin heeft gedaan, maar het harde feit is dat er een kind komt als zij zich niet bedenkt. Het enige wat TO dus kan is bedenken of en hoe hij het vaderschap wilt invullen. Hoe erg je ook opkijkt tegen het idee van vader zijn, het lijkt me super moeilijk om je kind echt af te wijzen en niet te zien. Verder lijkt me dat een relatie geen toekomst heeft. Zij heeft het vertrouwen kapot gemaakt, maar dat staat in dit trieste verhaal helaas wel los van vaderschap (in my opinion).

dinsdag 5 januari 2021 om 13:14
Het is natuurlijk net zo erg als de relatie verbreken als het kind net geboren is, of na een paar jaar. In de meeste gevallen zijn het vrouwen die zo'n breuk initiëren, dus laten we nou niet met de vinger gaan wijzen naar mannen of vrouwen. In dit geval is TO gewoon zwaar bedonderd en zal hij in ieder geval minimaal 18 jaar financieel moeten opdraaien voor haar bedrog. Ik hoop voor het kind dat hij alsnog een rol gaat spelen in de opvoeding, met of zonder een relatie met de moeder.Lachattenoir schreef: ↑05-01-2021 13:08Of nog erger: mannen die luid en duidelijk instemmen met een zwangerschap, en als vrouw dan zwanger is, ineens toch niet meer willen. Was een paar maanden geleden nog een topic over hier. Tergend gewoon, mannen die vrouwen als fokmachine zien die ze op ieder willekeurig moment weer uit kunnen zetten. Wanneer ik zo'n topic lees ben ik heel blij dat dergelijke wetgeving bestaat.
In dit geval is TO er helaas (mogelijk) de dupe van.
dinsdag 5 januari 2021 om 13:21
dinsdag 5 januari 2021 om 13:22
Ik jou niet. Gewoon niet meer in gesprek gaan en denken dikke doei. Terwijl er een kind komt.
Chocolade, altijd goed!
dinsdag 5 januari 2021 om 13:24
at zijn leuke overpeinzingen, als er nog geen zwangerschap isardni schreef: ↑05-01-2021 13:21vaderschap is meer dan iemand bezwangeren, moederschap is toch ook meer dan zwanger zijn en een kind maken? Ouders moeten toch bepaalde kwaliteiten hebben.
Genetische verwantschap alleen is niet voldoende en het maakt je zeker geen ouder materiaal , dan doe je bijvoorbeeld adoptie ouders te kort.

dinsdag 5 januari 2021 om 13:27
Geen idee op wie je reageert, want niemand heeft het hier over het moment van het verbreken van de relatie en de vinger wijzen naar mannen of vrouwen. Tang op varken dit.Blankepit schreef: ↑05-01-2021 13:14Het is natuurlijk net zo erg als de relatie verbreken als het kind net geboren is, of na een paar jaar. In de meeste gevallen zijn het vrouwen die zo'n breuk initiëren, dus laten we nou niet met de vinger gaan wijzen naar mannen of vrouwen.
In dit geval is TO gewoon zwaar bedonderd en zal hij in ieder geval minimaal 18 jaar financieel moeten opdraaien voor haar bedrog. Ik hoop voor het kind dat hij alsnog een rol gaat spelen in de opvoeding, met of zonder een relatie met de moeder.
En dat laatste kan ik alleen naar beamen, heb ik ook al eerder geschreven.
dinsdag 5 januari 2021 om 13:27
Mochten TO en vriendin uit elkaar gaan, dan zou ik het wel zo netjes vinden van de dan ex-vriendin om geen geld van hem te vragen voor het kind.Blankepit schreef: ↑05-01-2021 13:14Het is natuurlijk net zo erg als de relatie verbreken als het kind net geboren is, of na een paar jaar. In de meeste gevallen zijn het vrouwen die zo'n breuk initiëren, dus laten we nou niet met de vinger gaan wijzen naar mannen of vrouwen. In dit geval is TO gewoon zwaar bedonderd en zal hij in ieder geval minimaal 18 jaar financieel moeten opdraaien voor haar bedrog. Ik hoop voor het kind dat hij alsnog een rol gaat spelen in de opvoeding, met of zonder een relatie met de moeder.
Ze heeft hem een ontzettende kutstreek geleverd en daar zou hij dan nog jarenlang financiële gevolgen van moeten hebben? Officieel zal het wel zo horen, maar in dit geval is het dan eigenlijk nog een 2e kutstreek.
En als ze uit elkaar gaan, kan zij mogelijk een andere leuke man vinden die de vaderrol gaat vervullen. Van mij hoeft TO dat echt niet te doen. Ook niet als zij alleenstaand blijft.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
dinsdag 5 januari 2021 om 13:34
Nou ik denk wel dat er een verschil is als er al kinderen zijn.
Als er geen kinderwens is en er een ontstaat een zwangerschap, heb je geen enkele garantie dat de man die geen kinderwens is een goede vader is.
Ik denk dat het alleenstaande moederschap in dit soort gevallen niet het beeld is, maar eerder de verwachting dat het een fijn gezin wordt.
Als iemand zichzelf niet geschikt acht voor het ouderschap, vraag ik mezelf af hoe verstandig het is de keuze voor die persoon te maken.
Het kind dat hier uitvoert komt wordt niet voldoende in acht genomen, niet als mens, niet als opgroeiend kind.
"Het zal wel los lopen" wat ik her en der in dit topic lees vind een beetje bizar, het gaat om een mens(enleven), dat volkomen afhankelijk is van anderen. Daar kun je toch geen trial op loslaten, waarbij het abonnement opgezegd wordt als manlief zonder kinderwens ,zonder vertrouwen in het vaderschap inderdaad geen vader materiaal blijkt te zijn.
Er is dan niemand die zegt, nou goed geprobeerd, je kunt namelijk als man vanaf nu alleen falen.
Dat zie je al aan veel reacties in dit topic.
Wellicht ben te conservatief, geen idee.

dinsdag 5 januari 2021 om 13:35
Ik reageerde op een eerdere post waarin gesteld werd dat het voorkomt dat mannen zich na het bezwangeren bedenken en bedanken voor de eer. Wat bedenkelijk is natuurlijk. Ik stelde daar tegenover dat uit elkaar gaan net na de geboorte net zo bedenkelijk is. Ik wil verder geen man-vrouw of tang-varkendiscussie voeren. Het ging mij meer om de verantwoordelijkheid van een nieuw mens op de wereld te zetten en groot te brengen.Lachattenoir schreef: ↑05-01-2021 13:27Geen idee op wie je reageert, want niemand heeft het hier over het moment van het verbreken van de relatie en de vinger wijzen naar mannen of vrouwen. Tang op varken dit.
En dat laatste kan ik alleen naar beamen, heb ik ook al eerder geschreven.